Paard duwt tong tegen bit / naar buiten. Tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Paard duwt tong tegen bit / naar buiten. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 10:49

ElCid: ja dat geloof ik graag, ik heb er alleen niet veel over te zeggen, het is niet mijn paard :). Het is trouwens geen actief springpaard hoor, hij springt nu eigenlijk nooit.

ElCid

Berichten: 9231
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:58

Sheran schreef:
ElCid: ja dat geloof ik graag, ik heb er alleen niet veel over te zeggen, het is niet mijn paard :). Het is trouwens geen actief springpaard hoor, hij springt nu eigenlijk nooit.


Oke, maar hij heeft wel gsprongen neem ik aan? Maar een check-up kan nooit kwaad. Altijd wat lastiger als het niet je eigen paard is.

lichtheid
Berichten: 200
Geregistreerd: 12-11-19

Re: Paard duwt tong tegen bit / naar buiten. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 15:01


Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 15:55

ElCid schreef:
Sheran schreef:
ElCid: ja dat geloof ik graag, ik heb er alleen niet veel over te zeggen, het is niet mijn paard :). Het is trouwens geen actief springpaard hoor, hij springt nu eigenlijk nooit.


Oke, maar hij heeft wel gsprongen neem ik aan? Maar een check-up kan nooit kwaad. Altijd wat lastiger als het niet je eigen paard is.


Klein beetje, niet echt heel actief. Komt vooral uit een springruiterfamilie. Tong is daar ook nooit een probleem, blijkbaar letten ze er bij springen vrijwel niet op.

midgie

Berichten: 7245
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:38

Sheran schreef:
Geen idee, dat moet ik eerst nog doen. ben een beetje half aan het kijken of ik een keer van iemand een bitloos hoofdstel kan lenen om te testen. Ik blijf liever met bit rijden, maar die tong is ook niks.

ik zou het eerst een testen kan ook gewoon opeen stal halster ,
Die tong steken ze niet voor niets uit, dat heeft een rede, vaak is die rede bij de ruiter te vinden

sarakorthuis
Berichten: 8
Geregistreerd: 01-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:57

Ik zou proberen te rijden zonder bit? Ik heb hier niet zo veel verstand van maar dat is mijn tip