Graag wat advies inverband met een huurpaard.

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 16:59

bigone schreef:
200 euro per maand waarbij je een paard leased is niet veel indien daarnaast alleen de eigenaar er misschien 1 of 2 keer per week op rijd. Echter, ik lees dat er meerdere huurders zijn en als de eigenaar het paard aan drie mensen verhuurt dan is dat 600 euro, daar wil ik mijn paarden ook wel voor verleasen. Kwestie van slapend rijk worden is het niet maar dan hou je toch wel iets iever en je hebt een eigen paard. Als je dochter het alleen recht heeft en dus kan rijden wanneer zij will valt het bedrag mee maar ook nog met anderen rekening houden?? Dan kun je er beter eentje kopen en zelf stallen.
Trouwens, ik weet niet hoe goed je dochter rijd maar drie jaar 1 uur per week, dan ben je nog niet gevorderd. Dat is 150 uur, iemand met een eigen pony rijd dit in een half jaar a zes maanden en is dan echt nog een beginner.


Er zijn geen meerdere huurders.
Ik wil zeggen dat we moesten laten weten als ze niet meedeed in een les.Dan gingen ze iemand anders laten op rijden.
Maar zal dan waarschijnlijk in mindering moeten komen van het bedrag he ?

rien10
Berichten: 14754
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Graag wat advies inverband met een huurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:00

Hoe weten wij dat nou? Vraag het de verhuurder.

spatter

Berichten: 14456
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:01

Hoe oud is de dochter?
Een fries is geen klein dier en ik vraag me af of zo'n maat wel geschikt is voor een kind/tiener?

Als het paard ook in de lessen gebruikt wordt en er behoorlijk wat beperkingen zijn, vind ik 200E een heel bedrag.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:01

Dat is volledig afhankelijk van de verhuurder. Met TS wordt overigens Topic Starter bedoelt, jij dus. :)

De vragen die je hier stelt kun je allemaal het beste vragen aan de verhuurder, wij weten niet de afgesproken regelingen e.d. Dat verschilt per verhuurder.

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:03

rien10 schreef:
Hoe weten wij dat nou? Vraag het de verhuurder.


rien10 schreef:
Hoe weten wij dat nou? Vraag het de verhuurder.


rien10 schreef:
Hoe weten wij dat nou? Vraag het de verhuurder.


Hallo iedereen,
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reactie's.
Ik weet nu ongeveer hoe het in zijn werk gaat met een huurpaard.
Wij gaan nu met de eigenaar afspreken en alles op papier zetten.
Mvg

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:05

SelinaSaimen schreef:
rien10 schreef:
Hoe weten wij dat nou? Vraag het de verhuurder.


rien10 schreef:
Hoe weten wij dat nou? Vraag het de verhuurder.


rien10 schreef:
Hoe weten wij dat nou? Vraag het de verhuurder.


Hallo iedereen,
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reactie's.
Ik weet nu ongeveer hoe het in zijn werk gaat met een huurpaard.
Wij gaan nu met de eigenaar afspreken en alles op papier zetten.
Mvg



Ik zal dat zeker vragen aan de verhuurder,kon het hier ook maar eens vragen hoe dit normaal te werk gaat.Dank u voor u vriendelijke reactie

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:05

Voor de mensen die reageren dat het raar is dat er voor 200 euro nog andere mensen op rijden.. Je kan toch niet van een manege eigenaar verwachten dat het paard voor 200 euro volledig tot iemands beschikking staat en er verder niemand meer op rijdt? Dan is hij misschien net uit de kosten maar maakt er ook geen winst meer op. Voor volledige lease ga je toch wel richting de 300 euro bij een commercieel bedrijf.

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:07

puma schreef:
Voor de mensen die reageren dat het raar is dat er voor 200 euro nog andere mensen op rijden.. Je kan toch niet van een manege eigenaar verwachten dat het paard voor 200 euro volledig tot iemands beschikking staat en er verder niemand meer op rijdt? Dan is hij misschien net uit de kosten maar maakt er ook geen winst meer op. Voor volledige lease ga je toch wel richting de 300 euro bij een commercieel bedrijf.


Dank u voor je reactie

BigOne
Berichten: 38369
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Graag wat advies inverband met een huurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:17

Dat een pension/manege houder 250 tot 300 euro stalgeld vraagt betekend niet dat hij voor zijn eigen paarden ook die kosten heeft. Ik ga er van uit dat dit een manegepaard is dan zou ik je willen adviseren om eerst een maand aan te kijken hoe het gaat, dus eerst voor een maand huren, vind je dochter het leuk en kan ze er goed mee overweg dat je dan pas na een maand beslist of je er wel of niet mee verder gaat. Willen ze dat niet en moet je voor minimaal een langere periode afspreken dan zou ik bedenkingen hebben.

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:20

bigone schreef:
Dat een pension/manege houder 250 tot 300 euro stalgeld vraagt betekend niet dat hij voor zijn eigen paarden ook die kosten heeft. Ik ga er van uit dat dit een manegepaard is dan zou ik je willen adviseren om eerst een maand aan te kijken hoe het gaat, dus eerst voor een maand huren, vind je dochter het leuk en kan ze er goed mee overweg dat je dan pas na een maand beslist of je er wel of niet mee verder gaat. Willen ze dat niet en moet je voor minimaal een langere periode afspreken dan zou ik bedenkingen hebben.


Dank je voor je reactie.
Wij zijn van plan om het zo te doen.
Grtjs

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 17:27

Hallo iedereen,
Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie reactie's.
Ik weet nu ongeveer hoe het in zijn werk gaat met een huurpaard.
Wij gaan nu met de eigenaar afspreken en alles op papier laten zetten.
Mvg

ponypaardjX
Berichten: 32
Geregistreerd: 21-12-14
Woonplaats: Belgie

Re: Graag wat advies inverband met een huurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 21:46

Suc6 en hopelijk wordt het jullie huurpaard!!

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 00:34

ponypaardjX schreef:
Suc6 en hopelijk wordt het jullie huurpaard!!


Hartelijk dank,hoop ik ook <3