Nieuwe verzorgpony rijden

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merlexsiep
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-04-19

Nieuwe verzorgpony rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 16:54

Afbeelding


Hallo!
Ik heb eindelijk een nieuwe verzorgpony waar ik ook op mag gaan rijden.
Nou ben ik een kleine pony gewend die kleine stapjes neemt in draf etc.. (je snapt denk wel wat ik bedoel)
Het paard dat ik nu mag gaan bereiden is een Fries, dus ook veel groter.
Nu ben ik bang dat als ik er voor het eerst op mag gaan rijden dat het fout Gaat met aan galopperen en de draf omdat een Fries veel grotere passen neemt.. heeft er iemand misschien tips voor mij om goed aan te galopperen en te draven op een Fries (zonder teveel gebonk)?


Kijk de foto voor Mn nieuwe verzorgpaardje
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 22-12-19 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Nieuwe verzorgpony rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:03

Les nemen :)

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:13

Is even wennen maar komt goed, je leert vanzelf de gangen kennen. Veel plezier met je nieuwe verzorgpaard :D

Merlexsiep
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 17:17

Calixae schreef:
Is even wennen maar komt goed, je leert vanzelf de gangen kennen. Veel plezier met je nieuwe verzorgpaard :D

Dankjewel

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Nieuwe verzorgpony rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:19

Even een andere tip, ik zou vragen of je je boktnaam kunt wijzigen. Ga je er van uit dat dit je echte naam is. Is niet fijn als anderen later alles van je kunnen terugzoeken. Daarnaast de eigenaar van je verzorgfries vragen of die het wel goed vindt dat je foto's online gaat van andermans paard.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:28

Dag Merel, wat tof data je zo'n leuk paard mag gaan rijden! Ik begrijp dat als je altijd ponies hebt gereden zo'n groot paard spannend is.
Ik denk ook dat het wel goed komt. Misschien dat je les mag en kunt nemen. Dat heb ik altijd gedaan met een nieuw paard. De meeste friese paarden zijn leuk en lief. Kan de eigenaar je mee helpen met opstarten van dit paard? Dan kan ze over dragen aan je en hoef je niet alles zelf te ontdekken.
Ik denk dat stap en galop wel gauw zullen wennen. Het is eerder gemakkelijker dan moeilijker dan zo'n kleine dribbelkont (ik moet ook altijd wennen als ik weer eens op een paard zit, maar valt altijd mee ). Maar het opstappen dat is hoog _O- en went nooit. Veel plezier.

Merlexsiep
Berichten: 21
Geregistreerd: 06-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 17:34

pien_2010 schreef:
Dag Merel, wat tof data je zo'n leuk paard mag gaan rijden! Ik begrijp dat als je altijd ponies hebt gereden zo'n groot paard spannend is.
Ik denk ook dat het wel goed komt. Misschien dat je les mag en kunt nemen. Dat heb ik altijd gedaan met een nieuw paard. De meeste friese paarden zijn leuk en lief. Kan de eigenaar je mee helpen met opstarten van dit paard? Dan kan ze over dragen aan je en hoef je niet alles zelf te ontdekken.
Ik denk dat stap en galop wel gauw zullen wennen. Het is eerder gemakkelijker dan moeilijker dan zo'n kleine dribbelkont (ik moet ook altijd wennen als ik weer eens op een paard zit, maar valt altijd mee ). Maar het opstappen dat is hoog _O- en went nooit. Veel plezier.

Dit antwoord zocht ik! Dankjewel❤️

blacksheep

Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-11

Re: Nieuwe verzorgpony rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:40

Zelf heb ik ook een verzorgfries. Was even wennen, ook voor mij. Ik was wel gewend grotere paarden te rijden maar een fries gooit wel wat hoger op in draf dan dat ik gewend was. Goed je bekken kantelen met doorzitten in draf en friezen hebben soms nog weleens de neiging om hard te gaan draven ipv te galopperen. Voor het aanspringen dus zorgen dat je rustig draaft en goede buiging hebt en als je in de galop bent probeer tempo te houden en hem er niet uit te laten vallen. Friezen draven vaak liever dan dat ze galopperen is mijn ervaring dus ze vallen snel terug in draf.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70549
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 23:18

Ik verplaats dit topic naar Youn rider talk.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Nieuwe verzorgpony rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:15

Het went allereerst heel snel.
Ik berijd dan welliswaar geen Fries maar wel eentje die hoog opgooit.
Lekker km’s maken, bij aangalloperen een iets rustiger drafje en dan aanspringen.
Komt goed

Horses06
Berichten: 15
Geregistreerd: 13-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:57

Het zal even wennen worden maar alles komt goed,
Had ik maar een verzorg paard...