Probleem met Haflinger..

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FemzCyrCo
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Nederland!

Probleem met Haflinger..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 14:57

Hallo allemaal, mijn naam is Fleur en ik ben 14 jaar oud.
Ik heb een Haflinger, van 12 jaar, maar mijn probleem is dat ze soms echt onhandelbaar is!
Ik heb nu 8 jaar rijervaring. Ik rijd soms mijn haflinger met martingaal, en zelfs dan schiet ze er van door. Ik kan ook niet met andere meiden samen rijden want mijn paard wilt altijd voor op. Ook als ik mijn paardje naar het weiland breng is ze niet te houden. We hebben ook wel een tijd geprobeerd met een touw om haar neus, of het touw als bit te gebruiken. Alleen daar luistert ze dan bij.. Als ik op het strand rijd met haar dan kan ik niet eens in draf of ze schiet er al vandoor. Ik heb haar nu 3 jaar, en het is een echte haflinger met karakter. De ene dag gaat het goed en de volgende dag doet ze bijvoorbeeld raar. Ik heb een hele goede klik met mijn haflinger. Ook is ze altijd schuw naar andere paarden, en is ze al helemaal onhandelbaar wanneer ze hengstig is. Nu rijd ik sowieso ik elke dag, puur grondwerk zoals halt houden, slangenvoltes, van hand veranderen, van tempo verwisselen en etc etc etc ..

Iemand tips? En de vragen zal ik eerlijk antwoorden!
Misschien staat dit forum bij het verkeerde onderwerp ofzo, maar dat komt omdat ik nog niet veel verstand van deze site heb.. alvast bedankt!

Mvg van Fleur :D

Love_Silver
Berichten: 573
Geregistreerd: 15-10-13

Re: Probleem met Haflinger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:54

Ik tem dit kan je beter bij young rider talk plaatsen

ankeanke

Berichten: 68
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: België

Re: Probleem met Haflinger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:49

was ze bij de vorige eigenaar ook zo?

FD_horses

Berichten: 1254
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:51

Misschien ligt het aan het voer waar ze erg druk van word?

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Re: Probleem met Haflinger..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:13

Je zegt ik heb het paardje reeds 3jaar, op éénjaar tot één en een half jaar training maak je een paard wedstrijdklaar, dus ik denk dat jouw rijtechnische kennis en kunde niet voldoende zijn.
Dat is geen verwijt, iedereen heeft dit moeten leren, maar leren doe je door lessen te nemen, een vraag hier stellen is leuk maar dat lost jouw probleem niet op.

Sterrendief

Berichten: 339
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:18

aeolusnr1 schreef:
Je zegt ik heb het paardje reeds 3jaar, op éénjaar tot één en een half jaar training maak je een paard wedstrijdklaar, dus ik denk dat jouw rijtechnische kennis en kunde niet voldoende zijn.
Dat is geen verwijt, iedereen heeft dit moeten leren, maar leren doe je door lessen te nemen, een vraag hier stellen is leuk maar dat lost jouw probleem niet op.


helemaal waar, ik begin er nu idd ook na 8 maanden met mijn paard achter te komen, het is de harde waarheid en ik moet zeggen dat het even een beetje pijn doet, maar les is waarschijnlijk het verstandigste, ga ik nml ook zsm nemen :)

succes!

FemzCyrCo
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:19

FD_horses schreef:
Misschien ligt het aan het voer waar ze erg druk van word?
ankeanke schreef:
was ze bij de vorige eigenaar ook zo?


Ja, daar werd ze amper bereden, maar 3 keer per week en dat is te weinig voor deze haflinger..

Het is ook een karpaard, maar onder het zadel zou ze braaf moeten zijn.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:21

Neem les en praat daar ook over je problemen. Neem iemand mee die je kan helpen bij het van en naar de wei brengen etc. Houd het veilig en vraag hulp en neem les.
Verder moet je eerlijk blijven, naar je paard en naar jezelf :)

Bedoel hiermee niet te zeggen dat je het allemaal fout doet, dat helemaal niet. Maar soms is de juiste hulp gewoon heel belangrijk.

FemzCyrCo
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:23

aeolusnr1 schreef:
Je zegt ik heb het paardje reeds 3jaar, op éénjaar tot één en een half jaar training maak je een paard wedstrijdklaar, dus ik denk dat jouw rijtechnische kennis en kunde niet voldoende zijn.
Dat is geen verwijt, iedereen heeft dit moeten leren, maar leren doe je door lessen te nemen, een vraag hier stellen is leuk maar dat lost jouw probleem niet op.


Het is een echte haflinger, en ze is sterk omdat ze voor de kar moet. Het is een haflinger met karakter, je moet je hoofd er
goed bij houden. Zoals ik als zei zit ik al erg lang op les en mijn instructeur zegt
ook dat het niet anders kan. Als u denkt dat u wel weet hoe het moet nodig ik u eens uit om op haar te gaan rijden.
Mvg.

FemzCyrCo
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:26

ilaan schreef:
Neem les en praat daar ook over je problemen. Neem iemand mee die je kan helpen bij het van en naar de wei brengen etc. Houd het veilig en vraag hulp en neem les.
Verder moet je eerlijk blijven, naar je paard en naar jezelf :)

Bedoel hiermee niet te zeggen dat je het allemaal fout doet, dat helemaal niet. Maar soms is de juiste hulp gewoon heel belangrijk.


Bedankt voor de tips, maar ik zit al erg lang op les en de ene keer gaat het goed met de haflinger zoals ik al zei en de volgende keer kan het weer helemaal misgaan. Ik heb genoeg rijervaring al zeg ik dit zelf. Toen we de haflinger kregen zeiden de meeste mensen al dat ze door de worst moest, omdat ze onhandelbaar was. Als ik zie hoever we nu zijn gekomen denk ik niet dat er wat mis is met mijn rijervaring.

aeolusnr1
Berichten: 4302
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: St. Job in't Goor , Antwerpen , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:27

Dat vond ik een heel goed en doordacht antwoord van jou.
Je wil vooruitgang die zal je dan ook echt vinden , wel is het zo dat niet iedere lesgever een goede lesgever blijkt te zijn.
Ook zijn er wel goede rijleraars maar op het vlak van begeleiding en grondwerk zijn sommigen niet geschoold, dus toch opletten wie je neemt.
Alvast veel succes op jouw leerproces.
Dit was een antwoord op "borrieu"
Laatst bijgewerkt door aeolusnr1 op 06-01-14 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

FemzCyrCo
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:30

aeolusnr1 schreef:
Dat vond ik een heel goed en doordacht antwoord van jou.
Je wil vooruitgang die zal je dan ook echt vinden , wel is het zo dat niet iedere lesgever een goede lesgever blijkt te zijn.
Ook zijn er wel goede rijleraars maar op het vlak van begeleiding en grondwerk zijn sommigen niet geschoold, dus toch opletten wie je neemt.
Alvast veel succes op jouw leerproces.


Ik heb nu 3 rijleraressen. Eentje zit in kampioenschap springen en dressuur, en de andere twee doen vooral grondwerk..
als ik met problemen zit dan zeg ik het oo
k tegen hun en dan helpen ze me daarbij.. bedankt trouwens haha. Ik werd een beetje overbelazerd door sommige reacties..

FemzCyrCo
Berichten: 43
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 22:36

FemzCyrCo schreef:
aeolusnr1 schreef:
Dat vond ik een heel goed en doordacht antwoord van jou.
Je wil vooruitgang die zal je dan ook echt vinden , wel is het zo dat niet iedere lesgever een goede lesgever blijkt te zijn.
Ook zijn er wel goede rijleraars maar op het vlak van begeleiding en grondwerk zijn sommigen niet geschoold, dus toch opletten wie je neemt.
Alvast veel succes op jouw leerproces.


Weet ik. Ik bedankte je voor je tips :) ..
Ik heb nu 3 rijleraressen. Eentje zit in kampioenschap springen en dressuur, en de andere twee doen vooral grondwerk..
als ik met problemen zit dan zeg ik het oo
k tegen hun en dan helpen ze me daarbij.. bedankt trouwens haha. Ik werd een beetje overbelazerd door sommige reacties..

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 00:57

OPG --> YRT