Paard zoekt baas, meningen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:39

Cayenne zegt toch ook “Tully is toch VAN een vriendin...”
Vind iemand die in nette sportpaarden handelt ook wat anders dan iemand die zijn paarden op een paardenmarkt verkoopt.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:45

*pakt popcorn erbij*

Nee, ik vind pzb een supergoed initiatief. Maar erg bijzonder in de daadwerkelijke uitvoering. Laat ik het daarbij houden :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:54

SincereQ schreef:
Cayenne zegt toch ook “Tully is toch VAN een vriendin...”
Vind iemand die in nette sportpaarden handelt ook wat anders dan iemand die zijn paarden op een paardenmarkt verkoopt.


Ja idd, ik zei niet dat ik dacht dat het een vriendin was _O-
Beter lezen, dames :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:57

SincereQ schreef:
Cayenne zegt toch ook “Tully is toch VAN een vriendin...”
Vind iemand die in nette sportpaarden handelt ook wat anders dan iemand die zijn paarden op een paardenmarkt verkoopt.

Wat is anders op de paardenmarkt dan op die manier die je noemt. Gewoon interesse hoor.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:00

Ik ben ook geen fanatieke fan ofzo :') Ik wilde een maatje voor mijn al wat oudere shet. En voor mij is de adoptieconstructie ideaal. Mocht de pony die ik al had komen te overlijden, dan gaat de geadopteerde pony terug. Anders zou ik weer een pony alleen hebben staan. Ik wilde ook geen jong ding er bij in gooien en een wat oudere (15+) maar gezonde Shet bleek lastig te vinden. Nu heeft mijn shet een fijn vriendinnetje en heb ik een verwaarloosde pony een goed thuis kunnen geven. Dus ik ben hartstikke blij met pzb :+
Laatst bijgewerkt door SincereQ op 12-06-20 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:01

Suzywuzy schreef:
DeMolenhoek schreef:
Wou je oprechte ervaringen of enkel de ‘sappige’ ervaringen? ;)

AHAHA, beide zijn prima!


Vragen om sappige verhalen is niet heel aardig he? Snap je dat er achter paard zoekt baas ook gewoon mensen zitten die dit kunnen lezen?
Dit vind ik altijd jammer van ditsoort topics. Het draait vaak uit op haat zaaien ipv een informatief topic...

Over paard zoekt baas, ik vind het sowieso een heel mooi idee. De uitvoering is niet altijd hoe ik het ideaal zou vinden, maar ik vind het heel knap hoe Calijn (en de andere vrijwilligers) zich zó inzet voor alle paarden, ook qua medische zorg.
De adoptie bedragen vind ik ook redelijk, ze moeten de opvang er natuurlijk draaiende van houden. En in vergelijking met paarden die te koop staan zijn de prijzen aan de lage kant, dus wat mij betreft prima.
De vlogs vind ik de laatste tijd ook erg vooruit gegaan qua inhoud, ik kijk er graag naar.

En gelukkig is iedereen vrij om zelf te kiezen om wel of niet voor adoptie bij paard zoekt baas te gaan.

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:02

Suzywuzy schreef:
SincereQ schreef:
Cayenne zegt toch ook “Tully is toch VAN een vriendin...”
Vind iemand die in nette sportpaarden handelt ook wat anders dan iemand die zijn paarden op een paardenmarkt verkoopt.

Wat is anders op de paardenmarkt dan op die manier die je noemt. Gewoon interesse hoor.

Een paard met potentie hoef je niet mee naar de paardenmarkt, eenmaal uitgebracht komen daar wel kopers op af.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:04

Suzywuzy schreef:
Af en toe kijk ik wel naar paard zoekt baas, paar keer wel leuke pony’s gezien, toch geen interesse in adopteren. Mede hierdoor met wat ze doen, het ziet er zo veel meer uit als een penny club. Je ziet ze nooit echt fatsoenlijk rijden. Vooral springen en meestal wel vrij hoog. Ik zelf volgde op insta ook nog een paard die geadopteerd was, jeetje wat een triest verhaal! Dier was binnen 1 jaar overleden bij haar, het had namelijk verslijking van bot ofzo? Ik weet echt niet meer welke het was.
Hebben jullie zelf meningen ervaring van PZB? Ik vind het wel leuk om te lezen namelijk (:


Ik vind het goed dat er paarden opgenomen worden die ergens anders niet meer terecht kunnen. De adoptie prijs is hoog, maar de kosten die aan al die onderzoeken verbonden zitten zijn nog vele malen hoger.

Dat er jonge dames op rijden kan je ook positief zien. Je weet wel gelijk of t paard geschikt is voor een jongere ruiter.

Wat ik wel een beetje bijzonder vind is dat als ik jou profiel bekijk jij zelf pas 14 jaar bent.. Ik vind eerlijk gezegd dat een 14 jarige daar niet kan over oordelen, zeker niet als je geen eigen paarden hebt.

Anoniem

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:55

Paard zoekt baas komt op mij behoorlijk penny over. Ze zullen best goede dingen doen. Ik denk dat de vader Calijn een aantal jaren terug veel meer op de achtergrond had moeten houden. Dan hadden mensen (waaronder ik) de stichting veel serieuzer genomen.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 00:02

Ik heb zelf er geen persoonlijke ervaring mee, maar vind de website wat gek. Er staat 1 oude haflinger ter adoptie en je kan 1 shet sponsoren en dat is het?

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 00:18

Gizeppie schreef:
Suzywuzy schreef:
Af en toe kijk ik wel naar paard zoekt baas, paar keer wel leuke pony’s gezien, toch geen interesse in adopteren. Mede hierdoor met wat ze doen, het ziet er zo veel meer uit als een penny club. Je ziet ze nooit echt fatsoenlijk rijden. Vooral springen en meestal wel vrij hoog. Ik zelf volgde op insta ook nog een paard die geadopteerd was, jeetje wat een triest verhaal! Dier was binnen 1 jaar overleden bij haar, het had namelijk verslijking van bot ofzo? Ik weet echt niet meer welke het was.
Hebben jullie zelf meningen ervaring van PZB? Ik vind het wel leuk om te lezen namelijk (:


Ik vind het goed dat er paarden opgenomen worden die ergens anders niet meer terecht kunnen. De adoptie prijs is hoog, maar de kosten die aan al die onderzoeken verbonden zitten zijn nog vele malen hoger.

Dat er jonge dames op rijden kan je ook positief zien. Je weet wel gelijk of t paard geschikt is voor een jongere ruiter.

Wat ik wel een beetje bijzonder vind is dat als ik jou profiel bekijk jij zelf pas 14 jaar bent.. Ik vind eerlijk gezegd dat een 14 jarige daar niet kan over oordelen, zeker niet als je geen eigen paarden hebt.

Als 14 jarige kan je niet oordelen of er goed met paarden omgegaan wordt of niet? Bedoel je dat nou? :=

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 00:27

SincereQ schreef:
Suzywuzy schreef:

Wat is anders op de paardenmarkt dan op die manier die je noemt. Gewoon interesse hoor.

Een paard met potentie hoef je niet mee naar de paardenmarkt, eenmaal uitgebracht komen daar wel kopers op af.



Dan noemen ze het gewoon een veiling....
Is exact hetzelfde, maar dan voor duurdere paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 01:09

Gizeppie schreef:
Suzywuzy schreef:
Af en toe kijk ik wel naar paard zoekt baas, paar keer wel leuke pony’s gezien, toch geen interesse in adopteren. Mede hierdoor met wat ze doen, het ziet er zo veel meer uit als een penny club. Je ziet ze nooit echt fatsoenlijk rijden. Vooral springen en meestal wel vrij hoog. Ik zelf volgde op insta ook nog een paard die geadopteerd was, jeetje wat een triest verhaal! Dier was binnen 1 jaar overleden bij haar, het had namelijk verslijking van bot ofzo? Ik weet echt niet meer welke het was.
Hebben jullie zelf meningen ervaring van PZB? Ik vind het wel leuk om te lezen namelijk (:


Wat ik wel een beetje bijzonder vind is dat als ik jou profiel bekijk jij zelf pas 14 jaar bent.. Ik vind eerlijk gezegd dat een 14 jarige daar niet kan over oordelen, zeker niet als je geen eigen paarden hebt.

Mijn leeftijd heeft hier absoluut niks mee te maken. Deze topic kwam vooral uit nieuwsgierigheid omdat ik vaak botte dingen hoorde. Het was ook vooral bedoeld om meningsuiting en ervaringen vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 08:40

De verkoop van Tully loopt toch niet via hen? Ze gebruiken alleen hun bereik voor de advertenties. Bij interesse contact opnemen met staat erbij.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:14

SincereQ schreef:
Ik ben ook geen fanatieke fan ofzo :') Ik wilde een maatje voor mijn al wat oudere shet. En voor mij is de adoptieconstructie ideaal. Mocht de pony die ik al had komen te overlijden, dan gaat de geadopteerde pony terug. Anders zou ik weer een pony alleen hebben staan. Ik wilde ook geen jong ding er bij in gooien en een wat oudere (15+) maar gezonde Shet bleek lastig te vinden. Nu heeft mijn shet een fijn vriendinnetje en heb ik een verwaarloosde pony een goed thuis kunnen geven. Dus ik ben hartstikke blij met pzb :+


Precies dezelfde ervaring als jij. Goede pony als gezelschap voor mijn (na het overlijden van onze welsh) eenzaam achtergebleven pony via hen gekregen. Door fysieke problemen moest ik beide pony's 'wegdoen'. Ze zijn samen door PzB elders geplaatst. Heb contact met de nieuwe eigenaar en het gaat prima.

Ik lees hier veel opmerkingen over het 'pennygedrag' van Calijn.
Ik heb diep respect voor haar en haar vader, die al die dieren feitelijk met z'n tweeën opvangen en verzorgen.
Ja, er zijn vrijwilligers en vast ook echte 'Penny-meisjes' die daar helpen, maar zeg nou zelf, wat is er mooier als je jong bent en voor verwaarloosde dieren kunt zorgen, dat is toch een echte penny-droom?
het gaat erom dat die, vaak stumperige en sneue dieren zorg krijgen en geholpen worden, en dat doen ze toch maar mooi.

De eerste keer dat ik Calijn zag (toen ik onze pony ging ophalen) was ze denk ik 16 en reed ze met een volgeladen mestkar naar de mestplaats; ze had net ik weet niet hoeveel stallen uitgemest. Denk dat de omgang met de opvangdieren haar enige 'ontspanning' is en dat het haar motiveert om te werken 'als een paard'. :)

Ik vind het echt ongelooflijk hoeveel werk vader en dochter samen verzetten, er zal nauwelijks tijd zijn voor iets anders. Vind het verbazingwekkend wat ze allemaal doen.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:39

Het zijn hardwerkende mensen met het hart op de goede plaats. Ik heb ze niet persoonlijk en heb ook geen ervaring met ze. Zo af en toe zie op YouTube Wat voorbij komen. Aan medische zorg en goede verzorging hebben de paarden geen gebrek volgens mij. En al zou Calijn daarnaast af en toe een paard voor de handel of voor haar zelf hebben? Zolang dat niet uit de stichting betaald wordt, en ze zeggen van niet, dan moet dat geen probleem zijn.

Verder moet je zelf bepalen of je met ze in zee wil. Ik denk dat he dat vooral moet doen als je een paardje een leuk leventje wil geven en niet als je zelf opzoek bent naar een rijpaard oid. Wat in dit topic staat als ervaring vind ik wel interessant, een paard adopteren als gezelschap voor je overgebleven paard.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:45

Ik ken deze organisatie verder niet, maar ieder hulpbehoevend paard dat hulp krijgt, is er een. Mooi dat mensen zich daarvoor zo hard inzetten.

Ik heb net even de site bekeken. Die ziet er mooi uit.
Maar ik wil de mensen achter Paard zoekt Baas aanraden om de teksten eens te laten bekijken door iemand die te foutjes eruit kan halen. Dan komt het veel professioneler over. En professionaliteit is belangrijk voor de uitstraling van een club die donaties vraagt en paarden herplaatst.

Wie weet lees er iemand van Paard zoekt Baas mee :)

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:47

Iemand op bokt heeft toch 2 paarden van paard zoekt baas.....kan niet op haar naam komen, iets met art.....
Edit Art_ifisious

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:07

Hier ook goede ervaringen met de stichting. En zelf een opvanger van hen bij mij staan.

En Ja het heeft een hoog Penny-gehalte, en ja hun taal is niet de sterkste kant en verdient zeker nog aandacht.
Maar hun hart zit op de goede plaats, ze maken lange dagen, hebben hoge kosten en proberen de paarden echt wel te helpen.
Wat ik soms wel mis is het open staan voor alternatieve ideeen als plan a van hun eigen dierenarts niet werkt. Maar dat is niet anders bij handelsstallen bijvoorbeeld. Die krijgen zelfs vaak minder uitgebreid medisch onderzoek maar worden gewoon voor een schijntje doorverkocht en gaan vaak van eigenaar tot eigenaar.
Doordat PzB met een adoptiesysteem werkt, voorkomen ze dat en hebben ze zelf in de hand waar het paard bij een eventuele mismatch heen gaat.

Voor wie oprecht meer wil weten, die mag PB sturen.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:31

Ik vraag me ook af wat er dan precies mis is met de uitvoering. Het is niet omdat iemand iets anders doet of aanpakt dan jijzelf zou doen, dat het meteen verkeerd is. Want als ik mezelf dan als uitgangspunt zou nemen, is grofweg iedere sportruiter verkeerd bezig. :') Zo werkt het natuurlijk niet.
Ik vind het eigenlijk wel een prestatie om op zo jonge leeftijd zo een stal te moeten onderhouden en alles zelf te regelen. Dat vind ik niet echt penny, dat is hard labeur.

xAurea

Berichten: 65
Geregistreerd: 22-07-20
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 00:03

Even over dat paard Tully en haar ‘echte’ eigenaar.
Vrouw woont zelf niet in nederland, maar in Zwitserland of Oostenrijk, iets in die richting.

Vrouw had intresse in mijn paard wat in april te koop stond, een trakehner met fantastische bloedlijnen, en een fantastisch karakter. Helaas had ze artrose en was ze hier niet meer geschikt was om meer als 2x per week te rijden. Terwijl ze pas 8 was en pas 2 jaar onder het zadel. In de advertentie stond aangegeven dat de merrie zeer sensibel was en niet bomproof. Ook stond erbij dat het geen beginnerspaard was.

Waar ze mijn merrie voor wou kopen? Voor haar man die weinig rijervaring had en er ALLEEN buitenritten mee ging rijden, zonder andere paarden dus.

Ik denk dat ze mijn merrie (die alle oefeningen tot M2 kende) voor een leuk prijsje hadden willen kopen, om haar daarna gewoon weer te verkopen als leuk sportpaard...

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 00:18

xAurea schreef:
Even over dat paard Tully en haar ‘echte’ eigenaar.
Vrouw woont zelf niet in nederland, maar in Zwitserland of Oostenrijk, iets in die richting.

Vrouw had intresse in mijn paard wat in april te koop stond, een trakehner met fantastische bloedlijnen, en een fantastisch karakter. Helaas had ze artrose en was ze hier niet meer geschikt was om meer als 2x per week te rijden. Terwijl ze pas 8 was en pas 2 jaar onder het zadel. In de advertentie stond aangegeven dat de merrie zeer sensibel was en niet bomproof. Ook stond erbij dat het geen beginnerspaard was.

Waar ze mijn merrie voor wou kopen? Voor haar man die weinig rijervaring had en er ALLEEN buitenritten mee ging rijden, zonder andere paarden dus.

Ik denk dat ze mijn merrie (die alle oefeningen tot M2 kende) voor een leuk prijsje hadden willen kopen, om haar daarna gewoon weer te verkopen als leuk sportpaard...

Was Tully jouw paard? Ik had er nog interesse in namelijk :o
Mooi dier!

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 00:29

Tsja, voor iedereen die het verhaal over Tully een beetje gevolgd hebben: sinds dat ze bij PzB stond, is ze voordat ze definitief verkocht is, 1 keer bijna verkocht. Op Instagram hadden ze dan toch niet de juiste match gevonden. Daar klopt nou weer net niks van, paard heeft bij de keuring niet eens de buigproef gehaald, zeer waarschijnlijk omdat ze zo beroerd op haar hoeven stond volgens de DA. Dier had echt al lange tijd geen smid gezien. Beetje krom voor een stichting voor verwaarloosde paarden :+.

En dat weet ik, ik was namelijk die koper die haar heeft laten keuren. Ofterwijl, ik ben geen fan :+.

sennanina
Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-20

Re: Paard zoekt baas, meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 00:41

ik ken pzb zelf niet persoonlijk maar ik vind het super goed wat ze voor de paarden doen en ik heb ze ontmoet op horse event en daar waren ze echt heel aardig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 01:01

Maartje9 schreef:
Tsja, voor iedereen die het verhaal over Tully een beetje gevolgd hebben: sinds dat ze bij PzB stond, is ze voordat ze definitief verkocht is, 1 keer bijna verkocht. Op Instagram hadden ze dan toch niet de juiste match gevonden. Daar klopt nou weer net niks van, paard heeft bij de keuring niet eens de buigproef gehaald, zeer waarschijnlijk omdat ze zo beroerd op haar hoeven stond volgens de DA. Dier had echt al lange tijd geen smid gezien. Beetje krom voor een stichting voor verwaarloosde paarden :+.

En dat weet ik, ik was namelijk die koper die haar heeft laten keuren. Ofterwijl, ik ben geen fan :+.

:') Wauuww, wat slecht. Helemaal voor een stichting met veel jongere fans.