Manege pony overkopen

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 13:04

xkusjeirene schreef:
Autumnn schreef:
@xkusjeirene, qua slachtprijs 3000euro? Is het een olifant :') ? Volgens mij, ik ben niet thuis in de slachtprijzen" , zit je rond de 500 euro? Er wordt gerekend van plusminus 1 euro per kg.

Als je een bod doet is dat vaak inclusief BTW. Dat heb ik wel gedaan. Prijs neergelegd inclusief BTW. Er kwam niks achteraan


Haha een vetkleppie is het wel hoor :p. Ik ben zelf ook niet thuis in de slachtprijs. Maar zelf schat ik haar tussen de 3000 a 4000 euro, let op qua koopprijs. Maar zoals ik vele mensen hoor moet ik rekenen tegen de 5000 euro.

In die btw ben ik ook niet zo thuis. Maar ik heb begrepen omdat zij een bedrijf zijn moet je dat erbij betalen. Maar of dat dan bij de prijs is inbegrepen of dat dat er nog bij op komt, geen idee.


[ [url=m/vIKUIu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nou dat levert ie niet op. Tenzij een slager wil meebetalen aan het emotionele deel.

Hier grote volwassen dekstier en volwassen melkkoe geslacht levend gewicht iets van kleine 2000 kilo. Totaal opbrengst 1700 euro. Paardenvlees ligt er vaak nog onder qua kilo prijs. Je hebt geluk als je er 500 euro voor krijgt vandaag de dag. Denk eerder 300-400. Uitgaande dat alle vlees wordt goedgekeurd. Als ze bijvoorbeeld een tik hebben gehad wil een deel nog wel eens afgekeurd worden. Dan krijg je minder betaald.

Met die Corona ligt de consumptie van vlees veel lager. Vooral paarden gaan naar het buitenland. Laatst hier een kleine pony weggegaan. Moest zelfs 50 euro toegeven.

Maar emotioneel is zo’n paard natuurlijk meer waard

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-20 17:09

Weidemaatje schreef:
Hoe ging het wandelen? :)

Ik heb niet kunnen wandelen want ze waren bezig met bomen weg te halen, maar ik ben nu onderweg naar stal en dan gaan we wel wandelen als het kan :)

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:09

@knert (ik kan even niet quoten) inmiddels weet ik het :) Niets persoonlijk naar jou toe hoor. Maar ik bedoelde 3000- 4000 euro als prijs wat ik haar schat, voor de verkoop. Maar ik denk ook dat ze pas weggaat vanaf 5000 euro. Dus vandaar :)

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 22:30

xkusjeirene schreef:
@knert (ik kan even niet quoten) inmiddels weet ik het :) Niets persoonlijk naar jou toe hoor. Maar ik bedoelde 3000- 4000 euro als prijs wat ik haar schat, voor de verkoop. Maar ik denk ook dat ze pas weggaat vanaf 5000 euro. Dus vandaar :)


Oké.. vond het al raar

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 06:58

xkusjeirene schreef:
@knert (ik kan even niet quoten) inmiddels weet ik het :) Niets persoonlijk naar jou toe hoor. Maar ik bedoelde 3000- 4000 euro als prijs wat ik haar schat, voor de verkoop. Maar ik denk ook dat ze pas weggaat vanaf 5000 euro. Dus vandaar :)

Ik weet niet hoor, maar de pony is al een tijdje geleden verkocht aan de ouders van de Ts en daar plaatst nu updates over en de prijs heeft ze ook gemeld...

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:43

Ineke2 schreef:
xkusjeirene schreef:
@knert (ik kan even niet quoten) inmiddels weet ik het :) Niets persoonlijk naar jou toe hoor. Maar ik bedoelde 3000- 4000 euro als prijs wat ik haar schat, voor de verkoop. Maar ik denk ook dat ze pas weggaat vanaf 5000 euro. Dus vandaar :)

Ik weet niet hoor, maar de pony is al een tijdje geleden verkocht aan de ouders van de Ts en daar plaatst nu updates over en de prijs heeft ze ook gemeld...


Dit gaat over xkusjeirene haar eigen paard geloof ik, als ik haar berichten teruglees?

@TS: heb je gisteren wel lekker kunnen wandelen? :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 12:43

Ik heb even met haar over het erf gewandeld want ze vond het heeeel spannend. Ze mocht even grazen en toen deed ze wel wat rustiger. Maar ik ben niet verder gegaan, ondanks dat ze wel makkelijk stil stond als ik dat vroeg, maar ik wil het rustig opbouwen en niet ineens ver weg gaan wandelen. In de kudde doet Shelby het al heel goed, alleen wordt ze nu de hele tijd opgejaagd door een andere merrie en ze heeft daardoor ook nieuwe wondjes gekregen dus dat is niet leuk :( met de rest van de paarden heeft ze niet echt meer problemen mee alleen als ze te opdringerig zijn

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 12:44

Afbeelding

marley93

Berichten: 6048
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:12

Wat een leuk topic is dit! :)
Fijn dat je Shelby voor een mooie prijs hebt kunnen overnemen, en volgens mij komt ze bij jou helemaal tot zichzelf. Goed van je dat je het weggaan van de kudde geleidelijk opbouwt. Volgens mij gaat het helemaal goedkomen met jullie. +:)+

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:24

Frummels schreef:
Dit gaat over xkusjeirene haar eigen paard geloof ik, als ik haar berichten teruglees?

@TS: heb je gisteren wel lekker kunnen wandelen? :)

Dat werd mij niet duidelijk, misschien kan ze beter haar eigen topic maken dan blijft het overzichtelijk :)

Fijn dat je haar uit de kudde hebt kunnen halen om haar het erf te kunnen laten zien Ts :)

Skessa_
Berichten: 10705
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 15:21

Ineke2 schreef:
Dat werd mij niet duidelijk, misschien kan ze beter haar eigen topic maken dan blijft het overzichtelijk :)



Die heeft ze al hoor!

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 16:38

Het word mij steeds minder duidelijk zo, maar dat zal wel aan mij liggen dan :')

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 20:49

Haha dames en heren, laten we het er niet meer over hebben, het is totaal niet relevant! Het gaat hier om shelby en ts. @ineke2 als je meer wilt weten/ duidelijkheid wilt kijk idd maar op mijn topic of stuur me even een berichtje, dan zou ik het uitleggen :)

@TS wat een leuke foto, ze oogt lekker ontspannen. Merk je dat ook aan dr?

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 19:07

Hey! Ik heb vandaag weer met Shelby gewandeld maar dan verder. Ze vond het wel spannend maar ze deed het super goed. Met terugzetten in de paddock deed ze het ook al veel beter. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik had ook haar vliegenmasker omgedaan want ze had best last van de vliegen maar die heb ik weer afgedaan voor de avond. Ze vond het wel een beetje raar hahaha.

Annet73
Berichten: 793
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:21

Wat een droppie en wat boft ze met zo’n lief baasje!

PotjeMayo

Berichten: 583
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:44

wat een leukerd is shelby <3

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:33

Leuk hoor. Heb je al gereden?

Deemiii

Berichten: 266
Geregistreerd: 03-12-19

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 11:52

Wat fijn dat je haar hebt kunnen overkopen! Veel plezier met haar

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 12:28

Knert schreef:
Leuk hoor. Heb je al gereden?

Nee nog niet want we hebben nog geen bak op stal. We willen eerst kijken hoe ze buiten is en dan kan ik wel gaan rijden. We moeten namelijk ook langs een best wel drukke weg voordat we het bos in kunnen.

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 12:28

Demii_x schreef:
Wat fijn dat je haar hebt kunnen overkopen! Veel plezier met haar

Dankjewel! :)

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:32

Misschien kun je samen met iemand anders van stal? Met een paard waar Shelby ook een klik mee heeft?

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:31

Wat leuk zeg! Ik vind jullie een leuk stel samen!

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 13:37

01San schreef:
Misschien kun je samen met iemand anders van stal? Met een paard waar Shelby ook een klik mee heeft?

Dat zouden we inderdaad kunnen doen! Dankjewel hier had ik zelf niet echt aan gedacht :')

Hemellichaam
Berichten: 101
Geregistreerd: 21-08-19
Woonplaats: België

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:13

Leuk dat je haar hebt kunnen overkopen! Ik zou het ook met een ander paard erbij proberen, met 2 zijn ze vaak toch rustiger dan alleen :)
Succes

YvonneV
Berichten: 8795
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:16

DaimysHorses schreef:
Knert schreef:
Leuk hoor. Heb je al gereden?

Nee nog niet want we hebben nog geen bak op stal. We willen eerst kijken hoe ze buiten is en dan kan ik wel gaan rijden. We moeten namelijk ook langs een best wel drukke weg voordat we het bos in kunnen.



Mag je in het land rijden?