''vriendin'' van stal

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merlexsiep
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-04-19

''vriendin'' van stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 17:36

hallo paardenmeisjes,


k zit ff met een probleempje... K heb dr dus voor gezorgd dat een meisje uit mijn klas nu ook een verzorgpony heeft op stal.. (puur uit medelijden, annemiek (ff n anonieme naam wegens privacy) heeft het thuis soms beetje lastig zegt ze)
maar nu is het probleem.. mijn aller beste vriendin (hanneke) staat daar ook op stal, die was ook heel erg goed bevriend met Annemiek.
Ineens is Annemiek op de een of andere manier jaloers ofzo geworden op de hechte vriendschap tussen Hanneke en mij.
Vorige week kwam Hanneke naar me toe lopen in de pauze en vertelde me dat Annemiek tegen haar had verteld dat ik schijnbaar had gezegt dat ik Hanneke eigenlijk helemaal niet mag en het vreselijk k*t vindt als we samen op bosrit gaan, omdat ik liever alleen ga, ze vroeg daarbij of het waar was waarop ik antwoorden nee tuurlijk niet Hanneke! ze antwoorden ''ja k dacht al.. man man man wat is dat meisje goed bezog zeg.. beetje aandacht tekort ofzo..''. helemaal niks van dat verhaal klopte!! Die dag kwam Annemiek ook naar mij toe gestorm met het gerucht dat Hanneke over mij had gezegt dat ik een arrogant stom wijf ben en dat ik achterbaks was bla bla bla.. dus ik naar Hanneke,.. maar nee verhaal klopte natuurlijk niet!
Nu zitten we met het probleem dat Annemiek dus niet weet dat wij tegen elkaar hebben gezegt wat zij heeft gezegt. wel vraagt ze ''waneer ga je weer stal?'' ''zullen we samen rijden'' ''kun je me helpen met mn paard?'' Het voelt op dat moment gewoon zo rot omdat ik weet wat ze heeft lopen zeggen. nu wil ik dus eigenlijk gewoon niks meer van dat kind hebben, omdat ze gewoon zo erg schijnheilig,achterbaks is.. Op stal is het lastig haar te ontlopen omdat zij met haar ''verzorgpony'' naast mijn eigen paard staat.
Ze verzorg haar paard nog niet lang (denk nu 4 weekjes) maar Annemiek heeft ook nog niet heel erg veel ervaring met paarden waardoor ze zelf van de eigenaar en haar ouders nog niet zelf naar dat paard toe mag gaan.. Wel blijft ze aan mij en Hanneke vragen of we haar willen komen helpen met haar paard... allebij zijn we er klaar mee dus zeggen we ieder keer dat we niet naar stal gaan maar dan is ze er toch (weet niet waarom als ze nog niet alleen mag komen en ze haar paard niet eens pakt als ze op stal is.)
Nou is dus mijn vraag of iemand tips heeft om haar duidelijk (niet op een boze manier!!) te maken dat ze het maar uit moet zoeken met haar paard?

kusjes van mij xx *\o/* *\o/* *\o/*

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:39

Gewoon zeggen wat je hebt gehoord :)
'Ik hoorde van Hanneke dat je nare dingen over mij zegt, wil je daarmee stoppen? Als het zo moet help ik jd liever niet meer met je paard, sorry.

Duidelijk zat. :j

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: ''vriendin'' van stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:44

Ik verplaats dit topic naar Young rider talk.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:44

Mijn eerste reactie zou ook zo'n dat ik weinig met iemand te maken zou willen hebben als ze mij en mijn vriendinnen probeert op te breken. Waarschijnlijk had ik dit op jouw leeftijd ook wel gedaan. Ik vermoed echter dat dit gedrag voortkomt uit onzekerheid en angst om jou als vriendin te verliezen. Zeker jongere meisjes in een lastige thuissituatie (waar dergelijk gedrag wellicht ook door gezinsleden wordt vertoond) kunnen rare fratsen uithalen dan.

Ik zou haar rustig maar duidelijk uitleggen dat je hier niet van gediend bent en dat jullie prima alle 3 vriendinnen kunnen zijn. Als ze dan doorgaat zou ik harder zijn, maar voor nu nog even de kans geven om haar gedrag aan te passen.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: ''vriendin'' van stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:48

zeggen dat je er niet van gediend bent wat ze heeft gezegd en daarna zou ik het haar lekker uit laten zoeken.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: ''vriendin'' van stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:53

Gewoon zeggen dat je weet wat ze allemaal achter je rug heeft gezegd en je daarom liever niet meer met haar praat tenzij strikt nodig. Als je zulke dingen doet mogen daar best consequenties aanzitten.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:55

Ierpier schreef:
Mijn eerste reactie zou ook zo'n dat ik weinig met iemand te maken zou willen hebben als ze mij en mijn vriendinnen probeert op te breken. Waarschijnlijk had ik dit op jouw leeftijd ook wel gedaan. Ik vermoed echter dat dit gedrag voortkomt uit onzekerheid en angst om jou als vriendin te verliezen. Zeker jongere meisjes in een lastige thuissituatie (waar dergelijk gedrag wellicht ook door gezinsleden wordt vertoond) kunnen rare fratsen uithalen dan.

Ik zou haar rustig maar duidelijk uitleggen dat je hier niet van gediend bent en dat jullie prima alle 3 vriendinnen kunnen zijn. Als ze dan doorgaat zou ik harder zijn, maar voor nu nog even de kans geven om haar gedrag aan te passen.

Ik denk ook dat je haar nog een kans moet geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:01

Ik zou eens met haar (en jullie ouders) om tafel gaan. Ik denk ook dat het uit onzekerheid komt. (Ik heb niemand, en ze zijn heel close. Dus daar komik niet tussen)
Ik zou haar nog een kans geven om haar te helpen en samen te rijden, onder een paar voorwaarden. Niet achter elkaars rug om praten, etc. En natuurlijk moet je dit zelf ook niet doen. Vertrouwen komt van twee (in dit geval drie) kanten! (En dat achter de rug om praten doe je met je openingspost wel een beetje. 'Omdat ze zo achterbaks is', dus denk daar om!)

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: ''vriendin'' van stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:30

Een gesprek met zijn drietjes en dan allebei eerlijk zeggen dat jullie het niet leuk vinden dat ze dat soort dingen zegt, dat dat daarom ook de reden is dat jullie haar niet graag meer helpen met haar verzorgpaard en om haar helpen ervaring op te doen, geef haar een kans om het te zeggen waarom ze zo heeft gedaan. Zeg ook dat jullie dit soort praatjes en gedoe niet meer willen hebben, wie weet draait ze bij en kunnen jullie wel leuk met zijn 3-tjes bezig zijn met de paarden op stal, werkt het niet dan betrek je haar er niet meer bij.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: ''vriendin'' van stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:55

Ik vind het als eerste erg knap dat je met je beste vriendin zo goed kunt praten.
Mijn tip, maak het bespreekbaar wat annemiek doet.
Zeg haar dat je haar mag, maar dan wel als ze gewoon eerlijk is.
Je vind het vervelend om dingen achter je rug te horen.

Ik denk namelijk dat het uit een jaloerzie voortkomt omdat jij en je beste vriendin een goede band met elkaar hebt

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 18:58

De situatie klinkt me bekend in de oren. Ik heb oa als kind iets gelijkaardigs meegemaakt...
Ik zou in jouw plaats zeggen dat je het heel vervelend vindt dat ze zulke dingen gezegd heeft tegen jullie. Dat kan je denk ik best doen samen met Hanneke. Je kan altijd zeggen dat dat gedrag ervoor zorgt dat je het moeilijk vindt om haar nog te helpen. (En als je dat zelf wil kan je zeggen dat je haar wel wil helpen als ze zoiets niet meer doet).
Probeer zo letterlijk mogelijk te zeggen wat zij zei wat jou stoort, zeg hoe je je daarbij voelt en waar jij nu behoefte aan hebt.

Ik heb ooit aan een toenmalige vriendin gezegd dat ik haar graag wilde helpen, maar niet op de manier waarop het op dat moment ging en dat als er niets veranderde, ik haar niet meer wou helpen. Dat vond ik toen ook heel moeilijk, maar het voelde voor mij wel echt als een opluchting. We hebben het pas maanden later min of meer uitgepraat. Het is al jaren geleden maar ik herinner het mij wel nog heel goed en het heeft onze vriendschap wel veranderd. Voor mij voelt het goed zo.