Zwemmen met je paard, goed of niet?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claudia__

Berichten: 3388
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: De Meern

Re: Zwemmen met je paard, goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:28

ik ga van de zomer waarschijnlijk lekker met mn pony zwemmen, ze is dol op water.

ziatje
Berichten: 1198
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:33

Ik heb ook een keer gezwommen met een paard. Was echt super leuk!! Het kan makkelijk, zonder zadel. Alleen moet je wel even opletten dat je hem niet tegenwerkt, dus even naar voren zitten en een pluk manen vastpakken ofzo, dat je toch nog iets hebt om je aan vast te houden

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:41

Als je het water in gaat met je pard kun je er gewoon op blijven zitten, zogauw het zo diep wordt dat hij moet gaan zwemmen laat jeje er naast glijden. Je kunt je dan vasthouden aan zn manen, het gewicht van de ruiter op zn rug is dan gewoon teveel. Als je lekker drijft kom je niet in de buurt van zn benen en je kunt gewoon sturen met de teugels. Zogauw hij weer grond onder de voeten krijgt glij je erweer op, door de opstuwende kracht van het water is dit geen probleem! Het is erg goed voor de spieren van het paard om een keer lekker te zwemmen en de meeste paarden vinden het op een warme zomerdag ook heerlijk!!

X__Hardc0re_
Berichten: 866
Geregistreerd: 03-08-05

Re: Zwemmen met je paard, goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:26

Haha ik ook blijf der gewoon op zitten behalve al gaat ie echt zwemmen dan der naast maar lijkt me logisch alleen al zwem je der naast moet je wel op passe voor ze hoeven
Maar jammer genoeg al weer een heletijd! niet meer gedaan maar waarom zou het niet kunnen het kan geen kwaat

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 09:13


Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:14

RT-D -> YRT

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:17

In de zomer gedaan,echt super vet

Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:24

ja ik 2 weken terug nog gedaan alleen wel me kleding aan gehouden en niet al te diep..

Deze zomer doe ik een korte broek aan en ga ik het mooi weer proberen....

Maar heb wel altijd hoofdstel en zadel op want die van mij kan nog welleens opeens omwillen draaien en in galop terug rennen in het water en anders lig ik eraf..

De mijne was vroeger ook altijd bang voor een plas water gewoon steeds opnieuw blijven proberen meestal als ze er 1 in zien gaan gaan ze zelf ook wel proberen

Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:33

Afbeelding

hier wou ik net het water in gaan ben alleen niet dieper dan ze buik gegaan anders wordt me zadel nat en vindt ik zonde..

Bingelding

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:41

[quote="Madjer"]Afbeelding

hier wou ik net het water in gaan ben alleen niet dieper dan ze buik gegaan anders wordt me zadel nat en vindt ik zonde.


Dat is toch Noel?

Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 10:59

uhm neee dit is mijn eigen arabier Madjer... noel ken ik ook ja... ze lijken wel een beetje op elkaar de mijne is alleen wat steviger gebouwd en heeft wat meer spieren

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:32

lijkt me ook super, wat me wel gevaarlijk lijkt als je niet weet hoe de bodem is.. dadelijk liggen er allemaal stenen takken ofzo... of is het heel zwaar dat is eigenlijk het enige wat me tegehoud

Ik heb wel op ameland vorig jaar met een paard op het strand gecrosst en dan klein stukje door het water.

wie weet ga ik het toch nog een ker doen, alleen weet ik zo geen plas hier in de buurt

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Re: Zwemmen met je paard, goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 14:18

Zwemmen is zeker heel goed voor de paarden! Ze gebruiken alle spieren en gaan ontspannen. Je ziet op grote stallen vaak ook speciale waterbakken voor een soort therapie.

Bingelding

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:28

Madjer schreef:
uhm neee dit is mijn eigen arabier Madjer... noel ken ik ook ja... ze lijken wel een beetje op elkaar de mijne is alleen wat steviger gebouwd en heeft wat meer spieren


Haha sorry ik zag t al in je profiel maar van de achterkant zijn ze precies hetzelfde

Francien_
Berichten: 2325
Geregistreerd: 06-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:45

jamillalover schreef:
nog meer mensen die wellis zwemmen met hun paard of pony?

I kzwem in de zomer vaak met mijn verzorgshet. Gewoon aan een halster ernaast, want ik ben er veel te groot voor.

Janna_

Berichten: 4219
Geregistreerd: 27-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:49

Denk niet dat het slecht zal zijn, zoals klaasjuhhh al zei, er bestaan waterbakken om paarden te laten herstellen of spieropbouw te trainen.. En dat werkt goed omdat ze niet al hun gewicht hoeven te dragen in het water dus minder overbelast worden..

marleenn

Berichten: 1301
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Tussen Arnhem en Apeldoorn.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:54

kOn ik dat maar met me pOny zO af en toe in de zOmer doen..maar gaat je hOOfdstel er niet kappot van?

Bingelding

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:13

wil je niet zo msn taal praten marleenn is voor sommige heel irritant te lezen

maar je hoofdstel gaat er niet kapot van hoor! Goed laten drogen en invetten

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:24

ik wil dat ook zoooo graag doen, want mars is dol op water.
maarja moet nog even kijken waar dat bij ons in de buurt kan.

_Anne
Berichten: 818
Geregistreerd: 28-10-05

Re: Zwemmen met je paard, goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:25

Het is niet slecht.. Wij zwemmen ook welles met onze paarden.. erg leeuk!! Dus ga maar lekker zwemmen als het weer mooi en lekker wamr weer is

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:00

jamillalover schreef:
ik heb er zelf ook ongeveer 1,5 uur over gedaan om me paard in het water te krijgen, want ze vond plassen okal eng en wou ze niet door heen! Maar je moet gewoon veeeel geduld hebben en vooral niet slaan ofso
Myn paard vind nu plassen alweer eng Dus gaat wat worden als ik weer ga zwemmen

@ Sisleone: t is niet zo heel moeilijk om erop te blijven zitten hoor ik heb ook met een haflinger gezwommen die alleen maar aan het steigeren was en ik bleef gewoon zitten en als je valt val je tog niet hard in t water

xx


Deed hij alleen maar steigeren... hij ontploft, probeert continu met 4 benen en bolle rug boven het water uit te komen en als je dan nog zit laat hij zich gewoon in het water vallen om er daarna als een haas vandoor te gaan. Niet dat dat erg hard gaat met dat water maar het is net een kangaroo in combinatie met een konijn of zo.
Ik zwem dus nooit met mijn paard.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:03

rommie schreef:
SisLeone schreef:
haha ik zou er nooit zo op blijven zitten in het water. hij zou me er mooi naast gooien. maar lijkt mij lekker hoor zo met je paard zwemmen. en lijkt mij ook geen probleem.



Als je er naast gaat zwemmen kun je alleen wel rekenen op een uitzwaaiende hoef of knie... Behoorlijk link dus, paarden zwemmen niet zo heeeeel gecoordineerd, als je het wilt doen kun je er beter op blijven zitten óf met een longeerlijn ver uit de buurt van je paard blijven maar das dan weer lastig als je hem naar je toe wilt hebben.


Was ook niet van plan met hem te gaan zwemmen. Tot zijn kogels gaat ie in het water maar zodra het dieper wordt flipt ie. Ik blijf liever nog langer leven dus heb ik maar besloten om het zwemmen met paard over te slaan.... is veiliger...

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: Zwemmen met je paard, goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 15:59

Ninla vind het geweldig
En ik ook, hahah dit jaar weer
Van mij mag het snel genoeg weer warm zijn

LoOr

Berichten: 112
Geregistreerd: 28-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:22

wat leeuuuk, ga ik ook probere deze zomer met mn verzorgfjordje. moet k alleen ff n meertje vinde inde buurt.
Echt bedankt dat jullie me op t idee hebben gebracht.

cisslevy
Berichten: 33
Geregistreerd: 30-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:41

op het strand gaan ik met zadel, en tot zn knieen..
en bij een meertje vlak bij ons, de eerste keer ging ik met longeersingel (kon ik me aan klemmen, want erg veel manen heeft hi niet), en de 2de keer ging ik zonder singel, want hij was heel braaf..

maar de 1 zegt dat meertjes heel slecht zijn, vooral zomers vol met bacterien, en dan kunnen ze allerlei ziektes oplopen enzo..
is dat zo??
want op het strand gaan ik niet zwemmen, dat vind ik veel te gevaarlijk (en dat meertje weet ik hoe diep het is, omdat ik er vroeger zelf veel in gezwommen heb).