School & paarden?! Gaat dat samen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Love_Tommy
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 20:27

HEySS
ik maak gewoon zoveel huiswerk in de klas en anders pech gehad *LOL*

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 12:38

Ik heb mijn verzorgpaard niet elke dag dus ik red het makkelijk op 2HAVO... Ik ga niet echt vaak weg maar paarden zijn ook mijn hobby dus daar besteed ik mijn vrije tijd... voor de rest bok ik een beetje enzo

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:10

School en paarden gaat dat samen...?

Nee toen ik mijn eigen pony kreeg deed ik geen flikker meer aan school als gevolg dat ik zakte voor mijn examen en ik het hele jaar over moest doen

Als je nou heel goed zou kunnen plannen qua huiswerk en wanneer je naar de paarden gaat oke, maar ik kon dat niet en mijn school begon er onder te leiden! Scheve mond

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 17:26

Voor mij gaat het wel samen.

Ik zit nu in 5 Havo, en heb het al die jaren al gered.
Moet wel zeggen dat het niet de beste Combinatie is maar het lukt wel.
Ik maak niet veel Huiswerk, leer mijn Toetsweken wel goed en zelfs in mijn Toetsweken ga ik elke dag naar mijn paard.
Een paard kost wel veel tijd, maar ik heb er er voor over!

boefjeloverr
Berichten: 327
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: Zaamslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 21:10

ik red het allemaal wel goed..
ik zit op 2VMBO
ik ben om half 5 thuis van school..
omkleden kwart voor 5 bij haf..
uitmesten.. 5 uur rijden half 6 afstijgen, voeren
kwart voor zes naar huis en dan 6 uur eten douchen computer half 9 huiswerk half 10 naar bed
soms een beetje krap maar het lukt allemaal wel

Jolanda89

Berichten: 62
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:25

Bij mij gaat het makkelijk samen. Ik zit nu in 4 havo. En maak alleen het hoognodige huiswerk. Ik heb 1 pony, waar ik 4/5 keer in de week op rij. Heb nog nooit gehad dat ik door school niet genoeg tijd voor m'n pony had. Hij staat aan huis, wat natuurlijk wel tijd scheelt.

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 10:24

Ik zit nu in m'n examen jaar, krijg ook best veel huiswerk. toch ga ik nog elke dag naar m'n verzorgpony's als ik niet ga word ik letterlijk gek Scheve mond
's avonds doe ik dan m'n huiswerk wat er meestal ook niet zo van komt omdat ik dan op bokt zit Bloos

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:44

misschien kun je in de avond gaan rijden,
als je lichten in de bak hebt.
of in de avon je huiswerk gaan maken. (maar dat is niet leuk )

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:09

Ik zit in 3 VMBO.. en het gaat gewoon goed.
Ik heb alleen wel het geluk dat ik mn paard samen met mn zus en moeder doe, dus als ik niet kan is er altijd wel iemand anders die haar doet. Maar eigenlijk ga ik gewoon elke avond. Uit school huiswerk maken en daarna (na het eten meestal) naar mn paardje gaat prima zo!

jamiro

Berichten: 178
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:34

Doordeweeks rijd ik meestal s' avonds. Dan kan ik smiddags nog ffies wat aan school doen. Ik zit nu in 5V, en ik heb er niet echt problemen mee eigenlijk..dus t gaat wel goed zo.

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 17:37

Ik heb er ook geen problemen mee.
Een voordeel is dat mijn pony dag en nacht in een weiland staat 5 min. loopafstand van mijn huis. Ik ben er dus zo, en hoef geen stal uit te mesten ed. Ik ga gewoon na school naar hem toe.

Ik zit nu in mijn examenjaartje, zodra de examens beginnen zal ik het best wel moeilijk krijgen. Maar ach, daar heb ik een lieve verzorgster voor! Haha!

Marjolein_

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Medemblik, NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:50

ik zit nog maar in de 1e en valt mee met het huiswerk. heb alleen wel het geluk dat ik twee keer in de week kwart over 12 uit ben maar meestal ook wel is drie uur twee keer in de week en dan is het echt haaste vooral op donderdag dan heb ik veel huiswerk wat ik niet savonds kan maken dan heb ik badminton. dus dan is het snel huiswerk maken racen naar de paarden snel twee boxen uitmesten die allebij helemaal leeg moeten want in de een zitten twee shetjes die de boel erg vies maken dan nog eten klaar leggen paarden binnen halen alles snel in me kast leggen. en dan nog een knuffel en dan racen.......... en ja ben altijd te laat thuis..

_Margarita_

Berichten: 2338
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 13:05

ik weet niet beter, ik heb sinds ik 2 jaar ben een eigen pony nah dat was toen een shetlander en sinds mijn 6e kreeg ik een welsh pony..
ik heb na de basisschool de havo gedaan, en doe nu de HBO-V (Verpleegkunde) 2e jaars. En het gaat altijd gewoon goed, goede cijfers, en genoeg tijd voor me paardje

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 20:07

ik heb er ook wel eens moeite mee. Ik zit nu in 5 VWO en heb ga iedere dag naar mijn paardje. Ik ga meestal meteen uit school. Dan mest ik zijn stal, zet de paarden binnen en dan ga ik rijden. Ben ik gemiddeld zo'n 2,5/3 uur per dag mee bezig. maar dan als ik thuis kom eten en de rest van de tijd aan mijn huiswerk. Ik moet eigenlijk nog een paard rijden maar daar heb ik gewoon geen tijd voor. Meestal rijd ik hem 1/2 x per week en dat is dan in de weekenden.

Sinds ik mijn eigen paard heb zijn mijn cijfers wel achteruit gegaan. In de 1e en de 2e was ik harstikke goed op school, maar nu gaat alles echt minimaal.

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 21:28

Ik zit weer even in een dip wat betreft paarden en school. Ik heb nu me rug gekneusd waardoor ik niet kan rijden, het is nu dus zoiezo al moeilijk om mn paard voldoende beweging te geven.. Verder zit ik in de toetsweek en vanwege die rug dus vol met pijnstillers, dan wil leren echt niet! Het kerstrapport gaat helemaal fout.. Scheve mond En me horoscoop maar zeggen dat dat mooie kerstrapport nogwel wat euro's extra opleverd, whatever! Verward

rieteke

Berichten: 60
Geregistreerd: 12-12-04
Woonplaats: bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 16:53

heejjjjjj
ik kan hier niet echt aan mee praten ( ik heb namelijk geen paard/pony Huilen )
maar ik kan best wel goed leren en dus leer ik de dag ervoor heb er geen moeite mee bijna iedere keer wel een 9 ofzo maar jah ik heb ook minder huiswerk zit in groep 8 doeidoei

myrthekatja
Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:30

Ik heb 2 verzorgpaarden en ik ga meestal wel 4 a 5 dagen in de week en ik heb vaak nog wel genoeg tijd voor mijn huiswerk *LOL*
Soms moet je gewoon wat minder lang op stal zijn.(noem ik altijd zo Bloos )
Maja, ik zit pas in de 1e en dan gaat het allemaal wel wat makkelijker, later krijg ik denk ik ook wel problemen
Maja, tot nu toe gaat het goed *LOL*
groetjes Myrthe

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:32

Ik zit nu in een examenklas en moet zeggen dat het eigenlijk best goed gaat. Ik doe overdag de paarden en 's avonds mijn huiswerk, gaat prima hoor

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:04

Bij mij gaat het heel goed samen!
Zit niet vaak en niet lang op school...
Meestal ben ik 12 uur vrij en 1 dag 2 uur en vrijdags ben ik vrij...
Het gaat hier dus goed samen! Haha!

Muzefee

Berichten: 18461
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zuid-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:05

Bij mij gaat het heel goed samen!
Zit niet vaak en niet lang op school...
Meestal ben ik 12 uur vrij en 1 dag 2 uur en vrijdags ben ik vrij...
Het gaat hier dus goed samen! Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:15

Bij mij ging het ook supergoed, ik heb vwo gedaan en van de 1 t/m 6e een eigen paard gehad. Tuurlijk moet je wel plannen, het is school, paard, eten en dan huiswerk. Maar kan niet zeggen dat ik het nou zooo zwaar heb gehad ofzo, ik vond het juist lekker om uit school eerst even uit de waaien en buiten bezig te zijn voordat ik aan m'n huiswerk ging. En had zelfs nog wel tijd voor andere dingen Knipoog.

Ik heb nu sinds begin dit schooljaar geen paard meer ivm kosten studie, maar kan niet zeggen dat ik nu meer aan mijn studie doe dan mét paard . Het hield mij juist scherp, je moest alles goed plannen om tijd te hebben voor je paard en eventueel nog andere dingen. Nu heb ik steeds het gevoel dat ik toch 'nog tijd genoeg' heb, waardoor ik juist niks doe.

Tango_steef

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:58

heej,
nou.. ik heb hetzelfde probleem ik kom helemaal in de knoei, k ga elke dag naar mn paardje en dan blijf ik daar ook altijd best wel heel lang (ze staat nu op de manege en dat is heel gezellig Knipoog ) dus eigenlijk maak ik al mn huiswerk nooit en spijbel ik best vaak om dan naar mn paard te gaan, k vind t iets té leuk volgens mij... stond k 7 onvoldoendes ineens, mentor gesprekken mn ouders werden gebeld blablabla, maar nu gaat t al wat beter en sta k 5 vijfen... en k spijbel veel minder Schijnheilig goed he Tong uitsteken
nou doei!

Tango_steef

Berichten: 12
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 18:59

zelfde probleem als jellybelly dan he...

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 17:24

k doe ook vwo zit nu in de 5e, zit met het zelfde probleem... k mocht me eige paardje hebbe maar k heb t daarvoor veel te druk met school. ook omdat de stalling dan in nunspeet is en dat 15min. rijde is en ouders dus steeds mee moete ... jammer jammmer jammer... dus nu blijft me paardje van de manege... alleen maar door school... k rij gelukkig wel 2/3 x per week en da maakt veel goed. kan nei vaker rijde door tijdgebrek... nu hoef ik voor de rest nergens op te lette...

Thessa

Berichten: 1663
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:20

Scheve mond dat heb ik nu ook...
En van M'n moeder moet ik eerst mijn huiswerk afmaken.. maar ik kna moeilijk 's avonds nog gaan rijden.. Ik heb nu ook minder tijd om naar mijn pony te gaan, terwijl het toch hard nodig is..
Ik weet er echt gen oplossing voor