Manieren om te laten flemen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Manieren om te laten flemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 12:14

Hoi!

Ik heb soort van hulp nodig haha, mijn pony en ik doen veel VD. Geven ook shows. Maar hij wil maar niet flemen dus dat is het enige dat ik niet geleerd krijg! Ik heb naar mijn idee alles al geprobeerd. Geurtjes etc. Maar hij reageerd op niks, zelfs niet op hengstige merries terwijl hij toch echt een maat gecastreerde ruin is. Heeft iemand nog tips om te laten flemen? Geen ramp als het niet lukt hoor

Caitlin_K
Berichten: 3767
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:20

De mijne reageerde ook nergens op, tot ik haar appelsap/sinassapelsap ofzo gaf op haar neus. Daar ging ze van flemen.

De ander reageerde weer niet op appelsap of sinassapelsap maar reageerde wel op gewoon water druppelen op haar neus.

En de ander keek het af van de andere twee, en deed het ineens. :')

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 12:23

Caitlin_K schreef:
De mijne reageerde ook nergens op, tot ik haar appelsap/sinassapelsap ofzo gaf op haar neus. Daar ging ze van flemen.

De ander reageerde weer niet op appelsap of sinassapelsap maar reageerde wel op gewoon water druppelen op haar neus.

En de ander keek het af van de andere twee, en deed het ineens. :')

Zal zien of hij reageerd!

Caitlin_K
Berichten: 3767
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Manieren om te laten flemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:25

Ja misschien helpt het! :) . Wat ik bij een ruin heb aangeleerd is weer kriebelen over de neus waardoor van zelf de lip omhoog ging,
en bij de ander een druppeltje koffie op zijn neus. Ook een KWPN nu aan het leren te flemen en bij haar werkt het weer dmv pepermuntjes.

7249787
Berichten: 76
Geregistreerd: 13-12-14

Re: Manieren om te laten flemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 12:36

Ik heb het aangeleerd door een wortel boven de neus te houden, vaak doen ze dan even hun bovenlip omhoog om het te pakken te krijgen en dan kan je daaruit gaan uitbreiden :) Misschien kan dat helpen :)

Melvern
Berichten: 4411
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Manieren om te laten flemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:13

Mijn paard gaat altijd nonstop flemen door zonnebrandcreme.

BlackBeautyZJarig
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Manieren om te laten flemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:07

ik had precies het zelfde met een belgisch trekpaard van mij. uiteindelijk heeft ze het geleerd doordat ik met hele sterke mint kauwgum in mijn mond op haar neus deed blazen. ik had ook allllles geprobeerd... hahah