Paard wil niet harder lopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Paard wil niet harder lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 07:15

Ts mijn advies zoek een andere manege of wellicht een verzorg/bijrijdpaard en stop bij deze manege.

pateeke
Berichten: 2216
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Paard wil niet harder lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 09:11

Het los jammer dat maneges nog steeds zo omgaan met hun paarden. Goed dat je er niet in mee wil stappen.
Voor mij is het ook reden om niet meer op een manege te rijden. Ik heb niet bepaald goede ervaringen met hoe er op maneges omgegaan wordt met paarden (en mensen).

Vanes_6
Berichten: 173
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 09:22

pateeke schreef:
Het los jammer dat maneges nog steeds zo omgaan met hun paarden. Goed dat je er niet in mee wil stappen.
Voor mij is het ook reden om niet meer op een manege te rijden. Ik heb niet bepaald goede ervaringen met hoe er op maneges omgegaan wordt met paarden (en mensen).

Gelukkig niet alle maneges. Ik heb bewust ook voor een andere manege gekozen (waar ik nu ook al rijd) die het heel goed met de dieren voor heeft. Hun denkwijze is: goed voor de manegepaarden zorgen want zij zorgen voor ons salaris.
De paarden gaan daar in de ochtend het land op en in de middag komen ze binnen voor de lessen. Niet iedereen wordt er meer aangenomen als nieuwkomer, afhankelijk van gewicht en rij ervaring. Kinderen beginnen er eerst in de longe met balans leren houden voordat ze mogen rijden in de les, dus geen hobbelende kinderen erop (voor zover mogelijk als beginner uiteraard). Paarden staan er lekker met hun koppies uit de stal, dus niet achter een gesloten hek.
Het is dus al veel goeds voor een manegepaard, iets wat op deze andere manege dus helaas niet mogelijk is…
Het is triest dat paarden nog steeds zo gehouden worden… dieptriest…

pateeke
Berichten: 2216
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Paard wil niet harder lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 09:46

Dat is ook triest, maar zolang dergelijke maneges klanten blijven hebben, gaat er helaas niet veel veranderen…

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 10:24

Dit paard loopt waarschijnlijk met een reden niet zo hard meer. Als de manege zo´n paard niet laat nakijken maar toch mee laat sloffen zou ik er voor kiezen lekker een andere manege te zoeken die dierenwelzijn wel voorop zet.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard wil niet harder lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 14:11

Ts, respect voor jou dat je een andere manege hebt gezocht.

Ik denk ook dat zo'n dier wel het ea mankeert waardoor het niet zo makkelijk meer loopt.