Aankoop pre keuring ja of nee?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lukasje
Berichten: 11302
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:11

Keuren: klinisch EN röntgenfoto!!

Ongeacht de prijs wil ik sowieso ook RXfoto’s van hals en rug. Het verdriet en het prijskaartje van de DAkosten achteraf wegen niet op tegen de prijs van de keuring. Laat ook keuren door een onafhankelijk DA!!

Er komt zoveel troep uit Spanje en net in de wat lagere prijsklasse voor het “recreatieve” gebruik word je belazerd waar je bij staat.

Er stond vandaag in een Belgische krant een artikel over een inval in een manege. Het ging om grootschalige fraude, oa met het foefelen van paspoorten en chips.

Ik wil maar zeggen, recreatief rijden of niet, je wil toch graag plezier van je paard? Schakel even over op ratio, laat keuren door je eigen DA, en wanneer alles oke is , mag je opnieuw verliefd worden :) .

Succes !

Pancake93
Berichten: 393
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:31

Altijd keuren !!!!!!!!

Nu even duur, maar straks misschien een "koopje"als je onverwachte dierenarts kosten krijgt !

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:37

DuoPenotti schreef:
Klinisch altijd, door een eigen gekozen dierenarts, dus niet van de verkoper.

Foto's. ja dat moet je zelf weten.
Maar het valt mee wat het kost

prijs indicaties
https://dierenkliniekdenham.nl/paarden/keuringen-paard/
https://dierenklinieklandhorst.nl/paarden/keuring/

Kan soms echt enorm verschillen per regio.
Samen met een vriendin aan het rondbellen geweest voor keuring. Klinisch en röntgenologisch (benen, hals, rug) maar de prijzen die we opkregen varieerde tussen de € 850 en € 1100

Aan de andere kant, het kan je ook heel veel geld en ellende besparen. Dus ja ik zeg altijd doen

BigOne
Berichten: 38335
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Aankoop pre keuring ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 15:02

Beter nu 1000 euro extra uitgeven met risico dat je het kwijt bent en geen paard hebt maar een paard met ongeneeslijke zaken waar je alleen naar kunt kijken is ook duur.