Zwemmen met je paard, goed of niet?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Zwemmen met je paard, goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:28

hallo allemaal!
Vorige zomer heb ik voor het eerst gezwommen met mn paard het was echt SUPER leuk.. deze zomer wil ik het natuurlijk weer doen maar is het nou goed voor een paard om te zwemmen als iemand erop zit?
En zwemmen jullie ook wellis met je pony/paard ?

xx laura!

Afbeelding
(ik sta echt stom op die fotoo dus moet je even niet op letten )

Elamor
Berichten: 5176
Geregistreerd: 10-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:30

kon ik dta maar doen haha!

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:39

wrom zou dat niet kunnen ??

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 22:46

niemand ??

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:48

ja ik mijn pony vind het water helemaal geweldig en een aantal van onze renpaarden is er ook dol op. En het zwemmen is goed voor ze, want ze gebruiken dan spieren die ze anders bijna niet gebruiken.

Moon

Berichten: 3925
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Hardenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:48

tuurlijk kan dat wel, lijkt me egt super om te doen.. maarjaa mun paardje is al bang voor een plas met water,,

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:51

haha ik zou er nooit zo op blijven zitten in het water. hij zou me er mooi naast gooien. maar lijkt mij lekker hoor zo met je paard zwemmen. en lijkt mij ook geen probleem.

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 23:09

ik heb er zelf ook ongeveer 1,5 uur over gedaan om me paard in het water te krijgen, want ze vond plassen okal eng en wou ze niet door heen! Maar je moet gewoon veeeel geduld hebben en vooral niet slaan ofso
Myn paard vind nu plassen alweer eng Dus gaat wat worden als ik weer ga zwemmen

@ Sisleone: t is niet zo heel moeilijk om erop te blijven zitten hoor ik heb ook met een haflinger gezwommen die alleen maar aan het steigeren was en ik bleef gewoon zitten en als je valt val je tog niet hard in t water

xx

MirjamN
Berichten: 799
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Dirksland, Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 23:11

Ik zou wel willen, maar durf niet zonder zadel en met zadel is een beetje zonde.... En ik vind het in de zee ook wel eng, met stroming enzo.

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 23:16

jaa in de zee zou ik zelf ook nooit echt gaan zwemmen, maar wel lekker in een schoon meertje ofzo!

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 11:22

nog meer mensen die wellis zwemmen met hun paard of pony?

Renate12

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Leusden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:26

ja ikke! hahah als mijn pony water ziet springt hij er nog net niet in:-p

zwemmen is zeker goed voor paarden, sommige dierenklinieken hebben zelf een apart (paarden)zwembad om blessures te genezen.

meklabo

Berichten: 1118
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: boxtel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:35

ja, ik ook.. ik ga in de zomer echt bijna dagelijks zwemmen! mn pony is dr helemaal gek op! en ik ook.. we gaan gewoon eerst buitenrijden in de kampina en dan naar zoon kei groot meer .. maar zwemmen is alleen goed voor ze.. maar als je begint met een paard met zwemmen maak het dan niet te lang want het is zeer vermoeiend voor ze maar volgens mij zitten er geen slechte kanten aan alleen maar goede

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:39

als ik de kans kreeg ging ik ook zwemmen met de knollies maar kan nu helaas niet.
maar zwemmen is heel goed voor de paardjes niet te lang natuurlijk maar dat is goed voor de spier ontwikkeling.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:44

Wij gaan ook heel vaak zwemmen in de zomer op het begin vonden ze het een beetje eng daarna was het helemaal leuk
ik vind het echt grappig als ze dan echt zwemmen dat voelt best raar

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:45

Haaj,

Ik ben een keer met mijn paard wezen zwemmen bij een meertje dat dicht bij de manege lag. Komen ze met de buitenrit. Al die kinderen vet enthousiast enzo, wouden het ook. En wat krijg ik een preek dat het niet goed is om met je paard te gaan zwemmen
Dus daarna nooit meer gedaan. Maar weet nu wel beter

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:49

SisLeone schreef:
haha ik zou er nooit zo op blijven zitten in het water. hij zou me er mooi naast gooien. maar lijkt mij lekker hoor zo met je paard zwemmen. en lijkt mij ook geen probleem.



Als je er naast gaat zwemmen kun je alleen wel rekenen op een uitzwaaiende hoef of knie... Behoorlijk link dus, paarden zwemmen niet zo heeeeel gecoordineerd, als je het wilt doen kun je er beter op blijven zitten óf met een longeerlijn ver uit de buurt van je paard blijven maar das dan weer lastig als je hem naar je toe wilt hebben.

jonur

Berichten: 822
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:51

Ja hoor heb vaak gezwommen met paarden, altijd goed opletten waar ze heen benen heen gooien als je er naast zwemt zoals rommie ook al zegt. Verder kan het helemaal geen kwaad en vinden veel paarden het met warm weer heerlijk.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 11:53

Ik heb met een belg gezwommen. Naja, net niet echt gezwommen, ze kon er nog net staan. Helaas niet met mijn eigen paard. Destijds was hij als de dood voor water. Misschien dat ik het van de zomer wel nog een keer probeer.

Ken wel een arabiertje dat zwemtherapie heeft gehad.

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 12:57

jaa je moet echt goed uitkijkenn voor de benen van het paard, kheb zelf namelijk toen ik er naast ging zwemmen ook een trap gehad :p
Maar leuk dat jullie ook zwemmen met jullie paarden

MirjamN
Berichten: 799
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Dirksland, Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:20

Maar hoe doen julie dat dan als je erop zit; met of zonder zadel?

UpToDance

Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 13:39

zonder zadel, met zadel is niet zoo goed voor t zadel en t paard gaat namelijk erg schuren!

lascolover
Berichten: 3529
Geregistreerd: 11-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:47

lijkt me ook helemaal geweldig om te doen! maar helaas gaat het bij mijniet echt want mijn pony vind het niet leuk om lang in de trailer te staan en dat is best ver rijden voor je eindelijk bij een meer ofso bent

Ziiggy__

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-02-06

Re: Zwemmen met je paard, goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:47

haha voor de mensen waarvan de pony of het paard al bang is voor een plasje water, geen zorgen mijn pony is ook echt bang van al het water maar dan ook echt al het water..!!
Toen we met de paarden gingen zwemmen, (met meerdere) liep hij gewoon de rest achterna..!! daarna ging hij eruit zichzelf ook in en hij vond het super leuk en wilde steeds terug het water in..
ik vind het zwemmen zelf ook helemaal geweldig.. en ga het deze zomer zeker weer doen..

edit : even bewerkt..!!

_streepjes_
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 13:54

ik zwom vorige zomer ook met me verzorgpony.. hij vond het geweldig ne ging zó het water in. als hij echt gaat zwemmen zwem ik ook mee