Te oud?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:25

idd. ben ik ook mee eens. en je moeder het aankan enzo.. lichaamlijk. dan ben je natuurlijk nooit te oud om wat te leren.

Sapphire

Berichten: 1671
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Poortugaal (Rotterdam)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 00:52

Oke, thnx voor jullie meningen!
karijn: Me moeder gaat altijd mee naar Sapphire (staat nu in de opfok) en ze kent Sapphire denk ik even goed als mij, en Sapphire haar.. het klikt dus zoiezo wel.
Eigelijk is het ook best leuk, als Sapphire 3 is (over 2 jaar), ben 18, misschien kan ik dan wel wat hulp gebruiken i.v.m tijd enz.
Naja, we zien het wel!!

Jacqueline4
Berichten: 240
Geregistreerd: 22-09-04
Woonplaats: Bunnik

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:07

Ik denk dat je eerst maar eens moet bekijken of je moeder aanleg heeft.
Misschien gaat het wel SUPER. Niet gelijk zo negatief. Wees blij met een nieuwe paardenfan.
En ben jij misschien heel blij met een bijruiter.
Succes.

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:13

Ik vind het niet te oud, tis al gezegd maar, je kunt niet te oud zijn om te leren.
Ach wees blij dat je moeder het zo leuk vind.
Mijn moeder wil op een gegeven moment (Kan al rijden) ook op Ilze gaan rijden, dit wil ik ook liever niet (Grote kans dat het ook niet kan want Ilze accepteert al bijna niemand op haar rug), dus dat punt snap ik wel, ik ben ook vrij snel "bang" dat mijn paard "verpest" word.

Mzz_emmatje

Berichten: 1961
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:04

waarom zou ze te oud zijn?
je bent nooit te oud om iets leuks te leren..

Boutje
Berichten: 218
Geregistreerd: 16-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:47

Er is een Duitse topruiter, ben zijn naam even kwijt, die begonnen is op 45 of 47 jaar, veel les, talent en dure goede paarden, maar hij heeft het helemaal gemaakt.
Ik probeer zijn naam even terug te vinden.

Sifra_

Berichten: 485
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Limburg, Geleen

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:25

Nee tuurlijk is dat niet te oud... Mijn moeder (ong 40 toen) was ook beginnen te paardrijden. Ze kreeg steeds meer in de gaten hoe je een paard ook moest verzorgen, dus mijn moeder vond het belangrijk dat mn vzpaard goed verzorgt werd... Kreeg ik allemaal nieuwe spullen

Maar je hebt wel gelijk... Als ik een eigen veulen had zou ik ook niet willen dat mn moeder daar op verder ging, het is toch een jong paard. Ik zou het ook niet willen...

xxmarloes

Berichten: 313
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:27

Ik wou dat mijn moeder zou gaan paardrijden!
(zou ik miss ook nog een paardkrijgen )

Ik denk dat het juist alleen leuk is.. en te oud?? nee...

Loje
Berichten: 824
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:32

volgens mij ben je nooit te oud om het te leren, zolang je het lichamelijk maar aankan. En je hoeft natuurlijk niet meteen actief te gaan rijden, je kan ook rustig beginnen of het alleen bij kleine stapritjes met af en toe een drafje houden. Zo kan je voor iedereen wel een passende manier van rijden bedenken. Wel heel leuk dat ze wil gaan rijden, mijn oeder interesseert zich totaal niet voor paarden:P

Yannicke

Berichten: 7699
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:17

ik ben het eens met Loje! vind het ook kei leuk dat ze ermee wil beginnen, ik ken oook nog oudere mensen die er pas op late leeftijd mee zijn begonnen, en die waren nog ouder dan jou moeder

Stefaniie
Berichten: 158
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:34

Tuurlijk is 43 niet te oud.
Wees blij dat je moeder wil gaan lessen.
Ik zou willen dat mn moeder ook gaat paardrijden!

ziatje
Berichten: 1198
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:56

Mijn moeder was ook begonnen toen rond de 40 ofzo was.
Ze doet het nog steeds en ze vindt het heel erg leuk, al heeft ze nog steeds heel erg vaak spierpijn
Maar lang niet zo erg meer als in het begin, haha!

Anoniem

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:54

Ik vind het ook zeker niet te oud, ik zou willen dat mijn moeder wilde paardrijden!

Maar ik snap in jouw situatie wel dat je liever niet hebt dat je moeder op Sapphire rijdt.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:07

Het is toch heel erg leuk dat je moeder wil gaan paardrijden! Mijn moeder vond het vroeger 3 keer niks dat ik ging paardrijden. Ze ging ook nooit mee kijken of zo. Toen ik haar vorig jaar vertelde dat we ons eigen paard hadden gekocht, zei ze: kind (ben 42) waar begin je aan? Nu deel ik ons paard samen met mijn dochter van 15 en ik vind dat heel gezellig. Samen hebben we een hoop lol met ons paard.

mieky18
Berichten: 272
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: purmerend

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:09

waarom is het te oud???

je bent nooit te oud om dingen te leren en als ze het echt leuk vindt....moedig er gewoon lekker aan....
hebbie tenminste paarde vriendje in huis:D:D:D

Diva_Jenny

Berichten: 861
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: TT city

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:10

Mijn moeder is begonnen met rijden toen ze 47!! was ze heeft vroeger toen ze jaar of 10 was wel eens op een pony gezeten maar nooit echt gereden en tja mijn mams vond paarden toch altijd wel heel leuk ze gaat ook altijd mee naar die van mij, en toen een kennis van haar (die was over de 50) wou leren rijden zijn ze samen gegaan Mijn mams word nu 53 en heeft er nog altijd veel plezier in ze rijd gewoon 1 uurtje in de week als ontspanning op een manege en heeft hetn og prima naar der zin daar! Dus te oud nee dat zeker niet!!!!

Jennii

Berichten: 558
Geregistreerd: 16-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:25

mijn moeder is bijna 53 en die zat er ook over te denken om op paardrijden te gaan Ik zeg; Je bent nooit te oud, als je maar wilt

imposant

Berichten: 536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: heiloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:29

ik heb me oom van (57) ook zijn eerste rijles gegeven en ook een tijdje geholpen met rijden tot het paardje kreupel werd ..

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:34

Ik zou het geweldig vinde als me ouders zeide we willen ook beginnen met paardrijden. En ik bedoel waarom zou ze te oud wezen?

Aan de top zou ze misschien niet komen maar ze zou toch gerust kunnen lessen

Heb je gelijk iemand die je paardje wil doen als jij ffies niet kan

pressent

Berichten: 2306
Geregistreerd: 09-05-05
Woonplaats: Zanzibar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 15:41

Mijn moeder is begonnen met 49, dus het kan best alleen is ze aleweer gestopt na een keer vallen omdat het paard schrok!
Maar ze snapt nu wel wat ik er zo geweldig aan vindt.

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:03

Je bent nooit te oud om te leren.
Ik wou dat mijnmoeder ging paardrijden, dan had ze er niet meer zo 'n hekel aan dat ik altijd bij de paarden zit.

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:29

Sylleke schreef:
Je bent nooit te oud om te leren.


Inderdaad. Mijn moeder is nu ook 43 en is vorig jaar begonnen met paardrijden, eerst had ze niks met paarden en keek ze van een afstandje hoe ik bezig was. Maar nu helpt ze en rijden we samen op ons paard.

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:56

Je bent nooit te oud om te leren! helemaal mee eens
Mijn moeder is ook in de 40 en rijd elke week 2-3 keer paard. Ik vind het juist hartstikke leuk dat me moeder ook paardrijd..
Mijn moeder gaat ook bijna elke dag mee naar de paarden..

Ik vind het echt leuk!

fan
Berichten: 114
Geregistreerd: 31-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:39

Is toch leuk?? Kwou dat mijn moeder ging rijden, die is hartstikke bang voor paarden!

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Te oud?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 00:00

Kan nog best lijkt me..
Ik begrijp wel dat je liever je paard voor jezelf wilt houden, maar het zou mij best leuk lijken als je met je moeder lekker over paarden kunt praten enzo. En het is ook handig als zij het dan soms eens kan doen als het jou niet goed uit komt..