les heeft geen zin als HW niet af is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

les heeft geen zin als HW niet af is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 12:02

vorige week voor het eerst les gehad van mijn nieuwe instructrice, ging opzich best goed. Uris is nogal heet en fel op been, moet dus van haar veel meer mijn been eraan houden en dat moet ze gaan accepteren.
dat heb ik ook meegekregen als "huiswerk" van de week op die manier gereden, maar dat ging nog niet zo geweldig. ze werd alleen maar heter en sterker.

nu heb ik morgen weer les, maar volgens de eigenaar van uris moet ik die maar afzeggen omdat ik mijn huiswerk "niet af" heb.
maar mijn instructrice kan me toch juist helpen om daar doorheen te komen? zodat ik haar zelf ook mijn been kan laten accepteren? als ik morgen alleen ga rijden weet ik voor 90% zeker dat het weer zo gaat als van de week... heet en pissig paard, uitgeputte en gefrustreerde ruiter omdat niets maar lukt

wat is jullie mening hier over?
Laatst bijgewerkt door Liselot op 11-05-06 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty84

Berichten: 1334
Geregistreerd: 25-02-06

Re: les heeft geen zin als HW niet af is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:06

Huiswerk dat niet lukt is iets heel anders dan huiswerk wat niet gedaan is.

Als iets niet lukt zou ik zeker wel les nemen. En aan de andere kant...als een keer huiswerk niet gedaan is dan gewoon met de billen bloot...

Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 13:10

daar zeg je ook wat idd...
huiswerk doe ik eigenlijk altijd wel, tenminste doe een poging tot

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: les heeft geen zin als HW niet af is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:13

Het is juist heel nuttig om weer les te krijgen. Je hebt zelf geprobeerd verder te komen en nu weet je waarscijnlijk nog beter waar de knelpunten zitten. Je instructeur kan je verder helpen.
Als je alleen kon gaan lessen als je hw af was, dan kon ik echt nooit meer naar les. Mijn huiswerk is namelijk echt vaak hetzelfde

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 13:16

Idd juist nuttig. Zoals al gezegt, huiswerk dat niet lukt is heel iets anders dan af. En juist in jouw verhaal denk ik: doen! Ergens gaat blijkbaar iets fout bij de uitvoering er van, je kunt weer een week aan blijven modderen, of je probleem aanpakken. Daarbij, je opmerking over dat je nu al weet dat ze morgen heet wordt... Je stapt nú al met tegenzin op dat paard.

Dus gewoon met de instructrice bekijken wat je de afgelopen week gedaan hebt en waar je een fout maakt...

Goofy44

Berichten: 2045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: les heeft geen zin als HW niet af is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:08

Het paard is van iemand anders. Les nemen is het beste, tenminste bij een goed lesgeefmens.... Betaalt de eigenaar de les, of doe je dat zelf ? Rijdt de eigenaar zelf en lest die bij dezelfde persoon.

Bienotje

Berichten: 10875
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:09

Juist nuttig.. Ik zou denken dat je als je wel bezig bent geweest met je huiswerk, maar het nog niet helemaal is gelukt dat je juist weer profijt hebt van je instructeur die je kunt helpen met de juiste aanwijzingen..

Dat zou betekenen dat je anders bijna nooit les nodig hebt. Immers als je instructeur eenmalig heeft uitgelegd hoe je een bepaalde oefening moet doen hoeft deze die zeker nooit meer te herhalen omdat je het al eens uitgelegd hebt. Niet dus, lekker oefenen met instructeur. Nieuwe dingen oefenen en leren lukken nu eenmaal niet binnen 1 weekje

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:20

Juist een les volgen is heel belangrijk, misschien doe je onbewust iets verkeerds waardoor het niet lukt, en als je instructrice het niet kan zien, omdat je geen les volgt, zal je het ook niet lukken (op de juiste manier)
Wat raar dat die eigenaar dat zegt, zij heeft er tenslotte toch ook baat bij dat het goed gebeurt.

Riannee
Berichten: 259
Geregistreerd: 02-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 14:45

Tuurlijk is die les wel nuttig!!!!!! Ze helpt jouw alleen maar met je huiswerk, omdat het jouw niet lukte (en je hebt het gewoon geprobeerd) !! Ik denk dat die les hardstikke handig zou zijn Succes morgen !

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:19

Hihihi mijn huiswerk is soms een paar maanden precies hetzelfde, Rome is ook niet in een dag gebouwd

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:23

Juist wel gaan. Je hebt het geprobeerd, maar het lukt niet. Degene die je lesgeeft kan je er waarschijnlijk helpen doorheen te komen.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: les heeft geen zin als HW niet af is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:28

Urielle schreef:
Hihihi mijn huiswerk is soms een paar maanden precies hetzelfde, Rome is ook niet in een dag gebouwd


Gelukkig ben ik niet de enige

Anoniem

Re: les heeft geen zin als HW niet af is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:29

Ik zou ook gewoon gaan vanaf de kant zie je het vaak toch net wat anders

Jasmijn159

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:33

Ehm,, wat doe jij op school als je huiswerk hebt en het lukt niet. Naar je leraar gaan toch?

Ik zou gewoon lekker die les neme, je wordt er alleen maar beter van denk ik.

Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:50

de eigenaar is een hij hij ment zelf met 2 KWPNers en rijd dus niet. ik ben de enige die Urissa rijd en dat is opzich wel plezierig. zolang ik prestatiegericht bezig ben betaald hij alles voor me, dat wil zeggen: lessen, rijvereniging, lidmaadschap en wedstrijden.

jonur

Berichten: 822
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:57

Gewoon mooi les nemen, anders zit je alleen maar te klooien met als gevolg wat je zelf al gezegt hebt. En juist de lerares kan je helpen om je probleem op te lossen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:58

Zolang je prestatiegericht bezig bent. Dan zou hij toch juist voorstander moeten zijn voor die les? Als jij ergens onbewust een fout maakt en je went het jezelf en je paard aan dan ben je verder van huis.

Van les leer je altijd. Als ik even naar school kijk: ik heb mijn (facultatieve) huiswerk voor morgen niet af en dat gaat ook niet meer lukken, maar ik leer met die les meer dan wanneer ik diezelfde tijd zelf zit te klooien.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:46

was het maar zo gemakkelijk dat je alles na een half weekje oefenen perfect kon.. Dan zou ik allang de grootste concurrent van anky zijn hoor

Ik denk dat in dit geval les juist goed is om je verder te kunnen helpen.. Als jij nooit naast je les aandacht besteed aan het rijden dan zal het idd je les niet ten goede komen.. Maar ook dan ben ik van mening dat je voldoende in je les moet leren om toch vooruit te komen, zal alleen minder hard gaan!

Joyce_oud

Berichten: 90
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Barendrecht :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:51

Je moet juist lessen als je HW niet lukt, daar is je instructeur toch voor?

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Re: les heeft geen zin als HW niet af is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 10:26

Tsja...als híj jouw les betaald heb je daar weinig tegenin te brengen denk ik....

Maar persoonlijk vind ik les ontzettend belangrijk, ik zou het liefst 5 dagen per week les hebben....dan kan je ook niet verwachten dat je elke dag je huiswerk afhebt, maar je leert er wel ontzettend veel van....
Ik vind altijd: goed les kan je nooit vaak genoeg krijgen

Suc6 ermee!!

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:25

Het gaat om de poging tot lijkt me... als het niet lukt dan doe je waarschijnlijk toch iets "fout" en dan is het alleen maar handig om morgen weer les te hebben. Dat heb ik nu ook.. ik heb mijn "huiswerk" (nouja, ik heb niet echt huiswerk maar wel tips gekregen om te oefenen) ook niet af. Of het lukte nog niet zo goed of ik ben er nog niet aan toegekomen. Maar dat maakt geen reet uit want we gaan morgen in de les gewoon verder. En dan weet ik zéker dat ik het niet fout doe. Als het wat meer bevestigd is kan ik wel zelf oefenen want dan gaat het minder snel fout en merk ik vanzelf als ik het fout doe, want dan lukt het al helemaal niet

d0nt_kn0w

Berichten: 85
Geregistreerd: 18-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:52

een 'leraarres' is er juist, om je te hellpen met het huiswerk

zou wel de les door laten gaan.
laten zien dat je er aan begonnen bent.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:01

Je huiswerk is nooit af, met paardrijden ben je nooit uitgeleerd. Het kan altijd beter mooier en vloeiender. Daarom moet je lekker zo veel en zo vaak mogelijk lessen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:21

Ik zou naar een andere instructie gaan, want een vlot paard met veel beendruk gaan rijden "omdat ze er maar aan moet wennen" is volledig crap IMO

Liselot

Berichten: 32201
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 17:25

deze instructrice rijd zelf lichte tour en heeft zichzelf meerdere malen bewezen...
Urissa is nog niet zo lang onder het zadel en accepteert de beendruk gewoon niet, ze gaat rennen of trappen naar het been. als je dan de beendruk weghaalt reageert ze de volgende keer als je been geeft nog 10 keer heftiger... lijkt mij dus aardig logisch dat ik mijn been er juist aan moet houden