Hoevaak rijden?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Hoevaak rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 14:54

Hello Bokkers ;;

Ik had even een vraagje over hoeveel iedereen ongeveer per week rijd..
Of ik misschien te vaak reed.. of gewoon.. of te weinig..
Ik rijd 6 dagen intensief dressuur. Soms vijf, en dan een dagje lekker naar de bossen. Sowieso een rustdag. Wat vinden jullie hiervan en hoevaak rijden jullie?

xx Anouk

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:56

Ik rij ongeveer 5 keer per week, 1 clubles, 1 priveles, 1x dressuurtraining en de andere 2 dagen lichte training/alleen loswerken/ longeren of een bosritje.

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 15:00

Dat is een fijn vast schema.. daar ben ik nog over aan het twijfelen.. Vast schema of gewoon trainen trainen trainen wacht op andere reacties..

NessaX

Berichten: 3080
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:39

wij mogen van de eigenaar maar 2x rijden als er school is.
woensdag en zaterdags, want zondags rijdt hij altijd met de koets

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:08

Ik mag iedere dag rijden van mijn verzorgpaardeneigenaren. Alleen heb er simpelweg niet genoeg tijd en in dit geval helaas niet genoeg ambitie voor. Ik vind het rijden superleuk. Maar de paardjes zijn klein voor mij (het zijn slanke sporthaflingertjes van 1,36m, 1.46 en dan mijn toekomst: 3 jaar en 1,50). Als we die van drie hebben beleerd komt er dus weer wat groters aan gelukkig. ik ben zelf 1.76 ofzo. Dus ja.

Maar goed, ik geloof niet dat zolang je paard er wel plezier in heeft er iets mis is met intensief dressuur trainen. Alleen ik zou sowieso wel één keer per week iets anders (leuks) gaan doen. Anders gaat je paard zich wel snel vervelen denk ik!

nikki_amigo

Berichten: 176
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Europa, Nederland, Utrech(t), Houten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:11

bij mij vershild het... maarja ik denk dat jullie een eigen paard/pony hebben... ik rijd nooit meer dan 3 uurtjes in de week geloof ik maarja... ik probeer wel zo vaak mogelijk op de manege te zijn :p

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:13

Het maakt niet uit hoor, als je 6x per week rijd. Er zijn ook mensen die elke dag rijden. Een paard heeft eigenlijk de hele dag al vrij vind ik .
Ik rijd zelf meestal 5 keer per week. 1x springles+dressuur (1 uur) en 1x club-dressuurles (1uur).

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Hoevaak rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:24

Ik rijd mijn bijna 4 jarige verzorghaflinger 2 tot 3 keer per week.
Lekker rustig aan, geen haast.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:16

ik rijd vaak om de dag, dus dat zijn ongeveer (licht aan mijn school week) 4 a 5 dagen... soms ook 3 maar ik probeer haar zo vaak mogelijk te rijden.
Overdag staat ze buiten,dus beweging heeft ze wel.

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:18

Ik probeer zo vaak mogelijk, en draait meestal uit op ongeveer 3x per week. Maar ja we hoeven ook geen wedstrijden te rijden, we rijden voor de lol En we doen vanalles wat, beetje springen, beetje dressuuur, gewoon ouwehoeren en lekker naar buiten.

monsera
Berichten: 3076
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: Hoevaak rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:49

Toen ik alleen mijn ruintje nog reed had hij 1 keer per week vrij.Nu rijd ik ook onze merrie en hebben ze beide 2 keer per week vrij.Vrij betekend 1 of 2 uren los in de bak of de hele middag op de wei hangt van het weer af.Vanaf mei mogen ze gelukkig weer hele dagen de wei op.Verder train ik dus 5 keer in de week met ze zorg voor veel afwisseling.Ik rijd meestal niet meer als 2/3 keer dressuur achter elkaar dan ga ik altijd weer iets anders doen.Springen,longeren{met of zonder bijzet of met pessoa of dubbele longe}Buiten rijden.

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:49

ik rijd ong. 2 keer per week maar hebgeen eigen paard

KirstenFranc
Berichten: 167
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Haarlem, NH en straks Vierpolders ZH :D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:48

ik rijd zon 2 a 3 keer per week en dan rond de 1,5 a 2 uur. Ik kn niet echt intensief werken met mijn verzorgpaardje aangezien er geen bak is...

Anieke89

Berichten: 2138
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:05

Ik rij die van mij 4x in de week. 1 clubles, 1 priveles en 1x gewoon zelf dressuren en een buitenritje/springen. Ik longeer hem 1x en hij krijgt 2 dagen vrij.

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:46

nu rijd ik ongeveer 3x in de week, en het licht ook wel aan hoe het weer is. als het weer weer beter wordt ga ik ook weer vaker rijden.. dus vanuit school gelijk er naartoe.. dus ondeveer 5x

Marije_Dusty
Berichten: 123
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:05

6 dagen in de week
5 dagen trainene
1 keer in het bos

samyrah
Berichten: 144
Geregistreerd: 06-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:08

ik rij over het algemeen vijf dagen per week, longeer een keer en Samyr heeft een dag vrij. Het rijden verschilt wel. Meestal rij ik gewoon dressuur, een tot twee keer per maand spring ik en af en toe rij ik een buitenritje of een keertje naar het strand ofzo.

frenneker
Berichten: 42
Geregistreerd: 10-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:13

als de bak goed is en we les kunnen geven rij ik soms weken niet en als de bak slecht is en we met alle lessen naar buiten moeten rij ik wel eens 6 uur per dag (niet op dezelfde pony hoor) haha Ik ben van mening dat het voor een pony (die geen sport loopt) geen probleem is om een week niet te rijden of heel veel op een dag als er maar een soort van regelmaat in zit!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:26

Het licht er ook aan hoe oud je paard is, en of hij alles mentaal aankan. Als je paard verder ontspanning krijgt (wei, paddock) kan hij die inspanning kwijt, ook uit zjn koppie.
Jonge paarden meot je niet zovaak trainen, dan rij je ze echt kapot.

Denk iig ook aan afwisseling, ga geen 5 dagen voltes openen en sluiten. Ga es naar buiten, rij samen met een ander paard wat carroussel, bekijk zijn cowsense enz enz. Kortom: hou het leven leuk

MarijkeBun

Berichten: 1267
Geregistreerd: 03-05-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:50

maandag: priveles dressuur.
dinsdag: vrijrijden Dressuur (intensief)
Woensdag: stap dag. (en verwennen)
Donderdag: Priveles dressuur
Vrijdag: Springen in een les.
Zaterdag: Vrijrijden Dressuur (intensief)
Zondag: wedstrijd en anders luilekker dag.

flopper
Berichten: 10
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Hoevaak rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:29

ik vind het een heel goed dat je 6 keer per week rijd.. je kan nooit echt te veel rijden.. als hij er de conditie voor heeft.. maarjaa met zijn vrije dag moet je ook zorge dat hij beweging krijgt..
ik rij zelf ook ongeveer zoiets en doe dan op zijn vrije dag losgooien ofzo of in de wei gooien,, dat hij er toch uitkomt en ff zn benen kan strekken..

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:33

ik rij 6 keer er week, maar zorg wel voor afwisseling.
1 a 2 keer pw in de bak dressuur
1 keer longeerwerk
rest buitenrijden, in de bossen
en 1 keer per week een angere rit van 2 uur.
Dat is voor mijn geveol het belangrijkst. En op die vrije dag die ze heeft ga ik soms lekker aan de hand wandelen in het bos.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:18

Ik rij 3-4 keer per week, meestal in de bak wat dressuren, vaak nog even uitstappen een stuk langs de weg. Soms een bosrit met stalgenoten. Verder doe ik meestal 1 keer per week wat grondwerk of longeren.
Verder loopt hij de hele dag op de wei met vriendjes en oefent hij zich in snel draaien, bokken, steigeren en rennen, kortom (on)gein uithalen (en eten, hoe kon ik dat vergeten).

Brennie

Berichten: 1770
Geregistreerd: 13-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:33

Mijn eigen merrie heeft vakantie, ze heeft een veulentje aan de voet! Mijn verzorgpaard rij ik 5 a 6 x per week. Waarvan een dressuurles en een springles en verder dressuurtraining en springtraining tussendoor. Als het weer goed is ga ik elke week met hem naar het bos. Hij staat wel elke dag buiten met zijn deken op dus krijgt ook op een vrije dag voldoende beweging.

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:37

Ik rijd wel volgens een vast schema

Daarbij heb ik 1 keer per week prive les (dressuur)
2 keer per week dressuur training
1 keer per week springles (of balkjes lopen)
1 keer per week naar het stran of het bos
1keer per week longe training met grondwerk
1 keer per week wedstrijd of anders 1 van de bovengenoemde

En daarnaast iedere dag naar buiten (weide of padock)

Ik heb expres een vast schema omdat ik ergens naar toe werk en er zo ritme in komt.