te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Julie
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-20

te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 18:43

hoi, ik ben een meisje van 12 dat naar de 2e gaat.
Ik doe momenteel niet aan een sport maar zou graag gaan paardrijden alleen heb ik een paar problemen die me erg tegenhouden:
-mijn aller beste vriendin zegt dat ze niet meer vrienden wil zijn als ik ga paardrijden, ik wil haar niet kwijt alleen toch wil ik paardrijden. Ik weet niet hoe ik haar moet vertellen dat ik wil gaan paardrijden, aangezien ik niet zo een paarden meisje ben en dat ook nooit ben geweest.
-mijn moeder vind het erg duur, ik weet niet hoe ik haar moet overhalen
-en dan ben ik nog super verlegen en social akward, ik sleep altijd mijn moeder of vrienden mee. Aangezien dat nu niet kan vind ik dit moeilijk. Ik wil niet bij 9 jarige zitten, en ik denk dat dat wel gaat gebeuren. Ik heb wel een vriendin die doet paardrijden, maar die doet dat al een stuk langer dus ik kom sowieso niet bij haar. Heeft iemand misschien tips hoe ik mijn angst kan overwinnen, en weet iemand hoe groepjes worden ingedeeld?
-dan heb je de cursussen maar daar weet ik ook niet van hoe de groepen worden ingedeeld, bijvoorbeeld de opstap cursus. Daarbij leer je correct op- en af een pony te stappen, hoe je een pony moet poetsen, hoe je een pony veilig uit zijn stal haalt en zo een basis dingen. Ik weet niet of je dat met groepen moet doen en of je dan bij leeftijdsgenootjes zit of niet.
Dat waren de dingen, heeft iemand antwoorden of tips? Ook weet ik wel dat je een rijbroek en zweep en cape enzovoort moet hebben, maar moet je ook een dekje hebben? of regelt de manage dat?
bedankt voor het lezen en hopelijk bedankt voor uw antwoord.
vriendelijke groet jw.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Re: te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:48

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:49

Als je vriendin geen vriendin meer wil zijn omdat jij je passie wil volgen, was ze al geen echte vriendin om mee te beginnen. Dat is het advies dat ik je mee wil geven. Beter kwijt dan rijk.

Ik zou gewoon eens met je moeder gaan praten wat ze ervan vindt. En elke manege werkt anders, ook daar gewoon even informeren :)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:52

Als jij wilt paardrijden, gewoon proberen hoor.
Je kunt eerst vragen of je een paar proeflessen mag volgen. Dan kun je eerst proberen of je het echt leuk vindt.
Wat betreft die vriendin: het is jouw leven. Misschien kom je op de manege andere leuke vriendinnen tegen.
Enne- arkward- dat ben je niet!

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:57

Een manege heeft altijd wel caps te leen voor als je een proefles wilt. En de eerste les kan je dan prima een joggingbroek of legging aan.
Als je na je proeflessen door wil gaan, gewoon vragen wat je echt nodig hebt om te kopen.

En die vriendin is geen vriendin.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:59

Simpele keuze, ga je voor je ''vriendin'' of ga je lekker doen wat je wilt en paardrijden? Er zijn genoeg meiden op de manege, wedden dat je wel wat vriendinnen gaat maken?
Zo verlegen zou wel meevallen, daar groei je uit, geloof me.
Je zult het gewoon met je moeder kunnen gaan bespreken, dat je dit echt graag wilt. Aan haar uiteindelijk de keus natuurlijk.

hildemenna

Berichten: 88
Geregistreerd: 31-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:00

Het is jouw leven. Als jij wil paardrijden moet je dat doen en je niet laten tegenhouden omdat iemand anders het niet leuk vindt.

Toen ik ongeveer dezelfde leeftijd had als jou ben ik ook begonnen op een manege en heb daar juist geleerd om vriendinnen te maken en de tijd van mijn leven gehad.

Gewoon lekker proberen! :)

PotjeMayo

Berichten: 569
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:03

hoi hoi
ik ben zelf ook net begonnen.
-Misschien kan je eens met je vriendin praten en vragen waarom ze dan geen vriendin meer wilt zijn.
-ja de prijs heb ik zelf ook gehad thuis. uiteindelijk voor mijn verjaardag rijlessen gekregen en spullen langzaam aan verzameld. ( misschien kan je vermelden dat je met de spullen wel lang kan doen. en anders deels zelf of als het kapot gaat zelf kopen? )
- dat verlegen stukje ken ik zeker van jou leeftijd. ik zit er ook vaak tegenop en uiteindelijk val het vaak best mee! de meeste mensen zijn super aardig en willen je vast graag helpen! groepjes worden vaak ingedeeld op leeftijd en ervaring.
als je op paardrijden mag, want het moet mogen natuurlijk, kan je vragen of je moeder dan een mailtje stuurt naar de manege met je vragen over de beginners lessen; met wie wat wanneer en hoe enzo.
- ik heb zelf ook de opstapcursus gedaan, ik ben zelf iets ouder dan jou maar ik zat met volwassenen omdat dat wel kan voor mijn leeftijd. je kan misschien een paar keer meegaan met je vriendin naar de rijlessen en kijken hoe dat gaat en misschien mag je vast oefenen met opzadelen en poetsen. dan weet je dat vast en kan je een beetje oefenen. heb ik zelf ook gedaan en het helpt!
opzadelen kan ik nog steeds niet perfect maar het gaat beter hoe meer je oefent. en de eerste paar keer zal er echt wel iemand meegaan die het je leert hoor ( na de cursus en tijdens de cursus is er natuurlijk altijd iemand bij!. geen zorgen daarover hoor! )

als het goed is regelt je manege dekjes en zadels etc. je kan het eventueel vragen aan je vriendin wat zij heeft gekocht ton ze begon.
op mijn manege moeten we zelf borstels ( voor de cursus hebben zij die vast wel, kan je altijd vragen! ) een halster en touw, cap, rijlaarzen ( of jodphurs en chaps ), rijbroek en eventueel zweepje als je die gebruikt daar.

dus nog even in het kort:
- praat met je vriendin van waarom wil je het niet
- praat met je moeder en laat de voordelen en wat nadelen zien.
- stuur een mailtje naar de manege met je vragen over de spulletjes en de beginners cursus en eventueel kan je moeder dan ook een inzicht krijgen in wat het kost etc. want je moet er ook zelf heen kunnen als je dat wilt.

hopelijk heb je hier iets aan!
succes en het komt goed! je kan dit *\o/*

7ofhearts

Berichten: 2767
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:08

Die vriendin is inderdaad niet zo een fijne vriendin als dat jij lijkt te denken.
Zo wie zo een rare reactie.
Heb je wel eens gevraagd waarom ze zo denkt?

Inderdaad is paardrijden duur, maar door met je ouders goed te overleggen is er misschien meer mogelijk dan dat je nu denkt?
Wie weet leveren klusjes in en rond huis nog iets op.

Ik denk niet dat jij als meisje van 12 tussen de kleintjes in een groep wordt geplaatst.
Je bent echt niet de enigste die op deze leeftijd begint met paardrijden.
Bovendien laten veel maneges een beginnend ruiter vaak eerst een paar keer alleen rijden, aan een lijn of in een apart deel van de bak.
Gewoon eens om te kijken hoe zeker of onzeker je bent met en op een paard.

En bespreek dit gewoon met de manege.
Ga er gewoon eens een paar bezoeken, en leg je vragen en angsten voor.
Dan merk je ook waar jij je het prettigst en op je gemak voelt.

En vergeet nooit dat iedereen ooit eens is moeten beginnen, en die hadden de zelfde vragen en angsten als jij!!
Ook al doen ze nu stoer en rijden ze volgens zichzelf de sterren van de hemel.

Heel veel succes........en als je je droom achterna gaat.........veel plezier!!!!
Dat is het aller belangrijkste!!!!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:23

Wat een lastige situatie met je vriendin. Misschien is ze bang dat ze je kwijtraakt als je gaat paardrijden, of is ze jaloers.. In ieder geval is het niet zo netjes en ook niet gezond dat ze jou tegenhoudt in het waarmaken van je dromen. Dat zou ze niet mogen en een goede vriendin zou je eigenlijk daarin moeten steunen.. Heb je haar wel eens gevraagd waarom ze dat zo zegt?

Betreft het sociaal awkward zijn, misschien is paardrijden dan juist heel goed om te doen! Je leert veel beter omgaan met onverwachte situaties en je leert mensen kennen met dezelfde interesses waardoor je makkelijker los kunt laten. Paardensport zou je daar best een boost in kunnen geven, en misschien is dat een goed argument om bij je moeder neer te leggen. Misschien kunnen jullie samen kijken naar hoe je de kosten desnoods deelt.. Erg duur leest nog niet weg als té duur. Dus daarin zie ik best een kans..

Zou die andere vriendin die je omschrijft, die al paardrijd, je niet eens willen meenemen naar haar manege? Zo kan zij je een en ander uitleggen en kun jij ook vragen stellen en later je moeder misschien beter overhalen. (Desnoods laat je je moeder ook eens meekijken..) In mijn manege-tijd kon je bijvoorbeeld met uitstappen een vriendinnetje laten rijden, dan liepen wij aan de hand en zat die vriendin in het zadel. Misschien is dat al een mooie stap.. Als je moeder dat ziet heeft ze je technisch gezien al in het zadel voorgesteld. En mocht ze vragen hebben, dan kunnen stalmedewerkers haar ook helpen een positiever beeld te vormen..

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:12

Je kan ook in de zomervakantie een weekje op ponykamp. Dan heb je de basis zo geleerd en zit je ingedeeld in een groep mensen waarvan veel elkaar ws ook nog niet kennen. Waarschijnlijk zijn daar ook meer meiden van jouw leeftijd die nog niet of niet zo lang rijden.
Dan kan je bekijken of je het echt leuk vindt.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:33

Als je moeder het te duur vind kan je ook kijken of je om de week kan lessen. Kan niet bij elke manege, maar scheelt wel veel geld. En verder: volg je hart! Als je dit leuk vind moet je je niet zomaar laten tegen houden. Vriendinnen die je met zoiets al niet steunen zijn egoistisch. Dan mag je zelf ook gewoon egoistisch zijn. Die mensen zijn het niet waard om leuke dingen voor te laten!

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:52

Sommige maneges hebben ook een strippenkaart die een jaar geldig is. Dan kun je je lessen verspreiden en dus eigenlijk de kosten uitsmeren.

Je kunt misschien ook vragen aan die vriendin die ook paardrijdt of je met haar mee mag om te poetsen bijvoorbeeld. Je kunt misschien eens vragen of je na de les een rondje mag uitstappen op een manegepaard.

Je zou ook kunnen kijken of er in jou buurt iemand is die iemand zoekt om zijn paarden te poetsen. Ik heb zelf mijn buurmeisjes daarmee blij kunnen maken. Ze kwamen ieder weekend op zaterdag mijn pony's een uurtje poetsen en ermee tuttelen. Heel gezellig en je leert veel.

Dan kun je zien of je paarden écht leuk vindt.

En waarom wil jouw vriendin niet dat je gaat paardrijden?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:24

Punt van je vriendin.. dan is ze dus geen geode vriending!! Onthoud dat, iemand die jou niet vrji laat om iets te doen wat je heel graag wilt is geen goede vriendin. Maar snap dat dat best lastig is.

Punt vna je moeder over te duur, tja, kan niet in haar portomonee kjiken, het is ook echt heel duur. Ik mocht ook nooit op paardrjiden om die reden, we hadden gewoon het geld niet.
Ben uiteindeljik op mijn 18e gaan rijden, van geld dat ik zefl verdiende (baantje sinds mijn 16e, eerst stuk gespaard voor studie, toen ook gaan rijden)

Bij paardrijden wordt je ingedeeld op niveau, dus jji zou beginner zijn, want je kan nog neit rijden. Dat is leeftijdsonfahnkelijk, dus de leeftijden waarbij je komt kunnen best verchhillen. Je zal niet bij de 6 jarigen komen, maar er zal best wat verschil in leeftjiden zijn.
Ik kwam teon in les met 16 tot 50 jarigen, toen ik op mjin 18e ging rijden, had mazzel dat ik er nog bji mocht, waren al 3 mnd bezig, mocht het proberen. Mjin geluk dat ik geen super talent ben of zo, maar gelukkig wel teon heel snel handig zat was met rijden zodat ik mocht blijven.

Wat berteft rijspulletjes, vaak kan je cap en bodyprotector huren of lenen bij manege. Rijden kan in het begin best in een joggingbroek of zachte spijkerbroek met gewoon kaplaarsjes eronder, niet chique, maar ach... En 2e hands kan je ook veel kopen, hoetf niet duur te zijn, vaak hangen op maneges wel briefjes met te koop van kinderen dei eruit gegreoid zijn.

Juliana1
Berichten: 149
Geregistreerd: 25-11-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 01:02

Hee superleuk dat je wilt paardrijden!

Over de kleding en spulletjes hoef je je echt geen zorgen te maken. Ik heb echt járen vanaf dat ik begon met paardrijden (ik begon zo'n vijf à zes jaar geleden, toen ik 11 of 12 was) gewoon met een spijkerbroek en shirt/trui en regenlaarzen aangereden, gewoon wat ik naar school aanheb. Op een gegeven moment kreeg ik een paardrijbroek en rijlaarzen, maar ik bleef eigenlijk best vaak gewoon nog in spijkerbroek rijden omdat ik dat fijner vond. De manege had zelf gratis caps en zweepjes te leen, en op een gegeven moment werd ik wel gevraagd of ik zelf een cap en zweepje wilde kopen, maar dat was bij mij nooit écht nodig en in het begin was het sowieso niet nodig. Natuurlijk kan het dat de manege bij jou in de buurt een andere mening heeft, dus het is handig om dat een keer te vragen daar. Je moet je vooral niet laten tegenhouden door iets kleins als kleding of spullen!

Over je moeder: ja, je zult haar wel moeten overtuigen dat jij op rijles mag, anders gaat het 'm op dit moment niet worden. Je kunt bijvoorbeeld aanbieden om klusjes in huis te doen (tafel dekken, stofzuigen bijvoorbeeld), of om een krantenwijk te nemen zodat je zelf ook een beetje kan bijdragen aan de lessen of aan spullen als een cap. Zo maak je ook duidelijk dat je dit écht wil.
Ook kun je het argument gebruiken dat het heel belangrijk is dat je op een sport zit, en welke sport is er nou leuker en gezonder dan paardrijden? Je traint je balans en je buikspieren, en bovendien train je je doorzettingsvermogen (als je paard bijvoorbeeld niet doet wat jij wilt maar jij gaat net zolang door totdat-ie het wel doet) en verantwoordelijkheidsgevoel: met een paard moet je namelijk verantwoordelijk omgaan. En paardrijden is meestal vermoeiender dan je denkt.
Je kunt ook vragen of je moeder alleen maar een keertje met jou langsgaat bij de manege. Dan zeg je dat jullie gewoon gaan kijken en dat er niks aan vastzit. Dan kan zij ook alle vragen stellen die ze wil daar, en zien hoe het daar is, en zien hoe blij jij wordt als je tussen de paarden bent. Hopelijk is ze dan wat eerder bereid om je op paardrijden te zetten.
Als dit allemaal niet lukt, kun je ook proberen om vrijwilliger te worden bij de manege. Dat heb ik ook gedaan (nog eerder dan toen ik er ging paardrijden, dus toen ik zo'n 10 of 11 jaar was). Toen ging ik paardjes poetsen en ik vond het heerlijk.

Over de verlegenheid: yep, dat herken ik. Maar ik ben uiteindelijk toch gewoon voor mijn wens gegaan. Je moet je niet door je verlegenheid laten tegenhouden. Want weet je, het is PAARDrijden toch? Je bent er voor de paarden, en als de mensen er leuk zijn is dat een bonus, maar je gaat er natuurlijk heen om op een paard te rijden en een paard te borstelen en knuffelen. Niet zozeer voor de mensen.
Neem je moeder de eerste (paar) keer gewoon mee naar de manege en dan zal je zien dat je haar eigenlijk niet meer nodig hebt! Er zijn zoveel paarden en waarschijnlijk ook zoveel leuke mensen dat je daar waarschijnlijk liever alleen tijd mee wil doorbrengen.

En over je vriendin: het is echt supernaar dat ze zo doet, maar een goede vriendin zou jou moeten steunen in wat je doet en zou jou nooit moeten tegenhouden in jouw droomwens. Je moet niet naar haar luisteren, want jíj houdt van paarden, en dit is jóúw leven, niet het hare toch? Mensen die je constant weghouden van je dromen moet je altijd laten gaan, want die zijn ongezond. Dat is trouwens ook een mooie les voor later. Wees niet bang om je vriendin kwijt te raken, want als ze een échte vriendin is draait ze wel weer bij, en als ze geen echte vriendin is dan ben je haar beter kwijt dan rijk. Op de manege zijn nog veel meer leuke meiden, die jouw hobby nog delen ook!

En wat betreft de leeftijd van de mensen met wie je gaat paardrijden: dat komt echt wel goed. Zeer waarschijnlijk kom je gewoon in een groep terecht met mensen van jouw leeftijd, of met mensen van verschillende leeftijden. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet zo gaat zijn.

Conclusie van dit alles: de enige reden die jou in de weg zou moeten staan van het paardrijden is het geld. Ik hoop heel erg dat het je lukt om je moeder te overtuigen. Word alleen niet boos op je moeder als ze je nu niet op paardrijden wil zetten, want als het geld er niet is, dan is het er helaas ook gewoon niet. Ga ook niet twijfelen aan jezelf of aan je liefde voor paarden. Blijf gewoon denken: ik hou van paarden en ik wil graag paardrijden. Uiteindelijk komt alles altijd goed!

En als het je niet lukt om je moeder te overtuigen (wat ik betwijfel, na zulke goede argumenten van mij {:} ), bedenk dan dat je later altijd nog kan paardrijden, hoe lang het ook gaat duren voordat het zover is. Waar een wil is, is altijd een weg. Die weg hoeft niet altijd de snelste te zijn, maar dát het ooit gaat gebeuren, is eigenlijk wel zeker! Veel succes! :)

P.S.: sorry voor dit suuuperlange bericht :D

_Julie
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-20

Re: te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 10:11

dank jullie wel voor alle lieve en behulpzame antwoorden. Ik heb mijn moeder bijna zover om me te laten rijden. dankzij al jullie steun en argumenten was het veel makkelijker om het met haar te overleggen.

Wat betreft paardrijden, ik ga vandaag met een vriendin na haar verzorg paarden (1 paard en 1 pony). Dan kan ik kijken hoe ik dat vind. Nogmaals bedankt want zonder de tips was ik niet zover gekomen

Juliana1
Berichten: 149
Geregistreerd: 25-11-14
Woonplaats: Nederland

Re: te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:14

Super! Veel plezier vandaag! +:)+

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:19

jpawillems schreef:
-mijn aller beste vriendin zegt dat ze niet meer vrienden wil zijn als ik ga paardrijden, ik wil haar niet kwijt alleen toch wil ik paardrijden.


Dat is geen echte vriendin. Is ze jaloers ofzo? Vrienden laten je niet in de steek omdat je je passie volgt.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:45

jpawillems schreef:
dank jullie wel voor alle lieve en behulpzame antwoorden. Ik heb mijn moeder bijna zover om me te laten rijden. dankzij al jullie steun en argumenten was het veel makkelijker om het met haar te overleggen.

Wat betreft paardrijden, ik ga vandaag met een vriendin na haar verzorg paarden (1 paard en 1 pony). Dan kan ik kijken hoe ik dat vind. Nogmaals bedankt want zonder de tips was ik niet zover gekomen


Dat is supergoed! Kijk mee hoe zij omgaat met de paarden en vraag vooral alles wat in je op komt. Dan weet je al een beetje hoe het werkt, als je naar de manege gaat. Veel plezier!

koend
Berichten: 1256
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:01

jpawillems schreef:
dank jullie wel voor alle lieve en behulpzame antwoorden. Ik heb mijn moeder bijna zover om me te laten rijden. dankzij al jullie steun en argumenten was het veel makkelijker om het met haar te overleggen.

Wat betreft paardrijden, ik ga vandaag met een vriendin na haar verzorg paarden (1 paard en 1 pony). Dan kan ik kijken hoe ik dat vind. Nogmaals bedankt want zonder de tips was ik niet zover gekomen


Goed bezig!
Ik hoop dat al mijn kleinkinderen later ook die stap zetten!
Paardrijden is de meest compleet opvoedende sport aller tijden.

Van een "oude" ruiter die het ook niet op een schoteltje gekregen heeft.

Ps. Die kleinkinderen laten hier wel nog even op zich wachten. Maar daar beslis ik natuurlijk niet over, haha!

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:12

Als je daadwerkelijk kan gaan paardrijden.
En er is geld om eigen spullen aan te schaffen.
Dan zou ik beginnen met een cap.

Broek kan idd wel tijdelijk een joggingbroek zijn.
Veel maneges hebben laarzen wel te leen. Zweepjes ook. En op veel stallen hebben paarden eigen zadels dekjes en poetsspullen. Kan je altijd even navragen.

Maar bij een cap vind ik het toch anders. Caps zijn vaak wel te leen. Maar je weet niet of er altijd voorzichtig mee omgegaan is. En een goede bescherming van je hoofd is echt belangrijk.

Ik roep niet: haal voor les 1 een cap.
Maar ik bedoel wel: heb je geld en wil je iets gaan kopen voor je sport, begin met een cap.

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:28

Super goed van je om mee te gaan naar verzorgpaarden.

Ik was (en ben nog soms) verlegen en ben ook gaan paardrijden op jouw leeftijd. Dat was een hele grote stap voor mij maar het heeft me veel zelfvertrouwen gegeven.

Dekjes hebben de manegepaarden zelf. Vaak kan je wel spulletjes lenen van de manege totdat je zeker weet of je verder wilt met paardrijden.

Hagel
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:33

xPabloBokt schreef:
Als je vriendin geen vriendin meer wil zijn omdat jij je passie wil volgen, was ze al geen echte vriendin om mee te beginnen. Dat is het advies dat ik je mee wil geven. Beter kwijt dan rijk.

Ik zou gewoon eens met je moeder gaan praten wat ze ervan vindt. En elke manege werkt anders, ook daar gewoon even informeren :)


Hier ga ik volledig in mee. Succes TS, altijd je hart volgen. :)

rikvasen

Berichten: 7
Geregistreerd: 14-07-20
Woonplaats: RIEL

Re: te verlegen voor paardrijden & een vriendin die me tegenhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:28

Nou ben ik zelf ook nog niet begonnen met paard rijden en ben ik ook iets ouder (21) maar zoals andere reacties ook al hebben uitgelegd, een vriend of vriendin die serieus geen vrienden meer wilt zijn omdat jij een hobby wilt doen zou voor mij niet echt een vriend of vriendin zijn. Nou heb ik zelf ook wel mensen vooral in de familie die het idee van met paarden omgaan nogal afkraken, maar alsnog heb ik op een manege een paar dagen mee geholpen met paarden verzorgen. En toen werd ik vooral door mijn broer afgekraakt dat ik "naar paarden stink" overigens hou ik wel van die geur. Anyway! Laat je niet tegen houden om te doen wat je wilt gaan doen omdat iemand het zegt. En jaa inderdaad nog het puntje van ouders waar je dan nog financieel best afhankelijk van bent dat maakt het al een stuk lastiger. Maar aan de andere kant je zou het altijd later kunnen proberen als het nu niet gaat! Net als mij, nooit te oud om met paarden te beginnen! Al zie ik het mijn opa niet zomaar meer doen...

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:48

jpawillems schreef:
dank jullie wel voor alle lieve en behulpzame antwoorden. Ik heb mijn moeder bijna zover om me te laten rijden. dankzij al jullie steun en argumenten was het veel makkelijker om het met haar te overleggen.

Wat betreft paardrijden, ik ga vandaag met een vriendin na haar verzorg paarden (1 paard en 1 pony). Dan kan ik kijken hoe ik dat vind. Nogmaals bedankt want zonder de tips was ik niet zover gekomen


Wat tof om te lezen! Follow your dreams! :D