geen les

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marie33

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-02-06

geen les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 15:10

Hallo Bokkers,
even een vraagje. Ik merk bij mezelf dat ik nu ik geen les meer heb, maar een beetje doelloos aan het rijden ben. Dat maakt dat het plezier in het rijden een stuk minder wordt. Ik heb niet het gevoel dat ik ergens naartoe werk ofzo. Heeft iemand van jullie hier ervaring in? En als ik weer les zou nemen zou dat het leuker maken?
(Meer uitdaging?) Ik ben bang dat ik mijn grote hobby verlies terwijl ik op mijn tiende al echt een pennymeisje was en altijd met paarden ben bezig geweest. Straks mis ik een hoop leuke dingen omdat ik denk dat ik de sport niet meer leuk vind. Help!!! GROOT DILEMMA!!!
Ik ga mijn paard denk ik verkopen omdat hij eigenlijk niet zo goed bij mij past. Moet ik dan weer een nieuw paard kopen en lessen nemen? En misschien als ik een paard heb wat wel goed bij me past dat het beter gaat? Wat zouden jullie doen?

elle01

Berichten: 177
Geregistreerd: 02-09-05

Re: geen les

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:15

Ik heb hetzelfde, ik heb ook een tijdje geen lessen meer
en ik vind het rijden ook minder leuk geworden, gewoon omdat het moeilijk is jezelf iets nieuws aan te leren..
ga gewoon weer lekker op les, ik denk dat je er dan wel weer plezier in krijgt, en les nemen is daarnaast altijd goed.

marie33

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-02-06

Re: geen les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 15:21

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik dacht toen ik stopte: nee, ik leer mezelf een hoop nieuwe dingen. Maar dat was niet zo
Misschien moet ik idd maar weer lessen nemen.

Maaaike

Berichten: 2051
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: geen les

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:51

Ik denk dat als je les neemt, het weer een stuk leuker wordt. Jezelf iets leren is moeilijk, en als je lesneemt, kan je weer echt naar dingen toewerken, en steeds meer leren.. !

Lisanne_Kees

Berichten: 611
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Enkhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:03

Ik zou ook gewoon weer op les gaan, ik denk dat niet alleen jij, maar ook je paard er meer plezier in zou hebben

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:38

Ik kan mezelf ook maar moeilijk motiveren zonder les
Gewoon lekker gaan lessen, daarna kun je nog zien wat je met je paard gaat doen.

S_a_n_n_e
Berichten: 62
Geregistreerd: 02-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:25

Ik zou ook gewoon weer lekker gaan lessen.. dan heb je tenminste iets om aan te werken en krijg je er misschien weer zin in!

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:27

ik heb ook geen les :S
Al een hele tijd niet maar het gaat wel goed maar ik heb liever toch les want dan weet je wat je verkeerd en goed doet

_Iris

Berichten: 2041
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Breda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 00:29

Ik zou ook weer lekker gaan lessen, word het een stuk leukerder en je hebt teminste iets om na te werken.

_Linnie_

Berichten: 267
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:54

Had hetzelfde probleem. Toen ik weer ben gaan lessen werd ik meteen weer een stuk enthousiaster en fanatieker. Zou dus zeker weer gaan lessen als ik jou was!
Misschien kun je eerst nog even met dit paard gaan lessen om te kijken of je er weer zin in krijgt, voordat je een nieuw paard koopt.

xxchrissyxx
Berichten: 98
Geregistreerd: 23-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 12:15

ik zou gewoon weer gaan lesse

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:14

Hoi,
Ik heb geen les, maar wel 5 jaar les gehad, en had er gewoon geen zin meer in. Iedereen zegt maar hoe je het moet doen, dat weet ik nu wel. Er is wel iemand die me tips geeft, maar is niet echt les. Ik geniet nietzo van les als ik niet echt zelf kan weten wat ik kan doen.

Vogel
Berichten: 239
Geregistreerd: 08-01-06
Woonplaats: Buinen!!! Drenthe

Re: geen les

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:18

Je kan ook een uitdaging op zoeken. Koop bijvoorbeel deen jong paard en ga deze beleren. Is heel anders rijden dan met een paard wat alles al kan.

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:26

Ik heb het zelfde hoor!! Heb ook het idee dat ik niet meer zoveel lol heb in het rijden als eerst.

Het is ontzettend moeilijk mezelf te motiveren om te gaan rijden, dit ook omdat ze niet altijd lekker meewerkt.

Ik wil zodra mijn paard weer fijn op de trailer staat weer met regelmaat gaan lessen.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:06

Ik heb door omstandigheden de laatste tijd ook weinig les gehad (ik druk, instructrice wel tijd en vice versa), maar ik ben er niet minder gemotiveerd door hoor. De wedstrijden staan nog steeds op de planning en ik ben zowiezo 'scherp' zeg maar. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik nergens vastloop, als ik zou merken dat we niet meer vooruit zouden gaan zou ik koste was kost weer gaan lessen (dan maar vrij nemen van werk oid!).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 09:20

-->RT-P

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:39

Ik heb ook geen les meer, en dat merk ik ook. Ik wil echt weer op les, aangezien ik wedstrijdjes wil rijden... Mijn houding gaat er eigenlijk ook wel achteruit op.. Dus ik denk dat je beter wel les kan nemen

marie33

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-02-06

Re: geen les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 16:33

Misschien dat het makkelijker is je te motiveren als je wedstrijden rijdt omdat je dan ergens naartoe werkt. Dat heb ik dus niet. Ga denk ik toch maar weer lessen. Bedankt voor t delen van jullie ervaringen tot nu toe.

linny2

Berichten: 652
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: broek op langedijk/noord holland

Re: geen les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:36

Misschien is er in de buurt een keer een wedstrijdje waar je aan mee kan doen, dan heb je iets om voor te trainen.. Als je aan het rijden bent en je weet niet waarom enzo dan heb je het gevoel dat je alles voor niks doet!
Maar je pony zou ik nog niet verkopen hoor eerst kijken hoe het gaat als je weer lessen neemt
Succes!

amannnnnn
Berichten: 155
Geregistreerd: 10-02-06
Woonplaats: Hoorn

Re: geen les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:40

dat heb ik ook een tyd gehad lees een paar maanden geleden ik zat er aan te denken om te stoppen toen begon ik meer aan de teugel te werken( bij mijn paard is dat moeilijk je moet veel voltes rijden en los komen na een half uur/3 kwartier komt hij pas naar beneden. Ik werkte dus ergens naar toe en nu gaat het veel lekkerder met rijden en gaat het ook een stuk leuker. Je moet gewoon iets nieuws gaan verzinnen waar jullie samen niet zo'n held in zijn of oefeningen van een hoger niveau misschien, meer buitenritten of springen?

yv0nnee

Berichten: 400
Geregistreerd: 27-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:50

Mevroutjj schreef:
Ik zou ook weer lekker gaan lessen, word het een stuk leukerder en je hebt teminste iets om na te werken.



LEUKER

Ik zou ook gewoon op les gaan, je leert er veel van en je hebt altijd wel iets om aan te werken.

elianne_15

Berichten: 197
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:19

hey, ik heb nu sinds kort ook weer les en het bevalt me een stuk beter dus de tip van de dag weer gaan lessen haha. suc6 ermee

mmmarieke

Berichten: 716
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Groningen

Re: geen les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:10

je zegt het zelf al,, je wil gene hobby verliezen!! dus je moet maar snel weer gan lessen!

Riannee
Berichten: 259
Geregistreerd: 02-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:41

Zoals hierboven al staat: LESSEN Ik weet bijna zeker dat je het dan weer leuk gaat vinden
Succes en veel plezier

Riannee
Berichten: 259
Geregistreerd: 02-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:44

Riannee schreef:
Zoals hierboven al staat: LESSEN Ik weet bijna zeker dat je het dan weer leuk gaat vinden
Succes en veel plezier