Is het net als fietsen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Is het net als fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 18:06

Ik hoop dat het hier goed staat.

Bijna 5 jaar geleden stortte mijn leven in.. mijn huis brandde af, en ben er maar net uit geraakt met mijn zoontje.

Ik de periode er na kon ik werkelijk niks. Voor mijn kleine man zorgen vergde al het uiterste van me. Ik was compleet ingestort.

Ik heb toen ook mijn paard verkocht. Kan me niet eens precies herinneren hoe dat gegaan is. Die periode is sowieso een zwart gat.

Afijn.. mijn vraag. Ik mis het echt verschrikkelijk, niet alleen het rijden, maar het bezig zijn met de paarden. Mijn hoofd leeg maken. Het zal jullie niet onbekend zijn.

We zijn dan ook rustig aan het rondkijken voor een ander paard.

Maar wat ik me afvraag.. verleer je het rijden? Natuurlijk zijn mijn spieren uit conditie, maar verder.. pak je het makkelijk terug op?

Nb. Ik ben wel op zoek naar een makkelijk te rijden, goed opgeleid paard. Ik denk dat een project (zoals ik vroeger deed) Misschien niet heel handig is.

Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Is het net als fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:10

Bah, wat verschrikkelijk vervelend voor je! Een dikke knuffel voor jou.

Ik heb toen in in Engeland woonde zeven jaar niet gereden en weer opgepakt. En ja, ik vond dat het inderdaad net als fietsen was, even wennen, maar je verleert het niet.

Hopelijk vind je een fijn maatje. :) Succes!

MyWishMax

Berichten: 25348
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:11

Wat vreselijk zeg!

Maar mijn ervaring is, ja, je pakt het zo weer op. Ik ben ook 5 jaar ongeveer gestopt geweest en heb daarnaast slechte gezondheid. Maar het rijden ging toch verrassend makkelijk weer. Alleen die conditie en spieren moesten opgebouwd :')
Ik heb 2 keer op een bekend paard gereden en ben daarna op vreemde paarden gestapt tijdens de zoektocht naar een nieuwe.

SnuitjeLove
Berichten: 1084
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Is het net als fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:13

Jahoor ik heb ook een tijdje niet gereden zo'n 5 jaar. En het is inderdaad zo weer op te pakken. Houguit wat wennen aan de bewegingen en het ritme van een nieuw/ander paard.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Is het net als fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:16

Wat leuk dat jullie maar zo kort niet reden. Ik heb het na 35 jaar weer opgepakt. En ja, dat gaat verrassend makkelijk :D

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Is het net als fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 18:25

Dit geeft de burger moed.. ben ondertussen ook ( net he.. ).de 40 gepasseerd.


Ben wel van plan een paar lesjes te volgen voor ik ga proefrijden en zo. Al was het maar om de spieren even te stretchen

Eef_Bam

Berichten: 4108
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:37

je verleert het niet. Maar waarom ga je niet eerst bijrijden? Kan je weer in vorm komen en even ervaren hoe het "hebben" van een paard is. Het is wel iets wat veel tijd en geld opslokt, past het nu nog in je leven?

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 18:55

Eef_Bam schreef:
je verleert het niet. Maar waarom ga je niet eerst bijrijden? Kan je weer in vorm komen en even ervaren hoe het "hebben" van een paard is. Het is wel iets wat veel tijd en geld opslokt, past het nu nog in je leven?


Heb ik overwogen. Maar ik heb 20 jaar paarden gehad. En het past zeker weten in mijn leven..
Ik heb mss ook een te sterke mening over hoe ik het wil om bij te rijden

Beemsterkaas
Berichten: 188
Geregistreerd: 23-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:22

Wat super heftig om te lezen. En een enorme opluchting dat je eruit bent geraakt met je zoontje.

Klinkt alsof je uit een zeer zware periode komt, en dan vind ik het alleen maar een aanrader om terug met een eigen paard te beginnen :) het brengt zoveel geluk.

Verleer je het? Helemaal niet!
Het enige waar je last van zult hebben, is wat spierpijn. Het is een heel goed idee om eerst wat lesjes te volgen, helpt ook weer als je een paard moet gaan testen.

Veel geluk met de zoektocht, maar vooral véél geluk in je verdere leven :knuffel:

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Is het net als fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 19:26

@Beemsterkaas.. uiteindelijk zijn we er beter en sterker uit gekomen.
En ik heb een brandweerman ontmoet waarmee ik nu gelukkig getrouwd ben.
Soms denk ik dat het zo had moeten zijn.

Maar das wel heel offtopic

Beemsterkaas
Berichten: 188
Geregistreerd: 23-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:27

Oeh dat is wel een heel romantische afloop :D <3

Bielsje

Berichten: 1397
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:20

Mijn vriendin en ik reden ongeveer even fanatiek en ook net zoveel, op dezelfde soort paarden en ik denk dat het enige verschil was dat ik iets meer conditie had :+

Ik ben tijdelijk gestopt en mijn vriendin 2 jaar later. Ik kreeg vervolgens de diagnose MS waardoor ik dacht dat ik mijn paardrijlaarzen in de wilgen kon hangen. Na 2 jaar succesloos in een revalidatiecentrum, hebben ze me daar opgegeven en terwijl ik fulltime in bed lag, pakte mijn vriendin het rijden weer op, ze was er toen 4 jaar uitgeweest.
Toen ze weer 2 jaar aan het rijden was, hebben we samen een les gevolgd op een manege zodat ik iig nog een keer op een paard kon zitten :D
Bij mij bleek het net fietsen te zijn, al was mijn conditie ontzettend, ontzettend beneden pijl :Y). Mijn vriendin was na 2 jaar rijden nog niet een beetje in de buurt van waar ze ooit was, na 6 jaar nog steeds niet en is ze weer gestopt.

De één heeft het dus wel, de ander niet... Ik heb uiteindelijk een maand of 6 een bijrijdpaard gehad en die overgang was wel echt nodig voor de overstap naar weer een eigen paard. Ik was er dus al jaren uit én ziek maar ik ben echt overspoeld toen ik een oproepje plaatste voor een bijrijdpaard, ik kan dat enorm aanraden terwijl ik echt geen bijrijdpaard materiaal ben O:)