wedstrijden!!

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boefjeloverr
Berichten: 327
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: Zaamslag

wedstrijden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 20:35

wat vinden jullie van wedstrijden?
zijn ze echt nodig? of is het voor de lol?
vind je het leuk dat ze er zijn? of juist niet?
geef hier je mening!!

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 20:39

- ik vond wedstrijden altijd heel leuk om te rijden. helaas ben ik nu ik mijn eigen pony heb net iets te groot voor hem om wedstrijden mee te rijden en heb er geen geld voor om alle spullen weer aan te schaffen. (reed altijd op de manege's wedstrijden)
- of ze echt nodig zijn, het is een hele prestatie om met je paard zo hoog mogelijk te komen. voor mij waren ze puur voor de lol.
- ik vind het leuk dat ze er zijn, want kijk er nog steeds heel graag naar.

boefjeloverr
Berichten: 327
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: Zaamslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 20:51

ik ga voor het eerst FNRS-proeven rijden met mijn verzorgpony(ik heb voorheen ook al wedstrijd gereden met mijn vorige verzorgpony maar die moest jammer genoeg ingeslapen worden..
ze heeft een ongeluk gehad met de trailer)
ik vind wedstijd ook heel leuk

Urbs

Berichten: 678
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:57

Voor mij zijn wedstrijden wel belangrijk, gewoon door mijn ambitie. Ik doe nu nog vooral kleine wedstrijden simpelweg omdat ik geen eigen pony/ paard heb Maar als ik wedstrijden rijd geniet ik er ook met volle teugen van is het altijd erg gezellig, en ik moet toegeven, het mooi maken van de pony vind ik ook erg leuk Haha!

Marieketje

Berichten: 47
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:37

Ik groom bij mensen .. Ik vind wedstrijden super gezellie , maar ook het commentaar wat je krijgt daar kun je veel mee doen Lachen
Bloos
wij rijden alleen dressuur vind ik persoonlijk ook veel leuker.. Haha! Knipoog

xx

boefjeloverr
Berichten: 327
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: Zaamslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 15:03

dressuur vind ik ook leuker
springen durf ik niet zo goed..
wedstrijden vind ik idd ook supergezellie

Casco

Berichten: 7
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: klooster lidlum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 20:07

Ik vind wedstrijden leuk. Lachen
En het is voor de een echt nodig en voor de ander niet.
En ben ook blij dat ze er zijn. OK dan!
En zelf vind ik dressuur het leukst OK dan! Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:39

Ik heb zelf een beetje een hekel aan dressuurwedstrijden, vind de sfeer vaak niet zo... . Toch doe ik mee. Ik wil namelijk springen, maar vind het wel belangrijk om de basis er goed in te hebben zitten en te houden...

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 21:46

Ik spring en ik dressuur. Indoor vind ik dressuur eigenlijk niks aan, iedereen komt puur voor de punten en de prijzen, en als die binnen zijn gaan ze meteen weer weg. Je moet doodstil zijn als je wilt kijken en daar ben ik niet zo goed in Haha! Bij springen hangt een leukere sfeer, en ik vind het leuker om naar te kijken (of het moet Anky-niveau dressuur zijn, dat vind ik dan wel weer mooier dan springen). Bij springen is eht tenminste ook niet zo'n jurysport, waarbij je weleens kan hebben dat je voor je gevoel super reed, maar hele lage punten hebt. Met springen valt de balk, of hij valt niet, weigert de pony, of niet en heb je een snelle tijd, of niet.

Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 10:53

Ik vind wedstrijden ook leuk.
Ik doe het nu meer om te oefenen aan een binnenbak en de drukte van de mensen, harde muziek en de trailer wat een groot probleem is.
Maar het is altijd wel gezellig op een wedstrijd.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 10:56

ZIjn ze nodig: Nee, de meeste mensen gaan er niet beter van rijden, wedstrijdruiters zijn vaak heel prestatiegericht (of dat positief of negatief is moet je maar ff voor jezelf bedenken)
Wedstrijden zijn voor de lol, hoewel ik op dressuurwedstrijden na een redelijk proefje niet veel mensen heb zien lachen.
Vind ik het leuk dat ze er zijn? Mij maakt het niet uit dat ze er zijn, zolang ze maar niet gaan verplichten eraan mee te doen oid.

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:11

natuurlijk doe ik het voor de lol maar natuurlijk om ook wat te presteren

Noompiej

Berichten: 766
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:26

Mij gaat het vooral om de lol en de oefening.
Die van mij bakt er dan helemaal niks van maar dat vind ik niet erg.
Ik kom er voor de lol niet zo zeer om te winnen.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 19:19

Ik ben van mening dat wedstrijden niet persee nodig zijn. Je kan zonder wedstrijden net zo hard vooruit gaan in je rijkunsten als met wedstrijden.
Wel vind ik het leuk om er af en toe aan mee te doen. Iedere week zou ik niet kunnen vanwege tijdgebrek maar het zou me denk ik ook wat gaan vervele. Ik hou wel van afwisseling. Ik rijdt zo nu en dan wat onderlinge wedstrijden en ik vind dat dan wel leuk om te doen. Je leert toch wel weer wat bij van het commentaar dat je krijgt. En de sfeer is ook altijd gezellig. Tenminste bij ons wel. heb ook wel een plaatsen gezien waar de sfeer niet te genieten was zo'n spanning...
Ik doe het vooral voor de lol maar vind het ook wel weer leuk om te presteren

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:29

wedstrijden zijn mss niet echt nodig maar ik rij wedstrijden omdat je dan eens kunt kijken hoever je bent geraakt door zo hard te trainen.
je rijd wel voor het plezier maar het is toch altijd leuk als je op wedstrijd tegenover andere mensen kan bewijzen dat wat je geleerd hebt echt goed is.
ik vind het altijd leuk om in de week te rijden/trainen voor in het weekend wedstrijd te rijden. als je het dan even beu bent kan je toch nog denken van ach ik moet wel trainen voor men wedstrijden.

altijd in dezelfde piste enzow is ook niet leuk voor je paardje denk ik hoor Verward in ieder geval mijn paardje geniet ervan om wedstrijden te lopen en even ergens anders te zijn.

tenemieken

Berichten: 2326
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Aalst oost-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 22:30

en op wedstrijden is er ook altijd veeeeeeel plezier Haha!
vooral op 2/3 daagse Tong uitsteken altijd wel feestje *LOL* Cool hihi
dit is dan wel zonder de paarden Tong uitsteken

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 10:40

Ik heb geen eigen pony en kan dus ook niet meedoen.
Wel heb ik een verzorgpony (geen trailer tot beschikking Scheve mond) daar kan ik ook geen wedstrijden mee rijden.

Ik vind kijken ook leuk en gezellig Lachen

Rijd ook weleens een onderling wedstrijdje op de manee, maar dat is echt gewoon voor de lol Haha!

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:54

Ik vind wedstrijden hardstikke leuk om te rijden. Ik rij meestal alleen bij ons op stal wedstrijden omdat daar best vaak wedstrijden georganiseerd worden. Het is bij ons altijd erg gezellig, waardoor mn paard en ik weinig last hebben van spanning en stress. Ik denk niet dat wedstrijden echt nodig zijn, maar het geeft voor veel mensen wel een doel om de dagelijkse training op af te stemmen, net een beetje extra motivatie. Ik vind dat zelf ook erg fijn, en als je een beetje een goede jury hebt krijg je een protocol met commentaar waar je in de training weer wat mee kan!

jamiro

Berichten: 178
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 17:35

Ik vind wedstrijden heel leuk om te rijden. Het is leuk om wat verder te komen met je paardje, mar je moet het natuurlijk doen als je het zelf leuk vind. Het is natuurlijk ook voor je lol. Het is maar net waar je van houd, de een houd van buitenritjes maken en de ander van wedstrijd starten, ja tog??

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:01

Ook als je graag wedstrijden rijd EN graag naar buiten gaat kan dat! Je hebt van die mensen die zich alleen maar op wedstrijden rijden concentreren.. Dan hoef ik geen wedstrijd meer te rijden hoor! Liever lekker ontspannen rijden en af entoe een wedstrijd voor de lol dan nooit naar buiten kunnen ofzo en alleen maar wedstrijden rijden!

Urbs

Berichten: 678
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 18:13

Ik vind afwisseling heel belangrijk voor een paard, daarom doe ik zoveel mogelijk leuke dingen. Ik rijd wedstrijden, buitenritten, springen, dressuur, longeerwerk, NH en spelletjes. Ik doe wel heel intensief wedstrijden en oefenen omdat ik gewoon verder wil komen, maar alleen als het paard het leuk blijft vinden

boefjeloverr
Berichten: 327
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: Zaamslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 20:50

Bobbielover schreef:
Ik heb geen eigen pony en kan dus ook niet meedoen.
Wel heb ik een verzorgpony (geen trailer tot beschikking Scheve mond) daar kan ik ook geen wedstrijden mee rijden.

Ik vind kijken ook leuk en gezellig Lachen

Rijd ook weleens een onderling wedstrijdje op de manee, maar dat is echt gewoon voor de lol Haha!



ik ga in stap naar de manege met mijn verzorgpony dat is ongeveer een half uurtje..

z0rr0
Berichten: 3069
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:10

hoi
ik vindt wedstrijden heel erg leuk
ik doe ze beslist niet voor de prijs.
en een wedstrijd daar moet je plezier in hebben

lanzie
Berichten: 27
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 14:23

ik vind ook wedstrijden heel leuk en als ik een prijs heb gewonnen is t mooi meegenome maar maar doe t gewoon voor delol

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 15:55

Wedstrijden zijn gewoon leuk om te doen. Ik merk dat ik veel serieuzer rij als ik wedstrijden rij, als ik dat niet doe ga ik een beetje lopen mutsen en sluipen er foutjes in. Ben wel prestatiegericht en ambitieus, maar ook tevreden als mn paardje zn best heeft gedaan, ook al heb ik dan lage punten. Ik rij voor mezelf, niet voor de jury. Wedstrijden zijn gewoon leuk om jezelf scherp te houden en actief te blijven trainen. Natuurlijk hoort daar ook een dagje een bosrit en zo bij, ze moeten het wel leuk blijven vinden.
De sfeer op wedstrijden is bij de pony's ook gewoon leuk, gezellig, je komt weer eens andere mensen tegen die anders naar je pony kijken. Ik vind wedstrijden geweldig...