Manege paard kopen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:28

Gini schreef:
Bij mij gaat het eigenlijk vooral om veel grond voor de paarden, weiland. En echt zo een weiland wat al meer dan 100 jaar een weiland is en dat dus echt stevig en goed is. :D Dat vind ik echt het belangrijkste.
Mijn paard staat inderdaad op een toppensionstal. Nu ze hier staat, is paarden aan huis niet echt meer een absolute droom, want ik kan haar niet meer bieden dan dit. Mijn paard staat altijd op wei, zomer en winter. Er zijn 7 weilanden, waarvan het kleinste weilandje dat ze hebben is 40 op 100 meter. Dat is dan ook echt het "kalere" stuk waar de paarden staan die niet te veel op gras mogen (neiging tot dik worden, HB,...).

Zoveel grond zou ik nooit kunnen betalen denk ik, zelfs niet omgerekend naar 3-4 paardjes. :D



Dan heb je inderdaad een mooie pensionstal. Ik hoor helaas mensen om mij heen dat ze veel wisselen van stal omdat er dan altijd wat is (meestal te weinig buiten)

Al zou ik het liefst wel 2 of 3 hectare willen hebben (als is het maar om het zelf te laten hooien), vind ik het niet erg dat het minder is. Qua gras heb ik liever dat ze schraler op gras staan en dan wel 24/7 bij hooi kunnen met slowfeeder. (vroeger een pony gehad die erg gevoelig was voor HB).

Ze hebben lekker de ruimte om rond te kunnen lopen en te rennen. Ik heb het zo ingericht dat als het veel geregend hebt dat ik de bak openzet en ze daar ook zelf in kunnen om te rennen of rollen (maken ze dan ook gebruik van).

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 19:47

Ik denk dat je gewoon goed moet zoeken en je moet laten informeren. Ik ken genoeg mensen die al jaren op dezelfde pensionstal staan omdat het gewoon extreem goed bevalt.

Als je gewoon een eisen lijstje zou maken met wat jij zou willen voor je paard en aan de hand daarvan opzoek gaat, dan vind je ook een stal voor het leven. Al dat geswitch is ook niet goed voor een paard.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:14

xkusjeirene schreef:
Ik denk dat je gewoon goed moet zoeken en je moet laten informeren. Ik ken genoeg mensen die al jaren op dezelfde pensionstal staan omdat het gewoon extreem goed bevalt.

Als je gewoon een eisen lijstje zou maken met wat jij zou willen voor je paard en aan de hand daarvan opzoek gaat, dan vind je ook een stal voor het leven. Al dat geswitch is ook niet goed voor een paard.

Stallen veranderen ook,krijgen een ander management,er komen andere pensionklanten waar je niet mee overweg kunt,soms stoppen stallen zelfs.Levenslang op dezelfde stal is meestal een onhaalbaar ideaal.En ook zelf kun je bijv. gaan verhuizen of andere veranderingen in je priveleven.Waardoor je bijv. geen tijd meer hebt om elke dag zelf te gaan verzorgen,maar naar een volpensionstal over moet stappen.

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 11:51

anjali schreef:
xkusjeirene schreef:
Ik denk dat je gewoon goed moet zoeken en je moet laten informeren. Ik ken genoeg mensen die al jaren op dezelfde pensionstal staan omdat het gewoon extreem goed bevalt.

Als je gewoon een eisen lijstje zou maken met wat jij zou willen voor je paard en aan de hand daarvan opzoek gaat, dan vind je ook een stal voor het leven. Al dat geswitch is ook niet goed voor een paard.

Stallen veranderen ook,krijgen een ander management,er komen andere pensionklanten waar je niet mee overweg kunt,soms stoppen stallen zelfs.Levenslang op dezelfde stal is meestal een onhaalbaar ideaal.En ook zelf kun je bijv. gaan verhuizen of andere veranderingen in je priveleven.Waardoor je bijv. geen tijd meer hebt om elke dag zelf te gaan verzorgen,maar naar een volpensionstal over moet stappen.


Nee dat klopt hoor! Maar dat is onmacht. Zoekt en gij zult vinden zeggen ze altijd. Daarom denk ik ook wel dat sommige mensen misschien te makkelijk zoeken. En dan over een maand bevalt het toch niet en ga je er weer weg. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee.

Als jij (wat de meeste mensen doen hoor) goed zou zoeken naar een stal waarvan je weet dat die het beste bij je past, dan blijf je er ook langer.

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 14:35

Vandaag na 6 weken weer geweest, ik mag nog net 7 lessen totdat ik 18+ ben. Er is dus in die weken weer een manege paard verkocht. Hartstikke leuk voor de nieuwe eigenaar natuurlijk.

Per toeval heb ik gisteren eens een lijstje gemaakt van de paarden (waarvan ik het wist) die eerst in de manege lessen gelopen hebben en daarna verkocht zijn aan een particulier. Dit zijn er plus minus 17 die ik weet. En er is er dus weer een bij gekomen.

Dit zegt mij dat misschien dit paard dus wel gewoon te koop is, voor de juiste prijs. Dat ligt er natuurlijk aan, je weet het niet. Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ik denk dat ik er gewoon vol voor moet gaan. Als ik dat niet doe krijg ik er echt spijt van.

Wanneer dat dan is, ja geen idee. Eerst dus weer even sparen.

Ben vandaag ook nadat ik boodschappen gedaan had, via de toeristische route naar huis gefietst. Deze ging langs de stal waar ik wil staan. En dan zie je al die paarden op de wei staan, dan gaat het echt wel steeds meer kriebelen. Want ik merk ook echt dat ik met steeds minder plezier naar de manege ga, zo'n gevoel dat je een beetje bent uitgeleerd. Ik zit in een les waarvan anderen net iets meer aandacht nodig hebben dan ik, prima, want ik doe mijn ding wel.

Maar ik ben aan het werken om M oefeningen te gaan rijden, schouder binnenwaarts, middendraf, stap en galop en vierkant halt houden. Ik merk dat ik hier echt zelf mee bezig ben en dat mijn groep een beetje blijft haken tussen B en L niveau. En daar is niets mis mee hoor, maar daardoor leer ik niet meer zoals ik zou willen.

Dus ik hoop echt dat het gaat lukken, en dit geeft me dan misschien toch nog weer wat extra hoop.

Vandaag ben ik begonnen met mevrouw te borstelen, toen ik bij haar achterbeen kwam viel me op dat deze echt extreem dik was, vol vocht. Uiteraard gevoeld. Het voelde niet warm en ze gaf ook geen pijn aan toen ik er aan zat. Daarom maar gewoon verder opgezadeld, ik wou daarna even gaan vragen aan mijn instructeur wat hij ervan dacht. Toen kwam die vrouw, die haar heeft willen kopen van het zomer, ze kwam even met me kletsen en ik heb haar gevraagd wat ze ervan vond. Zij zei ook dat ik dit even aan mn instructeur moest vragen, ze herkende haar ook niet met zo'n dik been, dit heeft ze echt nog nooit gehad. Het kan natuurlijk komen van het nieuwe hooi, dus daarom dat we toch de instructeur erbij gehaald hebben.

Hij voelde en zei gelijk dat het niet goed was, dus we hebben haar weer afgezadeld.
Ik schrok er wel echt van dat ze zo'n dik been had, normaal heeft ze hele slanke benen en kun je zelfs haar pezen nog zien.

Ik ben daarom wel benieuwd wat er aan de hand is, ik hoop dat het gewoon een lichte overbelasting is geweest. Ze is natuurlijk een maand en een aantal weken niet zo intensief gebruikt als normaal. Ze is uiteraard gereden. Maar omdat sinds woensdag de lessen weer begonnen zijn...

Dus ik hoop dat het volgende week weer allemaal over is, zodat ik weer even kan voelen hoe ze in dr lijf is. Ben namelijk wel heel benieuwd of ze vaster is dan normaal of juist wat fijner is.

Sideswipe

Berichten: 285
Geregistreerd: 03-05-19
Woonplaats: Gliese581-d

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:50

xkusjeirene schreef:
Vandaag na 6 weken weer geweest, ik mag nog net 7 lessen totdat ik 18+ ben. Er is dus in die weken weer een manege paard verkocht. Hartstikke leuk voor de nieuwe eigenaar natuurlijk.

Per toeval heb ik gisteren eens een lijstje gemaakt van de paarden (waarvan ik het wist) die eerst in de manege lessen gelopen hebben en daarna verkocht zijn aan een particulier. Dit zijn er plus minus 17 die ik weet. En er is er dus weer een bij gekomen.

Dit zegt mij dat misschien dit paard dus wel gewoon te koop is, voor de juiste prijs. Dat ligt er natuurlijk aan, je weet het niet. Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ik denk dat ik er gewoon vol voor moet gaan. Als ik dat niet doe krijg ik er echt spijt van.

Wanneer dat dan is, ja geen idee. Eerst dus weer even sparen.

Ben vandaag ook nadat ik boodschappen gedaan had, via de toeristische route naar huis gefietst. Deze ging langs de stal waar ik wil staan. En dan zie je al die paarden op de wei staan, dan gaat het echt wel steeds meer kriebelen. Want ik merk ook echt dat ik met steeds minder plezier naar de manege ga, zo'n gevoel dat je een beetje bent uitgeleerd. Ik zit in een les waarvan anderen net iets meer aandacht nodig hebben dan ik, prima, want ik doe mijn ding wel.

Maar ik ben aan het werken om M oefeningen te gaan rijden, schouder binnenwaarts, middendraf, stap en galop en vierkant halt houden. Ik merk dat ik hier echt zelf mee bezig ben en dat mijn groep een beetje blijft haken tussen B en L niveau. En daar is niets mis mee hoor, maar daardoor leer ik niet meer zoals ik zou willen.

Dus ik hoop echt dat het gaat lukken, en dit geeft me dan misschien toch nog weer wat extra hoop.

Vandaag ben ik begonnen met mevrouw te borstelen, toen ik bij haar achterbeen kwam viel me op dat deze echt extreem dik was, vol vocht. Uiteraard gevoeld. Het voelde niet warm en ze gaf ook geen pijn aan toen ik er aan zat. Daarom maar gewoon verder opgezadeld, ik wou daarna even gaan vragen aan mijn instructeur wat hij ervan dacht. Toen kwam die vrouw, die haar heeft willen kopen van het zomer, ze kwam even met me kletsen en ik heb haar gevraagd wat ze ervan vond. Zij zei ook dat ik dit even aan mn instructeur moest vragen, ze herkende haar ook niet met zo'n dik been, dit heeft ze echt nog nooit gehad. Het kan natuurlijk komen van het nieuwe hooi, dus daarom dat we toch de instructeur erbij gehaald hebben.

Hij voelde en zei gelijk dat het niet goed was, dus we hebben haar weer afgezadeld.
Ik schrok er wel echt van dat ze zo'n dik been had, normaal heeft ze hele slanke benen en kun je zelfs haar pezen nog zien.

Ik ben daarom wel benieuwd wat er aan de hand is, ik hoop dat het gewoon een lichte overbelasting is geweest. Ze is natuurlijk een maand en een aantal weken niet zo intensief gebruikt als normaal. Ze is uiteraard gereden. Maar omdat sinds woensdag de lessen weer begonnen zijn...

Dus ik hoop dat het volgende week weer allemaal over is, zodat ik weer even kan voelen hoe ze in dr lijf is. Ben namelijk wel heel benieuwd of ze vaster is dan normaal of juist wat fijner is.



Heb je het nu over paard wat jij ook wilde kopen? (dus dan is er ook al iemand anders geweest die haar had willen kopen?)

Maar een dik been kan van alles zijn. Van eenmalig (gestoten,gestruikeld) tot chronisch.

imke1

Berichten: 130
Geregistreerd: 10-07-16
Woonplaats: Tussen mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:41

Ik heb niet het volledige topic gelezen, maar wil wel even mijn ervaring delen.

Ik heb in oktober 2019 mijn maatje overgekocht van de manege. Ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad.
Ik ken dit paardje alweer 10 jaar en had net als jou het gevoel dat wij echt een hele sterke band hadden.

Ik heb haar gekocht toen ze 17 was. Ze heeft bijna haar volledige leven in een klassieke manege gewerkt. Ze is blind op 1 oog en redelijk scheef. Iedereen met een beetje verstand zou mij het afraden, maar ik heb haar gekocht om haar dan na een tijdje een mooi pensioen te kunnen geven, want dat verdiend ze zeker.

Nu staat ze hier dus al een groot half jaar in mijn mini kudde. Hier staat ze 24/7 op de weide. Ze is helemaal opgebloeid. In de manege stond ze bekend als een pismerrie die niet te vangen was op de weide. Hier heb ik daar geen enkele keer problemen mee gehad. Tegen mij deed ze ook al lief in de manege, dus daar kan ik niet echt over oordelen.
Als het klikt tussen jou en het paardje en het is mogelijk voor jou om een paardje te onderhouden, dan moet je je niet laten tegenhouden omdat het een manegepaard is. Deze beestjes hebben al vanalles gezien en meegemaakt wat soms ook een voordeel kan zijn.

edit: We rijden nog steeds en werken ook veel op de grond en aan de hand. Ze staat dus nog niet op pensioen.

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 16:44

Sideswipe schreef:
Heb je het nu over paard wat jij ook wilde kopen? (dus dan is er ook al iemand anders geweest die haar had willen kopen?)

Maar een dik been kan van alles zijn. Van eenmalig (gestoten,gestruikeld) tot chronisch.


Ja, heb het over het paard wat ik wil kopen inderdaad.

Vorig jaar zomer wou die vrouw haar kopen, die vrouw en ik zijn de enige die zo'n zwak voor haar hebben en haar willen kopen. Ze had het bijna gedaan, maar haar man vond het niet goed en haar dochter heeft geen klik met het paard. Ook vond ze zichzelf te lang, want ze is maar 1.65 ongv. En die dochter wordt ook rond de 1.80. Dus dat werd hem niet.

Ik heb dus rond november gevraagd en toen was ze niet te koop.
Om nog even terug te komen op die vrouw, zij had van het zomer een wedstrijd met dr gewonnen en toen zei mijn instructeur en de eigenaresse, die moet je echt kopen etc. Dus vandaar dat ze het bijna gedaan had. Maar verder zijn er als het goed is geen kapers op de kust. Bovendien als ik dr koop of deze vrouw (alsnog) dan kan ik dr altijd zien en andersom ook.

Over het been, denk niet dat het chronisch is hoor :P Ze hebben haar lekker in de stapmolen gezet, en dan hoop ik dat de zwelling wat afneemt.

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 16:48

imke1 schreef:
Ik heb niet het volledige topic gelezen, maar wil wel even mijn ervaring delen.

Ik heb in oktober 2019 mijn maatje overgekocht van de manege. Ik heb hier nog geen seconde spijt van gehad.
Ik ken dit paardje alweer 10 jaar en had net als jou het gevoel dat wij echt een hele sterke band hadden.

Ik heb haar gekocht toen ze 17 was. Ze heeft bijna haar volledige leven in een klassieke manege gewerkt. Ze is blind op 1 oog en redelijk scheef. Iedereen met een beetje verstand zou mij het afraden, maar ik heb haar gekocht om haar dan na een tijdje een mooi pensioen te kunnen geven, want dat verdiend ze zeker.

Nu staat ze hier dus al een groot half jaar in mijn mini kudde. Hier staat ze 24/7 op de weide. Ze is helemaal opgebloeid. In de manege stond ze bekend als een pismerrie die niet te vangen was op de weide. Hier heb ik daar geen enkele keer problemen mee gehad. Tegen mij deed ze ook al lief in de manege, dus daar kan ik niet echt over oordelen.
Als het klikt tussen jou en het paardje en het is mogelijk voor jou om een paardje te onderhouden, dan moet je je niet laten tegenhouden omdat het een manegepaard is. Deze beestjes hebben al vanalles gezien en meegemaakt wat soms ook een voordeel kan zijn.

edit: We rijden nog steeds en werken ook veel op de grond en aan de hand. Ze staat dus nog niet op pensioen.


Dat klinkt heel goed! Bedankt voor het delen! Leuk!

Ja, ik heb zelf ook vooral de intentie om haar een goed huisje te bieden. Sport is voor mij niet eerste prioriteit, maar het zou wel leuk zijn om straks een een leuk crossje mee te pakken. Want ik merk dat zij dit ook geweldig vind en ik zelf ook.

Om een lang verhaal kort te maken, rond november heb ik gevraagd, was ze niet te koop.
Mensen om me heen zeggen dat elk paard daar te koop is en ik krijg toch elke keer signalen dat ze dus wel gewoon te koop is. Wellicht kwam ik niet serieus over en had de eigenaar zoiets van, hmm een 18 jarige, laten we dat maar niet doen :) Ik ga het zeker nog niet opgeven, want ze is echt mijn maatje

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 13:27

Een paar dagen geleden had ik gevraagd of ik eens iemand een aantal filmpjes via pb zou mogen sturen van de beweging van het paard. Hier helaas nog geen reactie op gehad. Iemand die mij hierbij zou willen helpen?

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:48

Natuurlijk! Stuur maar door. Al is van een filmpje af altijd wel wat moeilijk

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 16:19

Bedankt voor het reageren mensen! Heb nu vier onafhankelijke mensen! Dat vind ik genoeg! :)

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:50

Heb je al gevraagd of het paard te koop staat? :)

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 16:56

Zertab schreef:
Heb je al gevraagd of het paard te koop staat? :)


Al een tijdje terug in november, ze was niet te koop. Maar ga het nog een keer proberen, omdat ik het idee had dat ik niet helemaal serieus over kwam.

Er verschillende mensen zeggen dat elk paard daar te koop is en omdat er toch in korte tijd weer een aantal paarden verkocht zijn daar, dus lijkt me niet dat zij niet te koop zou zijn voor een goede prijs

Zertab

Berichten: 12220
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:57

Ja maar ik bedoel nu... Zeker nu zou ik het vragen. Maneges hebben het financieel best zwaar.

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 16:58

Zertab schreef:
Ja maar ik bedoel nu... Zeker nu zou ik het vragen. Maneges hebben het financieel best zwaar.


Nee op dit moment niet, ik heb op dit moment zeker niet genoeg gespaard.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Manege paard kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:45

Maar je had het in november toch ook al gevraagd? Wat als ze toen wel te koop stond, had je dan wel het geld ervoor?
En dan nog: waarom wachten en sparen en hopen en nog meer sparen en heel trots zijn omdat je de centjes bij elkaar hebt en dan heel blij naar de eigenaar gaan om dan weer te horen: nee, sorry, ze is echt niet te koop, ze is mijn beste paard en zolang ze manegelessen kan lopen, blijft ze bij mij.
Voor wat ben je precies aan het sparen? De aankoopprijs, noodpotje voor medische kosten, het onderhoud?

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 17:56

Gini schreef:
Maar je had het in november toch ook al gevraagd? Wat als ze toen wel te koop stond, had je dan wel het geld ervoor?
En dan nog: waarom wachten en sparen en hopen en nog meer sparen en heel trots zijn omdat je de centjes bij elkaar hebt en dan heel blij naar de eigenaar gaan om dan weer te horen: nee, sorry, ze is echt niet te koop, ze is mijn beste paard en zolang ze manegelessen kan lopen, blijft ze bij mij.
Voor wat ben je precies aan het sparen? De aankoopprijs, noodpotje voor medische kosten, het onderhoud?


Voor het noodpotje ben ik aan het sparen, ja in november had ik voldoende geld, maar omdat ik voor mijn stage een elektrische fiets heb aangeschaft kun je je misschien wel voorstellen dat hier redelijk wat vanaf is, dus dat probeer ik nu weer bij elkaar te rapen :)

Ik denk dat je het gemist hebt en dat is niet erg hoor! Want het het al een keer gezegd, maar ik probeer nu zoveel mogelijk te krijgen, dat ik minimaal een noodpotje heb van 1500 tot 2000 euro, maar 2500 is wel mijn richtbedrag.

Ik wil het nog een keer proberen omdat ze toch echt wel mijn droompaard is, als het de tweede keer niet lukt is dat heel zuur. Maar dan is het zo en dan heb ik het in iedergeval geprobeerd en niet opgegeven.

Ik hoor dus van meerdere mensen dat elk paard daar te koop is, ik het gewoon nog eens moet proberen. Het geeft me ook een beetje extra hoop omdat er dus in deze corona tijd nog weer een paard verkocht is van de manege. Dan heb ik toch wel het idee dat ze er wel voor open staan.

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:15

Weet je, en misschien komt dit banketstaaf over maar dat is niet zo bedoeld: elke keer berichten plaatsen dat je denkt dat ze wel te koop is, dat je het straks toch weer wilt gaan vragen, je droom paard is etc. Die halen natuurlijk niets uit. Zoals velen al hebben gezegd, als je wat wilt moet je actie ondernemen. Ipv schrijven dat je actie gaat ondernemen. Ik kan je niet zeggen of ze te koop is, daar heb ik geen kaas van gegeten.

Wel wil ik even inhaken op je opmerking dat je het te belachelijk voor woorden vindt dat paarden niet standaard naar buiten gezet worden bij een pensionstal. En dat je dit wel tegen meerprijs kan doen. Vergeet niet dat dit allemaal te managen moet zijn en dat mensen die een bedrijf runnen nu eenmaal keuzes maken. Het klinkt allemaal heeeeel makkelijk, maar als jij een stal runt, wat doe je dan? Pleur je alles bij elkaar in? En als ze er met gebroken benen uit komen dan, wat doe je dan? Of mensen die zeggen, mijn paard mag maar een uur, mijn paard wordt snel hoefbevangen, Ik wil mijn paard niet bij dat andere paard in, ik wil alleen maar in de grootste wei, ik wil alleen maar smiddags want smorgens rij ik, ik wil mijn paard zelf in de wei zetten etc etc etc. Vergeet niet dat al die pensionklanten honderden wensen hebben en daar soms onmogelijk in te voorzien is. En die manege waar jij nu rijdt heeft destijds besloten het niet meer te doen, want buiten zetten deden ze vroeger ook (ik loop er al wat langer, zodoende) En toen het aantal pensionklanten toenam hebben ze besloten de prijs aan te passen en het niet meer te doen. ;-) Dus vanaf de bank is het zo makkelijk daar een mening over te hebben..

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 19:19

Dagmar11 schreef:
Weet je, en misschien komt dit banketstaaf over maar dat is niet zo bedoeld: elke keer berichten plaatsen dat je denkt dat ze wel te koop is, dat je het straks toch weer wilt gaan vragen, je droom paard is etc. Die halen natuurlijk niets uit. Zoals velen al hebben gezegd, als je wat wilt moet je actie ondernemen. Ipv schrijven dat je actie gaat ondernemen. Ik kan je niet zeggen of ze te koop is, daar heb ik geen kaas van gegeten.

Wel wil ik even inhaken op je opmerking dat je het te belachelijk voor woorden vindt dat paarden niet standaard naar buiten gezet worden bij een pensionstal. En dat je dit wel tegen meerprijs kan doen. Vergeet niet dat dit allemaal te managen moet zijn en dat mensen die een bedrijf runnen nu eenmaal keuzes maken. Het klinkt allemaal heeeeel makkelijk, maar als jij een stal runt, wat doe je dan? Pleur je alles bij elkaar in? En als ze er met gebroken benen uit komen dan, wat doe je dan? Of mensen die zeggen, mijn paard mag maar een uur, mijn paard wordt snel hoefbevangen, Ik wil mijn paard niet bij dat andere paard in, ik wil alleen maar in de grootste wei, ik wil alleen maar smiddags want smorgens rij ik, ik wil mijn paard zelf in de wei zetten etc etc etc. Vergeet niet dat al die pensionklanten honderden wensen hebben en daar soms onmogelijk in te voorzien is. En die manege waar jij nu rijdt heeft destijds besloten het niet meer te doen, want buiten zetten deden ze vroeger ook (ik loop er al wat langer, zodoende) En toen het aantal pensionklanten toenam hebben ze besloten de prijs aan te passen en het niet meer te doen. ;-) Dus vanaf de bank is het zo makkelijk daar een mening over te hebben..


Nee snap ik hoor, maar belachelijk vind ik een beetje een groot woord. Ik vind dat jammer dat dat gebeurt en dat paarden niet lang naar buiten kunnen. Ik zie dat liever anders, overal, welke stal dan ook. Ik ken veel stallen die wel buitenzetten en waar paarden ook 12 uur de wei op kunnen in een kudde, dat vind ik persoonlijk fijner (maar ieder zijn ding toch.) De ander heeft juist liever zo'n stal als deze waar je bijvoorbeeld lessen in de stalling hebt. En het gaat niet eens perse om het buiten zetten, maar om een meer prijs bij stallen om op de wei te kunnen, ik vind dat elk paard gewoon op de wei mag, zonder meerprijs.

Ik heb 11 jaar geleden heel bewust gekozen voor de manege en ik vind het er nog steeds even fijn als toen. Dus ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik heb het absoluut niet over daar. Maar meer in het algemeen, ik hoor het zo vaak van mensen om mij heen en ik zie het ook wel eens. :) Ik schrijf dus niet zomaar klakkeloos vanaf de bank iets, er zit natuurlijk altijd een achtergrond achter vanuit zo'n pensionstal, en dat kan dat is prima. Maar dat betekent niet dat ik er geen mening over mag hebben en geven :)

Ik zie bij ons op de manege juist hele gelukkige paarden, mooie glans, goed in hun vel (zowel pension als manege) dus daar kan ik echt niet over klagen. Mocht je dat gedacht hebben, want dat is dus absoluut niet het geval.

Zoals je weet heb ik al een keer gevraagd. En nu ben ik gewoon nog wat langer aan het door sparen, niet alles kan zo in een keer. Een paard is geen klein dingetje wat je zomaar uit je mouw schud. Dus ik denk dat ik daar zelf het beste een inschatting in kan maken. Op dit moment is ze nog steeds niet te koop en dat weet ik, maar daarom zeg ik ook, ik wil het gewoon nog een keer proberen (dan weet ik dat ik er alles aan gedaan heb), maar wanneer dat is, ja dat kan ik nu ook niet inschatten :) Bovendien houdt ik altijd in mijn hoofd dat ze niet te koop is. Ik kan daar hoog of laag over springen, maar dat heeft geen zin. Maar dat heb ik geloof ik ook gezegd in vorige berichten :P Ik blijf altijd realistisch.

Ik ga zien hoe het loopt, ik ga niet op mijn zaken vooruit lopen. Ze is niet te koop (punt).