pony rolt tijdens rijden

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:22

ChubbyCheeks zei:

Er zijn ook paardvriendelijkere manieren als je dat liever probeert. Maar het is denk ik wel per paard verschillend wat het meeste effect heeft.

helemaal mee eens maar soms moet je iets.. Lachen

Develsgirl (sorry als ik het verkeerd schrijf Tong uitsteken ) vond ik een goede oplossing hebben. Maar dan moet je natuurlijk wel nog iemand bij je hebben.

je schrijft t perfect kweet dat t anders hoort maar ben ook een beetje anders haha
dat je met z'n 2e moet zijn is wel een GROOT nadeel he Haha!

Katie1989

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 02:07

Nero heeft het 1 keer bijna gedaan...maar toen had ie koliek...als je paard het in eens doet terwijl hij het nog nooit heeft gedaan even opassen...maar als ie het vaker doet HEEL boos worden!!!!

djerada
Berichten: 543
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:58

Tja, das wel vervelend...
Ik heb ook welleens op een paard gezeten. Was heeel groot, ik zat er heel rustig op en voordat ik het door had lag dat paard op de grond en ging rollen.. Dat was bij een strandrit, ik kreg toch maar een ander paardje aangeboden!! Haha!
Uhm.. wat je ertegen kan doen..
idd ervoor zorgen dat het paard niet de kans heeft om te rollen en goed voorwaarts houden... lijkt mij Tong uitsteken
Suk6! Groetjes YerrY

ChubbyCheeks

Berichten: 63
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 21:25

develsgirl schreef:
je schrijft t perfect kweet dat t anders hoort maar ben ook een beetje anders haha
dat je met z'n 2e moet zijn is wel een GROOT nadeel he Haha!


Weetje, ik denk dat het niet eens zo'n groot nadeel kan zijn! Tong uitsteken
Als je ff geen paardenmensen weet kunnen je ouders nog altijd een uitkomst zijn! Knipoog

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 23:17

Ik reed op een pony altijd, Rubio..en die deed dit ook altijd..Als je die een tik gaf..maakt hem niks uit..Maar als je echt laat merken dat je de baas bent staat ie op..

En ook met lange teugel stappen..niet zijn neus over de grond laten gaan..als je anders al gaat liggen..dan al helemaal Bloos!

Oekie

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:13

Als hij met z'n neus naar de grond gaat heel erg aan drijven Tong uitsteken

scoebje

Berichten: 583
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:38

mijn pony deed dat vroeger ook ( soms probeert hij nog lukt dan niet)
in de sneeuw in de binnenbak
gewoon goed voorwaarts drijven
en de zweep erbij

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:48

van zodra je voelt wanneer die gaat rollen
aandrijven, desnoods een tikje van de zweep geven

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:38

Ik heb het ook wel eens gezien bij een pony op een manege. De beste manier is hard aanpakken. Heb het zelf gehad tijdens een strandrit met een onbekend paard. Paarden gaan graag rollen in zee maar dat kan je zien aankomen. Je schrikt je dood! En daarbij kan de ruiter onder het paard komen. Een ander meisje uit de groep kon net op tijd wegrollen anders was ze onder haar pony gekomen!

Goed uitkijken dus met zo'n beest en niet zelf mee aan het klieren gaan. Zorg dat er een ander iemand bij is als je gaat rijden. Bij ons gebruikten ze een lange longeerzweep (de persoon op de grond) Een paar flinke tikken mee uitdelen wil erg goed helpen. Daarnaast natuurlijk goed blijven zitten en voorwaarts drijven. Maar bij een groot paard/pony is dat als klein mens soms wel erg moeilijk omdat je er veel kracht voor nodig hebt. Om takken onder zo'n pony te leggen zoals in dit topic stond moet je wel erg snel zijn.

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 23:42

Bij mij was het ook gebeurd toen ik voor de eerste keer op mn verzorgpony reed..
Maar dat was met uitstappen.. Dus dan kun je m eigenlijk niet goed voorwaart houden de hele tijd..

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:51

Wij hebben ook een pony die dat wel eens deed (maar de laatste tijd steeds minder vaak) en elke keer kwam de instructeur/trise aangeholt, rukte de zweep uit je handen (als je er afgeklommen was) en gaf die pony een paar ongelovelijk loeiharde meppen ! Die sprong spontaan 4 meter de lucht in en kwam weer op zn beentjes terecht Lachen zo heeft hij het wel een beetje afgeleerd.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 01:08

Tijdens een aantal strandritten waar ik wel eens aan meedeed, waren er altijd 2 paarden die altijd gingen rollen op het strand. We hadden dan eerst even door zee gereden en daarna weer over het strand. Ontzettend gevaarlijk voor de ruiter (werd ook niet van te voren gezegd) maargoed, dat een paard op het strand wil gaan rollen kan ik begrijpen... natuurlijk mag het niet gebeuren, maar waarom wil een paard tijdens een buitenrit/les zomaar rollen?
Natuurlijk moet hij gestraft worden, maar moet ook niet de oorzaak achterhaalt worden?

Hessiej

Berichten: 42
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:36

Hoihoi,

Meestal als een pony gaat rollen kun je dat wel aan hem merken. Ze gaan eerst stilstaan en schrapen meestal ook, ik weet niet of dat bij deze pony ook het geval is, maar als dat wel zo is, dan kun je de pony voordat hij rolt al een klap op z'n kont geven ofzo, goed voorwaarts houden is dan ook een vereiste.

Als dat niet het geval is, zijn er 2 dingen er belangrijk, het ene is dat je zorgt dat jij eraf bent en het andere is dat je zorgt dat je pony zo snel mogelijk opstaat.

Je kunt ook een paar x buiten gaan rijden, waar het voor je pony minder aantrekkelijk is om te gaan rollen aangezien de straat een stuk harder is dan de bak. Maar als je pony niet verkeersmak is is dit natuurlijk niet zo'n goed idee.

Ik hoop dat je er wat aan hebt
OK dan!

marjoke

Berichten: 3559
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: OUD-TURNHOUT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 18:30

als hij dat wil doen drijven en idd zrgen dat hij verder in beweging komt. mss ook een tikje van de zweep als hij niet luisterd?
zodat hij zeker door heeft dat het absoluut niet mag!
die van mij wou het ook eens doen maar het heeft toch niet gepakt bij mij Tong uitsteken

lizalover
Berichten: 99
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Loo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:08

der zijn ook anti-rolsingels...kan je ook eens proberen

_Wieke_
Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:21

Ik heb ook wel eens op een pony gezeten die vaak ging rollenen en toen moest ik hem gewoon flink door laten stappen zodat hij geen kans kreeg om te gaan rollen.

lotjuhh

Berichten: 916
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: hendrik-ido-ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 18:49

de meeste pony`s gaan rollen tijdens het rijden als ze buikpijn hebben, misschien is dat wel????

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:19

mijn verzorgshet gaat ook rollen tijdens het rijden als er een nieuw iemand op zit.... met zijn "verzorgstertje" deed hij het ook, maar die rijd hem nu al bijna een jaar en hij flikt het echt niet meer sinds hij doorheeft dat zij er toch weer op gaat en hem flink vooruit trapt als hij het probeert... maar er zat vorige week een vriendinnetje van haar op en meteen weer rollen...

lizalover
Berichten: 99
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Loo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:01

dan probeert de pony de nieuwe gewoon uit