een eigen pony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mars_mellow
Berichten: 532
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:15

Poekkie schreef:
itsjustme593 schreef:
volgens mij koopt ts hem, omdat hij van haar oom is ofzo en dat kost minder. ik denk dat ze heeeeel graag wil dat er kindjes op kunnen enzo. maar inrijden? dan kan je bij wijze van spreken ook op een kip gaan zitten.


Struisvogelrijden wordt nochtans gedaan in afrika en zou heel wat beter passen :D


_/-\o_ :j

Appel_Pony
Berichten: 127
Geregistreerd: 22-01-21

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:54

Hoi TS,
Wanneer komt Kiki bij jou? En wanneer komt de andere?

PS ik heb het gevoel dat je dit topic een beetje laat liggen.. terwijl ik heel benieuwd ben naar allerlei dingen....

7ofhearts

Berichten: 2824
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:52

Ik denk dat de TS er wel klaar mee is en dat we er niet in gedeeld worden als de TS met de eventuele pony of pony’s aan de gang gaat.

Misschien ook wel het beste.

sallinara

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-03-21
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 10:31

Appel_Pony schreef:
Hoi TS,
Wanneer komt Kiki bij jou? En wanneer komt de andere?

PS ik heb het gevoel dat je dit topic een beetje laat liggen.. terwijl ik heel benieuwd ben naar allerlei dingen....

weet ik niet precies maar ligt aan het weiland


Wie zegt dat ik genoeg geld heb voor een grote pony?

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:39

Dan hoop ik oprecht dat het beestje nooit ziek wordt. Een dierenarts rekent voor een kleine pony doorgaans even veel geld als een grotere pony

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:41

sallinara schreef:
Appel_Pony schreef:
Hoi TS,
Wanneer komt Kiki bij jou? En wanneer komt de andere?

PS ik heb het gevoel dat je dit topic een beetje laat liggen.. terwijl ik heel benieuwd ben naar allerlei dingen....

weet ik niet precies maar ligt aan het weiland


Wie zegt dat ik genoeg geld heb voor een grote pony?


Een groter paard is niet perse duurder.
Hoezo weet ik dit?
Mijn opa handeld in paarden, absoluut op een goede manier! Krijgen overal genoeg van. Voor een paard op de handel kun je 500 a 800 al een mooie goede pony/paard van kopen! Dus kijk op paardenmarkten, zijn er helaas nu weinig van! En anders even naar een handelaar gaan en anders bellen, die hebben wel wat leuks staan!
Wil er ergens meer van weten, vraag maar hoor of stuur een pb!

Wat moet er aan het land gebeuren?

_Mir
Berichten: 1361
Geregistreerd: 01-01-20

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:43

Is het wel zeker de pony naar jou komt ?

DuoPenotti

Berichten: 29716
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:50

sallinara schreef:
Wie zegt dat ik genoeg geld heb voor een grote pony?

Ik was weg uit het topic.
Maar hier wil ik toch op reageren.

Een grote pony is misschien bij aanschaf duurder.
Maar daarna, een veilige wei en schuilstal, hooi, de hoefsmid, tandarts, dierenarts.
Dat is allemaal even duur.
Dat heb ik eerder ook al aangegeven.
Met een kleine pony kun je niet rijden, maar is uiteindelijk net zo duur.
Is dat wat je graag wilt?

Echt meisje, spaar een tijd door en koop een leuke grote pony of klein paard van een jaar of 8.
Kun je lekker van alles mee gaan doen, ook zelf rijden.
Toch veel leuker om wat terug te krijgen voor het geld dat je er in stopt.

Ik begrijp dat je deze pony lief vind en daarom wilt kopen.
Maar dat is eigenlijk niet de goede reden om het doen.

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:52

mirna6308 schreef:
Een groter paard is niet perse duurder.
Hoezo weet ik dit?
Mijn opa handeld in paarden, absoluut op een goede manier! Krijgen overal genoeg van. Voor een paard op de handel kun je 500 a 800 al een mooie goede pony/paard van kopen! Dus kijk op paardenmarkten, zijn er helaas nu weinig van! En anders even naar een handelaar gaan en anders bellen, die hebben wel wat leuks staan!
Wil er ergens meer van weten, vraag maar hoor of stuur een pb!

Wat moet er aan het land gebeuren?


Paarden of grote ponies voor 500/800 euro zijn meestal toch dieren waar iets aan scheelt, de huidige prijzen voor een ‘goed’ dier liggen ongeveer rond het 10 dubbele van dat. Of het is een oudere, dan kan dat vaak wel en een brave senior zou voor de TS echt ideaal zijn. Kan ze alles mee zonder zorgen.

In onderhoud is het idd hetzelfde. Die shet die ze nu wil nemen zelfs nog veel duurder denk ik, want als die effectief op een volle wei wordt gezet gaat haar dat met 90% zekerheid binnen de 2 jaar > 1000 euro aan dierenartskosten en speciaal beslag of schoenen opleveren aan hoefbevangenheid. Als ze het al overleeft.

pateeke
Berichten: 2222
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 11:55

Ik hoop dat jullie het weiland goed in orde kunnen krijgen.
Wat me opvalt in je berichten is dat je eerst schrijft dat de pony naar de paardenmarkt zou gaan als jij haar niet had gekocht en dat je nu noemt dat je geen geld denkt te hebben voor een grotere pony. Het komt daarmee op mij over alsof er op je gemoed ingespeeld is ('koop deze maar, hij is niet duur en als je hem niet koopt gaat ze naar de paardenmarkt en krijgt ze geen fijn leven'). Tuurlijk wil je graag (snel) een pony en wil je deze pony redden van een onplezierig leven. Mij maakt het eigenlijk best wel boos (niet op jou) dat er zo op je gevoel ingespeeld lijkt te worden. Toen ik jou leeftijd had, zou ik misschien dezelfde keuze maken als jij nu, maar nu zou het voor mij al reden genoeg zijn om deze pony niet te kopen, eventueel verder te sparen en dan een pony te kopen die ik wil omwille van zijn karakter en eigenschappen i.p.v. hem/haar te willen redden.
Ik zit er misschien helemaal naast en besef dat mijn bericht hard kan overkomen, maar wat ik je vooral wil meegeven is: blijf bij jezelf, bij wat jij belangrijk vindt aan een pony, bij wat je graag wil gaan doen met de pony etc en laat niet op je gevoel inspelen om beslissingen te nemen die je neemt uit goede bedoelingen maar ingaan tegen wat jijzelf wil of belangrijk vindt.

Elin_

Berichten: 9651
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 12:29

sallinara schreef:
Appel_Pony schreef:
Hoi TS,
Wanneer komt Kiki bij jou? En wanneer komt de andere?

PS ik heb het gevoel dat je dit topic een beetje laat liggen.. terwijl ik heel benieuwd ben naar allerlei dingen....

weet ik niet precies maar ligt aan het weiland


Wie zegt dat ik genoeg geld heb voor een grote pony?


Maar wel willen fokken :')

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:17

Dan wil ze zeker daar haar geld aan verdienen....

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:26

Ik denk nog steeds dat die pony in TS haar duim zit en men zich hier al 14 pagina's druk maakt om niets := Is het al vakantietijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:29

mirna6308 schreef:
Dan wil ze zeker daar haar geld aan verdienen....


Tja, of voor zichzelf een grotere pony fokken door er een (te) grote hengst op te zetten.


TS, je vraagt in topics van pasgeboren paarden veulens info over de vaders van de veulens omdat je een dekhengst zoekt voor je merrie. Besef je eigenlijk wel dat je merrie kan dood gaan als je haar drachtig laat worden van een hengst die vele groter is als haar? Ik word echt verdrietig van jou wilde dromen, denk dat de pony veel meer kans maakt om goed terecht te komen als ze de handel in gaat.

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:49

SVRL schreef:
mirna6308 schreef:
Dan wil ze zeker daar haar geld aan verdienen....


Tja, of voor zichzelf een grotere pony fokken door er een (te) grote hengst op te zetten.


TS, je vraagt in topics van pasgeboren paarden veulens info over de vaders van de veulens omdat je een dekhengst zoekt voor je merrie. Besef je eigenlijk wel dat je merrie kan dood gaan als je haar drachtig laat worden van een hengst die vele groter is als haar? Ik word echt verdrietig van jou wilde dromen, denk dat de pony veel meer kans maakt om goed terecht te komen als ze de handel in gaat.


:=

Aangezien er echt geen enkele dierenarts, hengstenhouder of zelfs hobbyboer gaat meewerken aan dat soort belachelijke idees hoeven we ons hier geen zorgen over te maken :)
Neemt niet weg dat ik me 200% aansluit bij je laatste zin.

Anoniem

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 13:54

@ Poekkie, mensen met gezond verstand zullen idd niet meewerken, mensen zoals de oom die een hengst op de wei hebben, gaan daar geen graten in zien vrees ik.

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:13

SVRL schreef:
@ Poekkie, mensen met gezond verstand zullen idd niet meewerken, mensen zoals de oom die een hengst op de wei hebben, gaan daar geen graten in zien vrees ik.


Met een KWPN, connemara of fjord hengst zoals al geopperd door de TS mag ik hopen dat die oom toch niet ZO dom en roekeloos is :=

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:28

SVRL schreef:
@ Poekkie, mensen met gezond verstand zullen idd niet meewerken, mensen zoals de oom die een hengst op de wei hebben, gaan daar geen graten in zien vrees ik.


Dat gezonde verstand van zaken mis ik al een de hele tijd op meerdere vlakken in dit topic.
Vraag me werkelijk ook af of de pony daadwerkelijk wordt aangeschaft.
Want er zijn steeds nieuwe redenen dat de pony er nog niet is.
TS is namelijk ook erg ontwijkend in de antwoorden.

Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:43

Mars schreef:
Ik denk nog steeds dat die pony in TS haar duim zit en men zich hier al 14 pagina's druk maakt om niets := Is het al vakantietijd?



denk ik ook

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 18:17

Kan best zijn dat haar ouders van niks weten.

7ofhearts

Berichten: 2824
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 20:52

Wat een gespeculeer weer. Nee, wij zijn perfect met zń alle. Hebben nooit fouten gemaakt of de verkeerde beslissingen genomen als het onze dieren betrof. Luisterde altijd naar de goede adviezen van ouderen en fantaseerde er nooit vrolijk op los.

Zolang de TS nog niet komt met fotoś die bevestigen wat ze verteld is dit hele topic nog een opsomming van hoop en verwachtingen en wie weet wel een grote zeepbel.
Als het wel waar is, wordt het misschien een hele dure en wijze les voor de TS en de pony, maar daar veranderen we met een hoop geroep en geschreeuw hier ook niks aan.

Wed dat hier heel veel mensen in hun jonge jaren zich ook verdrongen hebben om de ponyś van slagharen , terwijl ze wisten dat ze eigenlijk te groot of te zwaar waren. En nee, daar hadden die ponyś niet maar een dag last van, de andere dag waren het vaak alleen weer andere Pennyś, en de dag daarop wéér andere. En hoe vaak lezen we hier niet over ontsnapte ponyś?? Daar wordt dan grappig op gereageerd, want hee.........dan gaat het om echte Shetjes "want die ontsnappen nu eenmaal" Feit is dat andere mensen hun spullen gewoon óók niet op orde hadden, maar daarover wordt niet gepiept.

_Mir
Berichten: 1361
Geregistreerd: 01-01-20

Re: een eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:06

Of ze neemt deze pony en zoekt er een grotere bij? Dan wordt dit gewoon het weide maatje. Als ze tenminste tegen het gras kan?

Het is ts eigen keuze natuurlijk

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:07

7ofhearts: een héle dure les die gewoon voorkomen had kunnen worden.

7ofhearts

Berichten: 2824
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 21:23

Goudhaan1 schreef:
7ofhearts: een héle dure les die gewoon voorkomen had kunnen worden.
Mijn weide is trouwens volledig omheind, maar onze shet ontsnapt. Jammer, maar het is zo. Ze krijgt onbeperkt hooi, staat met vriendjes, heeft in de zomer gras, en we hebben overal 5 draden. En toch.. Blijft een shet.



Zolang je je stinkende best doet, en je pony ontsnapt nog, dan kan ik daar niks over zeggen.
Maar kijk eens om je heen?
Ik zie en weet zoveel mensen waarvan ik persoonlijk denk: Waar ben je in godsnaam aan begonnen en waarom doe je het op deze manier.
Maar je kan die mensen niet allemaal op sleeptouw nemen of overrompelen met "wijze lessen. "
Net zo min als dat je al het dierenleed uit de wereld kan oplossen.

Uit alles blijkt dat de TS niet onder de indruk is van de aan haar gerichte adviezen en commentaren.
En dan denk ik natuurlijk!! Jammer voor de pony, maar het is háár pony en haar keuze
(En nogmaals, dit is gissen, want er is nog niet eens een pony om een mening over te geven.)

_Mir
Berichten: 1361
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:37

Ik heb hier overigens meer topics voorbij zien komen met ruiters die echt te zwaar zijn voor hun pony/paard. Maar het gros reageert daar op met "ahhh wat mooi".

Dan moet bokt wel een lijn trekken en niet bij de "bekende" wel leuk reageren.