Nieuwe combinatie vormen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rachelle_99
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-09-17
Woonplaats: Brabant

Nieuwe combinatie vormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 20:46

Sinds kort rijd ik een nieuw paard, dressuurgericht. Ik vroeg mij af waar jullie je in het begin vooral op richten, wanneer je een nieuwe combinatie vormt. Momenteel wil ik me nog vooral focussen op voorwaarts rijden en zorgen dat het paard aan mijn hulpen is. Welke stappen zouden jullie daarna gaan nemen?

Ik begin echt helemaal van voren af aan, ik moet zelf namelijk ook nog een hoop leren :o

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Nieuwe combinatie vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:58

In het begin is het vooral van het allergrootste belang om goede, bij jou en je paard passende instructie te vinden

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:13

Punz schreef:
In het begin is het vooral van het allergrootste belang om goede, bij jou en je paard passende instructie te vinden


Mee eens

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Nieuwe combinatie vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:33

Focus op ontspanning, takt, recht op twee teugels lopen, tempocontrole en afstemmen waar welke knoppen zitten. En inderdaad; laat eens even iemand mee kijken en denken. Succes!

Rachelle_99
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-09-17
Woonplaats: Brabant

Re: Nieuwe combinatie vormen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-20 21:47

Dankjewel voor de antwoorden! Uiteraard ga ik met een instructrice aan de slag, maar ook fijn om te weten waar jullie op zouden letten tijdens het trainen (:

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Nieuwe combinatie vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:41

Ik ben mijn jonkie gestart vanuit verticale balans (gelijkelijk gewicht op beide voorbenen), met allerlei 'grapjes' (= oefeningen, maar wel vederlicht) die dit ondersteunen. (Het zijn dingen als een pasje wijken vanaf de hoefslag of de diagonaal, grote volte verkleinen of verruimen, vierkantjes stappen.)

En ik begin altijd met dat het dier op zit en gewicht halt kan houden - de eerste keer dat ik er op zit uiteraard alleen in stap, daar komt op gegeven moment draf - halt bij en uiteindelijk galop - halt.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Nieuwe combinatie vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:43

Een goede instructruce beoordeeld eerst waar je staat, en komt dan met een globaal plan voor de combinatie. Aan de hand van de lessen zal ze dan ook huiswerk meegeven met zaken om aan te werken buiten de lessen om.

sarakorthuis
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-02-20

Re: Nieuwe combinatie vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:00

Vraag het aan de trainers?

sarakorthuis
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 11:00

Deze trainers zien hoe je rijd, daarmee kunnen ze het op je techniek afstemmen

midgie

Berichten: 7244
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Re: Nieuwe combinatie vormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:11

Ik zou zeggen ga mekaar eerst eens vanaf de grond leren kennen, lekker wandelen leuke dingen doen, af en toe er op en niet te veel vragen, maar mekaar leren respecteren en vertrouwen.
Neem een goeie instructrice die weet waar ze het over heeft en ook het waarom erbij kan vertellen, niet iemand die zomaar loopt te roepen wat je moet doen maar een die naar jullie beide kijkt en vooral goed luistert naar het paard,