Shetland probleempje, wie helpt mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flynn_

Berichten: 94
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Nijkerk !

Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 22:44

hoi
ik heb een verzorg shetlander, maar daarmee heb ik soms wat probleempjes, vraagjes aan jullie dus!
ik weet dat shetlanders eigenwijs zijn, maar ik wil er toch wat aan doen, want over het algemeen is het een toppertje hoor! hij kan super goed springen, fotos volgen daarvan nog! maar hij kan ook super dressuuren!! ook daarvan volgen foto's hij wijkt met gemak, en hier en daar maakt hij wel is een wisseltje in galop aan de teugel lopen is ook geen probleem, uitstrekken lukt een beetje! maar we zijn aan het oefenen! hij is pas 5 jaartjes en hij kan dit soort dingen al wel stoer!
maar hier volgt mijn vraagje,, wat er mis gaat!
als ik met de pony ik galop ben, en ik zet hem op een volte 10 meter of gewoon een volte halve baan gaat hij een aantal keren met zijn hoofd naar beneden, ik geef hem dan wel een tik op zijn hals en doe het nog een keer, maar dat helpt niet echt, hoe kan ik voorkomen dan hij het afleerd? wat moet ik er aan doen?

ChristinaW
Berichten: 773
Geregistreerd: 16-02-06

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:43

hoe bedoel je? loopt hij te diep? of zit hij te eikelen met z'n hoofd?
Als hij bijv. te diep met z'n hoofd naar benenden loopt, moet je been geven.. loop die nog naar beneden dan moet je been geven en trek je maar eens aan de teugel om z'n hoofd omhoog te krijgen! Een tikje op de hals helpt daarbij niets Lachen

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:52

RT-D -> RT-P

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:08

Leg het inderdaad eens wat beter uit? Je zegt dat hij zijn hoofd naar beneden doet. Wat bedoel je daarmee? Dat hij te diep gaat lopen of dat hij gaat schudden?

Flynn_

Berichten: 94
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Nijkerk !

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 19:26

Saskiaatje schreef:
Leg het inderdaad eens wat beter uit? Je zegt dat hij zijn hoofd naar beneden doet. Wat bedoel je daarmee? Dat hij te diep gaat lopen of dat hij gaat schudden?


Hij loopt in galop nog niet aan de teugel, maar als je galopeerd en je maakt een volte trekt hij zijn neus naar de grond en probeert hij te bokken! dit doet hij heel onverwachts altijd. Vooral doet hij dit als hij iemand in de bak ziet staan, dan is hij helemaal afgeleid door diegene en wil hij er de hele tijd naar toe rennen. hij loopt dus niet te diep maar hij gaat schudden en trekt zijn neus naar de grond!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-06 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd ter verduidelijking.

Anoniem

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 21:54

Begrijp ik het nou goed als ik denk dat je ons probeert te vertellen dat je wissels springt met je shetlander, maar dat hij niet fatsoenlijk galoppeert?

Waar mag ik de plaatjes inkleuren? Bij zulke verhalen horen toch plaatjes?

x_kellyann_x
Berichten: 279
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: rotterdam-zuid

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:45

ik ben benieuwd naar de foto's Haha!

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:48

Idd, een pony die niet normaal kan galoperen springt heus niet zo makkelijk een wissel *LOL* Dan kan Saar dat ook die deed dat ook af en toe uit d'r eigen Clown

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:54

Sonja schreef:
Begrijp ik het nou goed als ik denk dat je ons probeert te vertellen dat je wissels springt met je shetlander, maar dat hij niet fatsoenlijk galoppeert?

Waar mag ik de plaatjes inkleuren? Bij zulke verhalen horen toch plaatjes?


Mijn fjord loopt ook niet correct in de galop. Ze loopt dan heel scheef al is het inmiddels al erg verbeterd. Toch kunnen we een wissel doen. Ik rijd voornamelijk butien en dus puur recreatief en als we elkaar echt heel erg goed aanvoelen dan hoef ik het maar te denken en ze doet de wissel. Moet er wel bij zeggen dat het geen gewoonte van ons is hoor Clown

Aan de TS: Loopt hij verder wel correct in de galop? Heeft hij er soms moeite mee? Je hebt het over een volte, gaat hij rechtuit wel goed dan? Ook ik zie graag foto's hiervan.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:27

Hij is dus nog maar 5! Het kan goed zijn dat het te zwaar is wat je aan het oefenen bent of niet correct bent met rijden.
Heb je wel les?!

Hoofd naar beneden in galop in de bocht, kan ook zijn dat hij teweinig balans heeft.

Toch ben ik benieuwd wat je instructeur zegt.

Flynn_

Berichten: 94
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Nijkerk !

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 13:22

Nee ik rijdt geen wissels met hem, ik ben ook nog niet te groot of te zwaar maar als je galopeerd loopt hij mooi rond aan de teugel en doet hij het goed. maar als je dan een volte maakt dan trekt hij voor de x zijn hoofd naar beneden, en dan krijg je hem op de x wel omhoog maar dat is heel raar. Maar nu ben ik er al bijna vanaf hoor! ja ik krijg les. Mijn probleem is al bijna weg, het is voor 90% al weg!

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:28

Ehhhh... Is het de pony in je profiel????? Dat is n.l geen shetlander! Is dat hem niet dan vind ik een vijfjarige shet toch een beetje jong om al galopwissels mee te doen!!!! Ben dan ook heeeel benieuwd naar foto's!

manjar0w
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-07-06

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:05

doe je handen tegelijkertYd hard omhoooooooog

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:33

manjar0w schreef:
doe je handen tegelijkertYd hard omhoooooooog


Helemaal gelijk! Vooral doen als je een paardenmond verpesten wilt! Gestoord

prii

Berichten: 985
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Breda

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:35

fjordnina schreef:
manjar0w schreef:
doe je handen tegelijkertYd hard omhoooooooog


Helemaal gelijk! Vooral doen als je een paardenmond verpesten wilt! Gestoord


Idd

En wat hier boven ook al is gezegd, bedoel je die pony in je profiel ?
Als dat een shet is ben ik sinterklaas ! Gestoord

Anoniem

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:39

SimoOnee schreef:
ook daarvan volgen foto's hij wijkt met gemak, en hier en daar maakt hij wel is een wisseltje in galop aan de teugel lopen is ook geen probleem, uitstrekken lukt een beetje! maar we zijn aan het oefenen! hij is pas 5 jaartjes en hij kan dit soort dingen al wel stoer!


SimoOnee schreef:
Nee ik rijdt geen wissels met hem


In dat geval klets je uit je nek.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:48

het komt heel eerlijk gezegt beetje penny over hij doet alles perfect maar toch ook niet. en ik mag aan nemen dat niet de pony uit profiel is ?

maar als hij zo iet sdoet is toch een teken van niet voorwaarts te zijn in galop mijn pony probeert uit haar zelf ook aan de teugel te lopen ingalop ... voelt in elk geval zo maar ze loopt gewoon heel erg op haar voorhand ingalop Knipoog

Flynn_

Berichten: 94
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Nijkerk !

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 09:46

Het is niet die donkerbruine pony met die kol en sneb maar die zwarte shetland pony uit mijn profiel. ik ga binnekort fotos maken maar het probleem dat hij zo raar met zijn hoofd doet is bijna al vlekkeloos. Ja hij kan heel goed wijken en in galop af en toe een wisseltje maken maar ik heb het niet over die wissels, ik bedoelde dat hij met zijn hoofd raar doet op een volte. hij vind galoperen aan een longeerlijn ook moeilijk, en daar doet hij precies dan het zelfde. Zijn hoofd naar beneden trekken, zijn neus zowat in het zand. En soms geeft hij dan ook nog wel eens een bokje maar dat komt zelden voor.

Flynn_

Berichten: 94
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Nijkerk !

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 09:49

Chrisy schreef:
hoe bedoel je? loopt hij te diep? of zit hij te eikelen met z'n hoofd?
Als hij bijv. te diep met z'n hoofd naar benenden loopt, moet je been geven.. loop die nog naar beneden dan moet je been geven en trek je maar eens aan de teugel om z'n hoofd omhoog te krijgen! Een tikje op de hals helpt daarbij niets Lachen


Dankje dit heeft erg geholpen, het probleem komt nu al zelden voor!

Flynn_

Berichten: 94
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Nijkerk !

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 09:53

Maar deze topic kan wat mij betreft makkelijk sluiten. Het probleem is opgelost

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 12:56

Heb je dat even lekker snel opgelost! Maar nogmaal een shet van vijf moet je nog helemaal niet mee wijken en zeker geen galopwissels maken! Een shet is n.l laat volwassen!

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:21

ik vind het nogal een beetje vreemde vraag, beetje penny eigenlijk ik heb ook in je profiel gekeken allemaal van dat rare msn taal enzo.... maargoed voordat we off topic gaan; wtf een shet van 5 die wissels kan en wijken??? weet je zeker dat het écht wijken is en niet gewoon schuin opzij lopen. Ik zou wel eens graag filmpjes willen zien van jouw "wijken" en die wissels!!!

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:37

5 jarige shet die wijkt, aan de teugel loopt en wissel kan.

Wil jij alsjeblieft mijn sportpaarden komen trainen? Volgens mij kan jij veel beter rijden dan ik....

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:59

He... eh... Kris25 dan eerst bij mij op stal he!!!! Zo'n talent kan ik ook nog wel gebruiken!

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Shetland probleempje, wie helpt mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:07

wil je dan me friese hengst de wissels leren? Knipoog handig hoef ik het niet meer te doen