wat zeggen jouw vogel(s)?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idooltjuh
Berichten: 154
Geregistreerd: 09-03-06

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:05

het liedje zong mijn oma altijd namelijk voor hem en dat is hij dus ook gaan zingen haahha

missanous

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: lunteren (gelderland)

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:23

vind dat er nogal offtopic gereageerd word hierzo
als iemand vind dat een vogel niet in een kooi hoort moet je ze ook niet in een voliere stoppen
de vogels die gehouden worden zijn in een kooi/ voliere geboren en weten niet beter
als je zulke dieren los laat in de natuur komt het niet goed met ze
en als er zo gepraat word over vogels moet je ook geen paarden of andere dieren houden
slangen horen ook niet in een terrarium
maar laat maar eens een slang die in gevangenschap geboren wordt los in de natuur.....
en zoals al eerder vermeld werd, een paard hoort ook niet bereden te worden
en zo kunnen we nog wel even door gaan Lachen
oftewel dit is een discussie die nergens op slaat Lachen

idooltjuh
Berichten: 154
Geregistreerd: 09-03-06

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:52

ik vind dat missanous gelijk heeft !!
mijn papegaai zit ook in een hok ,, en als ik hem naar buiten zal doen dan overleeft hij het echt niet .
netzo als bij paarden enz

missanous

Berichten: 3040
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: lunteren (gelderland)

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:33

idooltjuh schreef:
ik vind dat missanous gelijk heeft !!
mijn papegaai zit ook in een hok ,, en als ik hem naar buiten zal doen dan overleeft hij het echt niet .
netzo als bij paarden enz


Haha!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:47

MissAnous; Ze mogen niet Offtopic gaan, maar zelf quote je iets totaal Offtopics en reageerd ook heel Offtopic: Haha!
Knipoog

Papagaai in een dierenwinkel kan ook praten. Gewoon door dat iedereen tegen hem zegt van; Praat dan en Aaah, wat lief, zegt hij ook als er mensen langs lopen; PRaat dan! en Aaah, wat lief!
Tong uitsteken Echt grappig

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 13:05

missanous schreef:
vind dat er nogal offtopic gereageerd word hierzo
als iemand vind dat een vogel niet in een kooi hoort moet je ze ook niet in een voliere stoppen
de vogels die gehouden worden zijn in een kooi/ voliere geboren en weten niet beter
als je zulke dieren los laat in de natuur komt het niet goed met ze
en als er zo gepraat word over vogels moet je ook geen paarden of andere dieren houden
slangen horen ook niet in een terrarium
maar laat maar eens een slang die in gevangenschap geboren wordt los in de natuur.....
en zoals al eerder vermeld werd, een paard hoort ook niet bereden te worden
en zo kunnen we nog wel even door gaan Lachen
oftewel dit is een discussie die nergens op slaat Lachen


ik ben het hier helemaal mee eens, ik was eventjes nieuwsgierrig en e gaan gelijk hebben over het niet-houden van vogels..
ze kunnen beter nu hier (bij mij een vrij grote kooi) zitten dan dat er weet niet wat met ze gebeurd. en id als je ze nu loslaat zijn ze binnen een paar dagen dood

dus laten we nu alsjeblieft even on-topic gaan en niet zo van:
Wuis schreef:
slimmerik schreef:
TS vraagt gewoon wat de vogels kunnen zeggen.... blijf toch gewoon ontopic !!

Zegt diegene die zelf begint over kooien Knipoog

Wat trouwens opvalt is dat parkieten en papegaaien die samen (of in groepen) worden gehouden, en in ruime verblijven (twee papegaaien bijv. in een hele grote voliere, nu scheelt het natuurlijk wel dat een papegaai vrijwel niet vliegt), bijna nooit praten.

Simpelweg omdat ze daar geen behoefte aan hebben. Praten doen ze vaak alleen als ze niet op een juiste manier gehouden worden (nu krijg ik vast een heleboel vogelmensen over me heen Knipoog ).


wat bedoel je met 'niet op de juiste manier'gehouden?
mij vogels zitten in ieder een aparte grote kooi, als ze samen gaan dan bijt me papegaai naarmijn parkiet.. ze worden iedere dag(als geen tijd de volgende dag wat langer) losgelaten. mijn parkiet krijgt iedere dag vers water, en 1x per 2 dagen schoon voer. dus waarom zouden ze niet goed behandeld worden? als wij in de kamer praten, en dan even stil zijn gaan ze vanzelf brbbelen, en hoe vaker iets gezegt word, des te meer zij het zelf gan zeggen

en laten we nu aub even ontopic gaan, dit is was nog even iets wat ikw ilde zeggen, aangezien ik van de week geen tijd had ivm met testweek.. Knipoog


hebben jullie ook parkieten die iets zeggen? veel mensen geloven mij niet mar het is toch echtzo: mijn parkiet praatt

veel mensen zeggen ook, dat als vogels tam zijn, ze niet praten en als vogels praten, niet tam zijn..
hoe zit dat bij jullie? in mijn geval allebei handtam(gevoerd met de fles) en pratend

x

edit: wat heten er hier veel vogels Coco Clown mijne ook, en parkiet Chicka(tja tis een man maar dat konden we toen nog niet zien ROFL )

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:16

Ik had een parkietje, die blafte alleen, over genomen van de hond .. Clown
En aangezien de hond niet waakte deed m'n parkitje dat wel .. Haha!
Als er iemand achterom kwam begon hij te blaffen .. En als de hond voorbij kwam gelopen .. Tong uitsteken
Als je 's morgens niks tegen hem zei begon hij te schelden (kwetteren) en als de tv te hard stond volgens hem ook .. Clown

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 13:23

geweldig ROFL Huilen van het lachen

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 13:23

Wij hebben een blauw voorhoofd amazone papegaai,nu vier jaar in ons bezit.Het arme dier moest ineens maar weg,omdat ze na 11 jaar plots allergisch voor waren geworden??Wij hebben hem gekocht en hem meteen Eppo genoemd,want hij had zeer nare ervaringen opgedaan bij zijn vorige eigenaren.Dus weg oude naam,en weg oud en slecht leven!!Hij leeft bij ons in de woonkamer,met al onze andere huisdieren.En ja in een (wel hele grote)kooi.Dit moet wel,want meneer kan gemeen bijten en dat stellen weinig mensen op prijs.Mij heeft hij in het begin echt weleens flink te pakken gehad met die enorme snavel.Toch is en blijft Eppo ons heel erg dierbaar,en zal nooit meer bij ons weg gaan!!Hij zegt echt vanalles,je kan het zo gek niet verzinnen of hij zegt het.Ook lachen,huilen,hoesten en blaffen is voor hem heel gewoon.En wij hebben hem dat niet geleerd,hij pikt het op van ons of de dieren...hahahaha ja zelfs van de TV.Al met al een hele gelukkige en vrolijke babbelaar,die soms echt de oren van je hoofd praat en bralt.Zielig in een kooi??Nou nee zo'n indruk maakt Eppo echt niet,als ze maar genoeg aandacht krijgen.Groetjes van een gezellige en nu gelukkige Eppo.. Haha! Haha! .

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:43

Ik heb 2 parkieten. De ene kan wel mooi fluiten de andere kan alleen maar gillen Tong uitsteken

speedy16
Berichten: 149
Geregistreerd: 11-06-06

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:02

mijn mannetje zegt zijn eigen naam ''speedy'' en hij kan nog zingen hij doet me beltoon papi chulo na van lorna ,zit die als een gek op zijn stok te dansen. Pling

vogels zijn gekke maar toffe beesten vindt ik Vingers aflikken je kan ze alles leren en wijsmaken Tong uitsteken

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:09

hey,
ik heb dan wel geen vogel. maar wat laat nou een vogel praten, heeft
die net zo als ons stembanden, doen deze dieren ook in het wild praten? begrijpen vogels elkaar ook dan?
als dit niet gepast is hier, laat ik het weg halen

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 11:00

smurfje schreef:
hey,
ik heb dan wel geen vogel. maar wat laat nou een vogel praten, heeft
die net zo als ons stembanden, doen deze dieren ook in het wild praten? begrijpen vogels elkaar ook dan?
als dit niet gepast is hier, laat ik het weg halen


ik snap jou niet helemaal......

en als je bedoeld een discussie van: vogels horen niet in een kooitje, kijk dan amar op de eerste pagina. daar is dit al uitvoerig besproken.(paarden horen ook niet te springen of bereden te zijn etc etc etc)
en waarom zou dit niet gepast zijn? dit gaat over huisdieren, en dit is een huisdieren topic Knipoog

speedy16: ja ik vind dat je gelijk hebt! ik vind ze ook stoer Cool

Bandos
Berichten: 968
Geregistreerd: 17-10-06

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:32

Nee ik denk dat smurfje bedoelt of vogels in het wild ook met elkaar praten.En het antwoord is JA...alleen dan wel in hun eigen taal die ze uiteraard begrijpen.Ik zie ze in het wild echt nog niet om koffie vragen,aangezien het praten imiteren is.En ze in het wild echt dat niet van de mens leren.Dus in het wild...vogeltaal... Knipoog .

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 11:36

oh zzo Clown

sorry Schijnheilig

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:22

ok, dan weet ik genoeg. ik was hier best benieuwd naar.
dankjewel

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:00

Wat onze Grijze Roodstaart zegt:

Binky (zijn naam)
Goeiemorgen,
Amar, Xitan, Rocky ( de honden),
Hou eens op joh!
Kom dan,
Kusje,
Goedzo!
Ga maar dansen

en verder nog allerleid geluiden die hij hoort, waaronder het blaffen van de honden.

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:10

slimmerik schreef:
Een parkiet hoort in het Amazone gebied.

ROFL Voor Australische parkieten niet het meest ideale gebied, voor de amazonepapegaai meer Haha!

Mijn twee gekortwiekte Bloos! valkparkietjes vertellen van alles maar 'praten' niet. Meer dan tjabbatjabba kan ik er niet van maken Haha!

Celiien

Berichten: 13263
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: wat zeggen jouw vogel(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 10:06

p dit moment is me parkiet bezig:
Kippiechikaaaakipiekipiekipiiiiee, komma kippiej, chickakipp?
en dn heel laaG:
kiipiechicka*brabbeldebrbbeldebrabbel*
en dn weer hel hoog:

KIPPIEEJ?
chiackachickakippiej!
en dn zit ondertussen de papegeaai: huh? huh?
roekoe(ja als een duif..-.-)papa,,.. kroepoek...coco?... huh??!

zo gata dat bij ons thuis Vork