Problemen met Baaisikkel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 11:59

Hallo Bokkers,

Ik heb een serieus probleem met mijn ros Baaisikkel, hij is echt een schat, gehoorzaamt bijna altijd, ik kan hem los laten staan en dan loopt hij niet weg, het enige wat hij soms doet als het hard waait is dat hij omvalt. Ik vroeg me af of dat een teken van ataxie kunnen zijn?

Waar ik nu tegenaan loop is het feit dat ik voortdurend moet blijven trappen om hem voorwaarts te houden, maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Het is zou best kunnen dat ik dat er zelf in heb gereden, maar hij doet het ook bij anderen, zelfs gevorderde ruiters kunnen hem niet zonder voortdurend trappen voorwaarts krijgen. Bijtikken met de zweep helpt niet, kost me alleen maar zwepen als ze in de spaken komen. Van sporen krijgt hij alleen maar lekke banden. Ik vraag me af hoe Anky dat doet?

Ook lukt het me niet om met slofteugel die koplamp naar beneden te krijgen, en als ik ga wat harder ga doorvragen gaat hij alleen maar slingeren…is dat soms ook een teken van ataxie?Hij staat overigens dag en nacht buiten, maar heeft wel voortdurend zijn zadel op. Zou het helpen als ik hem in een box zou zetten en het zadel er af zou halen?

Graag advies, ik ben heel erg aan hem gehecht maar zo is het echt niet leuk meer….

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:04

*BOINK*

Mortischa

Berichten: 180
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: NH

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:08

Ik heb er ook zo een gehad ja.
Hij bleef soms steken in de derde versnelling,nou..dat is geen pretje.
Misschien tijd voor een grote beurt?
Laat hem eens onderzoeken door een magnetiseur ofzo,misschien dat dat helpt?

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:11

Ik denk dat een magnetiseur niet veel kan doen hoor.
De eeuwige roestvelden,da's denk ik de enige optie...

Anoniem

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:17

Je kunt 'm in zo'n smal rek zetten, kan ie ook niet omwaaien.
Het zadel kan er wel op blijven, daar istie immers al aan gewend.
En een beetje olie smeren misschien?
Clown

_SC_

Berichten: 885
Geregistreerd: 07-01-05
Woonplaats: Thuis, stal of werk

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:27

Je kunt m ook ophangen?! Nagelbijten / Gniffelen
Of m met spanbanden vast maken aan het hek?! Nagelbijten / Gniffelen

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:44

Afbeelding

*komt onder bureau vandaan en gaat schone Tena halen*

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:51

Hi hi grappig zo'n stalen ros.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:59

Hmmm,misschien een startmotortje met een trektouwtje in een zadeltas stoppen?
Tip,doe als het regent een tasje over het zadel,dan blijft het droog.
Verder kan ik je helaas geen advies geven

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:04

Ik zou hem gewoon flink door pakken ....er is er maar een de baas en dat ben jij !!!

Desnoods een week geen voer alleen een beetje vocht !!!

Anders voorzie ik maar een oplossing !!!! www.marktplaats.nl

Weg ermee ..... Clown

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:07

O nee, dat zou ik niet over mijn hart verkrijgen....wie weet waar hij dan terecht komt? Ik ben toch best wel gehecht aan hem hoor...alleen haalt hij af en toe het bloed onder je nagels vandaan....

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:23

heb je al eens gedacht aan mennen Cassidy?? Je hebt tegen woordig zulke leuke marathonwagentjes.....
Afbeelding

marijke04
Berichten: 12
Geregistreerd: 07-09-06

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:29

Misschien reageert hij beter op een western zadel en natuurlijk veel met gewicht en stem rijden. Echt, op zo'n zadel is het net alsof je in luie stoel zit, je houding is dan zo anders, vooral je benen.
En het mooiste is, je broek wordt een stuk minder nat als je hard door een plas rijdt

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:30

marijke04 schreef:
Misschien reageert hij beter op een western zadel en natuurlijk veel met gewicht en stem rijden. Echt, op zo'n zadel is het net alsof je in luie stoel zit, je houding is dan zo anders, vooral je benen.
En het mooiste is, je broek wordt een stuk minder nat als je hard door een plas rijdt

Nog beter, misschien kun je het eens ZONDER ZADEL proberen!!! Wie weet heeft ie wat drukplekken. Is trouwens ook heel goed voor je balans!!! Clown

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:31

BitchyWitchy schreef:
heb je al eens gedacht aan mennen Cassidy?? Je hebt tegen woordig zulke leuke marathonwagentjes.....
Afbeelding


*LOL* Dan neem je er best nog eentje bij, een maatje voor baaisikkel naast hem, vind hij vast gezellig!

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:33

Dito schreef:
BitchyWitchy schreef:
heb je al eens gedacht aan mennen Cassidy?? Je hebt tegen woordig zulke leuke marathonwagentjes.....
Afbeelding


*LOL* Dan neem je er best nog eentje bij, een maatje voor baaisikkel naast hem, vind hij vast gezellig!

Ik heb nog wel een staan, ze heet Biesieklette........

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:00

Cassidy schreef:
Hallo Bokkers,

Ik heb een serieus probleem met mijn ros Baaisikkel, hij is echt een schat, gehoorzaamt bijna altijd, ik kan hem los laten staan en dan loopt hij niet weg, het enige wat hij soms doet als het hard waait is dat hij omvalt. Ik vroeg me af of dat een teken van ataxie kunnen zijn?


Sorry Cassidy, maar volgens mij heb je hem dit gedrag echt zelf aangeleerd. Hij weet gewoon inmiddels dat jij wel bij hem komt kijken als hij zich laat vallen bij slecht weer. Ik zou hem kluisteren zodat hij niet meer kan vallen. En valt hij toch, laat hem dan maar eens liggen. Volgende keer weet hij dan wel dat jij niet gelijk ernaast staat.

Cassidy schreef:
Waar ik nu tegenaan loop is het feit dat ik voortdurend moet blijven trappen om hem voorwaarts te houden, maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Het is zou best kunnen dat ik dat er zelf in heb gereden, maar hij doet het ook bij anderen, zelfs gevorderde ruiters kunnen hem niet zonder voortdurend trappen voorwaarts krijgen. Bijtikken met de zweep helpt niet, kost me alleen maar zwepen als ze in de spaken komen. Van sporen krijgt hij alleen maar lekke banden. Ik vraag me af hoe Anky dat doet?

In de reclame met Anky zag je haar ook gewoon trappen hoor, Anky is bepaald niet zo heilig als ze zich voordoet! Vork
Misschien helpt het om heuveltraining met hem te doen? Zo wordt de achterhand sterker en als je hem dan bovenop een heuvel zet, kun je hem ook eens goed laten gaan. Let er wel op dat je niet gelijk de rem erop zet, dan geef je tegenstrijdige signalen en raakt hij in de war!

Cassidy schreef:
Ook lukt het me niet om met slofteugel die koplamp naar beneden te krijgen, en als ik ga wat harder ga doorvragen gaat hij alleen maar slingeren…is dat soms ook een teken van ataxie?Hij staat overigens dag en nacht buiten, maar heeft wel voortdurend zijn zadel op. Zou het helpen als ik hem in een box zou zetten en het zadel er af zou halen?
Graag advies, ik ben heel erg aan hem gehecht maar zo is het echt niet leuk meer….

Ik ben pas op een professionele trainingsstal geweest. Daar spoten ze een goedje in het scharnierpunt van de koplamp. Misschien dat het verdovend was ofzo, ik weet het niet. En toen sloegen ze een keer hard er bovenop. Misschien niet de vriendelijkste methode maar het werkte wel erg goed!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 14:08

Jee, wat een goed idee van die trainingsstal, kan die slof misschien toch in de kast? Mag ik de naam van de trainingsstal hebben, mag ook per PB...

Heuveltraining is ook wel een mogelijkheid, maar ik vrees dat ik dat niet trek...nog harder trappen om hem die heuvel op te krijgen lukt me echt niet. Maar dan heb je idd nog steeds de mogelijkheid om af te stappen en te duwen. Probleem is dan wel dat ik er zonder opstapje daarna niet meer opkom...

BitchyWitchy...Baaisikkel zou erg blij zijn met Biesieklette....

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:10

Whoehaaaaaaaa Urielle........

GeneralFlynn

Berichten: 15289
Geregistreerd: 24-03-05

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:12

BitchyWitchy schreef:
Nog beter, misschien kun je het eens ZONDER ZADEL proberen!!! Wie weet heeft ie wat drukplekken. Is trouwens ook heel goed voor je balans!!! Clown
Ik denk dat Cassidy dan ZELF drukplekken krijgt... Nagelbijten / Gniffelen

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:13

Heuveltraining klinkt goed Lachen. Je kunt hem wellicht aan de hand meenemen de heuvel op, anders voorzie ik problemen.

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:14

Maar wat moet ik dan met Faahraad, had ze in tweespan lopen, dan moet je er nog even één bij zoeken Cassidy....

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:16

Cassidy, ik heb pas kennis gemaakt met het ros Poeg, daar kun je ook trappen, maar als je stopt met trappen blijft hij wel doorgaan. Al op gang komen gaat niet zo makkelijk.

Ik denk dat het ook zou helpen om hem wat meer afwisseling te bieden, mss kun je samen met mijn ros EmTeeBee gaan trainen Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 14:17

Maar met zijn drieen voor de kar? Ik ben niet zo goed in het besturen van een troika! Bovendien kan ik eentje erbij nog wel onderhouden, maar twee toch echt niet.

Enne tinkerloos...zonderzadel lukt wel, Baaisikkel heeft een heel goede bagagedrager...*LOL*

Ibbel

Berichten: 49211
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Problemen met Baaisikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:19

Ik heb er ook zo eentje. Hij heet Velo (kort voor Velocipede, hij heeft Franse papieren), en voor een mooi prijsje mag je hem wel overnemen. Haha!