Paard zoekt baas, meningen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:32

Inderdaad, dat voorstel verhaal over die paarden wekt de indruk dat het reuze meevalt want nu is alles onder controle.

Bokkie125
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:32

Kinke schreef:
en hoeveel ervaring hebben jullie ermee? Want alle dieren die jullie hebben zijn tijdelijk. Dus dat geeft een heel ander beeld dan wanneer je zo'n dier een aantal jaren hebt. Drainage zal zo'n 50/75 euro per keer/paard kosten. Om nog maar niet te spreken van eventuele andere extra kosten (wondverzorging etc)



Hi!

Uiteraard snap ik deze vraag, wij hebben hier zeker veel ervaring mee. Ons eigen paard had CPL in een ernstige vorm, wij hebben 4 jaar lang voor hem gezorgd.

Helaas was hij niet happy als enigste trekpaard, toen wij gingen verhuizen van stal. Toen hebben wij rustig een huisje voor hem gaan zoeken waar hij wel fijn in de kudde stond.

Door ook vele paarden in de opvang te hebben met CPL wordt je ervaring elke dag nog bij geschroefd !

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:34

Sorry maar hoe kan een 21 jarige 8 paarden onderhouden en ook nog voor een mega bedrag gaan winkelen?
Hou je de inkomsten van je pzb insta, youtube ook voor je zelf?

Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, hoe dan haha.

Bokkie125
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:36

Cayenne schreef:
Als het geld voor dure dekjes etc van eigen portemonnee afkomstig is heb ik daar ook geen probleem mee.

Maar zoals in het andere topic werd aangetoond klopt het financieel overzicht totaal niet. Zo werd er aangegeven dat er ongeveer 400 euro -en nog een beetje- was opgehaald met donaties, maar dat werkelijke bedrag lag veel en veel hoger. En dat kon ook aangetoond worden.
Ik snap oprecht niet waarom daar over gelogen wordt. Berichten op FB met vragen hierover werden heel snel verwijderd.
Dan ben je in mijn ogen gewoon je donateurs en publiek aan het bedonderen :o



Hi!

Over de balans heb ik zelf niet veel verstand, mijn vader gaat over de financiële gedeelte. Misschien moet ik daar ook maar eens in gaan duiken.

Wij gaan vanaf nu alleen aan donateurs onze balans bekend maken. Deze mensen hebben recht om te zien waar hun donatie heen gaat, buiten staanders die alleen er maar over lopen te klagen en niet een steentje bij dragen, hebben ook niks te klagen, gelukkig weten de donateurs waar het geld heen gaat en dat is het belangrijkste We zijn het overigs ook niet verplicht.

LiVetime
Berichten: 4369
Geregistreerd: 18-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:38

Bokkie125 schreef:
mirna6308 schreef:
Ik vind het een goede stichting!
Alleen vind ik het een beeet je raar om te vragen voor donaties en zelf het nieuwste van eskadrin kopen :#
Tijdje terug hadden n ze 1000 en noch wat geld uitgegeven aan spullen. Ik denk dan zo: dat kan je ook besteden voor voer! Ze hoeden hees niet het nieuwste dekje of bond halster.
En daarnaast heeft calijn zelf ook 8 paardjes.... /3


Hi!

De eskadron dekjes koop ik van mijn eigen geld, waar ik zelf erg hard voor werk. Dat gaat niet van de stichting af.

Wat ik van mijn eigen gespaarde geld koop is toch aan mij neem ik aan? Mijn privé geld hoef ik niet direct als een 21 jarige in de stichting te stoppen als we rond kunnen komen van donaties.

Daarnaast heb ik inderdaad zelf paarden, dat wordt bestraald van mijn eigen geld privé geld. Ik heb 3 rij paarden, de rest is allemaal een weidemaatje, ik doe mijn paarden niet weg omdat we er niet meer op kunnen "rijden" zo lang het kan en ik het kan betalen mogen ze hun oude dag bij mij slijten.


Waarom verdedig je jezelf überhaupt? Zo jammer van je energie en tijd! Ik kom toevallig dit topic binnengerold (zonder mening). Volgende keer hooguit 1 bericht aan wijden en dan de boel lekker de boel laten, want nu gaan bokkers je bestoken met vragen, waar je dan weer op antwoordt, wat weer nieuwe vragen oproept, etc etc.
Niet meer doen :roll: Meningen blijven namelijk toch wel bestaan, gegrond of niet.
*gaat weer uit de jufmodus* :D

Bokkie125
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:39

kiki1976 schreef:
Sorry maar hoe kan een 21 jarige 8 paarden onderhouden en ook nog voor een mega bedrag gaan winkelen?
Hou je de inkomsten van je pzb insta, youtube ook voor je zelf?

Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, hoe dan haha.



Hi!

Vanaf dat ik klein ben heb ik al hard gewerkt, en heel hard gespaard. Vroeger altijd hard op een marktkraam gewerkt elke week

Niemand kan natuurlijk in mijn portemonnee kijken Het geld van YouTube gaat naar mij zelf aangezien ik ook zelf mijn apparatuur betaal en mijn uren er in stop. Dat mag dan toch wel als je 7 dagen per week vrijwillig op stal loop. Instagram verdienen we geen geld aan.

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:40

Bokkie125/Calijn wanneer er toch vragen gesteld kunnen worden. Denver, leuke lieve dressuur gefokte ruin van 175.
Jullie zeggen dat hij prima te gebruiken is echter sensibel en gevoelig onder het zadel WANT als er iets gevraagd word dan komt zijn karakter tevoorschijn .
Dan lees ik waar hij last van heeft, artrose in een voet dus speciaal beslag, prima. Maar artrose in enkele nekwervels en dan vraag ik me werkelijk af hoe je niet doorhebt dat je van een paard met nekatrose dressuurmatig ( dus aan de teugel) niet zoveel kunt vragen want dan kan er verzet komen of loperigheid om onder de pijn uit te komen.
Wat hebben jullie gedaan om uit te zoeken of dit ook zo is?

Bokkie125
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:45

bigone schreef:
Bokkie125/Calijn wanneer er toch vragen gesteld kunnen worden. Denver, leuke lieve dressuur gefokte ruin van 175.
Jullie zeggen dat hij prima te gebruiken is echter sensibel en gevoelig onder het zadel WANT als er iets gevraagd word dan komt zijn karakter tevoorschijn .
Dan lees ik waar hij last van heeft, artrose in een voet dus speciaal beslag, prima. Maar artrose in enkele nekwervels en dan vraag ik me werkelijk af hoe je niet doorhebt dat je van een paard met nekatrose dressuurmatig ( dus aan de teugel) niet zoveel kunt vragen want dan kan er verzet komen of loperigheid om onder de pijn uit te komen.
Wat hebben jullie gedaan om uit te zoeken of dit ook zo is?



Hi!

Met gevoelig bedoelen wij dat er geen beginnende ruiter op kan, en dat die ook een zacht mondje heeft.

Hij is ook totaal niet loperig ( alleen als die fris is) ook gaat hij nooit in de staak.

Wij hebben onze dierenarts mee laten kijken naar de foto's. Hij is ook recent ingespoten, dit helpt hem ook goed mee.

Denver wordt alleen lekker lang en laag mee gereden, neusje naar de grond. Voor elk paard is dat goed, als hij er veel last van zou hebben zou hij inderdaad gaan staken en blokkeren. Dit doet hij echter niet!

Hopelijk heb ik uw vraag beantwoord

StalNollie

Berichten: 9150
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:55

Jaja en dat voor 2500!!

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:57

Bokkie125 schreef:
Beste Bokkers,

Ik heb mij een lange tijd stil gehouden en ik sta verbaasd en soms met open mond te kijken naar de reacties.

Ik verbaas mij keer op keer dat mensen hun eigen waarheden trekken zonder dat ze daadwerkelijk bij ons zijn geweest.

Zoals wij al vaker hebben gezegd, jullie zijn welkom om een dag mee te lopen met ons. Wellicht kunnen we wat ideeën uit wisselen en kan ons worden uitgelegd wat er verbeterd kan en moet worden.

Even op het meest gesproken onderwerp: de vrijwilligers. Misschien zien jullie het niet, maar wij hebben op dit moment veel volwassen vrijwilligers rondlopen. Niet iedereen die bij ons loopt wil op social media of staat open voor een Instagram account. Dit betekent niet dat deze volwassenen er niet zijn.

Veel zijn het niet eens met het adoptieconcept en vinden onze adoptieprijzen te hoog. Ons adoptieconcept is ter bescherming van de paarden en voorkomt dat zij in verkeerde handen komen. Als je het hier niet mee eens bent is dat je goed recht. Je bent niet verplicht om een paard bij ons te adopteren.

Groeten Calijn


Stille meelezer hier, wat me opvalt is dat er vaak wordt geroepen dat mensen welkom zijn om eens een dagje mee te lopen. Echter heb ik vorig jaar meerdere mails gestuurd naar jullie hieromtrent en nooit reactie mogen vernemen :o

Bokkie125
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 22:59

LoeOrange schreef:
Bokkie125 schreef:
Beste Bokkers,

Ik heb mij een lange tijd stil gehouden en ik sta verbaasd en soms met open mond te kijken naar de reacties.

Ik verbaas mij keer op keer dat mensen hun eigen waarheden trekken zonder dat ze daadwerkelijk bij ons zijn geweest.

Zoals wij al vaker hebben gezegd, jullie zijn welkom om een dag mee te lopen met ons. Wellicht kunnen we wat ideeën uit wisselen en kan ons worden uitgelegd wat er verbeterd kan en moet worden.

Even op het meest gesproken onderwerp: de vrijwilligers. Misschien zien jullie het niet, maar wij hebben op dit moment veel volwassen vrijwilligers rondlopen. Niet iedereen die bij ons loopt wil op social media of staat open voor een Instagram account. Dit betekent niet dat deze volwassenen er niet zijn.

Veel zijn het niet eens met het adoptieconcept en vinden onze adoptieprijzen te hoog. Ons adoptieconcept is ter bescherming van de paarden en voorkomt dat zij in verkeerde handen komen. Als je het hier niet mee eens bent is dat je goed recht. Je bent niet verplicht om een paard bij ons te adopteren.

Groeten Calijn


Stille meelezer hier, wat me opvalt is dat er vaak wordt geroepen dat mensen welkom zijn om eens een dagje mee te lopen. Echter heb ik vorig jaar meerdere mails gestuurd naar jullie hieromtrent en nooit reactie mogen vernemen :o


Hi!

Bij deze mag u nog een mail sturen, nooit heeft iemand zich aangemeld. Wellicht is die in mijn spam beland!

Wij staan er open voor dat u eventueel een dag mee komt lopen.

Alvast bedankt!

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:02

Bokkie125 schreef:
kiki1976 schreef:
Sorry maar hoe kan een 21 jarige 8 paarden onderhouden en ook nog voor een mega bedrag gaan winkelen?
Hou je de inkomsten van je pzb insta, youtube ook voor je zelf?

Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, hoe dan haha.



Hi!

Vanaf dat ik klein ben heb ik al hard gewerkt, en heel hard gespaard. Vroeger altijd hard op een marktkraam gewerkt elke week

Niemand kan natuurlijk in mijn portemonnee kijken Het geld van YouTube gaat naar mij zelf aangezien ik ook zelf mijn apparatuur betaal en mijn uren er in stop. Dat mag dan toch wel als je 7 dagen per week vrijwillig op stal loop. Instagram verdienen we geen geld aan.


Waarom worden er dan donaties gevraagd om je gestolen apparatuur te vervangen?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:06

Bokkie125 schreef:
Cayenne schreef:
Als het geld voor dure dekjes etc van eigen portemonnee afkomstig is heb ik daar ook geen probleem mee.

Maar zoals in het andere topic werd aangetoond klopt het financieel overzicht totaal niet. Zo werd er aangegeven dat er ongeveer 400 euro -en nog een beetje- was opgehaald met donaties, maar dat werkelijke bedrag lag veel en veel hoger. En dat kon ook aangetoond worden.
Ik snap oprecht niet waarom daar over gelogen wordt. Berichten op FB met vragen hierover werden heel snel verwijderd.
Dan ben je in mijn ogen gewoon je donateurs en publiek aan het bedonderen :o



Hi!

Over de balans heb ik zelf niet veel verstand, mijn vader gaat over de financiële gedeelte. Misschien moet ik daar ook maar eens in gaan duiken.

Wij gaan vanaf nu alleen aan donateurs onze balans bekend maken. Deze mensen hebben recht om te zien waar hun donatie heen gaat, buiten staanders die alleen er maar over lopen te klagen en niet een steentje bij dragen, hebben ook niks te klagen, gelukkig weten de donateurs waar het geld heen gaat en dat is het belangrijkste We zijn het overigs ook niet verplicht.


Krijg je juist niet meer donateurs wanneer alles open, eerlijk en bloot te zien is?
Op deze manier kweek je juist argusogen en dat lijkt me dan niet de bedoeling?

Hevonen

Berichten: 5626
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:07

@Bokkie125

Ik weet dat jullie je best doen om alle mail te beantwoorden. Ik heb ook weleens een paar keer moeten mailen voor ik antwoord kreeg, maar begrijp heel goed dat het naast de zorg voor alle dieren niet zal meevallen om ook nog alle correspondentie af te doen.
En dan heb ik het niet eens over de administratie en het werven van fondsen etc etc...

Bokkie125
Berichten: 20
Geregistreerd: 21-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:10

zigranta schreef:
Bokkie125 schreef:

Sorry maar hoe kan een 21 jarige 8 paarden onderhouden en ook nog voor een mega bedrag gaan winkelen?
Hou je de inkomsten van je pzb insta, youtube ook voor je zelf?

Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, hoe dan haha.



Hi!

Vanaf dat ik klein ben heb ik al hard gewerkt, en heel hard gespaard. Vroeger altijd hard op een marktkraam gewerkt elke week

Niemand kan natuurlijk in mijn portemonnee kijken Het geld van YouTube gaat naar mij zelf aangezien ik ook zelf mijn apparatuur betaal en mijn uren er in stop. Dat mag dan toch wel als je 7 dagen per week vrijwillig op stal loop. Instagram verdienen we geen geld aan.


Waarom worden er dan donaties gevraagd om je gestolen apparatuur te vervangen?[/quote]

Hi!

Er werden donaties gevraagd voor de zadels, ketting zagen, bladblazer , hoge druk reiniger. en niet voor de fotoapparatuur.

Er stond alleen bij dat er ook camera's zijn gestolen.

Ondanks dat wij dit ook heel veel gebruiken voor de opvang, denk aan foto's maken voor adoptie paarden. Is dit wel uit eigen zak betaald.

Hopelijk is hierbij uw vraag beantwoord

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78526
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:15

En hier een slotje voor overleg. Een eerder topic is ook op slot gegaan vanwege allerlei zaken die erbij gehaald werden die er niet toe doen, en ook hier gaat het weer die kant op.
Voor bespreken van bedrijven en stichtingen gelden speciale regels hier op bokt, die ook beschreven staan in [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten. Zoals het nu de laatste pagina's gaat voldoet het absoluut niet daaraan.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18147
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 07:58

Na overleg is besloten om het tijdelijke slot definitief te maken.