Manege pony overkopen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nowi
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-07-20

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:28

Fijn dat het zo goed gaat!

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:52

Hè wat goed! Ik vind je ook helemaal niet veel te lang hoor; past prima. Lekker mee aan het werk nu op de nieuwe stal!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:13

Lekker gaan lessen ( privé les) ermee, dan leer je hoe je der goed soepel houden en kun oefenen wat je dan in de les leert. Zo blijft het voor je pony ook interessant om in de bak te rijden :)
Je bent echt niet “ te” lang. Gewoon lekker rijden.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:34

Mooi zeg!

En maak je niet druk over je lengte. Dat kan die pony prima hebben. Als je nu heel stevig gebouwd was ja dan zou je misschien erover na moeten denken maar je bent ook nog eens hartstikke dun. Gewoon lekker rijden en lekker genieten! Vergeet niet dat hoe beter en meer jij traint hoe gezonder en fitter die pony gaat worden!

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 17:10

Gillbo schreef:
Wat fijn dat het nu zo goed gaat.
Vind je het niet jammer dat ze nu al aan de kleine kant is voor jou?


Ik vind het een beetje jammer, maar ik ben super blij dat ze voor de rest van haar leven bij mij blijft :) en dat ik überhaupt dingen met haar kan doen <3

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 17:11

Ineke2 schreef:
Lekker gaan lessen ( privé les) ermee, dan leer je hoe je der goed soepel houden en kun oefenen wat je dan in de les leert. Zo blijft het voor je pony ook interessant om in de bak te rijden :)
Je bent echt niet “ te” lang. Gewoon lekker rijden.

Jaa ik wil weer lessen gaan nemen. Ik doe nu best vaak afwisselen door grondwerk te doen, rijden dan weer eens vrijheidsdressuur etc.

Eergisteren had ik haar los gelongeerd en dat vond ze echt super leuk

SjonnieZ

Berichten: 2319
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:17

DaimysHorses schreef:
Gillbo schreef:
Wat fijn dat het nu zo goed gaat.
Vind je het niet jammer dat ze nu al aan de kleine kant is voor jou?


Ik vind het een beetje jammer, maar ik ben super blij dat ze voor de rest van haar leven bij mij blijft :) en dat ik überhaupt dingen met haar kan doen <3


Wat een lief uitgangspunt TS..

EngeltjeSJarig

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:18

Wauw, wat een veranderingen zie ik zeg!!
Van "zure" manegepony naar een rustig en lieve pony. Keurig, goed bezig ts!

luckyfarm
Berichten: 208
Geregistreerd: 29-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:17

Ik ken ook iemand die ooit een manegepony gekocht heeft. Leek niets bijzonders maar met een goed zadel, 1 persoon en veel aandacht was de pony binnen no time M dressuur

Niqui

Berichten: 2169
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:13

Wat leuk om dit te lezen! Die pony heeft een super baasje getroffen met jou :j

Anoniem

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:26

Wat word ik hier vrolijk van! Super hoe jij aan het welzijn van je pony denkt! Blijf je regelmatig updaten?

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 18:19

Hoii, weer even een update. Shelby had 2 dagen vrij gehad dus ik wilde donderdag weer even rijden. Ze wilde mij absoluut niet laten opstappen. Ze ging draaien, knarsen en zelfs een beetje trappen. Ik schrok hier wel van, maar de oorzaak weet ik denk al. Ik drukte namelijk op haar rug en toen reageerde ze best heftig. Woensdag komt een osteopaat die haar gaat nakijken en dan komt ook nog de zadelmaker om het zadel na te kijken. Ik hoop dat het niks ergs is. :( Ze heeft nu lekker vrij dus we gaan alleen lekker poetsen. Afbeelding

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 18:21

Ik heb haar daarna even los gelongeerd zodat ze zelf kon kiezen of ze wilde stappen ofzo, maar toen leek ze er niet echt last van te hebben. Ik heb natuurlijk ook niet verder geprobeerd om op te stappen omdat ze niet zomaar zulke signalen geeft denk ik

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:34

Hoe kan dat nu zo ineens? Denk je dat ze zich bezeerd heeft ergens mee? Is ze misschien in haar rug gebeten door een ander paard?

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-20 22:32

anjali schreef:
Hoe kan dat nu zo ineens? Denk je dat ze zich bezeerd heeft ergens mee? Is ze misschien in haar rug gebeten door een ander paard?


Vraag ik me ook af.. ze bokte wel naar een paard dus misschien dat ze toen iets heeft gedaan ofzo? Ik zou het echt niet weten

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 07:28

Ik word altijd zo blij als ik dit topic open, je luistert zo goed naar haar en probeert er alles aan te doen om haar nog een fantastisch leven te geven <3

Hopelijk vinden jullie snel een oplossing voor haar rugpijn!
Is het niet iets dat misschien door de regen van de afgelopen tijd kan komen? Sommige paarden kunnen daar heel gevoelig op de rug van worden, zeker als ze vroeger niet veel in de regen heeft hoeven staan.

Snoraly

Berichten: 754
Geregistreerd: 31-10-10
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 07:01

Ahhh Shelbey! Weet nog goed toen ze drachtig binnen kwam op de manege samen met Katinka.
Heel veel plezier met haar!

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 21:48

Cera_D schreef:
Ik word altijd zo blij als ik dit topic open, je luistert zo goed naar haar en probeert er alles aan te doen om haar nog een fantastisch leven te geven <3

Hopelijk vinden jullie snel een oplossing voor haar rugpijn!
Is het niet iets dat misschien door de regen van de afgelopen tijd kan komen? Sommige paarden kunnen daar heel gevoelig op de rug van worden, zeker als ze vroeger niet veel in de regen heeft hoeven staan.

Ahh dat is lief :) ze is net naar de osteopaat geweest alleen moet ik morgen naar school dus doe ik morgen een update geven omdat ik anders niet uit bed kan haha. Ze deed alles wel heel knap en er is gelukkig niks ergs aan de hand

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:01

Wat is dit een leuk topic om te lezen! Ik heb van de week even al je posts gelezen TS, wat is Shelbey een leuk paardje en wat ben je goed bezig met haar zeg, complimenten! Je hebt overduidelijk het beste voor met je vriendinnetje. Ik hoop dat jullie nog heel lang mogen genieten van elkaar, ik ga jullie volgen :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 12:34

Hoii!

Shelbey is dus gisteren naar de osteopaat geweest en ze deed het super goed. Aan het einde stond ze ook lekker ontspannen. De osteopaat heeft eerst even gevoeld waar de blokkades zaten en toen heeft hij ook naar het zadel gekeken. Het zadel lag niet helemaal goed meer, dus gaan we voor een nieuwe kijken. Nadat hij naar het zadel had gekeken, ging hij iets met haar rug doen (wat weet ik niet precies) en ook zulke naaldjes in haar hals. Verder heeft hij ook nog iets met haar kaken gedaan, als ik het goed heb.

Op het einde heeft hij ook wat advies gegeven. Namelijk dat ze nu tot en met vrijdag vrij heeft en dan gaan we rustig opbouwen door te longeren en grondwerk te doen. Ook zei hij dat ze wat minder brok moet krijgen (te veel energie), dat we het hooi in een slowfeeder hooinet moeten doen en ze moet nu ook even magnesium krijgen om haar spieren te laten ontspannen. :) ik vond het echt super interessant om te zien.

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 12:34

knabbelgirl schreef:
Wat is dit een leuk topic om te lezen! Ik heb van de week even al je posts gelezen TS, wat is Shelbey een leuk paardje en wat ben je goed bezig met haar zeg, complimenten! Je hebt overduidelijk het beste voor met je vriendinnetje. Ik hoop dat jullie nog heel lang mogen genieten van elkaar, ik ga jullie volgen :)

Wat leuk om te horen <3

huricane
Berichten: 791
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:49

Wat ben je goed bezig TS, je paardje boft maar met jou! :j

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 00:22

Ik word altijd zo blij van dit topic he... +:)+ :+: <3