hoe kun je ouders overhalen om op paardrijden te mogen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:25

Storm schreef:
Bente12 schreef:
ik mag wel op een andere sport aleen ik wil al heel lang op paardrijden en eerst vonden ze me nog nii verantwoordelijk genoeg allen hier in de buurt vragen ze wel 18 euro per les


Als je een leskaart neemt, is het vaak al een stuk goedkoper. Ook kun je kijken of er ergens anders lessen gegeven worden. Zo hadden wij in de buurt een manege dat niet echt een manege was maar je kon er voor een klein bedragje wel rijden. Jongere meiden gaven je dan 'les', of je er veel kon leren betwijfel ik, maar je was wel lekker met paarden bezig.


Dit lijkt heel leuk, maar zou ik ivm veiligheid toch echt niet doen.

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 11:27

Ik had dit vroeger ook. Mijn ouders vonden het te duur (logisch met 4 kinderen!) en ik heb door middel van een kranten/folderwijk de helft zelf betaald. Toen kon het wel :)

Bente12
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 11:41

eefje1202 schreef:
Toen ik op paardrijden wilde vonden mijn ouders het ook duur. Het is vergeleken sommige andere sporten ook een erg dure sport. Misschien kan je proberen om zelf een beetje mee te betalen, zodat het voor je ouders minder duur wordt.

hey
bedankt ga ik doen want ik wil het wel heel graag dus dat heb ik het er wel voor over

Bente12
Berichten: 32
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 11:43

testes76 schreef:
Je ouders een keer meenemen naar de manege. Hopelijk zien ze hoe leuk paarden zijn en mag je lessen. Succes +:)+

ga ik vragen o ze dat willem

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:06

Ik ben vroeger eerst begonnen met om de week te lessen omdat ik ook nog op een andere sport zat, misschien is dat een optie?

Anoniem

Re: hoe kun je ouders overhalen om op paardrijden te mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:27

Probeer of je ergens een folderwijk kan krijgen en daarmee wat centjes binnen te halen. Daarnaast vragen of je klusjes kan doen zoals een keer stofzuigen in huis, na het eten opruimen, auto wassen etc. in ruil voor extra zakgeld of dat ze een gedeelte van je lessen betalen! Succes! Misschien als ze inzien dat het serieus is dat ze je er wel
In tegemoet willen komen. Desnoods ga je om de week lessen nemen.

kirakira
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:06

Tip:
1. Laat leuke filmpjes zien om te laten zien hoe leuk het is.
2. niet te lang zeuren hihi

Hopenlijk heeft het gewerkt *D

kirakira
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:46

Nou ja het moet ook goed uit komen he?
Wand als je het heel druk hebt ja dan is het wel moeilijk...
Laat anders wat filmpjes zien misschien zien ze dan
hoe leuk het is?
Maar andere mensen klikken dit vast ook aan om te kijken hoe ze het moeten doen dus ja
Mijn tips zij gewoon eerst vragen
filmpjes laten zien ( sorry dat ik het dubbel zeg ;) )
Voor je verjaardag vragen.
of de laatste smoesjes verzinnen hihihi :D

MimixDaina

Berichten: 207
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:19

hoi! Ik zat ook met dit dillema onlangs. Mijn ouders kunnen het niet betalen, maar ik werk 2 baantjes dus ik ben gaan kijken naar sites van maneges in de buurt, alles gaan uitrekenen, dit in een documentje gezet met alle info van de manege en alle voordelen ervan. En nu hebben ze gezegd dat het hoogstwaarschijnlijk mag. Ik betaal dan alles zelf, dat is dan 130 euro voor 3 maand lessen, jodhpurs, chaps, kleding heb ik nog van werk(ik werk op een dressuurstal en nee daar kan ik niet rijden omdat ik nog een zware beginner ben en dat zijn allemaal ,dure, dressuur paarden die lichte tour lopen enz, dus daar kan je niet op leren rijden). Maar een documentje maken met alle info erin, berekeningen, ik had ook een screensshot van de route van google maps. Dit heeft mij echt geholpen.

capopjekop

Berichten: 30656
Geregistreerd: 30-11-03

Re: hoe kun je ouders overhalen om op paardrijden te mogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:27

Kijk ook eens op de site van de gemeente. In Arnhem heb je bijvoorbeeld voor mensen met een laag inkomen de gerlepas. Dan kan het gezin met korting sporten. Wellicht heeft jouw gemeente ook wel zoiets

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:07

_lauraaa_ schreef:
Probeer of je ergens een folderwijk kan krijgen en daarmee wat centjes binnen te halen. Daarnaast vragen of je klusjes kan doen zoals een keer stofzuigen in huis, na het eten opruimen, auto wassen etc. in ruil voor extra zakgeld of dat ze een gedeelte van je lessen betalen! Succes! Misschien als ze inzien dat het serieus is dat ze je er wel
In tegemoet willen komen. Desnoods ga je om de week lessen nemen.



Folderwijk op je 12e mag helemaal niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:22

Je kan ook voorstellen om per 2 weken een les te nemen ipv 1 keer per week.
Hoop dat het lukt voor je!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:28

Welke klusjes/taken in huis doet je moeder allemaal?
Wat kost een les?

Stel een les kost per week €15, overleg dan of je klusjes mag doen om dat te verdienen voor je les.

Bijvoorbeeld:
Vaatwasser, inruimen €1,00
Vaatwasser uitruimen €0,75
Gasfornuis schoonmaken €0,50
Stofzuigen, per verdieping €1,00
Dweilen per verdieping €0,75
Was opvouwen per mand €1,00
Strijken per kledingstuk €0,25

Overleg de bedragen met je ouders en maak een kaart waarop jullie samen bij kunnen houden welke taken je doet en wat je daarmee verdient hebt. Met 12 jaar moet dat best lukken om in een week een les bij elkaar te klussen.

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:53

Daphara schreef:
Bijvoorbeeld:
Vaatwasser, inruimen €1,00
Vaatwasser uitruimen €0,75
Gasfornuis schoonmaken €0,50
Stofzuigen, per verdieping €1,00
Dweilen per verdieping €0,75
Was opvouwen per mand €1,00
Strijken per kledingstuk €0,25


_O- sorry


@ TS; Ook voor mijn ouders was het een dure hobby, maar ze zagen hoe gelukkig ik er van werd. Ik mocht 1x in de 2 weken rijden en niet in de wintermaanden (oktober tot maart). Misschien is dat een optie? Uiteindelijk heb ik veel op de manege gewerkt, waardoor ik de andere lessen zelf kon betalen en toch iedere week kon rijden.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:02

Coentjuh schreef:
Daphara schreef:
Bijvoorbeeld:
Vaatwasser, inruimen €1,00
Vaatwasser uitruimen €0,75
Gasfornuis schoonmaken €0,50
Stofzuigen, per verdieping €1,00
Dweilen per verdieping €0,75
Was opvouwen per mand €1,00
Strijken per kledingstuk €0,25


_O- sorry


@ TS; Ook voor mijn ouders was het een dure hobby, maar ze zagen hoe gelukkig ik er van werd. Ik mocht 1x in de 2 weken rijden en niet in de wintermaanden (oktober tot maart). Misschien is dat een optie? Uiteindelijk heb ik veel op de manege gewerkt, waardoor ik de andere lessen zelf kon betalen en toch iedere week kon rijden.


Nou ja, het is maar een voorbeeld. Op deze manier spaarde ik als 10 jarige in guldens mijn lessen bij elkaar. Ik zal de bedragen niet precies meer weten, maar we hadden geen vaatwasser, dus afwassen was inclusief afdrogen en we hadden ook geen droger, dus de was ophangen hoorde er ook nog bij. Voor 1 lading was, inclusief ophangen, strijken en opvouwen kreeg ik 1 gulden, dat weet ik nog wel.
Mijn lessen waren 10 gulden per les en werd later fl 12,50

Maar goed, dat was 30 jaar geleden, zakgeld kregen we niet, dat moesten we verdienen. Ik heb hard voor mijn paardrijlessen gewerkt, ben er nooit slechter van geworden.

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:31

Nee ik ook niet :)

Is een verzorgpony ook geen optie TS? Of dat je iemand kunt helpen (in bijzijn van eigenaresse ivm je ervaring - denk ik) en lekker rommelen met de pony's / paardjes.

Joepiepower
Berichten: 4
Geregistreerd: 15-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:49

Zorg dat je een deel van de kosten zelf betaalt... en neem hen bv. eens mee naar een manege in de buurt. Als ze zien dat je het echt tof vindt zal je het je ooit wel lukken!