Oude pony rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Oude pony rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:39

Ik zou het, ongeacht hoe erg de rug is doorgezakt, helemaal niet doen.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:02

ellepel schreef:
ik zou dat niet op een forum gaan vragen,maar aan een veearts.
die kan bekijken wat er mis is

Precies. Gewoon even een veearts naar laten kijken.Die kan dan aangeven wat je eventueel nog met de pony zou kunnen doen.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:12

Ik denk dat het hier erg lastig te beoordelen is. Er is geen foto te zien van het paard of de TS erop.

Het is zeker niet zo dat alle oudjes niet meer opgepakt kunnen worden (om stapritjes te maken).

Mijn oudje van 29 is ook inmiddels 3 jaar volledig met pensioen. Hier en daar wandelen aan de hand en af en toe gaat mijn verzorgster erop. Ik klim er ook eens in de blauwe maan erop.

Laatst mocht mijn verzorgster ook 10 minuten in de bak en daarbij een paar drafjes doen. Dat kon ze makkelijk hebben.

Het is gewoon belangrijk om naar je paard te kijken. Wat kan die nog en wat niet. Ik belde mijn DA een tijdje geleden op omdat iedereen op stal zei dat de mijne echt wel meer kan gaan doen. Ik twijfelde maar mijn DA zei dat ze het lichamelijk zeker aan kan. Stappen moeten ze makkelijk kunnen en zelfs het draven oppakken (indien geen blessures natuurlijk). Het is dan belangrijk dat je de dag erna kijkt hoe ze het doet. Heeft je paard dan veel last dan weet je dat het te veel is geweest en dat je dus de volgende keer minder of niks moet doen.

Ik zit samen met veel anderen in een topic voor oudjes:
[PP] Topic voor onze oudjes!

Hier zie je echt veel oudjes nog aan het werk op allerlei manieren, van wandelen tot zelfs echte ritjes tot zelfs eentje die nog volop in de western wereld meedoet. :j

Dit is trouwens een foto van mijn 29 jarige, die je helemaal niet zo oud zou inschatten:
Afbeelding
Met wintervacht lijkt ze ouder maar je zit hoe goed ze nog eruit ziet.
Afbeelding

Met mij er op trouwens:
Afbeelding

Ik wil hiermee zeggen dat je echt per paard moet kijken en ook moet overleggen met de DA. Van achter een scherm kunnen wij niks beoordelen helaas. ;)

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:39

Langelijnen is een erg leuk alternatief waar je zelf ook sportief bij blijft!

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Oude pony rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:43

Goed dat je het vraagt ts! Heb je een foto van de pony? Het klinkt alsof je gelijk hebt en de rug te zwak is.