Stoppen ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat doen ?

Stoppen met het verzorgen.
6 (8%)
Doorgaan en niks van aantrekken.
11 (15%)
Arie kopen.
52 (75%)

Totaal aantal stemmen: 69


Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 21:18

Hoi,

Aangezien het niet klikt met de eigenaar willen Anke en ik stoppen met verzorgen, maar we zaten weer te denken dat dat gewoon te moeilijk voor ons is.
Dus er zaten 2 oplossing voor ons op, niks van aantrekken of Arie kopen, want Arie moet toch weg over 3 jaar.
Het is elke keer weer iets dat we fout doen.
De ene keer is het zus andere keer zo.
We mochten niet met halster rijden, alleen zonder zadel MET hoofdstel.
Want het sneed anders in zijn neus volgens hem ( ja als je gaat zagen Schijnheilig ) En wij hadden geen respect voor Arie
En we waren een keer naar Arie * doh Knipoog zijn we de stal aan het schoonmaken, zegt ie : 'Ja, dat moet je niet doen, paarden hebben een geur waar ze aangewent zijn en dat moet je niet weghalen.'
En ook altijd als Anke of ik iets hebben gekocht voor Arie, NOOIT zegt ie er wat van. Hij kijkt ernaar en loopt gewoon weer weg zonder iets te zeggen, lekker ondankbaar. Ik kopen alles voor Arie, Arie heeft nieuw zadel nodig, ik koop nieuw zadel. Arie heeft nieuw hoofdstel nodig, tadá daar is nieuw hoofdstel. Arie heeft deken nodig en daar heb je de deken. Dat hoor ik toch niet te kopen ?
Dat zijn dingen die de eigenaar toch moet kopen.
Alle spullen zijn zowat van mij, behalve het verotte zadel en het hoofdstel dat al niet meer past Scheve mond
Hij heeft altijd ook van die beloftes.
Hij zat er aan te denken om er een Haflinger bij te kopen volgend jaar 2003 ( was dus voor 2004), want hij wou niet een ander ras, hij wou een Haflinger. Naja goed wij blij, jeej een Haflinger erbij kunnen we samen rijden etc. etc. En ook : 'Ja, ik ga een schuurtje hierachter bouwen, zodat het niet zo vol hier is.' Nou leuk leuk handig enzo. Maar toen dachten we al naja zal wel niet doorgaan. Raad eens, het gaat niet door. Nou aan het begin van de winter vroegen we of we nog een keer gingen beginnen met buitenrijden, omdat ie dat dus ook al had beloofd. Zegt ie : 'Ja, in het voorjaar, dan ga ik beginnen met rijden en dan daarna naar buiten.' net alsof hij beter kan rijden na een paar lesjes Verward Wij kennen Arie al weet niet hoe lang, hijzelf doet er niks mee. Het is dan nog geen voorjaar, maar ik weet 100% zeker dat het NIET doorgaat.
Arie was een keertje ontsnapt, terwijl wij die dag niet naar Arie waren geweest. Hij was dus op het grasveldtje gerent en daar wezen eten ( het is een deel van het erf. ), nou was zijn vrouw alleen thuis en had zij hem zonder problemen naar binnen weer gebracht, maar bij kregen er de schuld van. Dus hij weer helemaal boos. 'Ja, je moet de staldeur goed dichtdoen, straks rent ie de weg op.' Helemaal pissted of zoals altijd. En we hadden een keer gewoon ff de draadjes van het land weer netjes gemaakt, afgeraffelde uiteindes afgeknipt, goed in dat dingetje gedaan ( ben naam kwijt ). Had ie ook alweer commentaar op dat het wel goed WAS enzo. Nou vandaag weer, zaten we op Zolder.
Komt ie binnen 'Heej de geit staat los,' ik heel normaal 'Ja, weet ik. Hij begon te trekken ( staat vast aan een ketting )aan de ketting en stikte half.' 'Dat is niet goed hij stompt die andere geit straks helemaal dood, waarom denk je dat ie vast staat blablabla.' Geit was harstikke lief tegen de andere. 'En ik vind het ook geen sterk plan dat je op zolder zit,' weet niet meer precies wat ie zei, maar op een kwaaie toon. Ik : 'Jamaar ik was dat halster met het bont aan het zoeken die ben ik nl. kwijt.' Zegt ie 'O, naja ga maar niks met Arie doen.' en liep ie weg Verward
Ik vind um zo ondankbaar !
En we hebben altijd zoiets van als hij weg is YES !
Het lijkt net dat ie jaloers is, want hij doet nooit wat met Arie.
Behalve voeren en soms mennen in de zomer( in de wei Schijnheilig:? ).

Sorry voor het lange verhaal maar weet echt niet wat ik moet doen
Ik zit er gewoon heel erg mee en word toch wel erg beledigd hierdoor Anke ook. Verdrietig

Anick

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:29

dit is idd erg gierig ja....

Nou jah ik zou zeggen als je het geld er voor hebt en dat ook iedere maand weer kan betalen en genoeg tijd hebt. Waarom zou je hem dan niet kopen als de eigenaar dat ook goed vind. Haha!
Kan dat niet dan zou ik eens een x met die eigenaar gaan praten waarom hij zo doet. Want dit is ook niet leuk natuurlijk.
Je kan dan iemand meenemen als je met hem gaat praten om dan wat steun te hebben als hij misschien boos wordt. }>

En daar weg gaan.. nee zou ik niet doen..
Volgens mij heb je echt heel veel plezier aan het paardje... Dan zou het zonde zijn als je het voor zo iemand moet gaan opgeven.
Als hij echt zo jaloers is dan zou ik juist blijven Tong uitsteken Clown

suc6 er nog mee....

edit Elles: kleurcodes uit tekst verwijderd. Erg onleesbaar....
Laatst bijgewerkt door Elles op 13-02-05 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:29

Kopen staat er wel bij, maar kunnen jullie dat ook?
En als het kan zou ik dan dat doen, van al het gezeur af!

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 21:41

QuijoSavan schreef:
Kopen staat er wel bij, maar kunnen jullie dat ook?
En als het kan zou ik dan dat doen, van al het gezeur af!
Ja, dat kan maar of de eigenaar toestemd ? Ik hoop het en dan gaa nwe samen met onze ouders ff met um praten.

AnkArie

Berichten: 30
Geregistreerd: 13-02-05

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:46

[i] Ik ben het nu ook helemaal zat met hem en ik voel me er behoorlijk k*t over !! Boos!

Anick

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:01

Ik denk dat het idd goed is om met hem te praten met hem met jullie ouders dr bij Knipoog want het klinkt nou niet echt heel vrolijk hier allemaal....

(ff een ander vraagje.... waar staat Arie eigenlijk Bloos )

Sanet

Berichten: 7956
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:08

Als je het geld hebt, en het ook echt zou kunnen, dan zou ik toch voor de kopen optie gaan.

Die man heeft niets met paarden, hij heeft er geen hart voor, en hij heeft ook niets over voor jullie. Jullie zijn gek van Arie, en Arie op jullie... (ongetwijfeld!!)

Anick

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:11

Idd daar heb je helemaal gelijk in...
Het kan gewoon niet zo zijn dat Arie ze niet lief vind Haha!

edit Elles: kleurcodes uit tekst verwijderd
Laatst bijgewerkt door Elles op 13-02-05 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:16

Ehm (sorry arielover) het valt me wel op dat je veel dingen heel vanzelfsprekend vind, misschien dat die man zich daar aan ergert en dat het van kwaad tot erger gaat zegmaar, of dat je dingen doet die hij niet wil, omdat je teveel zelfinitiatief toont? hij zou toch ook geënt worden die dag dat we samen naar de manege wilde???? was dat ook een smoes???? vind het allemaal maar erg vaag...Nouja ik ga wel even een keertje mee!

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 23:11

lailapri schreef:
Ehm (sorry arielover) het valt me wel op dat je veel dingen heel vanzelfsprekend vind, misschien dat die man zich daar aan ergert en dat het van kwaad tot erger gaat zegmaar, of dat je dingen doet die hij niet wil, omdat je teveel zelfinitiatief toont? hij zou toch ook geënt worden die dag dat we samen naar de manege wilde???? was dat ook een smoes???? vind het allemaal maar erg vaag...Nouja ik ga wel even een keertje mee!

Nee, was geen smoes.
Als hij dingen niet wilt, kan ie het ook op een normale manier zeggen en niet meteen zo gaa nreageren als hij doet. En ik weet zelf ook wel dat ik sommige dingen fout doe, maar dat zijn dingen zoals bijv. teveel zaagsel of teveel mot uit zijn stal halen. Niet van zulke onbenullige dingen.

AnkArie

Berichten: 30
Geregistreerd: 13-02-05

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:16

lailapri schreef:
Ehm (sorry arielover) het valt me wel op dat je veel dingen heel vanzelfsprekend vind, misschien dat die man zich daar aan ergert en dat het van kwaad tot erger gaat zegmaar, of dat je dingen doet die hij niet wil, omdat je teveel zelfinitiatief toont? hij zou toch ook geënt worden die dag dat we samen naar de manege wilde???? was dat ook een smoes???? vind het allemaal maar erg vaag...Nouja ik ga wel even een keertje mee!

Uh sorry hoor, maar Danielle en ik luisteren altijd naar hem, maar duidelijkheid van wat ie bedoelt is niet aanwezig :S En hij heeft altijd een hele boze stem als hij dat soort dingen zegt. En ik denk niet dat et goed is als jij mee gaat, sorry is mijn mening. Hij wordt om de kleinste dingetjes boos en het is niet vanzelfsprekend, daar slaat natuurlijk nergens op! Sorry hoor, maar ik vind dit een beetje een rare opmerking :S We hebben het er harstikke moeilijk mee en weten zelf dat we fouten maken, maar bij jouw komt het eropneer dat WIJ alleen de fouten maken. Tjuus hakakruus Clown

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 09:33

lailapri schreef:
hij zou toch ook geënt worden die dag dat we samen naar de manege wilde???? was dat ook een smoes????

hoezo ook trouwens Verward

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 10:53

ook van hem, bedoel ik, zoals ik zie verzint hij de hele boel bij elkaar zegmaar!

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:00

ehm ik denk dat jullie het een beetje verkeerd lezen, ik zeg alleen dat danielle het soms iets te vanzelfsprekend vind dat dingen mogen, ze doet dingen ook bij mijn paarden die ik niet in mijn hoofd moest halen, ik vind het niet zo erg maar misschien die man wel, ik denk alleen maar even mee. Wat denk je dat ik allemaal moet meemaken met rambo, heb ik hem eindelijk wat geleerd wordt het er weer uitgeslagen, koop ik iets deugt het niet. Koop ik mijn eigen hoofdstel zijn ze boos, omdat het lijkt of ik niet tevreden ben met die dingen die hun hebben gekocht (een hoofdstel dat al 10 jaar niet meer is ingevet, moet ik gebruiken bij een jonge hengt Rolleyes ) Maargoedik zal jullie niet meer helpen en sorrt danielle ik mag niet mee. En ik zoek ook wel even iemand anders die met janneke wilt wandelen. Het zij zo, ik denk weer helemaal verkeerd, ik zal vreselijk medelijden hebben hoor, sterkte, heel veel sterkte dan maar.

AnkArie

Berichten: 30
Geregistreerd: 13-02-05

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:12

lailapri schreef:
ehm ik denk dat jullie het een beetje verkeerd lezen, ik zeg alleen dat danielle het soms iets te vanzelfsprekend vind dat dingen mogen, ze doet dingen ook bij mijn paarden die ik niet in mijn hoofd moest halen, ik vind het niet zo erg maar misschien die man wel, ik denk alleen maar even mee. Wat denk je dat ik allemaal moet meemaken met rambo, heb ik hem eindelijk wat geleerd wordt het er weer uitgeslagen, koop ik iets deugt het niet. Koop ik mijn eigen hoofdstel zijn ze boos, omdat het lijkt of ik niet tevreden ben met die dingen die hun hebben gekocht (een hoofdstel dat al 10 jaar niet meer is ingevet, moet ik gebruiken bij een jonge hengt Rolleyes ) Maargoedik zal jullie niet meer helpen en sorrt danielle ik mag niet mee. En ik zoek ook wel even iemand anders die met janneke wilt wandelen. Het zij zo, ik denk weer helemaal verkeerd, ik zal vreselijk medelijden hebben hoor, sterkte, heel veel sterkte dan maar.

Zo is et niet, ik ben niet boos alleen ik kan me er aan irriteren. Wat voor dingen zoal

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:18

Bekijk het eens van de andere kant.
Misschien moeten jullie wat dankbaarder zijn, die eigenaar niet.
Jullie moeten allang blij zijn dat jullie die pony mogen rijden, maar luister dan wel naar de eigenaar, ben je het er niet mee eens, kun je met hem praten, helpt dat niet moet je het accepteren of vertrekken.

lailapri

Berichten: 22123
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 16:24

AnkArie schreef:
lailapri schreef:
ehm ik denk dat jullie het een beetje verkeerd lezen, ik zeg alleen dat danielle het soms iets te vanzelfsprekend vind dat dingen mogen, ze doet dingen ook bij mijn paarden die ik niet in mijn hoofd moest halen, ik vind het niet zo erg maar misschien die man wel, ik denk alleen maar even mee. Wat denk je dat ik allemaal moet meemaken met rambo, heb ik hem eindelijk wat geleerd wordt het er weer uitgeslagen, koop ik iets deugt het niet. Koop ik mijn eigen hoofdstel zijn ze boos, omdat het lijkt of ik niet tevreden ben met die dingen die hun hebben gekocht (een hoofdstel dat al 10 jaar niet meer is ingevet, moet ik gebruiken bij een jonge hengt Rolleyes ) Maargoedik zal jullie niet meer helpen en sorrt danielle ik mag niet mee. En ik zoek ook wel even iemand anders die met janneke wilt wandelen. Het zij zo, ik denk weer helemaal verkeerd, ik zal vreselijk medelijden hebben hoor, sterkte, heel veel sterkte dan maar.

Zo is et niet, ik ben niet boos alleen ik kan me er aan irriteren. Wat voor dingen zoal

oke sorry dan, was ook niet boos bedoelt, maar kreeg wel boze reactie terug

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 16:54

We verzorgen hem nou al 3½ jaar en altijd luisteren we en ik heb niet gezegt dat we um niet dankbaar zijn voor het verzorgen en rijden van Arie, maar hij kan toch ook een beetje respect naar ons tonen. Denk je dat het voor ons leuk is om elke keer van dit sooirt dingen te horen, wat alleen maar is om te helpen

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-05 18:07

Ik heb gepraat en met succes ! Clown
Ik ben nu dus weer verder gegaan en hij houdt zich denk ik wel aan zijn afspraak Haha!
Ik blij Knipoog

ShEtLaNdUrZ
Berichten: 3056
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: HeerHugoWaard

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:55

ArieLover schreef:
, omdat ie dat dus ook al had beloofd. Zegt ie : 'Ja, in het voorjaar, dan ga ik beginnen met rijden en dan daarna naar buiten.' net alsof hij beter kan rijden na een paar lesjes Verward Wij kennen Arie al weet niet hoe lang, hijzelf doet er niks mee.


Citaat:
Het lijkt net dat ie jaloers is, want hij doet nooit wat met Arie.
Behalve voeren en soms mennen in de zomer


tje, sommige paarden die wennen zich goed aan de mensen die ze eten geven.. en die elke dag op het erf loopt enzo..

ik dnek toch dat de eigenaar Arie langer kent dan jullie ookal doet hij weinig met Arie maar, elke dag als de eigenaar eten geeft is er ook wel een aai over zn bolletje en als je dat elke avond en ochtend doe dan onstaat er ook een soort relatie..

ik hoop dat dit geen gezeur is Bloos
en dat je er verder wat mee kan...

Lorena

Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-01-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:45

Stiekum is hij superblij met jullie Knipoog
Ik had ook een aantal verzorgpony's, en die eigenaar was echt zo'n ouderwetse boer, altijd zeuren en commentaar!
Maar toen hij overleed, schijnt dat op de begrafenis (ik was er niet, zat in rome, maar m'n vriendin was er wel) iedereen ons kende. Hij had altijd over ons verteld enzo! Was erg leuk om te horen, maar ik vind het nog steeds stom dat hij dat aan ons nooit heeft laten merken Scheve mond

Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:45

Sommige mensen geven gewoon weinig complimenten, maar lopen gewoon altijd te zeuren. Niet te veel van aantrekken, gewoon je ding doen. Spreek eventueel eens wat vaste regels af met de eigenaar.

Voorbeeldje. Mijn bijrijdpony staat bij een man die er weinig mee doet, de verzorgers moeten alles regelen, voer kopen (krijgen het geld wel terug hoor) voeren, buiten zetten, binnen zetten etc etc.
Op een gegeven moment ging dat niet meer, en is afgesproken dat de ponies door de eigenaar buiten gezet worden 's morgens. Ook zal de eigenaar weer vaker met ze gaan mennen (is toch alleen maar goed voor ze *LOL*.

Gisteren moest de eigenaar ze ook binnen zetten, en wat blijkt.... hij vindt het hartstikke leuk om te doen, zo doet hij ook weer wat meer met zijn dieren... en niet onbelangijk... zo wordt de grens om het mennen weer op te pakken ook wat lager!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:47

VMR => VP

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 15:59

@ arie lover, misschien kan hij niet zo veeel met arie doen, omdat jullie er zo vaak zijn.
en je verzorgt het 3.5 jaar begrijp ik??? dan (denk ik dan!) heb je toch wel een beetje een idee van hoe hij is??????

misschien ligt het probleem, dat je samen met iemand anders verzorgd, of dat je weleens mensen mee neemt (lailapri)

stel je eens voor dat jij die man was, hoe zou jij reageren?/
(dit is echt niet banketstaaf bedoelt maar t is mijn reactie!)

xxiezz

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Re: Stoppen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:54

bah bah eigenaren Boos! ik heb der ook zoeen. ik begrijp je volkomen! als ik niet zo veel om risk had gegeven dan was ik ook al lang gestopt. irritante vent. maar ja wij goede mensen gaan om zoon dier geven en er van houden en kunnen er dan geen afscheid van nemen