Het Touwproducten Topic

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 23:40

Eenhoorni: Ik vind hem erg mooi. Vind alleen niet zo mooi dat die aan 1 bakstuk verstel baar is. Ik zou persoonlijk zorgen dat die verstel bare dingen daar het bit in kan en die klipjes weg laten (kijk maar is op de site van horse charms).

Vandaag mijn eerste teugels gemaakt en eerste keer werken met de selma naald. In het begin ging het niet zo goed. Omdat ik het touw niet goed gebrand had. Maar wat werkt zo een selma naald fijn zeg!

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:18

Moet de neusriem van touwhalster 2 vingers onder een speciaal bot zitten? Zit deze neusriem te laag?

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:19

Afbeelding

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 21:21

Zou je misschien een foto meer van de zijkant kunnen sturen? Dan is het wat makkelijker te zien! :)

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:39

Afbeelding

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 21:54

Yep.. Probeer de neusband een stukje hoger te krijgen, en let goed op de verhoudingen! Verder wel leuk! :)

juliar99

Berichten: 227
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Meppel

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:00

Ik maak er ook veel! Probeer vooral veel verschillende vlechten voor op het neusstuk uit, erg verslavend haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

4leggedmates

Berichten: 281
Geregistreerd: 16-09-16
Woonplaats: In de wei

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:04

Ik kom ook volgen, wil ook graag eraan gaan beginnen, maar weet geen persoon om touw van te kopen :')

@juliar99 aaaaaaaaaaah die laatste <3 <3 <3 GEWELDIG! *\%/*

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 22:09

Even zelfpromotie hoor: Pstt, ik verkoop ook los touw :')

Je kan het ook kopen bij paracord.eu. Heel veel kleuren alleen was het iets te duur voor mij :)

Juliar99, wauww, heel mooi! Heb je ook instagram? Zo ja hoe heet je shop daarop? Die laatste is heeeel mooi! Ik zoek al heel lang hoe ik die moet maken := Maarja dat vertelt natuurlijk niemand :')

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 22:13

Afbeelding
Afbeelding

Dat vlechten bedenken doe ik ook haha :') Die tweede kwam ooit spontaan uit een vlecht die ik zegmaar telkens verkeerdom maakte :)

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:19

Ik heb even een vraagje.
Ik heb vorige week mijn eerste touwhalster gemaakt voor mijn 2 jarige paard (waarvan het hoofd nog beetje veranderd) dus de maten vond ik er lastig in te schatten vooral omdat het mijn eerste is.

Ik weet niet, het bevalt me niet helemaal hoe die zit, kan iemand verklaren waarom het zo "raar" zit of ligt het aan mij?
Wat ik ook vreselijk lelijk vind is hoe de 2 neusbanden uit elkaar staan (geen idee of je dit op de foto's ziet.)

Ik heb trouwens het overbodige touw even door de lus heen gedaan als even een touwtje zodat ik haar in de zon kon zetten voor de foto, dit was voor passen dus wou er niet perongeluk teveel afknippen.

Alvast bedankt :D
Afbeelding
Afbeelding

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:44

Eenhoorni: Welke verhoudingen zijn dan nu niet goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:00

Gisteren even naar de Action gehaald en een rol touw gekocht (8mm, dus net wat dikker dan normaal) en heb een touwhalstertje in elkaar geknutseld. Is een maat full. Zo lijken de verhoudingen redelijk te kloppen maar op paardlief moet het er ook nog normaal uit zien haha, morgen even passen. Heb alleen de kinknoop verkeerd gedaan, die is nu makkelijk te verschuiven als je aan het stuk dat doorloopt naar de kaakknoop trekt. Dus bij de volgende even op letten :). Dan neem ik wel dunner touw want met deze 8mm wordt de kinknoop dan gigantisch haha.

Afbeelding

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 23:36

Heb inderdaad ook datzelfde touw, vond het erg fijn werken alleen had het idee dat de knopen niet strak vast zaten. Dat ze zo weer los konden als je een beetje kracht zou zetten. Ik had over het algemeen wat meer touw nodig dan aangegeven stond ivm de dikte..

juliar99

Berichten: 227
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:01

Eenhoorni schreef:
Even zelfpromotie hoor: Pstt, ik verkoop ook los touw :')

Je kan het ook kopen bij paracord.eu. Heel veel kleuren alleen was het iets te duur voor mij :)

Juliar99, wauww, heel mooi! Heb je ook instagram? Zo ja hoe heet je shop daarop? Die laatste is heeeel mooi! Ik zoek al heel lang hoe ik die moet maken := Maarja dat vertelt natuurlijk niemand :')



Dankjeweeeel! Hahaha!
Op insta heb ik het account Horses_products. Op het moment ligt het een beetje stil maar ik maak nog graag bestellingen en heb bijna iedere kleur voor de vlechten klaar liggen. Je mag altijd een dm sturen via instagram (:

juliar99

Berichten: 227
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Meppel

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:03

Deze 2 zijn ook erg leuk trouwens :P
Afbeelding
Afbeelding
En natuurlijk de vlecht die al meerdere keren hierboven is geplaatst :P
Oeps, ben beetje verslaafd aan al die vlechten moet ik zeggen.. Erge is nog dat er duizenden verschillende kleurencombinaties kunnen XD

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:12

Weet echt niemand een antwoord op mijn vraag? :D

Anoniem

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:34

M'n halster paste perfect dus ben daar heel blij mee! Wil er alleen wel een neusband omheen maken. Ik kan de macramé knoop maar vind die zo basic zeg maar haha, zou graag zo'n vlecht malen zoals hierboven staat. Zouden jullie (evt per pb) willen uitleggen hoe je die maakt?

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 20:41

Hoi Pernilla, op youtube kan je heel veel uitlegvideo's van vlechten op paracord vinden! Bijvoorbeeld van het kanaal 'BoredParacord' heb ik al heel veel filmpjes gebruikt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:47

Top, dankjewel! Ga ik daar eens kijken.

Namira, voor zover ik kan zien ligt het aan veel dingen. De knopen van het neusstuk moeten dichter naar elkaar toe. Ook moet het touwhalster een stuk naar boven/strakker/korter vast gemaakt worden. De stukken onder de kaak (dus die aan de zijkant lopen, onder andere naar de lus waaraan je het halster vastmaakt en verstelt, moeten ook langer. De 'bakstukken' mogen wel wat korter imo. Ook zie ik dat je aan de zijkant van het halster, rechts, bij de bovenste knoop, je een stuk van het touw hebt afgeknipt? Dat stuk hoort er eigenlijk ook nog bij want daarmee maak je het halster dicht. Welke maat is het halster? Mijne is maat full (voor een grote Haflinger), als je wilt kan ik de maten van alle stukjes doorgeven?

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:03

Ik maak van alles van touw voor honden en paarden maar momenteel vrij druk dus dan word het een stuk minder

Een voorbeeld van wat ik zo gemaakt heb
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 21:34

Heel mooi Seven! <3

naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:43

Leuk topic, ik volg ook even mee :)
Sinds kort ook bezig om Touwhalsters te maken
Afbeelding
Touwhalster met sidepull ringen en lange lijnen van 5 meter
Afbeelding
En een touwhalster

Riverdale
Berichten: 406
Geregistreerd: 07-03-16

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-17 21:51

Woww, heel mooi! Die set omg <3

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: Het Touwproducten Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 22:12

Naomivl: Wat leuk om jou hier ook tegen te komen.

Ik heb verstelbare gespen maar die hebben een rond omhoog stekend stuk (zo kan ik ze verstellen) kan ik gewoon met een gaatjes tang in het touw gaatjes maken? En hoe brand ik vervolgens de zijkanten netjes?