Hoe vaak rijles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:22

Om de week een half uur priveles op een manegepaard en elke week grondwerkles met mijn eigen paarden.

Enzo_Ollie

Berichten: 788
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:35

Elke week verenigingsles en om de week 30 minuten privéles en nu ook nog meertallen erbij elke week, maar dat is niet heel het jaar door

NorwayFjord

Berichten: 3157
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:40

1 keer per week een half uur privéles :) Soms wat extra voor wedstrijden of als ik er zin in heb.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:50

Iedere week prive les, soms meerdere keren.
Ik train de ene week thuis, andere week bij trainster (vreemd terrein). Binnenkort ga ik starten met wedstrijden, dan wil ik de weken ervoor 2x lessen als dat lukt

Captain

Berichten: 21396
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:53

Wat lessen veel mensen vaak. :oo
Hoe vaak rijden jullie dan?

Ik rijd maar 2 á 3 keer per week waarvan een keer een buitenrit, dus elke week les zou bij mij weinig zin hebben want ik kan weinig oefenen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:55

Ongeveer 2 keer per maand.

kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:56

Captain schreef:
Wat lessen veel mensen vaak. :oo
Hoe vaak rijden jullie dan?

Ik rijd maar 2 á 3 keer per week waarvan een keer een buitenrit, dus elke week les zou bij mij weinig zin hebben want ik kan weinig oefenen. :')


hangt van de week af, meestal probeer ik minimaal 3x (ben bijrijder, is nog andere bijrijder) maar deze week bijv vaker. Ik vind lessen erg belangrijk, om te blijven verbeteren als ruiter. Ook merk ik dat ik veel gemotiveerder ben als ik les heb

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:57

Ik heb met 2 paarden 2x in de week les, 4 lessen per week dus in totaal. Toen ik nog 3 paarden reed, deden we 3x in de week 2 lessen, 6 in totaal en daarbij afwisselen met de paarden. Maar er zijn ook weken geweest dat ik 9 lessen had, 3 met elk paard.

Tussendoor train ik 1x serieus en doen ze 1x een korte training of buitenrit. Daarnaast worden ze 1x in de week gelongeerd. Dit is overigens uitgaand van een volwassen paard, jonkies doen veel minder en korter.

Ik merk dat het heel fijn is om snel slechte gewoontes te verbeteren, omdat ik tussendoor weinig alleen rij en de foutjes er minder snel insluipen.

Mijn lessen zijn niet altijd even intensief en passen we aan op het paard, daarnaast is er in onze lessen veel ruimte om zelf te voelen en te proberen, dus het is geen clinic-achtige les waarin we alles er in stampen. Mijn instructrice en ik zijn "puzzelgericht" samen oplossingen aan het zoeken en daar nemen we in de les ook de tijd voor.

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:58

kampioen2be schreef:
Captain schreef:
Wat lessen veel mensen vaak. :oo
Hoe vaak rijden jullie dan?

Ik rijd maar 2 á 3 keer per week waarvan een keer een buitenrit, dus elke week les zou bij mij weinig zin hebben want ik kan weinig oefenen. :')


hangt van de week af, meestal probeer ik minimaal 3x (ben bijrijder, is nog andere bijrijder) maar deze week bijv vaker. Ik vind lessen erg belangrijk, om te blijven verbeteren als ruiter. Ook merk ik dat ik veel gemotiveerder ben als ik les heb

Ik ook :j plus dat het helpt om sneller nieuwe dingen te bevestigen bij je paard. Het grote voordeel is ook dat ik bijna elke keer gecorrigeerd word :)

Cambionn

Berichten: 790
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 13:54

2x per week. 1 groepsles van 1 uur met max 5 man (vaak minder), en 1 priveles van een half uur, maar soms maak ik daar een uur van.

Ik wil kijken of ik daar een paar losse longeerlessen bij kan doen, weet nog niet of ik die op mijn priveles plan (dus ipv prive rijles die week) of daar naast. Gaat denk ik ook beetje liggen aan hoe het uitkomt.

Enzo_Ollie

Berichten: 788
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:03

Captain schreef:
Wat lessen veel mensen vaak. :oo
Hoe vaak rijden jullie dan?

Ik rijd maar 2 á 3 keer per week waarvan een keer een buitenrit, dus elke week les zou bij mij weinig zin hebben want ik kan weinig oefenen. :')


4/5 keer, waarvan ik idd ook probeer of een keer te springen of naar buiten, alleen moet ik voor dat laatste de trailer pakken en moet eigenlijk iemand mee om te laden dus dat doe ik niet vaak genoeg naar mijn zin

DemiSisa

Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:50

2x per week. 1x groepsles met max. 4 personen en 1x privé les. :)

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:19

Captain schreef:
Wat lessen veel mensen vaak. :oo
Hoe vaak rijden jullie dan?

Ik rijd maar 2 á 3 keer per week waarvan een keer een buitenrit, dus elke week les zou bij mij weinig zin hebben want ik kan weinig oefenen. :')


Ik probeer elk van mijn beide paarden 3x per week te laten werken. Dat lukt niet altijd als het een drukke week is maar 4/5x per week toch wel minimaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:25

Om de week, meestal samen met mijn dochter en haar pony. Hebben dan samen 45 min a een uur les.

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:50

Elke week groepsles en om de week een half uur priveles :)

Coco4life
Berichten: 1218
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 16:08

Ik rij gwn op de manege, vorig jaar normale rijles x1 en carrousel les x1.
En nu 1x per week normaal

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 19:09

"Vroeger" had ik iedere week les op de vereniging, 1x per 2 weken dressuur via een talentenplan en hetzelfde voor springen (ene week springen, andere week dressuur), en dan priveles dressuur. Dus 3x per week les maar op de vereniging was het eerlijk gezegd meer voor de lol dus we maken er 2x van O:). Ik reed 6x per week.

Nu ben ik oud, en ik rij toch geen wedstrijden meer :') dus plan ik maar iedere week een dressuurles. Ik rij nu 5 dagen per week.

lies

Berichten: 9630
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:54

Haha jij bent niet oud!
Ik wel :D (tegen de 50) en rijd maar 3 a 4 keer in de week, totaal afhankelijk van weer en toestand van de bak. En dus 1 x per 2 weken les.

Bielsje

Berichten: 1395
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:21

lies schreef:
Haha jij bent niet oud!
Ik wel :D (tegen de 50) en rijd maar 3 a 4 keer in de week, totaal afhankelijk van weer en toestand van de bak. En dus 1 x per 2 weken les.


Mijn "echte" leeftijd is waarschijnlijk een gemiddelde van mijn geestelijke leeftijd van 12 en een lichamelijke van 64 :Y)

Ik ken 3 paardrijdende personen van 75+ en alle 3 zijn ze flexibeler en fitter :'). Mijn paard parkeert tegenwoordig naast een picknicktafel zodat ik eraf kan klimmen, waarschijnlijk bang dat ik anders wat breek :+

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:27

Elke week 1x een uur privéles. Soms als t een periode wat moeizamer gaat 2x een uur.

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:46

Richting de wedstrijden soms wel 3x per week :o . Dan hebben we ook een heel schema waar mijn instructeur en ik naar toe werken.dat is trouwens niet alleen onder de man, maar ook aan de longe. Ik heb een hekel aan longeren omdat ik het zelf niet goed kan, dus daar heb ik ook hulp bij.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:28

Captain schreef:
Wat lessen veel mensen vaak. :oo
Hoe vaak rijden jullie dan?

Ik rijd maar 2 á 3 keer per week waarvan een keer een buitenrit, dus elke week les zou bij mij weinig zin hebben want ik kan weinig oefenen. :')


Ik les ook elke week, maandag thuis oefenen, woensdag thuis oefenen, en vrijdag les. Rest van de week staat hij lekker in zijn kudde. Als we wedstrijd hebben op zondag dan slaan we de maandag erna over, zo spelen we een beetje. In principe na wedstrijd of les 2 dagen vrij en als ik zelf rij 1 dag vrij

Anoniem

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:32

Momenteel les ik niet, want ik heb in de regio nog niemand gevonden die lesgeeft op een manier die aansluit bij hoe ik wil rijden en hoe ik mijn paard wil trainen.

Lieser
Berichten: 1520
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:38

Ik rijd 1 keer per week in een (manege) groepsles mee, maar dat is vooral voor de gezelligheid. Mijn merrie vindt het fijn om in een groep te rijden en ik vind het leuk om mijn oud-manegelesgenootjes te spreken. Ik rijd 3 keer in de week, soms 4 keer.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Hoe vaak rijles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 08:48

Soms elke week, soms maar eens per maand. Ligt een beetje aan hoe het uitkomt, maar ik probeer 2x per maand aan te houden en dus om de week te lessen. Vind het zo belangrijk dat pony correct gereden wordt voor zijn rug gebruik. Dat is de investering wel waard.