Graag wat advies inverband met een huurpaard.

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Graag wat advies inverband met een huurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 13:58

Hallo,
Wij zijn aan het overwegen om een huurpaard te nemen voor ons dochter.
Doordat we dit nog nooit hebben gedaan beschikken wij niet over de nodige info.
We zouden 200 euro per maand moeten geven en daar is qua voeder en Dierenarts kosten inbegrepen.
De lessen en kampen komen dan aan halve prijs.
Mag er daar dan mee gereden zijn zonder de eigenaar erbij of niet?
En mag je ook gaan wandelen zonder de eigenaar?
Ik heb ook horen zeggen dat je het je eigen paard mag noemen.
Maar ze zou er enkel bij mogen als de eigenaar er zelf is.
Ik heb nogthans horen zeggen dat je altijd bij het paard mag ,ook zonder eigenaar.Alvast bedankt voor de info.
Mvg

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:00

Dat verschilt meestal per plek waar je een paard huurt. Het best kan je het dus gewoon even vragen. Misschien hebben ze ook wel een contract waar het in staat? Het is sowieso aan te raden om duidelijke afspraken te maken.
Laatst bijgewerkt door Kidde op 20-02-15 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:00

Is dit niet iets wat je met de eigenaar zelf moet overleggen?

JosjeDZ
Berichten: 268
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Graag wat advies inverband met een huurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:16

Dit soort zaken zou ik met de eigenaar bespreken en schriftelijk vastleggen (contract). Iedereen gaat er anders mee om en ik geloof niet dat er vaste regels voor zijn.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Graag wat advies inverband met een huurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:18

Inderdaad overleggen met de eigenaar van het paard :j hoe is is jullie dochter? In het begin zal ze waarschijlijk met begeleiding van de eigenaar gaan, dat ia meestal zo. Maar als ze ervaring heeft en het paardje kent kan ze misschien wel alleen gaan. Hoe vaak per week zou ze voor het paardje zorgen?

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 14:37

Tutti_Frutti schreef:
Inderdaad overleggen met de eigenaar van het paard :j hoe is is jullie dochter? In het begin zal ze waarschijlijk met begeleiding van de eigenaar gaan, dat ia meestal zo. Maar als ze ervaring heeft en het paardje kent kan ze misschien wel alleen gaan. Hoe vaak per week zou ze voor het paardje zorgen?

Ons dochter rijdt nu 3 jaar en heeft haar A-brevet, springt en doet dressuur. Ze is gevorderd en zal er morgen voor de eerste keer mee rijden en grondwerk doen. En we zullen dan zien als het klikt en is een fries. We gaan zeker overleggen met de eigenaar. Wou gewoon even weten hoe dit te werk gaat. En ze zou dagelijk gaan verzorgen.

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 14:48

Ons dochter rijdt nu 3 jaar en heeft haar A-brevet, springt en doet dressuur. Ze is gevorderd en zal er morgen voor de eerste keer mee rijden en grondwerk doen. En we zullen dan zien als het klikt en is een fries. We gaan zeker overleggen met de eigenaar. Wou gewoon even weten hoe dit te werk gaat. En ze zou dagelijk gaan verzorgen.

troi
Berichten: 17010
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Graag wat advies inverband met een huurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 14:50

Ik zou een wensenlijstje maken van te voren en dit meenemen en vragen. Vaak zijn er wel wat zaken die je kan overleggen.

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 15:58

troi schreef:
Ik zou een wensenlijstje maken van te voren en dit meenemen en vragen. Vaak zijn er wel wat zaken die je kan overleggen.


Oke dat zullen we zeker doen, danku voor de tip

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 15:59

JosjeDZ schreef:
Dit soort zaken zou ik met de eigenaar bespreken en schriftelijk vastleggen (contract). Iedereen gaat er anders mee om en ik geloof niet dat er vaste regels voor zijn.


Oke,dank je

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 16:02

Ekeif96 schreef:
Is dit niet iets wat je met de eigenaar zelf moet overleggen?


Ja ik weet dat we alles moeten overleggen met de eigenaar.
Is gewoon omdat we nog nooit een huurpaard hebben gehad en wat we er mogen van verwachten.
Wat er de normale zaken zijn bij een huurpaard.
Grtjs

max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:03

ik zou ook willen weten wat er verder nog gedaan wordt met zo'n paard, of is je dochter de enige die iets met het paard gaat doen?

Ik vind tweehonderd euro niet niks eigenlijk (zou dit zelf nooit betalen voor een paard van een ander).

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 16:17

max66 schreef:
ik zou ook willen weten wat er verder nog gedaan wordt met zo'n paard, of is je dochter de enige die iets met het paard gaat doen?

Ik vind tweehonderd euro niet niks eigenlijk (zou dit zelf nooit betalen voor een paard van een ander).


Ze moet wel laten weten als ze meedoet met een les anders mag er iemand anders op rijden. Daarmee moeten we dat heel goed bespreken, als we €200 moeten geven en er mogen dan anderen mee rijden, dan vindt ik dat niet echt een huurpaard, toch?

rienne
Berichten: 1754
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas

Re: Graag wat advies inverband met een huurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:26

Er rijden ook nog andere op dus? En dat voor €200 per maand?

Nee ik zou het niet doen. Uit welke regio zijn jullie?

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:28

In feite is hier geen antwoord op te geven. De ene verhuurder wil het zus, de andere zo.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 20-02-15 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:29

Ik vind €200,- ook een behoorlijk bedrag, zeker als er ook nog anderen op mogen rijden.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Graag wat advies inverband met een huurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:32

Volgens mij heeft TS 200,00 het paard all in alleen voor haar dochter. ik vind dat niet duur. Hier betaal je 300

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 16:36

Collie2008 schreef:
Volgens mij heeft TS 200,00 het paard all in alleen voor haar dochter. ik vind dat niet duur. Hier betaal je 300


Oke danku maar wat bedoel je met TS?

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 16:38

PureSG schreef:
Ik vind €200,- ook een behoorlijk bedrag, zeker als er ook nog anderen op mogen rijden.


Oke,dank je

Linsayvrbk
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 16:39

rien10 schreef:
In feite is hier geen antwoord op te geven. De ene verhuurder wil het zus, de andere zo.


Oke,dank u.
Wou het hier gewoon even vragen omdat ik daar geen ervaring mee heb.
Grtjs

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:42

Betreft dit een manege paard? Hoe vaak mag ze erop rijden? Hoe oud is je dochter? In welke regio?

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:46

200 euro per maand waarbij je een paard leased is niet veel indien daarnaast alleen de eigenaar er misschien 1 of 2 keer per week op rijd. Echter, ik lees dat er meerdere huurders zijn en als de eigenaar het paard aan drie mensen verhuurt dan is dat 600 euro, daar wil ik mijn paarden ook wel voor verleasen. Kwestie van slapend rijk worden is het niet maar dan hou je toch wel iets iever en je hebt een eigen paard. Als je dochter het alleen recht heeft en dus kan rijden wanneer zij will valt het bedrag mee maar ook nog met anderen rekening houden?? Dan kun je er beter eentje kopen en zelf stallen.
Trouwens, ik weet niet hoe goed je dochter rijd maar drie jaar 1 uur per week, dan ben je nog niet gevorderd. Dat is 150 uur, iemand met een eigen pony rijd dit in een half jaar a zes maanden en is dan echt nog een beginner.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:47

Ligt aan de constructie. Mijn stal biedt de mogelijkheid om een paard te leasen. Betaal je meen ik 200 Pm voor en dan is het "jouw" paard. Dus hij wordt niet zomaar verkocht, loopt niet in de lessen etc. Daar tegenover staat wel dat het paard dus "afhankelijk" is van jou.
Voordeel voor de leaser is dat je geen aanschaf kosten hebt, en mocht je stoppen zit je ook niet dat ie verkocht moet worden

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:47

Ligt inderdaad aan de verhuurder. Je hebt natuurlijk zelf ook wel wat inbreng maar dat moet je van te voren met de verhuurder bespreken. Volgens mij was het al gezegd maar schrijf op hoe jullie het zouden willen zien en vraag dan de eigenaar goed uit wat hij/zij wil of verwacht van jullie. Zorg in ieder geval dat alles duidelijk is en als het kan inderdaad op papier. Ga je huren van een particulier of van een stal/manege?
Bij een particulier zul je meer kunnen doen in overleg. Als het een stal/manege is liggen de regels meestal vast.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 16:55

Ohhh ik lees dat er wel anderen op mogen rijden? Hoevaak dan en wie dan? Wordt het paard dus eigenlijk gebruikt in de lessen nog?