wie kan mij helpen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nancyg1991
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-10-13

wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 23:09

Hallo sinds 3 weekjes heb ik een pony gekocht een arabier merrie van 9 jaar oud ze is bereden en heeft altijd met kinderen gesprongen na een week haar rustig te hebben gehad met aandacht uiteraard heb ik haar eens aan de longeerlijn gedaan ze is daarbij gelijk omhoog gevlogen en gaan bokken na zon 7 minuten zijn we gestopt met het idee dat ze er niets van begreep of bang was voor de zweep iemand heeft haar toen vast gehouden en ik ben er zonder zadel op gaan zitten en tot mijn grote verbazing vond ze dat helemaal niet erg ze was heel rustig en we hebben wat gestapt ook los een week hierna heb ik haar eens gezadelt en toen ik kwam aan lopen kwam zij ook gewoon heel vrolijk na het hek gelopen en ik kon haar zonder moeite zadelen ik ben eerst mischien wel een half uur wezen stappen het ging heel goed totdat ik haar in draf zette ze wou de overstap stap draf heel moeilijk zetten en toen we er eindelijk in zaten gooide ze gelijk der hoofd de lucht in en begon giga hoog te steigeren en te bokken na de eerste keer er naast te hebben gelegen volgde er ook nog een tweede ze bleef wel gelijk stil staan en zat me aan te kijke alsof ik daar niet had moeten liggen naar dit geval heb ik een vee arts erbij gehaald die zei dat ze wat stram rechts achter was maar veder kern gezond die sag heeft het paard mij ook proberen aan te vallen waar de vee arts van zei dat san mij niet vertrouwde en dat ze daarom zo doet nadat ik ben geweest gaat ze ook kribbebijten iemand een idee wat deze pony heeft en wat ik kan doen groetjes nancy

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 23:33

Nou Nancy, als je eerst eens even met leestekens, hoofdletters en alinea's je verhaal nog eens een keer opschrijft, dan kan ik misschien lezen wat je hier allemaal heb verteld...

nancyg1991
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-10-13

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 00:00

Sorry mischien kun je zoiets even wat subtieler overbrengen klinkt nogal hard en nee die moeite neem ik niet het is geen solicitatie en als je het niet begrijpt reageer dan niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:04

nancyg1991 schreef:
Sorry mischien kun je zoiets even wat subtieler overbrengen klinkt nogal hard en nee die moeite neem ik niet het is geen solicitatie en als je het niet begrijpt reageer dan niet



Als jij de moeite niet neemt om een fatsoenlijke OP te maken waarom moeten wij dan wel de moeite doen om het te lezen en te helpen? :)

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:07

Nou het enige wat ik er uit kan halen is dat je misschien maar eens je zadel moet controle.

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:14

Nou idd. Een klein beetje moeite doen om een leesbaar verslagje te schrijven, lijkt me ook niet teveel gevraagd. En paar punten en komma's zou al een stuk schelen.
Mijn eerste ingeving is ook het zadel. Zonder zadel was ze braaf toch? Heb je haar niet gereden bij de mensen waar je haar kocht of heb je haar daar onder het zadel zien lopen? Is het anders niet een idee om hen te bellen met je bevindingen? Als het zadel en medische oorzaak uitgesloten kan worden?

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:14

Niet banketstaaf bedoelt, maar misschien ook even leestekens bij het paardje gaan gebruiken. Dan begrijpen jullie elkaar vast veel beter

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:15

Ik denk dat TS dit bedoelt:

Citaat:
Hallo!

Sinds 3 weekjes heb ik een pony gekocht! Het is een arabier merrie van 9 jaar oud, ze is bereden en heeft altijd met kinderen gesprongen.
Na haar een week rustig te hebben gehad (met aandacht uiteraard), heb ik haar eens aan de longeerlijn gedaan. Ze is daarbij gelijk omhoog gevlogen en gaan bokken, en na zo'n 7 minuten zijn we gestopt met het idee dat ze er niets van begreep of bang was voor de zweep. Iemand heeft haar toen vast gehouden en ik ben er zonder zadel op gaan zitten. Tot mijn grote verbazing vond ze dat helemaal niet erg! Ze was heel rustig en we hebben wat gestapt, ook los.
Een week hierna heb ik haar eens gezadeld. Toen ik kwam aan lopen kwam zij ook gewoon heel vrolijk naar het hek gelopen en kon ik haar zonder moeite zadelen. Ik ben eerst misschien wel een half uur wezen stappen. Het ging heel goed totdat ik haar in draf zette. Ze wou de overgang stap draf heel moeilijk zetten, en toen we er eindelijk in zaten gooide ze gelijk der hoofd de lucht in en begon giga hoog te steigeren en te bokken. Na er de eerste keer naast te hebben gelegen volgde er ook nog een tweede. Ze bleef wel gelijk stil staan en zat me aan te kijken alsof ik daar niet had moeten liggen.
Na dit geval heb ik een vee arts erbij gehaald die zei dat ze wat stram rechts achter was maar veder kern gezond. Die dag heeft het paard mij ook proberen aan te vallen waar de vee arts van zei dat ze mij niet vertrouwde, en dat ze daarom zo doet. Nadat ik ben geweest gaat ze ook kribbebijten. Heeft iemand misschien een idee wat deze pony heeft en wat ik kan doen?

Groetjes, Nancy
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 14-10-13 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:16

Komt ze wel eens buiten?

nancyg1991
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 00:20

Dankjewel voor de tip het zadel kan het niet zijn die is kort geleden op maat gemaakt en is als eerst na gekeken


En voor de mensen die mijn spelfouten. '"!? Zo ontzettend irriteren ik heb dislectie welkom!

nancyg1991
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-10-13

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 00:21

Jaa ze staat elke dag buiten samen met haar geite vriend

Zandkorrel_

Berichten: 372
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:24

Citaat:
Hallo, sinds 3 weekjes heb ik een pony gekocht, een Arabier merrie van 9 jaar oud. Ze is bereden en heeft altijd met kinderen gesprongen. Na een week haar rustig te hebben gehad met aandacht uiteraard, heb ik haar eens aan de longeerlijn gedaan. Ze is daarbij gelijk omhoog gevlogen en gaan bokken. Na zo'n 7 minuten zijn we gestopt met het idee dat ze er niets van begreep of bang was voor de zweep. Iemand heeft haar toen vast gehouden en ik ben er zonder zadel op gaan zitten en tot mijn grote verbazing vond ze dat helemaal niet erg. Ze was heel rustig en we hebben wat gestapt, ook los. Een week hierna heb ik haar eens gezadelt en toen ik kwam aan lopen kwam zij ook gewoon heel vrolijk naar het hek gelopen en ik kon haar zonder moeite zadelen. Ik ben eerst misschien wel een half uur wezen stappen. Het ging heel goed totdat ik haar in draf zette. Ze wilde de overgang stap-draf heel moeilijk maken en toen we er eindelijk in zaten gooide ze gelijk der hoofd de lucht in en begon giga hoog te steigeren en te bokken. Na de eerste keer er naast te hebben gelegen volgde er ook nog een tweede keer. Ze bleef wel gelijk stil staan en zat me aan te kijken alsof ik daar niet had moeten liggen. Na dit geval heb ik een veearts erbij gehaald die zei dat ze wat stram rechtsachter was maar verder kerngezond was. Die dag heeft het paard mij ook proberen aan te vallen waar de vee arts van zei dat san mij niet vertrouwde en dat ze daarom zo doet. Nadat ik ben geweest gaat ze ook kribbebijten... Heeft iemand een idee wat deze pony heeft en wat ik kan doen?
groetjes Nancy


Zoo. Voor de mensen die zeuren heb ik dit even gedaan :P
Ik zou inderdaad het zadel eens laten controleren, Nancy, misschien kom je daar verder mee.

Zandkorrel_

Berichten: 372
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Groningen

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:24

Lol Myrthe :')

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:26

nancyg1991 schreef:
Dankjewel voor de tip het zadel kan het niet zijn die is kort geleden op maat gemaakt en is als eerst na gekeken


En voor de mensen die mijn spelfouten. '"!? Zo ontzettend irriteren ik heb dislectie welkom!


Sorry maar dat is echt geen excuus om gewoon je best te doen!

On topic kijk het zadel voor de zekerheid na, als je paardje veranderd moet het zadel ook mee veranderen. Denk aan dikker owrden of afvallen

mamamier

Berichten: 987
Geregistreerd: 14-05-11
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:28

Staat ze niet met andere paarden dan? En heb je haar gereden bij de vorige eigenaar?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18191
Geregistreerd: 24-08-02

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:30

AV-->PP

nancyg1991
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-10-13

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 00:38

Ze komt bij een kennis weg die er altyd zelf op reed ook wel gezien en nee heb geen ander paard ze staat nog alleen op een boerderij naast de koeien en met hun geit

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:40

Bizzybijtje schreef:
nancyg1991 schreef:
Sorry mischien kun je zoiets even wat subtieler overbrengen klinkt nogal hard en nee die moeite neem ik niet het is geen solicitatie en als je het niet begrijpt reageer dan niet

Als jij de moeite niet neemt om een fatsoenlijke OP te maken waarom moeten wij dan wel de moeite doen om het te lezen en te helpen? :)

Dat dus...
En volgens mij had ik het helemaal niet op een vervelende toon gevraagd, ik maakte gewoon oprecht niets van je verhaal, zo zonder leestekens.

"Vertaling" van Myrthe is wel duidelijk.

Heb je er al eens een goede osteopaat/fysio bij gehad? Dat ze stram is van achteren kan natuurlijk veel meer betekenen. Arabieren zijn gevoelige dieren en dit is duidelijk een vorm van protest.
Het kribbebijten, deed ze dit al bij de vorige eigenaren? Zo niet, dan zal ik heel hard gaan nadenken over je huisvesting. Een geit is niet genoeg voor een paard. Een paard is een kuddedier, dat bij andere soortgenoten moet staan voor sociaal contact.
Mag ik ook weten wat je haar voert? Een AV is zeer sober ras. Als ik de mijne in rust een wegwerpbekertje (écht meer niet) slobber geef, stijgt ze de volgende dag op.

nancyg1991
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-10-13

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 00:50

Ze deed het ook bij de vorige eigenaar maar dat ze niet gelukkig is is wel duidelijk wou er zoiezo nog een shet bij hebben.
san zit op speciaal dieet voer van de vee arts bij de vorige eigenaar koeienbrok ze is bont en die man zag duidelijk geen verschil

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 00:53

nancyg1991 schreef:
Sorry mischien kun je zoiets even wat subtieler overbrengen klinkt nogal hard en nee die moeite neem ik niet het is geen solicitatie en als je het niet begrijpt reageer dan niet


Afbeelding

kan jíj het wat subtieler overbrengen ?

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 01:05

Misschien die "kennis" eens vragen mee te kijken? Die zou het paardje en het al dan niet vreemde gedrag moeten kennen toch?

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 01:34

nancyg1991 schreef:
Ze deed het ook bij de vorige eigenaar maar dat ze niet gelukkig is is wel duidelijk wou er zoiezo nog een shet bij hebben.
san zit op speciaal dieet voer van de vee arts bij de vorige eigenaar koeienbrok ze is bont en die man zag duidelijk geen verschil

Kreeg ze koeienbrok van de veearts voorgeschreven?
Daarnaast, als ze bont is is het geen volbloed arabier.

Als ze dit gedrag daar ook al deed, dan was je (gelukkig) al wel voorbereid, maar weet je ook dat er wat meer speelt dan alleen wennen.

Wiske_

Berichten: 385
Geregistreerd: 26-06-05

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 05:59

Dus jij hebt een bonte arabier gekocht, die je wel hebt zien rijden maar bij aankoop niet zelf hebt gereden?
Heb je haar wel laten bekijken door een dierenarts, is de rug voledig in orde?
Ze heeft eerder gesprongen met kinderen, die konden wel fatsoenlijk met haar aandraven/rijden?
Wat voor voer krijgt ze nu precies en hoe vaak/lang staat ze buiten in de wei en op stal?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 06:38

PP >> RT-P

nancyg1991
Berichten: 8
Geregistreerd: 13-10-13

Re: wie kan mij helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 09:12

Ik heb haar inderdaad zo gekocht meer uit medeleiden dan dat ik er echt zo nodig 1 moest ze gaat smorgens om half 9 na buiten en savonds rond 6 na binnen zw is bekeken door de veearts en die zag vrijwel niks aan haar en ik blijf er van overtuigt dat er wel iets is en dit gedrag niet alleen komt doordat ze stram is in der rechter been maar op deze manier rijden is zowel voor haar als voor mij levens gevaarlijk