Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:46

sammie_44 schreef:
Haha, wat een sarcasme allemaal hier in dit topic *LOL*Grappig hoe ver mensen gaan om hun zin door te drammen, zelfs door op spelfouten te letten.. Maar oke.
Het is duidelijk dat de meerderheid vnid dat je een paard NOOIT op zijn hoofd moet slaan met een zweep, en ik dnek dat de TS'er het misschien ook wel geleerd heeft dat niet meer te doen. Ik ben zelf ook eens achterover met paard en al gevallen, en dit laat ik nooit meer gebeuren. Dit los ik op door goed voruit te drijven en dan een paar tikken te geven. Dit helpt natuurlijk niet bij ieder paard, maar sorry, ik wil niet met veel risico's op een paard zitten gaan.. Haha!Een paard moet respect hebben voor je, en dat kan je natuurlijk niet afdwingen door te gaan slaan, maar wel door op precies het goede moment hem een goede opsodemieter te geven.
Ik vond het stukje erg interessant om te lezen over het op de buik slaan van een paard, dit lijkt me veel effectiever. Alleen ik vroeg me af hoe je het beste je paard op de buik kan tikken als het omhoog gaat?


Zoals ik het op tv zag, bracht hij zijn gewicht naar 1 kant toe, en kon hij met 1 hand een klop op de buik geven met het touw.
Daarom zei hij ook dat het alleen voor de zeer gevorderde ruiter was, omdat je dus met 1 hand de teugels vasthoud en omdat je in principe zodanig je gewicht moet verplaatsen.

kadansjee

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-04-06
Woonplaats: Apeldoorn/Kootwijk, studerende in Utrecht

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:52

Haha wat een topic.. iedereen boort elkaar de grond in.

Maar goed ik blijf er bij dat ik het WEL vind kunnen en dat de TS zelf wel weet waar ze mee bezig is.

Nou veel plezier met elkaar verder afmaken ik heb mijn mening gegeven en ga verder niet in eindeloze discussies

zorro

Berichten: 8767
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:59

Kimmie heeft me net via pm laten weten dat ze geen my little pony wil. Beste meid, dat was ook zeker niet mijn idee. Ik heb de My little pony's nooit kunnen waarderen.

_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:02

Het is denk ik niet de bedoeling op Pb's te openbaren hier in t topic.. vind het ook flauw hoe jullie haar afzijken.. ga ff lekker ontopic verder als het kan

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:06

Maar hoe zij over sommige bokkers praat kan wel?
PB's openbaar maken mag idd niet. Lachen

_Buddha
Berichten: 2289
Geregistreerd: 27-10-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:07

Nee, maar sta daar dan boven, en gedraag je dan iets volwassener Knipoog

oestinja
Berichten: 710
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:14

die roze my Little pony kan je in je kont stoppen

quote van Kimmie. Rare suggestieve groffe taal uitkramen is een vak apart, daar heb je wel een handje van he Haha!

oestinja
Berichten: 710
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:17

Vanessa, jouw bericht over wat je schrijft over een tik tegen de buik ga ik zeker even onthouden. Ik ken paarden die inderdaad uit dominantie steigeren, ook als ik ze benader in de wei en het lijkt me niet zo moeilijk om dan een tik met bijvoorbeeld een touw uit te delen tegen de buik, bedankt!!!!

Foefer

Berichten: 3814
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:21

Straffen oke, als het ECHT moet, maar dan geen mep tussen zijn oren met een zweep zeg...... Boos!

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:22

Ik wil niet met de eer gaan stijken. Het was Sies die dit als eerste schreef, en ik vond het zeker de moeite waard om dit nogmaals te herhalen.
Als er iemand bedankt moet worden, dan is het Sies wel! Haha!

oestinja
Berichten: 710
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:27

Okay, bedankt Sies!!! Deze is echt om even te onthouden! Ik ben benieuwd! Het is volgens mij zeker een bruikbare tip voor als je niet op het paard zit maar er naast of voor staat!

Melisjee

Berichten: 8755
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:34

maximiliaan schreef:
Haha wat een topic.. iedereen boort elkaar de grond in.

Maar goed ik blijf er bij dat ik het WEL vind kunnen en dat de TS zelf wel weet waar ze mee bezig is.

Nou veel plezier met elkaar verder afmaken ik heb mijn mening gegeven en ga verder niet in eindeloze discussies

Ja haha Tong uitsteken
Ook ik vind het wel kunnen maar natuurlijk niet elke keer ofzo Knipoog

Enne, Kimmiej_paarrd ofzo: Hou het 'val dood' aub voor je. Je kan ook te ver gaan.

Melisjee

Berichten: 8755
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:36

Foefer schreef:
Straffen oke, als het ECHT moet, maar dan geen mep tussen zijn oren met een zweep zeg...... Boos!

Waar dan Scheve mond Kont = gevaarlijk, Hals = gevaarlijk, Scheve mond

zorro

Berichten: 8767
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:40

rudi schreef:
Het is denk ik niet de bedoeling op Pb's te openbaren hier in t topic.. vind het ook flauw hoe jullie haar afzijken.. ga ff lekker ontopic verder als het kan


I know. Maar is dit zo'n ramp? Ik wil niet over zoiets gepmt worden, alleen de toon zoals ze het zegt staat me absoluut niet aan. Wat zij me pm't gaat mij niet aan, wel iemand in dit topic, alleen ik weet niet meer wie. Het is geen vertrouwelijke zaak, en ze had dit beter even in het topic kunnen melden.

Maar goed, weer ontopic.

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:48

Als het echt heel gevaarlijk wordt ok (achterover vallen).. maar eerder ook niet.. gebruik goed je been zodat hij/zij naar voren MOET! Ik heb één keer een paard tussen de oren geslagen (het was ook meteen over) omdat we bijna omgingen.. en dit is gewoon TE gevaarlijk!
En trouwens laten we het gezellig houden onderling Knipoog

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:50

wij zeiken niemand af, ik geloof wel dat zei het was die zei:
Citaat:
bokt iedereen doet alsof ze paarden vrienden zijn, maar uiteindelijk gebruikt de helft een zweep om een paard in elkaar te meppen. oliebol! een paard heeft ook gevoel.. :S je hebt het recht niet om een paard te slaan, wees blij dat die dieren voor ons willen werken. ze doen ons een plezier hoor. misschien vind de helft van de paarden het wel niet leuk, en staan ze liever op het land

maar dan in koeien van vette letters.

Ik denk dat het vooral daarop is dat wij reageren: dat ze eerst allerlei verwijten naar ons gooit en vervolgens verkondigt dat ze zelf ook haar paard slaat, alleen niet op het hoofd Verward
Volgens mij was dat het... niet meer en niet minder.


Die oplossing van de buik vind ik een hele goede!! En mocht je dat als minder ervaren ruiter niet kunnen, blijf ik bij mijn eigen tip van de hand. Ik heb wel gelezen dat sommigen dit verkeerdelijk interpreteerden door te menen dat ik bedoelde met mijn vuist op zijn hoofd slaan Haha! dat is dus niet de bedoeling... wat ik leerde is een soort 'vaste bovenmuur' te zijn waartegen het paard zich stoot.
En in se is dit ongeveer hetzelfde als het paard tegen zijn buik slaan: het paard zal hier ook denken dat het zijn hoofd stoot (zoals wanneer het dat in een lage stal zou doen) en niet dat een mens hem slaat.
Met een zweep bereik je dit effect niet: het is niet vlak, groot en hard maar een zwiepend ding dat pijn doen.

imo, he Knipoog

oestinja
Berichten: 710
Geregistreerd: 10-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:51

@Kimmie voor je iemand een PM verstuurt, kijk dan even goed aan wie je die stuurt want ik heb het idee dat de PM die je aan Zorro verstuurde naar mij had gemoeten.

On topic maar weer...

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:52

zorro zij dat ze geen hamer hoefden dus vertelde ik haar dat ik geen my little pony hoefde, maar kunnen jullie niet gewoon lekker verder gaan met deze discussie en mij er buiten laten aub:S

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:57

Kimmie_Paard schreef:
zorro zij dat ze geen hamer hoefden dus vertelde ik haar dat ik geen my little pony hoefde, maar kunnen jullie niet gewoon lekker verder gaan met deze discussie en mij er buiten laten aub:S

proberen we, maar jij komt er steeds weer tussen... het is toch logisch dat we niet meer goed luisteren naar iemand met tegenstrijdige meningen?

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:59

proberen we maa rjij komt er steeds weer tussen, sorry maar heb nu al een tijd niet meer gereageert op jullie ookal zitte jullie mij de hele tijd af te zeiken.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:59

ok, excuses.

Kimonoo
Berichten: 3814
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:00

ja leuk. ga nou maar weer verder over paarden!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:02

ik heb mijn mening gegeven: beste is dat met de buik of hand boven het hoofd... maar verder is de discussie een beetje stilgevallen.. nuja de meeste bokkers hebben ook nog wel iets te doen Lachen en misschien is de TS tevreden met alle tips doorheen het topic Ja

Liselot11
Berichten: 484
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:09

Ik geef topicstarter helemaal gelijk. Volgens mij is dat een manier waarop de echte ruiters zoiets oplossen, omdat ze weten hoe het moet en waarom dat het moet. Als je er niets aan had gedaan, doet je paard het de volgende keer weer, sla je hem op zijn achterste of ergens anders, had het verkeerd uit kunnen vallen.
Natuurlijk is het niet leuk om te zien, maar een effectieve oplossing is het zeker.

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Mijn paard flink gestraft omdat hij steigerde.. Zielig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:17

OK, ik ben een paar uur weg en 15 blz erbij? Heb nog lang niet alles gelezen(mijn mening staat op de derde blz.).

Wou nog iets kwijt:

@Kimmiepaard: Geweldig, dat je een verzorgpony hebt die braaf is. Helaas zal je nog het nog wel inzien dat (flink)slaan soms echt moet, als je bezig geweest bent met de echte "probleem"paarden. Het is zo gezellig in dit topic, dus zeg ik er maar even bij, dit is geen aanval! Alleen begrijp ik waarom je zo reageert, je bent nog nooit in een situatie geweest waar het echt nodig is en ik hoop voor je en je omstaanders dat je ook niet in die situatie terecht komt.

Edit: Ik heb die omschakeling een 8 jaar terug gemaakt.