Bijbaantje met paarden op je 13e??

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Bijbaantje met paarden op je 13e??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 22:23

Hallo. Ik ben een meisje van 13 jaar en ik zoek een baantje waar ik wat meer kan verdienen dan nu. Ik werk nu bij iemand waar ik stallen uitmest voor maar 6 euro per x. Ik wil meer verdienen want zo kom je niet snel voor uit.
Weet iemand een baantje, het liefst met paarden op je 13 jarige leeftijd??
Ik woon zelf in vledderveen in drenthe dus liever niet heel ver weg.
Alvast bedankt!! *\o/* :D

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Bijbaantje met paarden op je 13e??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:25

En hoeveel uur werk je dan per keer?

Volgens mij mag je op je 13e hooguit een folderwijkje lopen, dus veel alternatieven heb je nog niet ;)

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 22:34

Chubby schreef:
En hoeveel uur werk je dan per keer?

Volgens mij mag je op je 13e hooguit een folderwijkje lopen, dus veel alternatieven heb je nog niet ;)

2 uurtjes op 1 dag. En dat 1x per week. Ik weet dat ik niet veel mag, maar zelfs een krantenwijk is oké! Maar het liefst iets met dieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:34

Ik ben bang van niet, er zijn zoveel 13-jarige meisjes die vrijwillig willen helpen dat bv staleigenaren daar niet snel iets voor neer gaan leggen... Ben eerlijk gezegd al verbaasd dat je stallen uitmest tegen betaling, is mij nooit gelukt :)

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:37

dan heb je 3 euro per uur en dat is al meer dan het minimumloon

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 22:38

Elvirawortel schreef:
Ik ben bang van niet, er zijn zoveel 13-jarige meisjes die vrijwillig willen helpen dat bv staleigenaren daar niet snel iets voor neer gaan leggen... Ben eerlijk gezegd al verbaasd dat je stallen uitmest tegen betaling, is mij nooit gelukt :)

Ik doe het ook bij iemand die eigenlijk heel lui is. Ze heeft voor iedere dag iemand om de stallen te doen, hooinetten te vullen en de weide uit te mesten

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 22:39

Yom schreef:
dan heb je 3 euro per uur en dat is al meer dan het minimumloon

Jaa, alleen snel verdien je dingen niet. Iets van kranten lopen zou ook fijn zijn maar dan wel of in het weekeind of einde van de middag/avond

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:39

Meer dan 6 euro? :oo wat veel loon voor een 13 jarige. Ik begon op een manege op 14 jarige leeftijd en verdiende iets van 3 euro zoveel. Gewoon minimumloon. 6 euro vind je nergens op die leeftijd.


Edit:verkeerd gelezen, sorry!
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 03-06-19 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:40

Voor 13- en 14-jarigen is er geen minimumloon in de wet vastgelegd. Voor 15-jarigen is het €2,88 bruto. Op zich verdien je dus best goed, je zou eens kunnen vragen of er iets bij mag, maar dat zal niet veel zijn.

Je kunt misschien nog beter klusjes doen voor wat extra zakgeld van je ouders, oma, buren.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Bijbaantje met paarden op je 13e??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:55

Denk dat je in je handen mag knijpen met je bij baantje. Ik heb toen ik 13 was een folderwijk gehad en dan moest ik zo 'n 600 van die paketten bezorgen en kreeg ik iets van 20 euro voor in de maand. Dus het zet echt geen zoden aan de dijk.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Bijbaantje met paarden op je 13e??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:03

Je mag in je handjes knijpen voor dat geld als 13 jarige! En helemaal in de 'paarden'.

Je zou inderdaad misschien een krantenwijkje ofzo erbij doen, maar verder op jou leeftijd is dat zo slecht nog niet wat je nu hebt :Y)

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 23:13

Melewel94 schreef:
Je mag in je handjes knijpen voor dat geld als 13 jarige! En helemaal in de 'paarden'.

Je zou inderdaad misschien een krantenwijkje ofzo erbij doen, maar verder op jou leeftijd is dat zo slecht nog niet wat je nu hebt :Y)

Maar waar kan ik dat dan doen. Bij welk bedrijf enzo

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:44

Jessie_paard schreef:
Elvirawortel schreef:
Ik ben bang van niet, er zijn zoveel 13-jarige meisjes die vrijwillig willen helpen dat bv staleigenaren daar niet snel iets voor neer gaan leggen... Ben eerlijk gezegd al verbaasd dat je stallen uitmest tegen betaling, is mij nooit gelukt :)

Ik doe het ook bij iemand die eigenlijk heel lui is. Ze heeft voor iedere dag iemand om de stallen te doen, hooinetten te vullen en de weide uit te mesten

Dat is ook niet zo netjes om dat over je werkgever te schrijven! >;) Jouw werkgever betaald een heel redelijk salaris voor de stalklusjes die je doet.

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 06:56

@jessix ze zegt zelf ook dat ze wat lui is!

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:05

TS, dat is een behoorlijk mooi loon wat je nu krijgt. En ook nog eens zwart. Een krantenwijkje zou ik zelf niet doen, want dat verdient echt heel slecht voor heel veel werk. Hier worden krantenwijken aangeboden voor 6 dagen werken voor even ruim 200 euro bruto per maand. Dan zou je beter kunnen vragen of je wat dagen extra bij deze stal mag werken. En anders een briefje bij de supermarkt ophangen voor klusjes. Vaak vinden ouderen het wel fijn als iemand ze helpt met wat klusjes in de tuin bijvoorbeeld.

Kabayo

Berichten: 13983
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Bijbaantje met paarden op je 13e??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:11

Ik kreeg 6 euro nog wat in het uur op een stal als 20 jarige :+
Wat een geluk heb je haha

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:13

Dat ze het zelf zegt wil nog niet zeggen dat je dat na kan zeggen .
Er zijn zat meiden die er niks voor krijgen en al blij zijn dat ze het mogen doen.
Misschien gewoon dit aannemen en wie weet komt er meer op je pad.
Ik zou inderdaad de opmerking over "lui" zijn van je 'baas' niet meer maken, dat kan je thuis zeggen maar verder doet het weinig goed.
(Mijn 13 jarige moet ik daar ook regelmatig op wijzen dat je dat niet hardop kan zeggen, ze hebben zo een ander zonder grote mond )

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Bijbaantje met paarden op je 13e??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:23

Ik zou inderdaad gewoon vragen of je misschien wat meer uren mag komen werken!

Niet geschoten is altijd mis. :)

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Bijbaantje met paarden op je 13e??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:29

Voor een krantenwijk zou je even moeten googlen, je vind vast wel iets als je 'krantenwijk vledderveen' intypt, of een grote plaats in je omgeving als zoekopdracht gebruikt, let er wel op dat je daarvoor soms zelf je folders bij elkaar moet vouwen en zo, dus veel tijd kwijt voor vaak maar 25/35 euro extra per maand

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:42

Dat is veel geld voor een meisje van 13 jaar hoor. Gewoon vragen of je in de zomer vakantie meer mag komen werken.

Heel soms werk ik ook op een paardenstal waar ik maar 5 euro per uur verdien daar mest ik ook de stallen uit , zet de paarden buiten of andere klussen ronde de stal. Voor het mesten is dat maar een uurtje of 2 en dan nog 2 uurtjes voor wat ander werk.

Ik ben geen 13 meer dus jij mag echt heel erg blij zijn voor de 6 euro die jij krijgt per uur.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:11

Jessie_paard schreef:
Chubby schreef:
En hoeveel uur werk je dan per keer?

Volgens mij mag je op je 13e hooguit een folderwijkje lopen, dus veel alternatieven heb je nog niet ;)

2 uurtjes op 1 dag. En dat 1x per week. Ik weet dat ik niet veel mag, maar zelfs een krantenwijk is oké! Maar het liefst iets met dieren



TS werkt 2 uurtjes en krijgt daar 6 euro voor...dat is dus 3 euro per uur. Voor diegene die daar steeds over heen lezen. :j

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:15

Jessie_paard schreef:
@jessix ze zegt zelf ook dat ze wat lui is!

En jij zegt het over haar op internet. Als je bij mij had gewerkt had je niet meer terug hoeven komen. Ook toekomstige werkgevers zien nu hoe jij op internet praat over je werkgever, die denken nu wel twee keer na voordat ze jou aannemen.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Bijbaantje met paarden op je 13e??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 08:36

@Jessix dit meisje is 13.. Neem het allemaal even wat minder letterlijk. Zit geen kwaad achter.

Ik werkte toen ik zo oud was op de kinderboerderij bij de paarden :) was wel zwart werk, maar kreeg toen 2,50 per uur.

Jessie_paard
Berichten: 51
Geregistreerd: 12-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 10:14

Doutz16 schreef:
@Jessix dit meisje is 13.. Neem het allemaal even wat minder letterlijk. Zit geen kwaad achter.

Ik werkte toen ik zo oud was op de kinderboerderij bij de paarden :) was wel zwart werk, maar kreeg toen 2,50 per uur.

Ik kreeg dat toen ik 12 was. Er komt elk jaar per uur 25 cent bij. Maar dat doet ze niet altijd eerlijk. Een meisje 1 jaar ouder als mij krijgt 7.50 per 2 uur. En het is ook niet echt een stal ofzo. Gewoon 4 stallen aan huis

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Bijbaantje met paarden op je 13e??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:15

Je mag vakantie werk doen. Bijvoorbeeld op een kwekerij.