pony pakt vast in de galop...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tasmin_lover
Berichten: 13
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-01 12:11

hoi hoi allemaal
ik heb een probleem mijn pony pakt in galop heeeeeel erg vast op de binnenteugel ,en wil niet buigen. mijn instructrise zegt dat ze niet vast zit in haar hals ofzo ,maar dat ze gewoon niet goed wil buigen om je binnenbeen.
ze wil dat wel in stap en draf (allerbij de kanten) maar ik galop niet. terwijl als je haar longeert ze wel door de hals gaat wie heeft nog een tip op haar makelijker door haar hals te laten gaan in galop??
groetjes eef
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-10-24 12:14 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:16

Als je pony geen probleem heeft aan de longe maar wel wannee rjij er op zit ga dan eens na wat jij precies doet. Zit je wel recht, zit je rustig met je been en bovenlijf, hou je je handen stil, hou je je handen op de plek, kun je de beweging van je pony ristig volgen zonder uit het zadel te huppen?
Misschien kun je je instructrice een vragen je pony aan de longe te nemen. Dan kun jij gewoon op je pony gaan zitten maar wel met een knoop in de teugels en zonder beugels. Kijk eens hoe je pony daar op reageert.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 12:18

Als je er zo op geficseert (schrijf ik dit goed Verward niet dus Scheve mond\ ) dan lukt het nooit.

Maargoed,zorg allereerst dat je je pony een beetje aan de teugel laat lopen,zodat hij zich volledig ontspant.rijd een paar voltes en druk je binnenbeen een beetje aan en trek zijn hoofd ietsje naar rechts toe (dus niet naar de kant van het hek,maar naar de binnenkant) .:heel klein beetje maar hoor!!!:.

spring aan in gallop,in een rustige gallop! En laat je paard zich volledig ontspannen.Neem je binnenteugel weer iets op maat en druk je binnenbeen aan en blijf met je buitenbeen gewoon drijven.

Veel succes ! Vork Knipoog

anne_feline
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: BREDA (coole stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-01 16:36

Hoi eefie,
ik heb geen tip hoor, ik vond het alleen wel geinig
dat ik jouw hier tegenkom snappie?

Veel succes met het galoperen!!!!!
en met je wedstrijd.
doeiii
xxx anne en feline

Talanta
Berichten: 161
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: ede / lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-01 11:51

Ja heel veel aan de longe, en heel veel overgangen, volte's en figuren rijden. Costant blijven werken..
schouder binnenwaarts is een goede oefening