hij wordt gek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sparklin

Berichten: 66
Geregistreerd: 27-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-01 16:14

hallo mijn verzorgpaard is een renpaard geweest en deed altijdd al gek in de gallop maar hij doet nu zelfs gek in de draf hij gaat dan keihard achteruit lopen en naar buiten lopen ik weet echt niet meer wat ik moet doen niets helpt ik heb hem nog nooit zo gek gezien als vorige week. maar hij deed het ook de hele week. maar 2 dagen daarvoor was hij zo braaf. weet iemand wat ik moet doen met dat monster (hij kan ook lief zijn hoor) alvast bedankt
gr. sharon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 16:26

Het is altijd erg moeilijk dergelijke problemen vanaf een beeldscherm te beoordelen.

Het zou kunen zijn dat je paard lichamelijk niet helemaal in orde is. Dat zou verklaren waarom dit gedrag zo spontaan opkomt. Misschien heeft hij last van zijn rug, misschien is het wel het gebit.

Als het geen lichamelijk probleem is dan is het dus een rijtechnisch probleem. Jou paard is een volboed en volbloeden zijn vaak overgevoelig voor van alles en zeker ook voor onze ruiterhulpen. Een paard dat achterwaarts gaat doet dat meestal om onder de druk van het bit uit te komen. Sommige paarden kunnen dan ook gaan steigeren maar jou paard gaat achterwaarts en zijwaarts.
Zo gauw je paard achterwaarts/zijwaarts gaat doe je onmiddelijk je hand naar voren en laat de teugel vieren tot waslijntjes. Probeer hem met je been naar voren te drijven. Als dit echt niet lukt kun je een helper er bij zetten die je paard met een longeerzweep voorwaarts houdt.

Verder moet je je paard voorwaarts op je been maken. Je paard is nu 'achter' je been. Oefen dat in eenvoudige oefeningen waarbij je schijn-overgangen maakt en je paard eens een paar pasjes naar voren rijdt. Hij moet leren direct naar voren te gaan op jou been, eigenlijk een stukje gehoorzaamheid. Als dat goed bevestigd is kun je voorkomen dat hij achterwaarts gaat vliegen *LOL*


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-10-23 16:28 ]</font>

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-01 17:23

En neem les! Heb zelf gene adviezen voor je, maar dat is ook erg moeilijk vanachter de computer. Laat hem wel eens goed onderzoeken..