Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 12:43

Gister ochtend ging mijn moeder weer wandelen met de hond en mijn 3 jarige broertje.
Wij wonen aan een dijk en mijn moeder gaat elke ochtend de polder in waar onze sportieve 6 jarige Kendra lekker kan rennen enzo.
Ze is een kruising tussen een Duitse Herder een een Whippet (windhond) en heeft dus erg veel energie en beweging nodig.

Ze is dol op strokken, zo groot en dik mogelijk, zelfs groter dan zijzelf, die sleept ze zelfs mee naar huis haha.

Vanochtend gooide mijn moeder een stok weg, Kendra erachteraan, en in ene keer begon ze heel hard te piepen van pijn, en ging liggen.
Mijn moeder rende snel haar haar toe en ze deed heel raar, ze hield haar nek gestrekt en had ademnood. Mijn moeder klopte haar flink op de borst en ze kon toen weer beter ademen en weer lopen. Mijn moeder is naar huis gegaan en heeft mij om 11 uur wakkenr gemaakt (moest half 1 pas van huis vertrekken met de scooter naar school). Ze vertelde het mij en wilde straks als ze nog niet had overgegeven (ze vermoedde al dat er iets in haar keel zat en ze kokhalsde telkens) , de dierenarts te bellen.
Ik zag dat Kendra vreemd deed, ze hield haar hoofd/nek/keel heel apart, staart tussen de benen en je mocht haar bijna niet aanraken en ze kwijlde heel erg. Ik zei dat ze gelijk de dierenarts moest bellen en we konden half 4 terecht. Ik vond het echt heel erg eng dat Kendra er zo aan toe was en zij dat ze de andere dierenarts moest bellen.

Die dierenarts zei dat we gelijk konden komen omdat ze vaker met dit soort situaties (stokken) te maken hadden gehad en dat dat gevaarlijk kon zijn.
Mijn moeder ging half 11 met de hond en mijn 3jarige broertje naar de dierenarts.

Ik liep net vanaf mijn kamer naar de trap (wilde naar beneden om naar school te gaan) , toen mijn moeder mijn huilend riep. Halverwege de trap riep ze nog een keer; ' Mel, Kendra moet afgemaakt worden!' Mijn moeder was helemaal overstuur. Die hond betekend super veel voor mijn moeder!
Ik schrok me rot, begon te huilen en ze vertelde wat ze zeiden bij de dierenarts.
Ze zagen meteen dat het niet goed was met Kendra. Er zat een stukje stok dwaars in haar luchtpijp. Ze kon niet slikken,eten of drinken en ze kon haar hoofd/nek maar in 1 bepaalde positie houden. Ze kwijlde ook heel erg omdat ze niet kon slikken/
Ze zou waarschijnlijk naar een kliniek in Lienden moeten. De dierenarts had met een man van die kliniek gebeld en hij zij omdat de luchtpijp al dik en hard was, was kans op herstel zeker geen 100% . Daaraan weten ze dat de luchtpijp al erg beschadigd is en ze ook inwendig bloed.
Helemaal beter zou ze nooit meer worden. Het zou een lange lijdensweg zijn, 100derden, waarschijnlijk 1000enden euros en ze zou nooit meer helemaal beter worden. En ook bij dit orgaan, de luchtpijp kon hij 100% zeker zeggen dat ze als ze geopereerd is zeker een aantal abcessen zou krijgen daar bij haar luchtpijp en hij adviseerde haar in te laten slapen. Elke dag dat ze niet kon eten en drinken zou ze zwakker worden. Mijn moeder wilde het haar niet aan doen. Als ze zeker wist dat kendra weer beter zou worden had ze haar zeker laten behandelen. Maar zoon lijdensweg en ook na de operatie meerder operaties voor de abcessen , een stoma , altijd spreciaal voer, wilde mijn moeder haar niet aan doen.

Eigenlijk had mijn moeder afgesproken half 6 terug te komen om haar in te laten slapen (na half 6 kan niet meer ivm spreekuur) , maar we hebben besloten omdat ze zo'n pijn had, haar eerder in te laten slapen. Half twee waren we met zijn alle (mijn vader kwam gelijk uit zijn werk toen mijn moeder belde, mijn moeder , ik en mijn 3 jarige broertje - die het niet snapte - ) naar de dierenarts gegaan.
Ze kreeg eerst een spuitje dat ze zou gaan slapen, dat duurde ongeveer een kwartier, en dat was in een speciale ruimte. We zaten daar met zijn 4en en kendra sliep in op de schoot van mijn moeder
(mijn moeder zat bij haar op de grond) . en toen ze eenmaal sliep zijn mijn broertje en ik naar de wachtkamer gegaan omdat het kon zijn dat ze stuiptrekkingen zou krijgen. Maar daar had kendra geen last van, mijn moeder merkte niet eens dat ze haar laatste adem uitblies.. Ze is vredig ingeslapen...

Tegen mijn broertje zeiden we dat ze erg ziek was, en ze ging slapen en niet meer naar huis kwam.
Snappen deed hij het niet maar hij zag dat we erg verdrietig waren.

Echt raar dat zo'n sterke jonge levenslustige hond die nooit iets heeft gehad, door een stomme stok binnen een paar uur dood is!

Ik mis haar vreselijk, ze was onze hond,ze hoorde bij ons gezin!
Ik begrijp het nog steeds niet, dat het in een paar uur zo gebeurd kan zijn...


Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest even het verhaal van me af schrijven. Ik hoop
dat ik het nu ook beter kan begrijpen en verwerken..

Ik probeer vandaag nog fotos te plaatsen van deze geweldige hond die altijd een plaats in mijn hart houdt!



xxMellaniexx KENDRA 22.10.2000 - 12.03.2007 Love You

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:20

Heel veel sterkte! Wat een vreselijk verhaal zeg...

deedee19

Berichten: 7935
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:22

Bah krijg er gewoon kippevel van. Heel veel sterkte..

valerm
Berichten: 979
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:23

wat verschrikkelijk heel veel sterkte!!

Tessa

Berichten: 2057
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:25

Jeetje... wat een pech...
Heel erg veel sterkte met het verwerken van dit verlies...

blauw00gje

Berichten: 12547
Geregistreerd: 26-11-05
Woonplaats: Veldhoven

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:27

Nou heel veel sterkte..
Zit hier met tranen in mijn ogen..
Bij onze hond is het ook zo snel gegaan Verdrietig

Natasjaa

Berichten: 2764
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:29

wat een drama, heel erg veel sterkte, vreselijk ook dat t allemaal zo snel gegaan is, maar voor t beestje misschien maar beter, zij heeft nu geen pijn meer....

djoeka

Berichten: 1366
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:29

Wat vreselijk zeg, ik moet er niet aan denken dat ons ook zoiets kan overkomen, heel veel sterkte.

Anoniem

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:32

Wat vreselijk zeg. Dit hoor je idd wel vaker. Echt heel veel sterkte voor jou en je familie...

Summertjee

Berichten: 1379
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:32

heel veel sterkte... zoiets is altijd erg zo is het bij onze hond ook gegaan... liep een beetje mank pilletjes gekregen en alles hondje gaat rennen en breekt gewoon zo een poot... dierenarts foto's gemaakt bleek dat ze helemaal onder de botkanker zat Boos! zo erg Boos!

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:36

Jeetje, Daar schrik je je toch ook kapot aan?
Wat ontzettend erg zeg!
Heel erg veel sterkte toegewenst!

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 14:51

Bedankt voor jullie lieve berichtjes..! Ben blij dat ik het van me heb af kunnen schrijven.

@Summertje ; Dat is ook erg zeg, was het al een oudere hond of..? Als Kendra een oudere hond was geweest had ik er denk ik minder moeite mee gehad dan nu, dan weet je dat ze een aardig lang goed en gelukkig leven heeft gehad.. Maar nu.. Nu is gewoon veel te vroeg voor haar... Ze genoot van het leven, bij ons lekker gezellig liggen, met mijn broertje uren achter elkaar spelen, lekker in de tuin en waar ze het meest van genoot waren de lange wandelingen in de polder..

Summertjee

Berichten: 1379
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 14:57

ze was 6 jaartjes... veel te jong ook om te sterven maar het is wel beter dierenats zei je kunt wel een pootje amputeren maar misschien breekt ze binnen een week de volgende...

postbodesiem

Berichten: 523
Geregistreerd: 23-09-05

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:00

Wat een triest verhaal, ik heb het met tranen in mijn ogen gelezen en ik wil jullie heel veel sterkte wensen met dit zware verlies Huilen

BiancUgo

Berichten: 3893
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: De Veluwe de mooiste plek op aarde!!

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:02

Heel heel veel sterkte met dit verschrikkelijke verlies van zo'n lieve en jonge hond Ach gut Huilen

Paulaa_
Berichten: 3127
Geregistreerd: 16-02-07

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:05

wat erg!!
ik heb het ook met tranen in me ogen gelezen
heel veel sterkte! Ach gut

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:09

jeetje wat erg............zo speel je...zo is ie weg.....en een hond is gewoonweg je beste kameraadje....
meid heel veel aan sterkte aan jou en aan je moeder gewenst..
ik hoop dat jullie het een beetje kunnen gaan verwerken

erniexnena

Berichten: 76
Geregistreerd: 25-02-07
Woonplaats: Montfort ( limburg)

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:40

Heel veel sterkte!!

luckycheryl
Berichten: 67
Geregistreerd: 11-03-07
Woonplaats: Oosterblokker

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:47

Heel veel sterkt. Gelukkig is mij van te voren toen al verteld dat ik een hond kreeg voor mijn werk (beveiliging) dat ik hem nooit moest leren om met een stok te spelen, zelfs sommig hondenbotten werden mij afgeraden voor de spinters. Zelf hoop ik dat nooit mee te maken dat je op die manier je beestje moet verliezen.

_Susan_

Berichten: 2939
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Denekamp

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:48

Heb bah!!
Wat vervelend, in elk geval heel veel sterkte.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:50

bah wat een naar verhaal. veel sterkte. ook voor je moeder.

Flying_Angel

Berichten: 15744
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:51

Bah zeg.. Wat een verhaal Ach gut
Heel veel sterkte, en mijn pbbox staat altijd open als je je hart moet luchten
Vriendjes zijn?

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:53

Ik lees dit met tranen in mn ogen, je zou maar je hond zo moeten verliezen, door 1 stomme stok waar hij normaal héél graag mee speelt, en nu ging t fout! Ik weet niet goed wat ik moet zeggen, in ieder geval héél veel sterkte Ach gut Ook voor je moeder, vader en je broertje, ook al snapt hij er nog niet veel van.

_Femkee

Berichten: 1112
Geregistreerd: 09-01-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:53

Wat erg!!
ik kreeg helemaal kippenvel..
echt heel erg veel sterkteAfbeelding

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Onze 6 jarige hond... dood door een stok

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:56

Wat verschrikkelijk..... Maar ik vind dat je moeder een dappere beslissing heeft genomen door haar niet langer te laten lijden.
Heel veel sterkte de komende tijd voor jou en je familie Ach gut