1e keer S&T

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:05

Ja, ben er ook heel blij mee hoe ie t oppakt!

Anoniem

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 19:59

Vandaag voor de 2e x er mee gereden en kan niet anders zeggen dat ie het super oppakt! Ben alleen wel bang dat ik aan het slobberriempje moet, want tussen het dazen wegjagen door probeerde die steeds de stang te pakken...

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:38

Mijn ruin liep er eigenlijk ook gelijk vanaf het begin lekker mee.
Heb in het begin ook de stangteugel gelaten voor wat het was.
Rij er nu wedstrijd mee maar, neem eigenlijk nog steeds heel weinig druk op de stang.
Het apart is wel dat de mijne met stang en trens veel sneller te diep gaat en achter de teugel kruipt als met trens.
Met trens heeft hij eerder de neiging om zich teveel op te drukken.
Iemand nog tips toevallig? Haha!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:54

Hoe hebben jullie dat trouwens, sluit je paard gewoon netjes zn mond?
Nim heeft altijd dat ie net niet zn lippen op elkaar aansluit....... Verward
Het lijkt mij (&instructie) niet te groot ofzo voor m.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:39

Hmm nee Ynz heeft dr mond netjes dicht eigenlijk.

Melanie15
Berichten: 2702
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Slagharen

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:35

Kalinka heeft dr mond ook een stukje open, maar dat heeft ze op trens ook. Rozemarein heeft m wel dicht

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 09:17

Shine heeft ook keurig haar mond dicht, behalve als ze een klein beetje aan het knabbelen is, maar dat vind ik prima!

pol013

Berichten: 9020
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:47

Een jaar geleden eens een poging gedaan in de les. De voorbereiding kwam er op neer dat ik hem er in gehangen heb en mee ben gaan rijden (in de les). KLaar!
Paard deed net of hij het helemaal normaal vond.
Ik had de stangteugel er ook lichtjes bij. Waarom ook niet als je paard er goed op reageert?

Sindsdien ook nooit meer ingehangen. Ik vind het een geruststelling dat het zeer waarschijnlijk de overgang een fluitje van een cent gaat worden als het ooit zover komt.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:20

Vanmiddag weer priveles gehad op S&T, ging heerlijk!! Lachen
Nog op t eind een proefje geoefend zodat mn instructeur mee kon kijken!
Drafgedeelte ging heel goed, galop soms wat spanning bij bijvoorbeeld een eenv.wissel maar dat ging uiteindelijk ook goed! Als ik maar blijf nadenken & blijf rijden in de wissels gaat t goed en ontspannen!
Helemaal blij en erg benieuwd hoe t woensdag in de echt ring zal gaan!

Hij sloot trouwens vandaag wel gewoon zn mond Verward

Anoniem

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:49

Mijn paard liep er de eerste keer ook super op alsof hij nooit anders had gedaan.
Ik heb wel heel lang gewacht met het inhangen van S&T. De eerste 7 wp in het Z2 heb ik nog gewoon op de trens gereden.
Met S&T blijft hij ietsje minder aan mijn hand plakken. De stang gebruik ik eigenlijk nooit, die hangt er in een boogje bij.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 01:56

Ixo liep er meteen goed op.. Alsof ie al jaren met al dat ijzer in zn kwek liep Tong uitsteken

Torro moet nog even kijken of ie dat allemaal wel zo fijn vind. (hij heeft het ook nog maar 3x ingehad ofzo, de eerste 2x ging wel goed, maar de 3e keer had ie er genoeg van)
Ik moet ook even kijken voor een andere stang voor hem, want ik denk dat ie te weinig ruimte voor zijn tong heeft, en daarom gaat liggen klooien met zijn tong..

Anoniem

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:29

En hoe houden jullie de teugels vast?? Ik heb de trens teugel op de normale plek en dan de stangteugel tussen me ring en middelvinger. Zag net een foto van Anky op dr site en die heeft de trensteugel onder dr pink door en de stang op normale plek. Ik kan volgens mij echt niet sturen met me pink + dat ie dan half afgekneld wordt haha!

Anoniem

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:32

Ik heb eerst even gereden met de trens op de normale plek en de stang onder mijn hand door, dus niet gekruist, maar dat vond ik niks.
Later trens op de normale plek en de stang tussen ring en middelvinger en dat vond ik veel fijner.
Persoonlijk vind ik het wel fijn de trens op de normale plaats te houden, zodat dat daar het gevoel niet veranderd.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:40

Ik heb het ook zo, trens onder de ringvinger door en stang onder de middelvinger door. Als ik stang onder mijn ringvinger zou doen zou ik me steeds vergissen en op stang gaan rijden ben ik bang.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 00:11

De eerste 2 keren ging het super, hij liep eigenlijk hetzelfde als met trens. De derde keer had hij zoiets van 'he dit is niet leuk' en ging ie een beetje klooien met zn tong. Misschien ligt het zoals Angeliek zegt aan het bit, of hij had zn dag niet (dan klooit ie ook met zn gewone hoofdstel) Ik moet wel zeggen dat ik een fijnere aanleuning heb met S&T, veel stiller!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:50

Even een vraagje.
Ik zie regelmatig mensen met stang en trens rijden, maar wordt er niet wijs uit hoe ze de teugels nou vasthouden Haha! Haha!

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:27

Dat staat hierboven dus al een beetje. De meeste mensen houden de trensteugel op de normale plek en doen de stang dan tussen middel- en ringvinger. Ik heb zelf de stang onder m'n pink, weet niet waarom eigenlijk. ik ben zo begonnen en ben het gewend dus geen reden voor verandering Knipoog

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:32

Oeps, sorry, heb gewoon mijn vraag gesteld en niet gelezen Nagelbijten / Gniffelen
Bedankt Lachen

[edit]
LETS; zoals jij het doet lijkt het mij ook logischer?
De stang is toch een soort van verfijning van de hulpen?
Lijkt me dat je dan meer doet met de trens en die op de normale plek houdt.
Of spoor ik niet Nagelbijten / Gniffelen

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:43

Ik vind het wel fijn zo, omdat ik inderdaad hetzelfde gevoel hou met de s&t als met gewoon trensje, en de stangteugel is wel in contact maar minder strak dan de trensteugel. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van persoonlijke voorkeur, niet van beter of slechter....

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:06

runningkawa schreef:
Ik heb eerst even gereden met de trens op de normale plek en de stang onder mijn hand door, dus niet gekruist, maar dat vond ik niks.
Later trens op de normale plek en de stang tussen ring en middelvinger en dat vond ik veel fijner.
Persoonlijk vind ik het wel fijn de trens op de normale plaats te houden, zodat dat daar het gevoel niet veranderd.


Zo heb ik hem ook. Vind ik ook fijner omdat je als je dan een ophouding maakt je als eerste je trens pakt.

Barco

Berichten: 2609
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Harmelen

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:32

ik heb mijn stang dus tussen mijn pink en ringvinger en mijn trens onder mijn pink.
Als ik het doe zoals jullie krijg ik er een te strakke hand van.
En qua ophoudingen hoef ik mijn hand heel even iets naar beneden te knikken en dan pak ik ook mijn trens als eerste.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:25

Ik heb mn trensteugel tussen ringvinger&pink en mijn stangteugel onder mn pink.
Ik heb ook wel eens kruislings geprobeert maar toen raakte ik de kluts kwijt met teugels op maat nemen.

Hebben jullie trouwens iets van een hoesje oid om/onder de kinketting?
Ik heb er pas een hoesje aan gedaan maar ik vind t niet echt handig, de ketting blijft er niet netjes opgerold in liggen.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:28

Ik heb een hele fijne beschermer, met 3 elastieken bandjes waar je je ketting doordoet, blijft perfect zitten!

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:31

Ik doe er geen beschermer omheen, hij heeft geen last van wondjes o.i.d.
Ik heb er wel eentje zelf gemaakt van een onderlap voor de bandages, die blijft wel goed zitten. Maar zonder vind ik mooier, en hij heeft er toch geen last van.

Anoniem

Re: 1e keer S&T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:55

Ik heb er eentje van leer onderzitten.
De kinketting moet zo strak door de lusjes dat hij niet draait