Klein Oever telefoon?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kikicookie
Berichten: 11
Geregistreerd: 29-07-17

Klein Oever telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 14:52

Hoi!

Ik ga in de zomervakantie naar klein oever en ik had op de website gelezen dat je geen telefoon mee mag nemen. Ik wou vragen hoe streng dit is want ik zou heel graag foto's en filmpjes willen maken. Dat kan ik niet zonder mijn telefoon want ik heb geen camera. Dus weet iemand hoe streng de regel is of ik mijn telefoon mag gebruiken om foto's te maken?

Skessa_
Berichten: 10701
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:54

Ik ging zo'n 15 jaar geleden naar Klein Oever en toen mocht het ook al niet _O-

Ze waren er toen wel streng op ja. Dus misschien kun je kijken of je een camera van iemand kan lenen :o

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Klein Oever telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:19

Op de meeste ponykampen mag je geen telefoon mee helaas. Je zult dus echt een camera mee moeten nemen. Misschien kun je via marktplaats een een goedkope komen, of kun je er een lenen van iemand?

Qerty
Berichten: 2019
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Klein Oever telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 15:46

Als het je alleen om de foto's en filmpjes gaat zou ik rondvragen of je niet iemands camera mag lenen. Mocht je in de buurt van het Gooi wonen mag je gerust een weekje de mijne lenen! Die gebruik ik nooit, alleen als ik ergens geen ga en geen phone mee kan/wil nemen..

xChanelx
Berichten: 1926
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 16:57

Wat leuk dat je naar Klein Oever gaat! *\o/*
Ik ben er leiding en telefoons zijn echt niet toegestaan, ook al snap ik natuurlijk dat je er foto's en filmpjes van wil maken. Als ik jou was, zou ik dan een camera meenemen voor deze week.

Alvast heel veel plezier gewenst :D

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6686
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:24

xChanelx schreef:
Wat leuk dat je naar Klein Oever gaat! *\o/*
Ik ben er leiding en telefoons zijn echt niet toegestaan, ook al snap ik natuurlijk dat je er foto's en filmpjes van wil maken. Als ik jou was, zou ik dan een camera meenemen voor deze week.

Alvast heel veel plezier gewenst :D


Beetje offtopic misschien, maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd naar de beweegredenen hier achter? Ik vind het namelijk best wel een heftige en strenge maatregel. Ik ben zelf ook ponykampleiding en daar zijn telefoons wel toegestaan, tot op zekere hoogte (niet bij activiteiten en dergelijke).

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:27

NadjaNadja schreef:
xChanelx schreef:
Wat leuk dat je naar Klein Oever gaat! *\o/*
Ik ben er leiding en telefoons zijn echt niet toegestaan, ook al snap ik natuurlijk dat je er foto's en filmpjes van wil maken. Als ik jou was, zou ik dan een camera meenemen voor deze week.

Alvast heel veel plezier gewenst :D


Beetje offtopic misschien, maar ik ben toch eigenlijk wel benieuwd naar de beweegredenen hier achter? Ik vind het namelijk best wel een heftige en strenge maatregel. Ik ben zelf ook ponykampleiding en daar zijn telefoons wel toegestaan, tot op zekere hoogte (niet bij activiteiten en dergelijke).



Ik ben bij mij eigen manege leiding geweest en bij ons wat het in zekere hoogte ook toegestaan. Wat ik zelf erg merkte was dat iedereen maar op z'n mobiel zat en niet met de rest aan het praten was. Wanneer wij de mobieltjes innamen gingen ze echt met elkaar praten en spellen spelen etc. Wat mij betreft is het prima als je de hele week geen mobiel mag, is veel gezelliger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:28

Ik vind het ook best heftig... Als het gaat om teveel op de telefoon kijken kan je ook een regel invoeren dat de telefoon tijdens activiteiten of gedurende de dag in een mandje ofzo wordt gedaan...

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Klein Oever telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:30

Maar waarom is het heftig? Ik ben jaren op kamp geweest als kind, nooit een mobieltje meegehad (voor mijn 12e had ik überhaupt geen mobiel), ben niks tekort gekomen.

Anoniem

Re: Klein Oever telefoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:33

Idd ik nam altijd 2 weg werp cameratjes mee , vind het een super regel . In mijn klein oever tijd (13 jaar terug ? ) ,liep niet iedereen ermee en had je er toch 1 mocht je die toen al inleveren . Vind het best logisch

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:34

soloro schreef:
Maar waarom is het heftig? Ik ben jaren op kamp geweest als kind, nooit een mobieltje meegehad (voor mijn 12e had ik überhaupt geen mobiel), ben niks tekort gekomen.


Dat kun je ook niet vergelijken als je het nooit gehad hebt. Kinderen zijn er tegenwoordig mee opgegroeid en weten niet beter, dan kun je niet met het argument komen dat "we het vroeger ook niet hadden". Ik had er ook geen, en kwam ook niks te kort, dus ik snap je punt wel.

Maar ik vind niet dat je het met elkaar kunt vergelijken of als reden kunt gebruiken.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6686
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:34

soloro schreef:
Maar waarom is het heftig? Ik ben jaren op kamp geweest als kind, nooit een mobieltje meegehad (voor mijn 12e had ik überhaupt geen mobiel), ben niks tekort gekomen.

Maar jij bent nu 22. Tijden veranderen natuurlijk en al helemaal de laatste jaren.

Even een appje naar het thuisfront met een foto van je ponykamppaardje, je nieuwe vrienden en vriendinnen toevoegen op sociale media, jezelf eventjes kunnen terugtrekken met een muziekje als daar de mogelijkheid voor is.

Ik zie het probleem niet in van wel een telefoon. Bij het ponykamp waar ik leiding ben, heb ik nog nooit meegemaakt dat kinderen niet met elkaar praten omdat ze hun telefoons hebben. Als het allemaal gezellig genoeg gemaakt wordt, is dat ook niet nodig.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:35

Ik ben overigens ook gewoon voor hoor dat ze hem thuis mogen laten.
Maar ik zie ook niet echt problemen in het wel meenemen ervan, en dan tijdens activiteiten inleveren.

Mazida
Berichten: 1392
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:36

Juist een goede maatregel. Stimuleert kinderen om gezellig met elkaar te praten en te spelen. Ze zitten de godganse dag al op hun mobiele telefoon. Zo leren ze ook dat het zonder mobiel ook leuk kan zijn. En filmen en fotograferen kan ook met een goedkope compactcamera voor een week.

Skessa_
Berichten: 10701
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:37

Vind het ook een normale regel. Klein Oever is voor kinderen t/m 15 jaar. Waarom hebben die een mobiel nodig voor een weekje kamp?
Met de ouders kunnen ze bellen als dat nodig is.

Als er telefoons gejat en/of kapot gaan is KO er verantwoordelijk voor, dus snap het best.

soloro

Berichten: 2303
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:39

Skessa_ schreef:
Vind het ook een normale regel. Klein Oever is voor kinderen t/m 15 jaar. Waarom hebben die een mobiel nodig voor een weekje kamp?
Met de ouders kunnen ze bellen als dat nodig is.

Als er telefoons gejat en/of kapot gaan is KO er verantwoordelijk voor, dus snap het best.


Ik ben het er ook mee eens dat al kinderen bv. heimwee hebben dat ze dan eerst naar de leiding gaan en niet gelijk hun ouders bellen of whatsappen. Ze werden bij ons met het avondeten ingenomen en ze kregen ze na het ontbijt weer terug, zodat ze niet nachtenlang op hun mobiel zaten en zo anderen wakker hielden. Maar ik ben alsnog voorstander van hooguit 1 uur per dag, zodat ze idd. foto's kunnen maken etc. En voor de rest lekker met elkaar bezig zijn etc.

Qerty
Berichten: 2019
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:40

Ik ben 30+ en zowel ik als mijn vrienden zijn zonder mobiele telefoon onze tiener jaren doorgekomen.
Toch is een weekendje weg met zijn allen de laatste jaren een weekendje met zijn allen + de buitenwereld omdat we allemaal onze buitenland bundel niet schromen te gebruiken.

Prima toch, een weekje zonder telefoon? TS is nu al op de hoogte daarvan, dus alvast lang de tijd om zich hier op voor te bereiden.

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:40

Op zich een prima maatregel, maar ik herinner me (maar hee dit is meer dan 15 jaar geleden) dat het best gedoe was de leiding te overtuigen toen iemand met heimwee echt heel graag de ouders wilde bellen. Tot tranen aan toe en het mocht maar niet. Hoop dat dat nu anders is dan. Als je geen telefoon mee mag, moet er wel de mogelijkheid zijn alsnog te bellen naar ouders natuurlijk, wanneer een kind dat wilt. Je kunt als leiding niet bepalen hoe erg de heimwee voor een kind voelt en wat het beste om te doen is.

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:43

Ik ben bij twee kampen leiding geweest. Bij de ene mochten de kinderen de telefoon houden, bij de andere ze inleveren. De maatregel om geen telefoon bij zich te laten houden, had ook te maken met contact met de ouders. Dat als het kind ergens mee zit, dat de ouders dan naar de leiding komt en geen vage berichtjes naar de ouders sturen, die vervolgens bellen of op de stoep staan terwijl de leiding er niks van weet. En er is minder heimwee als ze niet constant contact kunnen hebben. We hadden wel elke dag een telefoon halfuurtje.

Op het andere kamp mochten de kinderen wel een telefoon. Toen zijn we ook eens door een bezorgde ouder gebeld, dat haar dochter zo bang was na een spooktocht. Erg genant om dan op te nemen en er niks vanaf te weten.