Constante aanleuning door slofteugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:26

Sharel schreef:
AmyJamess schreef:
Maar heb je er recent ook al een osteopaat of een zadelmaker bij gehad?

En jij merkt geen gezondsheids problemen, maar misschien heeft ze lichamelijk wel iets niet lekker zitten.


Dierenarts, tandarts, osteopaat, zadelmaker en bitfitter. Niemand kon iets vinden. Ook heb ik er nog een homeopaat behandelaar bij gehad, waarop we haar op druppels hebben gezet.



knollentuin schreef:
Ik krijg geen antwoord op m'n vraag, dan gooi ik m'n theorie het er nog maar eens in ,als dit om het paard gaat waar ik een vermoeden van heb heeft dat paard kissing spines en verklaart het voor mij gedrag stijfheid en signalen. En wederom is het niet zo heb ik niks gezegd en sluit ik aan bij voorgaande adviezen


Geen kissing spines, rugproblemen.

Kinke schreef:
Een instructeur die een paard in de categorie 'bitch' schaart....heel bijzonder. Jammer ook dat je dit gelooft.
Je hebt zelf flink last van je heup, grote kans dat jij je paard in de weg zit, wat dan 'beloont' wordt met er een slof aanknopen.



Mijn instructie sprak haar frustratie uit omdat ze 20 min aan het schrikken was op de linker lange zijde, enorm wegspringen omdraaien.
Dat heb ik zeker gedaan en vaak ook gedacht dat het aan mijn heup lag. Ze test iedereen uit tijdens het rijden.
Heb mijn lesje geleerd dat de slof om doen geen oplossing biedt.


Suzanne F. schreef:
Is ze ook gekeurd op de rug? Dus röntgenfoto’s van de rug gemaakt? Want ik vind het gedrag vreemd, dat komt altijd ergens vandaan. En natuurlijk kan het een bitch zijn maar ook al zou ze 100% op de foto zijn dan is ze toch zodanig scheef dat wat je van haar vraagt niet in proportie is.
Dus als jij zegt dat ze helemaal op de foto is geweest en niks mankeert dan is er iets mis met je rijerij. En zou ik een andere instructie zoeken ipv er een slof aan te hangen. Eentje die aandacht besteed aan correct rechtrichten en gymnastiseren.


Van top tot teen röntgen gekeurd en van oren tot staart helemaal nagekeken.


Ow dat kan hoor, zo'n etterbakje heb ik vroeger ook gereden, altijd uittesten..ook schrikken, wegspringen etc. Dus dat gedrag herken ik wel, en heeft het ene paard meer dan het andere paard. Deze mankeerde trouwens niets, heb dit met grondwerk enorm kunnen verbeteren uiteindelijk. Dus dat is wellicht een optie voor je, dubbele longe in de menpositie dan train je zowel de lengtebuiging, rechtrichten en gymnastiseren en het gedrag.

Het is soms een stukje nageeflijkheid tussen de oren zeg maar waar ze zich aan over moeten geven. Ohz heb je genoeg tips gehad, zorg dat je niet gefrustreerd raakt bij zo'n paard maar zorg ervoor dat je slimmer bent/ wordt en ze altijd een stapje voor bent.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:37

Ik merk aan die van ons, die had altijd heel veel spanning, veel schrikken, wegspringen, op hol slaan. Sinds ik bezig ben met voorwaarts rijden en rechtrichten is er zoveel meer rust gekomen bij hem. Dat vind ik echt opvallend. Hij is gefocust in het werk nu, en veel minder op de omgeving gericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:06

SusanH schreef:
Ik merk aan die van ons, die had altijd heel veel spanning, veel schrikken, wegspringen, op hol slaan. Sinds ik bezig ben met voorwaarts rijden en rechtrichten is er zoveel meer rust gekomen bij hem. Dat vind ik echt opvallend. Hij is gefocust in het werk nu, en veel minder op de omgeving gericht.



voorwaarts rijden is de oplossing van de meeste problemen, het paard moet het zelf kunnen doen
wel met jou kennis en kunde van de hulpen,
pas als je het paard als atleet (voorwaarts en recht) kan het paard voor je werken, anders vind het altijd belemmeringen ergens in het lijf

dat is als ruiter een aangename ontdekking

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:40

Elisa2 schreef:
Ow dat kan hoor, zo'n etterbakje heb ik vroeger ook gereden, altijd uittesten..ook schrikken, wegspringen etc. Dus dat gedrag herken ik wel, en heeft het ene paard meer dan het andere paard. Deze mankeerde trouwens niets, heb dit met grondwerk enorm kunnen verbeteren uiteindelijk. Dus dat is wellicht een optie voor je, dubbele longe in de menpositie dan train je zowel de lengtebuiging, rechtrichten en gymnastiseren en het gedrag.

Het is soms een stukje nageeflijkheid tussen de oren zeg maar waar ze zich aan over moeten geven. Ohz heb je genoeg tips gehad, zorg dat je niet gefrustreerd raakt bij zo'n paard maar zorg ervoor dat je slimmer bent/ wordt en ze altijd een stapje voor bent.



Jouw paard mankeerde wel degelijks iets.
Jou.
Je hebt het dus goed opgelost met een ander soort training.

TS, trek hier je lering uit.
It's not the horse, it's you 8-)

Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Constante aanleuning door slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:41

Haha, geloof mij..ik reed dagelijks voor mijn werk zeer veel verschillende paarden. ;-) Ik wist wel een beetje wat ik deed..dit was een karaktertje die een onconventionele aanpak nodig had. Daar leer je van, out of the box denken.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:27

Het probleem is in die zin natuurlijk altijd de 'ruiter/eigenaar':

Aan ons de taak om het gedrag van het paard correct te lezen en vervolgens de huishouding, het voer of de training aan te passen

En/of er de juiste (gezondheids) behandeling/expert bij te halen.

Sharel
Berichten: 246
Geregistreerd: 30-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-20 11:56

Elisa2 schreef:
Haha, geloof mij..ik reed dagelijks voor mijn werk zeer veel verschillende paarden. ;-) Ik wist wel een beetje wat ik deed..dit was een karaktertje die een onconventionele aanpak nodig had. Daar leer je van, out of the box denken.


Precies dat.

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Constante aanleuning door slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:04

Sharel, als jij zo nodig, het paard tot ( medewerking) wil dwingen, moet je het vooral niet laten. De rekening wordt vanzelf vereffend op de langere termijn.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:37

Edit Elisa2 je hebt gelijk
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 11-10-20 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37580
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Constante aanleuning door slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:04

Beter lezen mensen, TS heeft op de vorige pagina al aangegeven door te hebben dat de slof niet de oplossing is.

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Constante aanleuning door slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:32

Mijn fout excuses. had de vorige pagina moeten lezen.