Manege pony overkopen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 14:31

Nee dat mag helaas niet :(

anjali
Berichten: 15184
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:35

Waar rijden de andere pensionklanten daar dan? Want ik vind wel dat er een plek moet zijn,al is het maar een afgezet stukje paddock,waar je met je paard kunt oefenen zonder gelijk helemaal langs een weg naar het bos te moeten.En zelfs mensen die niet rijden willen misschien wel eens longeren of grondwerk doen.Daar moet toch iets voor zijn waar dat kan.

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 15:54

anjali schreef:
Waar rijden de andere pensionklanten daar dan? Want ik vind wel dat er een plek moet zijn,al is het maar een afgezet stukje paddock,waar je met je paard kunt oefenen zonder gelijk helemaal langs een weg naar het bos te moeten.En zelfs mensen die niet rijden willen misschien wel eens longeren of grondwerk doen.Daar moet toch iets voor zijn waar dat kan.

Alleen de kinderen van de eigenaresse en 1 iemand anders rijden. Heel veel pensionklanten wonen best ver en komen maar 1x per week. De andere pensionklant rijdt gewoon in het bos omdat haar paard heel rustig is. De kinderen van de staleigenaresse rijden gewoon in de paddock, maar dat is niet serieus. 1x ging dit fout en nu willen ze wel gewoon een rijbak maken. Ze hebben namelijk al een afgezet stuk waar ze de bak willen maken, maar wanneer dit gebeurd weet ik niet. Zij rijden ook maar heel weinig nu en als ze rijden gaan ze naar het bos.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:56

Mag je dan niet in het al afgezette stuk rijden?
Als dat toch maar ligt te liggen om een bak te worden...

Ik zou eens vragen wat de plannen zijn en wanneer ze daadwerkelijk gaan beginnen, want het nu de ideale tijd er voor qua weer.

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 15:57

Ineke2 schreef:
Mag je dan niet in het al afgezette stuk rijden?
Als dat toch maar ligt te liggen om een bak te worden...

Ik zou eens vragen wat de plannen zijn en wanneer ze daadwerkelijk gaan beginnen, want het nu de ideale tijd er voor qua weer.

Ik zou niet weten of dit mag, maar ik kan het een keer vragen.

Nyaleti

Berichten: 6305
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:05

Misschien juist een goed idee om eens met een ander paard te wandelen (of later rijden). Ze komt van de manege en zal dus gewend zijn om altijd met meerdere paarden naar buiten te gaan, misschien dat ze het daarom eng vind alleen.

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:05

Ik zou het zeker (misschien samen met je ouders) even vragen! Soms is er best wat meer mogelijk als je zelf aan geeft wat te willen. Daar betalen jullie ook voor denk ik. :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 19:26

Er had een andere pensionklant net deze foto’s van Shelby gemaakt Afbeelding
Afbeelding

Ze ging best dicht bij de kuddeleider liggen <3

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:27

Wat een mooie foto’s zeg, echt een kadootje <3

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:32

Ahh lief!!!

gerlindie

Berichten: 4653
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:43

Ziet er ook uit als een super fijn plekje voor Shelby!

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:08

Aah, wat ontzettend fijn dat ze zo kan ontspannen zeg! Dat moet voor jou ook goed voelen, of niet?
Ik vind haar al veel zachter ogen vergeleken met het begin van dit topic.

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:09

Wat super fijn dat shelby helemaal haar plekje bij je gevonden heeft!

Wat me wel bekruipt is het gevoel dat de stalhouder jou je pony een beetje onthoudt. €1700 is veel geld voor een pony die haar gras kort houdt. Om het even zo te zeggen. Daar voor heb je haar niet gekocht lijkt me. Lekker die pony veel knuffelen, poetsen, verwennen, wandelen en rijden. Daar heb je haar toch voor?

Als dat niet op deze stal kan, dan zou ik op zoek gaan naar wat anders. Misschien rigoreuze beslissing en wat snel, maar ik lees steeds berichten dat de staleigenaar niet wilde etc etc

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 20:46

Dagmar11 schreef:
Wat super fijn dat shelby helemaal haar plekje bij je gevonden heeft!

Wat me wel bekruipt is het gevoel dat de stalhouder jou je pony een beetje onthoudt. €1700 is veel geld voor een pony die haar gras kort houdt. Om het even zo te zeggen. Daar voor heb je haar niet gekocht lijkt me. Lekker die pony veel knuffelen, poetsen, verwennen, wandelen en rijden. Daar heb je haar toch voor?

Als dat niet op deze stal kan, dan zou ik op zoek gaan naar wat anders. Misschien rigoreuze beslissing en wat snel, maar ik lees steeds berichten dat de staleigenaar niet wilde etc etc

We mochten dat op zich wel doen, maar ze zei dat dat dan niet verstandig was. Ik heb soms dit gevoel ook wel bijvoorbeeld dat wij merken dat Shelby niet alleen op hooi kan staan als ik straks weer ga rijden en de zoon van de staleigenaresse zei van: “waarom zou je krachtvoer voeren” en mijn moeder zei ook dat we brokken hadden gehaald en toen zei ze: “Oohw ga je haar brokken geven?” Op zich is het niet erg natuurlijk als je je mening uit maar dit gaf mij een beetje het gevoel als of ik haar dat stiekem moet geven want ik heb dan zo’n gevoel alsof ik iets ‘fout’ doe. Ik denk niet dat ze dit zo bedoelt want ze is verder super aardig etc. En ze wilt denk ik het beste voor Shelby, maar dit had ik in het begin wel een beetje.

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:58

DaimysHorses schreef:
We mochten dat op zich wel doen, maar ze zei dat dat dan niet verstandig was. Ik heb soms dit gevoel ook wel bijvoorbeeld dat wij merken dat Shelby niet alleen op hooi kan staan als ik straks weer ga rijden en de zoon van de staleigenaresse zei van: “waarom zou je krachtvoer voeren” en mijn moeder zei ook dat we brokken hadden gehaald en toen zei ze: “Oohw ga je haar brokken geven?” Op zich is het niet erg natuurlijk als je je mening uit maar dit gaf mij een beetje het gevoel als of ik haar dat stiekem moet geven want ik heb dan zo’n gevoel alsof ik iets ‘fout’ doe. Ik denk niet dat ze dit zo bedoelt want ze is verder super aardig etc. En ze wilt denk ik het beste voor Shelby, maar dit had ik in het begin wel een beetje.


Oké maar ik begrijp dus dat uit de wei halen onverstandig is? En al die andere dingen zoals poetsen en knuffelen ook? Is dat echt? Dan was ik vertrokken. Wat veel geld en niks mogen doen met je pony. Dure grasmaaier.

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 21:03

Dagmar11 schreef:
DaimysHorses schreef:
We mochten dat op zich wel doen, maar ze zei dat dat dan niet verstandig was. Ik heb soms dit gevoel ook wel bijvoorbeeld dat wij merken dat Shelby niet alleen op hooi kan staan als ik straks weer ga rijden en de zoon van de staleigenaresse zei van: “waarom zou je krachtvoer voeren” en mijn moeder zei ook dat we brokken hadden gehaald en toen zei ze: “Oohw ga je haar brokken geven?” Op zich is het niet erg natuurlijk als je je mening uit maar dit gaf mij een beetje het gevoel als of ik haar dat stiekem moet geven want ik heb dan zo’n gevoel alsof ik iets ‘fout’ doe. Ik denk niet dat ze dit zo bedoelt want ze is verder super aardig etc. En ze wilt denk ik het beste voor Shelby, maar dit had ik in het begin wel een beetje.


Oké maar ik begrijp dus dat uit de wei halen onverstandig is? En al die andere dingen zoals poetsen en knuffelen ook? Is dat echt? Dan was ik vertrokken. Wat veel geld en niks mogen doen met je pony. Dure grasmaaier.


Poetsen en knuffelen mag wel gewoon en uit de wei halen hebben wij nu gewoon gedaan. Maar ze laat wel op een voorzichtige manier merken dat ze dat zelf niet zo verstandig vindt. Dit komt in ieder geval wel zo over.

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:14

Het lijkt een mooie plek op de foto’s waar ze nu staat Maar ik was al lang vertrokken.. JIJ betaald om JOU pony daar te huisvesten, maar mag niet eens iets met haar doen wat je zelf wil? Uit de wei halen is onverstandig? Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord namelijk.. je hebt haar niet gekocht om haar de rest van de leven in de wei te zetten en niks mee te doen neem ik aan? Ze verwildert zo ook, ze zal steeds minder kunnen en als je een tijd niet rijd moet je niet verwachten zo op te kunnen stappen..
Het spijt me dat ik het zo zeg maar ik heb het idee dat de stal eigenaar doet dat het haar pony is en jij haar verzorger bent...

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:26

Ik denk dat de staleigenaar veel ervaring heeft en begrijpt dat je alles stap voor stap moet doen en dat alles dan de grootste kans van slagen heeft.

Paard lijkt het echt heel goed te hebben. En een ervaren staleigenaar is veel waard wanneer je zelf nog niet zoveel ervaring hebt. Ik vind juist dat ze het goed en verstandig aanpakt.

Wanneer je dingen graag anders wil kun je altijd overleggen lijkt me, misschien kan ze dan ook uitleggen hoe zij er tegenaan kijkt.

Persoonlijk vind ik het heel verstandig dat je lekker rustig aan doet. Dat is in het belang van je paardje. Ik begrijp de toon van de laatste berichten niet goed.
Het is elke euro waard als je een echt paardwaardige plek hebt!

anjali
Berichten: 15184
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:38

Knabbel1070 schreef:
Het lijkt een mooie plek op de foto’s waar ze nu staat Maar ik was al lang vertrokken.. JIJ betaald om JOU pony daar te huisvesten, maar mag niet eens iets met haar doen wat je zelf wil? Uit de wei halen is onverstandig? Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord namelijk.. je hebt haar niet gekocht om haar de rest van de leven in de wei te zetten en niks mee te doen neem ik aan? Ze verwildert zo ook, ze zal steeds minder kunnen en als je een tijd niet rijd moet je niet verwachten zo op te kunnen stappen..
Het spijt me dat ik het zo zeg maar ik heb het idee dat de stal eigenaar doet dat het haar pony is en jij haar verzorger bent...

Het is inderdaad een mooie plek.Maar het is wel jouw pony en je moet er wel wat mee mogen doen. Want het is inderdaad zo bij sommige paarden,dat als je er lange tijd niet mee gereden hebt, dat ze dan minder gemakkelijk worden onder het zadel.Je hebt de pony niet gekocht als weidevulling voor de stalhoudster, maar als rijpony voor jezelf.De kinderen van je stalhoudster rijden dus wel en ook op het terrein daar. Dan moet jij dat ook mogen vind ik.Die pony is manegepony geweest en dus gewend om bereden te worden.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:05

Ik lees dit al een tijdje en mijn allergieklieren spelen hoog op. Je hebt echt niemand nodig om je onzeker te maken, die je aan alles laat twijfelen wat je wil doen. Als je je eerste paardje hebt, moet je mensen om je heen hebben die je willen helpen. Niet mensen die je willen laten voelen dat jij nog van niks weet. Ik zou daar rap vertrekken óf zorgen dat je heel sterk in je schoenen komt te staan.

Het is jouw pony, niet die van een manege of de stalhoudster. Het voelt precies alsof je daar nog aan moet wennen. Zolang jij niemand lastig valt of in gevaar brengt, bepaal jij wat je met je paard doet. En als jij brokken wil geven, geef je brokken. Je merkt vanzelf wanneer er iets niet goed gaat. Paarden zijn niet van glas, en als je iets verkeerd doet, zijn er altijd oplossingen! Lees veel, verdiep je in je paard en ga genieten van het diertje! En als je het gevoel hebt dat deze dame je da ontneemt, wacht niet te lang om een andere plek te zoeken. Je bent niet afhankelijk van deze persoon en haar mening is maar gewoon haar mening.

Ik heb zelf in deze situatie gezeten, en het beste wat ik heb gedaan is mijn eigen koers gaan varen. Open staan voor adviezen van anderen en kijken wat daaruit bij je past en je eigen ding doen. Heel veel plezier met je pony!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:41

Wat je schrijft, eventueel, is exact wat ik zonet als stille meelezer ook dacht te gaan schrijven.:j
Op foto's kan iets er heel mooi uitzien, maar als het management je zo probeert in te kaderen, met een paard dat geheid heel wat gekkere dingen gewend is uit haar manegeleven. Dan spelen bij mij ook de allergie-kriebels op.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:38

Kijk, in de paardenwereld weet iedereen het altijd beter. Mensen geven geen advies, ze vinden dat jij moet doen wat zij zeggen. Maar.. het is jouw pony, dus jij doet er mee wat jij wil. Zo simpel is het en als je iets niet weet dan kun je dat vragen. Dan kan er advies of een mening volgen, maar als jij dan denkt van hmm nee, klinkt niet logisch dan doe je het gewoon niet op die manier.

Ik vind het daarnaast ook zeer vreemd om zo'n jong meisje haar pony in een kudde te laten verzorgen. Paarden kunnen ruzie krijgen of schrikken en als jij dan tussen zo'n kudde staat is dat levensgevaarlijk.

Ik zou ook zeggen ga gewoon lekker met die pony aan de gang, een ander zou zeggen laat hem nog wat weken wennen. Doe wat jij denkt wat het beste is en dat kan ook echt nog flink verschillen per dier.

Als je je echt zo belemmerd voelt door de stal eigenaar kan het de moeite zijn om te verhuizen. Het is niet fijn om altijd op je hoede te moeten zijn als je met je eigen pony bezig bent. Je lijkt echt het beste met haar voor te hebben en wat op te steken van adviezen dus je mag echt wel wat meer vertrouwen in jezelf hebben.

Ik heb ook een paard gehad op een stal waarbij het haast leek of het hun paard was. Ik kon dat paard thuis eigenlijk echt niet kwijt, maar ik heb hem na een maand toch naar huis gehaald en het was passen en meten, maar uiteindelijk was dat zeker de juiste beslissing.

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:46

Vergeet niet iedereen dat je gewoon met elkaar kunt praten over dit soort dingen? Het paard is niet gebaat bij steeds moeten verhuizen.
Bovendien zijn de adviezen wel goed en is de plek echt uitzonderlijk mooi.

Dus gewoon babbelen met elkaar.... niet gelijk verhuizen.
Door al die verhitte types worden paarden maar van hot naar her gesleept, niet goed voor paarden, en niet leerzaam voor eigenaren.

anjali
Berichten: 15184
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:54

Ik ben het wel met Ninx eens dat communicatie heel belangrijk is. Als je het ergens niet mee eens bent op een stalling zou je er gewoon over moeten kunnen praten.

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:55

Ninx schreef:
Vergeet niet iedereen dat je gewoon met elkaar kunt praten over dit soort dingen? Het paard is niet gebaat bij steeds moeten verhuizen.
Bovendien zijn de adviezen wel goed en is de plek echt uitzonderlijk mooi.

Dus gewoon babbelen met elkaar.... niet gelijk verhuizen.
Door al die verhitte types worden paarden maar van hot naar her gesleept, niet goed voor paarden, en niet leerzaam voor eigenaren.



Mee eens hoor!

Maar dan moet ts en haar ouders dit wel kunnen. Als zij zich hiertoe niet voelen opgewassen dan is er wel degelijk een probleem. Want ook ik krijg wel aardig jeuk van alles wat TS niet mag...