Fjord kopen, wat en hoe???

Moderators: Neonlight, balance, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liekenola
Berichten: 177
Geregistreerd: 09-02-14
Woonplaats: Reuver

Re: Fjord kopen, wat en hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 21:00

Ik ben eigenwijs, ik blijf zoeken naar een brave fjord :p maar ik ga wel ook naar een of twee andere rassen kijken. Maar welk ras dan? Buiten new forest.

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Fjord kopen, wat en hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:07

Je moet niet zo focussen op het ras :) Gewoon kijken wat je tegenkomt op marktplaats e.d. en wat jou aanspreekt.

liekenola
Berichten: 177
Geregistreerd: 09-02-14
Woonplaats: Reuver

Re: Fjord kopen, wat en hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 07:43

Daar heb je ook nog een punt.

jamietinker

Berichten: 138
Geregistreerd: 28-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:09

friesiszwart schreef:
ik zag net een advertentie voorbij komen van een spierwitte tinker, die in mijn ogen gezien het vermelde in de advertentie qua braafheid zeker aan je verwachtingen zal voldoen.


Ik ben nu 11 jaar en heb een eigen tinker merrie.
Ze heeft veel pit, ze is echt heel lief maar eigenlijk geen kinderpony. :n
Ze is echt heel sterk en ik moet toegeven dat ik haar ook niet altijd aankan. :=
Dan gaat mijn moeder haar even berijden.
ik zal geen tinker of fjord nemen maar een new forest. :))
Of gewoon een kruising! het gaat om het karakter vind ik :=

jamietinker

Berichten: 138
Geregistreerd: 28-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:12

liekenola schreef:
Ik ben eigenwijs, ik blijf zoeken naar een brave fjord :p maar ik ga wel ook naar een of twee andere rassen kijken. Maar welk ras dan? Buiten new forest.


Waarom een ras? :n
Kruisingen zijn ook heel leuk! :))
Het gaat om het karakter! :=

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:52

liekenola schreef:
Ik ben eigenwijs, ik blijf zoeken naar een brave fjord :p maar ik ga wel ook naar een of twee andere rassen kijken. Maar welk ras dan? Buiten new forest.


Inderdaad niet te veel focussen op een ras, kijk naar het karakter :)
Maar om toch een ras te noemen: vlak de Arabier niet uit. :) Door het enorm mensgerichte karakter kunnen dit gouden paarden voor kinderen zijn en daarbij zijn ze ontzettend veelzijdig. Maar net als bij ieder ras geldt; het gaat om het paard zelf, niet ieder paard is geschikt, ongeacht het ras.

liekenola
Berichten: 177
Geregistreerd: 09-02-14
Woonplaats: Reuver

Re: Fjord kopen, wat en hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 21:42

Ik ben aan het kijken voor een new forest. Of een leuke kruising

doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

Re: Fjord kopen, wat en hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:34

Waarom niet je op 1 ras mogen richten.. Als je helemaal fan ben van een ras. Ja ik heb ook eerder gereageerd dat een fjord niet standaard de meest ideale kinderpony is maar ze zitten er zeker wel tussen die dat wel zijn, alleen je moet wel de tijd nemen om er zo 1 te vinden.

New forrest zijn ook niet de meest ideale ken iemand die heeft een heel pittig ding en absoluut niet kind proef. Maar over het algemeen zullen daar wel meer brave tussen zitten ben er niet zo bekend mee.

Ik wil ook geen ander ras dan een fjord, Welsh cob, leuke kruising of haflinger (meeste voorkeur toch wel haflinger).. Oke in dit rijtje komen wat meerdere rassen voor omdat ik de rassen mooi vind en tuurlijk daar wens ik ook een klikkend karakter bij te hebben. Maar ik ben wel zo iemand dat ik het dier wel moet vind aanspreken daar telt dus zeker het uiterlijk bij :o

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:44

Ik zou op je eigen rijervaring gaan baseren of een fjord geschikt voor je is. Ik rijdt een fjord bij voor een man die er 4 heeft staan. De fjord die ik rijdt is super lief maar oersterk. En als ie het niet met je eens is gaat ie bokken en zn hoofd tussen zn benen gooien. Hier moet je dus wel echt tegen kunnen en hem er door heen kunnen rijden. Een andere fjord die er staat wordt gereden door een meisje van 12. Zij rijdt de sterren van de hemel met m. Maar dat meisje is echt niet bang en is zeker in staat m aan te pakken. En dat is voor de meeste fjorden echt nodig. En dan moet je jezelf achter je oren gaan krabben of je dit kan en wil. Want dat valt niet altijd mee!
Ik zou als je gaat kijken bij een pony altijd je instructrice meenemen of iemand anders die er verstand van heeft en weet hoe goed jij rijdt. Die zal je zeker verder kunnen helpen!