Manege pony overkopen

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneV
Berichten: 8793
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:16

Misschien een idee om haar een kuur Darmbalans van Ecostyle te geven?

Onze merrie had dezelfde symptomen en was erg zuur. Na een kuur darmbalans kennen we haar niet meer terug

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 21:29

YvonneV schreef:
Misschien een idee om haar een kuur Darmbalans van Ecostyle te geven?

Onze merrie had dezelfde symptomen en was erg zuur. Na een kuur darmbalans kennen we haar niet meer terug


Dankjewel voor de tip!

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 21:31

Afbeelding
Afbeelding

Hier weer wat foto’s van vandaag. Ze doet het steeds beter! Met de deken omdoen vindt ze het nog wat spannend maar nu hoefde we haar halster niet om te doen en alleen een halstertouw om haar nek en losjes vast te houden. Ze heeft zelfs gerold waar wij bij stonden! Alleen had ze haar deken al om en het lukt haar niet goed om te rollen. Dus ze zit waarschijnlijk helemaal vast.

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 11:55

Gisteren was ik weer naar Shelby geweest. Ik heb wat grondwerk gedaan en dat vond ze heel leuk! Je merkt wel dat ze zich verveelt doordat ze natuurlijk altijd elke dag sowieso meereed in de lessen. Je ziet wel aan haar dat ze zich steeds meer ontspant haar mond is namelijk ook niet meer heel erg aangespannen. Afbeelding
Afbeelding

LoveBodin

Berichten: 4370
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 11:56

Leuk om te zien is dat he? Dat je ineens overal ontspanning ziet!

Frummels

Berichten: 7031
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:05

Gefeliciteerd met je mooie pony! Wat een geluksvogel ben jij met zulke ouders. :)
Het ziet ernaar uit dat je een hele fijne plek hebt gevonden voor je pony en fijn om te lezen dat haar gedrag al iets verandert.

Weidemaatje

Berichten: 1627
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:17

Wat geweldig goed zeg hoe je met haar bezig bent en dat je echt naar haar luistert, kunnen veel mensen nog wat van leren! Ik weet zeker dat Shelby je heel erg dankbaar is voor alle liefde die je haar geeft. Je bent super bezig, ga zo door!! +:)+ +:)+

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:37

Wat een super leuke pony heb je gekocht. <3 <3
Als ik de foto's zo zie denk ik dat je een hele leuke tijd met haar gaat beleven :):)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 16:31

Frummels schreef:
Gefeliciteerd met je mooie pony! Wat een geluksvogel ben jij met zulke ouders. :)
Het ziet ernaar uit dat je een hele fijne plek hebt gevonden voor je pony en fijn om te lezen dat haar gedrag al iets verandert.


Dankjewel! Ik ben mijn ouder heel erg dankbaar! :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 16:34

Weidemaatje schreef:
Wat geweldig goed zeg hoe je met haar bezig bent en dat je echt naar haar luistert, kunnen veel mensen nog wat van leren! Ik weet zeker dat Shelby je heel erg dankbaar is voor alle liefde die je haar geeft. Je bent super bezig, ga zo door!! +:)+ +:)+

Dankjewel! <3

HorsePassion
Berichten: 995
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:39

Shelby boft maar met jou. Veel geluk met je leuke pony.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:46

Wat een spannende wendingen heb jij meegemaakt zeg! En wat super fijn dat ze nu van jou is! <3 Dat zijn echt mooie verhalen om te lezen. Je ziet echt een ontspannen snoetje tevoorschijn komen op de foto's. Wie weet wat jullie allemaal samen gaan bereiken! :D Heel erg veel plezier en geluk samen!

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 20:15

Jaa, super goed nieuws! In de loop van de dagen werden er soms wat pony’s van de kudde in Shelby’s wei gezet. Dit vond ze allemaal prima, dus vandaag heeft de staleigenaresse alle hekken opengezet zodat Shelby bij de rest kan als ze dat wilde. Ze had wel Thomas ( de kuddeleider ) samen met nog 1 paard in een aparte wei gezet van Shelby. Hij vindt haar namelijk nog een gevaar voor de jonge paardjes. Vanmiddag gingen mijn vader en ik even naar haar toe en ze stond in de kudde! Super knap, ze doet het super goed! Sommige dingen vindt ze nog erg spannend, maar dat is begrijpelijk. Thomas de kuddeleider werd met een merrie gezet die heel rustig is en de jongste van de kudde werd bij Shelby en de rest gezet. Toen deed Thomas niks meer als Shelby ging kijken vanaf het hek *\o/* sorry als het onduidelijk is :')
Afbeelding

Afbeelding

gerlindie

Berichten: 4653
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:20

Wat fijn dat het zo goed ging!

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:24

Leuk!!!

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:27

Wat een leuke fijne update! Dat doet de staleigenaresse goed met dat introduceren op deze manier +:)+

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:40

Mooi Meis, fijn om te horen dat het haar zo goed afgaat in haar nieuwe leven

Ereste
Berichten: 217
Geregistreerd: 20-09-17

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:44

Wat een heerlijk stel zijn jullie.

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:02

Wat fijn dat het allemaal zo (rustig) en zo goed gaat!
Heel fijn dat Shelby zo een kans krijgt om lekker oud te worden zonder altijd in lessen te lopen.

Nog 1 kleine tip; je touwhalster (die overigens práchtig is!) mag je iets hoger vast maken. Een touwhalster hangt altijd iets hoger dan een normaal halster met de neusband.

Anomien

Berichten: 7421
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:29

Ik geniet hier ook van. Toch weer iets leuks om van te genieten in deze tijden.

Dus hou ons op de hoogte als je dat leuk vindt!

huricane
Berichten: 794
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:17

Leuke update. Geniet van je vriendinnetje!

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 12:32

Seni schreef:
Wat fijn dat het allemaal zo (rustig) en zo goed gaat!
Heel fijn dat Shelby zo een kans krijgt om lekker oud te worden zonder altijd in lessen te lopen.

Nog 1 kleine tip; je touwhalster (die overigens práchtig is!) mag je iets hoger vast maken. Een touwhalster hangt altijd iets hoger dan een normaal halster met de neusband.


Dankjewel voor de tip! Ik had het ook gezien maar ik had hem even omgedaan om te zien of hij past. Maar ik ga hem straks even verstellen :j

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:46

Stille meelezer, maar ik wilde even zeggen dat ik dit een heerlijk positief verhaal vindt, dat ik met veel plezier lees! Ga dus vooral door met (vaak) updates plaatsen! En ik wil me aansluiten bij Ineke en Seni, wat fijn dat jouw stalhoudster ze zo mooi rustig geintroduceerd heeft!

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:11

Grappig ik zag Shelby voorbij komen op de insta van horsecharms, waar je je touwhalster denk ik gekocht hebt. Ik dacht, hee bekende pony!

Fijn dat het zo goed gaat!

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 18:37

Hoi!
Weer even een update over hoe het met Shelby gaat. Het gaat op zich wel goed in de kudde maar sommige paarden draaft ze nog echt van weg als ze naar haar toe komen. Ze stond gisteren wel met een ander paard te eten die ze eerst niet in haar buurt wilde hebben dus dat is goed nieuws! Ze ‘hangt’ nu ook niet echt meer aan ons. Anders bleef ze de hele tijd bij ons en volgde ze mij overal naar toe maar nu is ze al wat onafhankelijker. Er is wel een Shetlander die heel jaloers is. Dus als ik bijvoorbeeld naar Shelby toe loop volgt ze mij meteen naar Shelby toe en valt ze haar een beetje aan. Ik vind dat niet echt leuk want hierdoor vind ik het lastiger om naar Shelby toe te lopen omdat ik daar constant op aan het letten ben. Shelby staat nu bijna 1 maand op de nieuwe plek en ik heb nog niks met haar gedaan buiten de wei/paddock, maar ik wil wel iets anders doen dan poetsen etc. Maar dit kan helaas nog niet dus dat vind ik wel jammer. Maar ja het is niet anders als Shelby maar helemaal kan wennen in de kudde. Shelby is wel wat afgevallen merkte ik dus daar moeten we even op gaan letten.
Afbeelding

Afbeelding