Ponykamp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melanietje14
Berichten: 411
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:51

Bij manege de Paardeprong hebben ze tienerkampen.
Misschien iets voor jou. Goede lessen met goede instructie.
Veel leuke en verschillende pony's en paarden/

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:56

Ik kan je in ieder geval sterk afraden naar de Burght (Barneveld) of het Ponyhof (Aagtekerke) te gaan! Beiden zijn echt van die 'fabrieksponykampen' waar je alleen maar van die robotpaarden en vervelende ongeïnteresseerde leiding hebt. Reelaer is wel heel leuk, alleen ben jij te oud voor ponykamp daar en te jong voor de jongerentrektocht. Verder ben ik nog 4 keer bij Bergemo geweest, wat soms heel leuk was en soms juist niet, dat hing erg van de leiding af want die bepalen voor het grootste deel wat je gaat doen en hoe de sfeer is. En ik ben nog bij de Two Lazy Seven geweest, als je van grondwerk en meer natuurlijk met je paard omgaan houdt, is dat leuk, maar het was ook vrij kinderachtig. Het enige echt geweldige kamp wat ik heb gehad is bij Eef Veenstra, parelli-instructrice, daar hadden ze voor mij een paard geregeld (ik had geen eigen paard wat eigenlijk een vereiste was) en ik heb daar werkelijk de week van mijn leven gehad. We hebben zoveel leuke dingen gedaan! :D

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:17

Kan je misschien uitleggen wat je niet aanspreekt aan de eekwal? Het voldoet namelijk aan je eisen, maar als je kan uitleggen waarom het je niet aanspreekt kan ik misschien kijken welke nog Meer zouden kunnen :)

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:21

saddledancer schreef:
Kan je misschien uitleggen wat je niet aanspreekt aan de eekwal? Het voldoet namelijk aan je eisen, maar als je kan uitleggen waarom het je niet aanspreekt kan ik misschien kijken welke nog Meer zouden kunnen :)

Nu je het zegt heb ik die nog eigenlijk niet bekeken. :+ Zal zo even kijken.

Sterre98

Berichten: 6325
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:22

Sgw kamp de Treekhoeve?

sannefranzo

Berichten: 12
Geregistreerd: 03-06-13
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:23

De ripse ruiters is ook erg leuk , niet te grote groep en bosrit en strandrit leuke paarden en pony's

TekenMelissa
Berichten: 61
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:24

saddledancer schreef:
Ponykamp op de eekwal in emmen is heel leuk!! Je krijgt goed les, en je doet dressuur en springen, doet op t laatst ook een onderlinge wedstrijd, maar je maakt ook buitenritten, een nachtrit, een dagtocht, en je gaat er soms met de huifkar op uit, je slaapt met leeftijdsgenoten op een kamer, en je word naar ervaring ingedeelt, maar Dan kom je toch vaak wel zo'n beetje rond dezelfde leeftijd uit, het kamp is t/m 17 jaar geloof ik, dus ook veel oudere meiden :)

Weetje een website :) En hoeveel zou dit gaan kosten? :D

pkefc
Berichten: 17
Geregistreerd: 12-07-13

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:25

Bij PCK Eersel in Eersel !
Je hebt van maandag t/m zaterdag een paard of pony voor die week. Je rijdt ongeveer 3/4 uur per dag.
In die week maak je buitenritten, rij je in de bak, ga je springen, buiten in de springweide (daar heb je een waterbak, boomstammen, een brug om in draf of galop over heen te gaan voor de kinderen die het durven), je doet spelletjes met en zonder pony´s en zelfs een nachtrit van 4 uur ! ( bij de nachtrit word je word samen met iemand anders op 1 paard/pony ingedeeld, de een rijd heen naar een afgesproken plek en de ander gaat in de huifkar naar de afgesproken plek en rijd terug naar de manege, wel onder begeleiding natuurlijk)
Dit is de site : http://ervarenmetpaarden.nl/drupal/node/521
Mocht je vragen hebben, kan je me altijd een pb sturen :)

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 20:33

SGW kamp bij de treekhoeve is mij wat te duur helaas. Het lijkt mij wel erg gaaf!
De ripse ruiters kan ik maar weinig over vinden?
PCK eersel klinkt erg leuk! Ga er zeker over nadenken, ligt helaas wel net iets boven mijn max.

saddledancer

Berichten: 1418
Geregistreerd: 27-08-14
Woonplaats: London, uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:09

TekenMelissa schreef:
saddledancer schreef:
Ponykamp op de eekwal in emmen is heel leuk!! Je krijgt goed les, en je doet dressuur en springen, doet op t laatst ook een onderlinge wedstrijd, maar je maakt ook buitenritten, een nachtrit, een dagtocht, en je gaat er soms met de huifkar op uit, je slaapt met leeftijdsgenoten op een kamer, en je word naar ervaring ingedeelt, maar Dan kom je toch vaak wel zo'n beetje rond dezelfde leeftijd uit, het kamp is t/m 17 jaar geloof ik, dus ook veel oudere meiden :)

Weetje een website :) En hoeveel zou dit gaan kosten? :D


http://www.eekwal.nl en het kost maar 260 voor een week :D ik ben er een aantal keer geweest en het is echt ontzettend leuk :j
op de site staat trouwens niet zo heel veel over hoe vaak je rijd enzo. Maar meestal heb je ochtend en middag rijden dus je gaat elke dag EN lessen (in dressuur of springen) EN een buitenrit. Verder is het eten echt heel lekker, zijn de kamers echt heel luxe :j en doe je ook voltigeren enzo. De lessen zijn echt wel goed, en ook de onderlinge wedstrijd op het einde vond ik heel erg leuk :) je word op leeftijd ingedeeld, en ze vragen je of je al een pony/paard hebt gezien waarop je graag wil (je vult een lijstje in) en Dan delen ze je in, waarna je een 'proefles' krijgt Om Te kijken of iedereen een paard/pony heeft die bevalt. Alleen voor het nachtrit en dauwtrappen (en soms voor het springen) krijg je misschien een Andere pony/paard omdat ze dit niet allemaal kunnen :)
Laatst bijgewerkt door saddledancer op 10-11-14 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

loly

Berichten: 132
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:11

Manege molenzicht is ook erg leuk alleen een paar euro boven je buget maar tis het waard.

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:16

Erve Meenderinkboer in Markelo! 5jaar op rij een top kamp gehad (al wel 10 jaar geleden) :=

Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:12

NoorW schreef:
En ik ben nog bij de Two Lazy Seven geweest, als je van grondwerk en meer natuurlijk met je paard omgaan houdt, is dat leuk, maar het was ook vrij kinderachtig. Het enige echt geweldige kamp wat ik heb gehad is bij Eef Veenstra, parelli-instructrice, daar hadden ze voor mij een paard geregeld (ik had geen eigen paard wat eigenlijk een vereiste was) en ik heb daar werkelijk de week van mijn leven gehad. We hebben zoveel leuke dingen gedaan! :D



Zou je mij misschien iets kunnen vertellen over deze 2 kampen? Vooral de laatste ben ik geinteresseerd in

janahxginger
Berichten: 910
Geregistreerd: 29-04-14

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:20

Ik heb al vaak gehoord dat ponyhof leuk is. Ben er zelf nog niet geweest. Dus het kan ook niet zo zijn. :)

xLeonietje

Berichten: 332
Geregistreerd: 21-01-13
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:14

NoorW schreef:
Ik kan je in ieder geval sterk afraden naar de Burght (Barneveld) of het Ponyhof (Aagtekerke) te gaan! Beiden zijn echt van die 'fabrieksponykampen' waar je alleen maar van die robotpaarden en vervelende ongeïnteresseerde leiding hebt. Reelaer is wel heel leuk, alleen ben jij te oud voor ponykamp daar en te jong voor de jongerentrektocht. Verder ben ik nog 4 keer bij Bergemo geweest, wat soms heel leuk was en soms juist niet, dat hing erg van de leiding af want die bepalen voor het grootste deel wat je gaat doen en hoe de sfeer is. En ik ben nog bij de Two Lazy Seven geweest, als je van grondwerk en meer natuurlijk met je paard omgaan houdt, is dat leuk, maar het was ook vrij kinderachtig. Het enige echt geweldige kamp wat ik heb gehad is bij Eef Veenstra, parelli-instructrice, daar hadden ze voor mij een paard geregeld (ik had geen eigen paard wat eigenlijk een vereiste was) en ik heb daar werkelijk de week van mijn leven gehad. We hebben zoveel leuke dingen gedaan! :D


Dat van de Burght is echt niet waar! Ik ben daar geweest en ik vond het echt heel erg leuk!!
Ze hebben daar echt niet alleen maar robotpaarden! Ze hebben daar ook hele eigenwijze en stoute pony's. Bijvoorbeeld Engy, die bokt altijd en is vreselijk lastig om te rijden. Zo zijn er nog best wel een paar.
Ook de leiding is heel erg gezellig ze zijn gezellig op de kamer en zijn heel aardig! *\o/*
Je gaat ook veel voltige rijden en 5 keer op bosrit!
Ik zou zoooo graag nog een keer willen!

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:03

Danique01 schreef:
NoorW schreef:
En ik ben nog bij de Two Lazy Seven geweest, als je van grondwerk en meer natuurlijk met je paard omgaan houdt, is dat leuk, maar het was ook vrij kinderachtig. Het enige echt geweldige kamp wat ik heb gehad is bij Eef Veenstra, parelli-instructrice, daar hadden ze voor mij een paard geregeld (ik had geen eigen paard wat eigenlijk een vereiste was) en ik heb daar werkelijk de week van mijn leven gehad. We hebben zoveel leuke dingen gedaan! :D



Zou je mij misschien iets kunnen vertellen over deze 2 kampen? Vooral de laatste ben ik geinteresseerd in


De Two Lazy Seven Ranch zit net over de grens in Belgie. Het is vooral een hele mooie stal, waar de paarden die er staan een geweldig leven hebben in een paddock paradise. Ze zeggen dat ze met hun eigen methode werken, maar die methode lijkt heel sterk op Parelli. We zijn in die week dus ook vooral bezig geweest met "de Seven Games" maar dan onder een andere naam. Ze hebben daar zelf een aantal "manegepaarden" die je toegezen krijgt voor de hele week, maar je kan ook met een eigen paard komen. Ze leiding was wel aardig, maar behandelde ons een beetje te kinderachtig, al waren de leeftijden ook erg gevarieerd, dus er waren ook jongere kinderen. We waren gelukkig wel in een kleine groep (15, die tijdens lessen in tweeen werden gesplitst) en kregen vrij veel individuele aandacht.

Het jeugdkamp bij Eef Veenstra is voor 12 tot 17 ong. Het is heel kleinschalig (we waren met 8 of zo, allemaal hele leuke meisjes) en de bedoeling dat je met je eigen paard komt (voor mij hebben ze speciaal een paard kunnen regelen, wat echt ontzettend lief was van ze). Iedereen heeft die week lekker aan eigen aandachtspunten gewerkt, de leiding was echt geweldig en betrokken en het eten was lekker, de slaapplekken waren goed, enz, enz. Eigenlijk was alles helemaal perfect geregeld. Ik heb zoveel plezier gehad (we deden heel veel leuke activiteiten) en erg veel geleerd. Ik kan je aanraden, als je er meer over wilt weten de facebookpagina/website van Het Lage Woud (de stal van Eef) in de gaten te houden. Het kamp is maar 1 week in de zomer. Voor meer info over alle kampen waar ik ben geweest, kan je altijd een pbtje sturen :)

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:08

xLeonietje schreef:
NoorW schreef:
Ik kan je in ieder geval sterk afraden naar de Burght (Barneveld) of het Ponyhof (Aagtekerke) te gaan! Beiden zijn echt van die 'fabrieksponykampen' waar je alleen maar van die robotpaarden en vervelende ongeïnteresseerde leiding hebt. Reelaer is wel heel leuk, alleen ben jij te oud voor ponykamp daar en te jong voor de jongerentrektocht. Verder ben ik nog 4 keer bij Bergemo geweest, wat soms heel leuk was en soms juist niet, dat hing erg van de leiding af want die bepalen voor het grootste deel wat je gaat doen en hoe de sfeer is. En ik ben nog bij de Two Lazy Seven geweest, als je van grondwerk en meer natuurlijk met je paard omgaan houdt, is dat leuk, maar het was ook vrij kinderachtig. Het enige echt geweldige kamp wat ik heb gehad is bij Eef Veenstra, parelli-instructrice, daar hadden ze voor mij een paard geregeld (ik had geen eigen paard wat eigenlijk een vereiste was) en ik heb daar werkelijk de week van mijn leven gehad. We hebben zoveel leuke dingen gedaan! :D


Dat van de Burght is echt niet waar! Ik ben daar geweest en ik vond het echt heel erg leuk!!
Ze hebben daar echt niet alleen maar robotpaarden! Ze hebben daar ook hele eigenwijze en stoute pony's. Bijvoorbeeld Engy, die bokt altijd en is vreselijk lastig om te rijden. Zo zijn er nog best wel een paar.
Ook de leiding is heel erg gezellig ze zijn gezellig op de kamer en zijn heel aardig! *\o/*
Je gaat ook veel voltige rijden en 5 keer op bosrit!
Ik zou zoooo graag nog een keer willen!


Wat mij van de Burght vooral tegenstond, was de grootte. Het was zo grootschalig dat je niet echt iets leerde in de lessen en er te weinig individuele aandacht was. Als je dat niet erg vind, is het op zich een prima kamp. Maar ik wil ook wat leren op kamp en iedereen van de groep beter leren kennen, en in zo'n grote groep gaat dat niet. En wat betreft de paarden: er waren veel afgestompte manegepaarden, dat kan nu anders zijn. Er waren toen ook echt paarden waarvan ik het onverantwoord vond er een kind op te zetten (zoals Haffie, een paard wat op buitenritten gewoon tegen bomen aan walste, daar zet je toch niemand op?!). En paarden die altijd bokken, die hebben pijn of werkelijke gedragsproblemen. Ook die mag je gewoon niet inzetten in manegelessen. Dat soort paarden noem ik geen leuke uitdaging, dat is gewoon heel zielig voor die paarden en onverantwoord van de Burght.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:26

Manege Ravenswaaij :)! Is volgens mij net onder de 300 euro. Ik ben drie jaar geweest (inmiddels enkele jaren geleden) en altijd leuke, enthousiaste begeleiding. Dressuur, springen, voltige en ongeveer 2 buitenritten zijn vast onderdeel van het programma. Daarbij hebben we ook bezoek gehad van een goede springruiter, gingen we naar de crossbaan, dierenarts en hoefsmid die kwamen langs, maar ook hele leuke dingen met de groep zelf zoals kruiwagenraces en bonte avond. Door die activiteiten hoort de jeugd die van buiten de manege komt snel bij de groep, die meestal niet zo groot is. Je oefent ook voor een demonstratie voor de ouders, die voer je dan op als ze je komen halen aan het eind van de week. Wat ik ook altijd heel leuk vind is dat je met de hele groep in partytenten in de bak slaapt!

Lightmare
Berichten: 351
Geregistreerd: 25-05-14

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:46

NoorW ik pb je even!

Juul_Oxford

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-09-14

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 20:06

Mij lijkt de Ponyhof en Ponykamp Ameland heel erg leuk! Maar ik ben echt nog nooit op ponykamp geweest, helaass... :(
Maar ik mag dit jaar misschien!! Verder lijkt Stal t Reelaer (geen idee hoe je het spelt) en RC Het Fjordenpaard me ook wel leuk, of manege Poelenburgh..? Ik heb over die maneges wel leuke en goede dingen gelezen, maar ik weet niet of dat zo is natuurlijk.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!?
Groetjess, Juul_Oxford.

mlaverspeek

Berichten: 11
Geregistreerd: 13-11-14
Woonplaats: Rdam

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 23:30

Ik ga ook naar ponyhof aankomend jaar :D!!

Juul_Oxford

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-09-14

Re: Ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:19

Ik zou heel graag naar de ponyhof willen maar helaas mag ik niet.. want ik woon in Friesland en tjaa dat is best ver :D

hallokind

Berichten: 84
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Aarlanderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:22

Bij de Eekwal in Emmen in Drenthe, daar zijn leuke pony's en zijn ze heel variabel. Een hele goede aanrader :D

love_troy

Berichten: 11
Geregistreerd: 14-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 15:02

Stal 't Reelaer is een aanrader om op ponykamp te gaan. Ben daar zelf begonnen als kampkind en ben daar nu sinds vorig jaar leiding :)
Ponyhof ben ik ook een keer geweest is ook een leuke ervaring.

Rozepaard
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:42

Manege stal de eik in Holten is echt een aanrader! Je gaat 5 dagen allemaal leuke dingen doen ze hebben leuke en lieve paarden en de leiding is ook erg aardig :j