Zeer groot slap paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:05

Ik ben er ook wel benieuwd naar. Met mijn grote slungel is het in ieder geval met rustig aan sterker laten worden, veel rechtuit in het bos en zeker niet longeren, helemaal goed gekomen. Hij is nu 7 en gaat nu pas echt beginnen aan de achterhand sterker maken. Dus ik denk dat het best goed kan komen met zo'n grote, alleen willen veel mensen veel te snel! Ik zou bij deze, zoals hij tenminste op de laatste foto is, wat rug lift oefeningen doen. Om net dat kuiltje achter de schoft wat minder te maken. De uitleg kun je aan een goede fysio vragen.

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:48

Mariljo schreef:
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Met mijn grote slungel is het in ieder geval met rustig aan sterker laten worden, veel rechtuit in het bos en zeker niet longeren, helemaal goed gekomen. Hij is nu 7 en gaat nu pas echt beginnen aan de achterhand sterker maken. Dus ik denk dat het best goed kan komen met zo'n grote, alleen willen veel mensen veel te snel! Ik zou bij deze, zoals hij tenminste op de laatste foto is, wat rug lift oefeningen doen. Om net dat kuiltje achter de schoft wat minder te maken. De uitleg kun je aan een goede fysio vragen.


Mijn is 1,84 en toen hij ongeveer 7 jaar was, was hij eindelijk uitgegroeid. Waarom mag je niet longeren? Ik doe namelijk heel veel grondwerk en "longeren" maar loop nooit echt rondjes maar pak heel de bak of doe veel verschillende dingen aan de hand. Heeft de mijne juist erg goed geholpen met zijn grote lijf.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 18:52

mvermeulen1 schreef:
Mariljo schreef:
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Met mijn grote slungel is het in ieder geval met rustig aan sterker laten worden, veel rechtuit in het bos en zeker niet longeren, helemaal goed gekomen. Hij is nu 7 en gaat nu pas echt beginnen aan de achterhand sterker maken. Dus ik denk dat het best goed kan komen met zo'n grote, alleen willen veel mensen veel te snel! Ik zou bij deze, zoals hij tenminste op de laatste foto is, wat rug lift oefeningen doen. Om net dat kuiltje achter de schoft wat minder te maken. De uitleg kun je aan een goede fysio vragen.


Mijn is 1,84 en toen hij ongeveer 7 jaar was, was hij eindelijk uitgegroeid. Waarom mag je niet longeren? Ik doe namelijk heel veel grondwerk en "longeren" maar loop nooit echt rondjes maar pak heel de bak of doe veel verschillende dingen aan de hand. Heeft de mijne juist erg goed geholpen met zijn grote lijf.

Nu met 7 jaar kan ik prima longeren maar met 4,5 had hij wat losse knieën en het was echt een slungel. Dus het advies van de fysio was rechtuit sterker worden en om hem niet te overbelasten niet longeren. We hadden een ander jong groot paard op stal die wel gelongeerd werd door de eigenaar en die liep achter altijd onregelmatig, het eerste wat de fysio zei was haal hem van die volte, veel kans dat het dan al beter is.

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 20:18

Ja precies ik longeer nooit lang op een volte en wissel ook veel kant.. Ik heb hoef alleen maar "om" te zeggen en hij draait zelf om. Ondertreden, travers, wijken, achterwaarts zijn de dingen die ik o.a. doe. Ik vind het tegenwoordig leuker om dat ernaast te doen dan erop haha.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:35

mvermeulen1 schreef:
Ja precies ik longeer nooit lang op een volte en wissel ook veel kant.. Ik heb hoef alleen maar "om" te zeggen en hij draait zelf om. Ondertreden, travers, wijken, achterwaarts zijn de dingen die ik o.a. doe. Ik vind het tegenwoordig leuker om dat ernaast te doen dan erop haha.

Dat wordt bij ons ook veel gedaan maar zelf ben ik daar niet zo van...ieder zijn ding. En dat moet als hij wat ouder wordt ook kunnen, worden ze alleen maar sterker van.

GabberGill

Berichten: 5750
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 22:43

Ik las niet alles, maar heb alleen 1.87 en 5 jaar gezien. Ik zou hem nog laten groeien.

Die grote paarden zijn in mijn ogen veel later klaar voor de sport dan de 1.60 types.

Ik zou hem de tijd geven en om hem in goede conditie te behouden nog eerder rechttoe rechtaan buiten kilometers gaan maken

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:01

xxlouise__ schreef:
Gelukkig dat jullie er nog wel hoop in zien want het is echt mijn droom paard. Hij hoeft ook niet nu al van alles te kunnen. Het galopperen vind hij ook nog heel moeilijk dus daar denk ik nog niet eens aan. Maar hij is heel dominant in de hand en naar andere paarden. Onder het zadel is hij tot gister eigenlijk voorbeeldig geweest voor een jong paard dus daar mag ik niet over klagen.

In de hand durft hij zich los te trekken en te trappen. Misschien dat ik hem nog wel op de weide zet voor een tijdje. Met het inspuiten van zijn knieën heb ik gewoon op de dierenarts vertrouwt. Hij loopt sindsdien wel een stuk makkelijker.


Ik denk dat zn grote slungel zeker wel in de sport kan komen! Hoe groot denk je dat de grand prix paarden zijn?1.60? Die zijn ook minimaal 1.70 en groter! Je paardje is pas 5 waarschijnlijk nog niet zoveel gedaan en heeft karakter zo te lezen. Ik denk dat je gewoon wat meer tijd moet nemen. Veel naar buiten zowel in de wei als onder het zadel het bos in. Zoek voer waarbij hij spieren op kan bouwen en voeg evt wat extra's toe als hij spieropbouw moeilijk vind. Je zult uiteindelijk aan het werk moeten met het sterker maken van de spieren. Het kan heel goed zijn dat hier ook de kreupelheid vandaan komt namelijk. Denk hierbij aan overgangen binnen en buiten de gangen. En wat betreft zijn streken aan de hand.... Ik zou hier streng tegen op spelen. Mijn paarden kunnen 23 uur per dag doen wat ze willen. Staan minimaal 8u op de wei. Maar de eerste beste die bedenkt te moeten slaan of zich los te moeten trekken krijgt een tik en gaan we weer opnieuw beginnen. Ik vind het minder zielig om mijn paard een keer duidelijk op de plek te zetten en daarna gewoon op normale manier met hem om te kunnen gaan dan dat er 500 of in jou geval zelfs 700kg mij als een vlaggetje mee neemt

hannaengolda
Berichten: 212
Geregistreerd: 27-09-19

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:46

Ik ben echt heel benieuwd hoe het nu gaat met dit paard! :)

xxlouise__

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 18:41

Heee iedereen, even een update voor de nieuwsgierige. Het gaat super met hem, hij staat nu aan huis bij ons in met het winterweer staat hij minimaal 8 a 10 uur buiten en in de zomer gewoon 24 uur.

We hebben thuis geen bak dus ik ben gedwongen om toch naar buiten te gaan en hij is echt super braaf dus dat doen we nu lekker een paar keer per week.

Hij heeft helaas wel een heel naar ongeluk gehad net voor de zomer. Hij is in de weide uitgegeleden en achterover geklapt. Na een hele herstel periode hier van heeft hij ook nog een fikse wormbesmetting gehad en hier echt een flinke klap van gehad. Hij is op het moment nog steeds te mager naar mijn zin maar komt goed aan in vet en spieren.

Wij trainen op het moment gewoon lekker verder op ons tempo

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:44

xxlouise__ schreef:
Heee iedereen, even een update voor de nieuwsgierige. Het gaat super met hem, hij staat nu aan huis bij ons in met het winterweer staat hij minimaal 8 a 10 uur buiten en in de zomer gewoon 24 uur.

We hebben thuis geen bak dus ik ben gedwongen om toch naar buiten te gaan en hij is echt super braaf dus dat doen we nu lekker een paar keer per week.

Hij heeft helaas wel een heel naar ongeluk gehad net voor de zomer. Hij is in de weide uitgegeleden en achterover geklapt. Na een hele herstel periode hier van heeft hij ook nog een fikse wormbesmetting gehad en hier echt een flinke klap van gehad. Hij is op het moment nog steeds te mager naar mijn zin maar komt goed aan in vet en spieren.

Wij trainen op het moment gewoon lekker verder op ons tempo


Goed om te horen!! Hoe oud is hij nu? Het kan best zijn dat als hij rond de 7 jaar wordt dan gaat uitzetten. Mijn paard is ook zo groot en die is heel lang een slungel geweest en toen hij rond de 7/8 werd ging hij uitdijen, maar goed een hevige wormenbesmetting daar kan een paard ook echt naar van zijn en lang duren. Goed onbeperkt hooi (geen voordroog) en geen krachtvoer maar goeie vitamine brok en tijd doet een hoop. Bedankt voor je update :o

nikia
Berichten: 466
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Echt

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:12

Heb een stuk bijgelezen. Wat goed hoe je dit oppakt TS!

ikkedus
Berichten: 3276
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 20:16

Blijf ook maar lekker updaten. Met foto’s plz. :))

xxlouise__

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-06-12

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-19 21:49

Afbeelding


Afbeelding

De onderste foto is van vanmiddag.

Hij krijgt op het moment onbeperkt hooi in netten, een kilo met fibre beet van pavo in de avond en na het rijden. In de ochtend krijgt meneer een kilo gerstenmix met een halve kilo hippalgo muscle build en 50cl lijnzaadolie.

Ik zal vaker een update geven over hoe het met mn gouden vriend is **\O/**

hannaengolda
Berichten: 212
Geregistreerd: 27-09-19

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:03

Wat leuk zeg! Leuk om jullie te volgen <3

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:33

Heel leuk dat hij nog bij je is, en met resultaat!!! De aanhouder wint uiteindelijk toch heel vaak!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 10:34

Super goed dat je volgehouden hebt! Het is ook een prachtig paardje <3

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:21

Ik ben heel benieuwd hoe het nu met hem gaat? :D

xxlouise__

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 19:50

Hoii iedereen, sorry dat ik zolang niks meer heb laten horen. Een horeca bedrijf overnemen net voor de corona periode zorgde er voor dat ik nergens meer tijd voor had als de zaak.

Maar mijn vriend en ik hebben ons terug getrokken uit de overname en dat betekend dat ik weer lekker de tijd voor de paardjes.

Met iknow gaat het goed. We hebben heel veel problemen gehad met hem op gewicht te houden. Hij is nu eindelijk bijna op het gewicht wat ik graag zie en hij krijgt zowaar bilspieren. Zijn gewicht is ook de reden geweest dat we qua training niet veel verder dan dat we waren toen ik voor het laatst een foto uploadde.

Ik ben nog steeds mega blij dat ik hem niet weggedaan heb. Hij is gewoon super en wij komen er ook wel alleen het tijdsbestek is gewoon flink aangepast. Hij laat al een mooi beginnentje zien van schouder voor dus ik was weer even op mijn roze wolk. Ik zal proberen de komende tijd meer te plaatsen en een filmpje onder het zadel te maken!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Hoodie
Berichten: 313
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 20:27

Ik ben heel benieuwd!

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:24

Wat leuk dat je hem nog hebt!

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:43

Hoi ts,
Er is al veel over gezegd, en ik heb niet elk bericht terug gelezen. Maar ik zou inderdaad lekker met hem naar buiten gaan, zodat hij veel recht uit kan.
En vanwege zijn gedrag aan de hand zou ik grondwerk les gaan nemen. Zodat hij wat meer respect voor jou krijgt en jij een betere leider kan zijn.
Ik zou hem ook genoeg de tijd geven, zo’n grote heeft echt meer tijd nodig dan een paard van 1.65.
Wat vaak ook heel goed is om wel sterker te worden zonder al te veel belasting is een aqua trainer. Als je de mogelijkheid hebt zou ik bij zoiets eens informeren wat ze voor je kunnen betekenen.
Zo’n grote is ook wel eerder gevoelig voor blessures. Daarom wel goed doseren, niet te vaak, te veel, te lang....
heel veel succes met hem. Ik hoop dat jullie uitgroeien tot een mooie combinatie. Zo te lezen heeft je paard al veel meegemaakt.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 16:46

Ohh ik lees nu pas de startdatum van dit topic :')
Ik ga vanavond even alles bijlezen maar mooi te zien dat je hem nog hebt! :)

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:21

Hoe gaat het nu met je grote reus?

xxlouise__

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-06-12

Re: Zeer groot slap paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 18:11

heee allemaal het gaat goed met iknow, we zijn lekker aan het rond rijden. Hij is nog steeds heel moeilijk op gewicht te houden. We rijden nu op L2 niveau denk ik zo en nemen soms schoudervoor een beetje meer in de training. Hij vind het echt wel moeilijk maar doet super goed zijn best. We moeten alleen nu op zoek naar een grotere bak want met zijn formaat krijg ik hem niet goed helemaal recht gesteld voor de volgende bocht alweer komt :')

We genieten zo nog elke dag al is het alleen maar van onze kroelmomentjes <3

Afbeelding

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 18:20

Ik heb echt helemaak niks met hele grote paarden, maar deze is wel heel cute hihi
Heb je ook een filmpje?