herders

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

herders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 12:02

We hadden het gister over mensen die bij ons in de buurt wonen en die een paar maanden geleden zo'n witte herder of iets dergelijks hebben aangeschaft. Lang verhaal kort verteld: wij vonden die mensen niet geschikt voor zo'n hond aangezien ze een gehandicapt (geestelijk) kind hebben en die vrouw zelf niet echt groot of sterk is/overkomt zegt maar.

Mijn ouders zeiden vervolgens dat herders van die moeilijke honden zijn waarbij je altijd goed moet oppassen. Ik ken echter alleen maar lieve herders en denk dus dat dit voornamelijk vooroordelen zijn.

Wat vinden jullie van de herder? Wat zijn jullie ervaringen met deze honden?

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: herders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:04

SuperSmurf schreef:
We hadden het gister over mensen die bij ons in de buurt wonen en die een paar maanden geleden zo'n witte herder of iets dergelijks hebben aangeschaft. Lang verhaal kort verteld: wij vonden die mensen niet geschikt voor zo'n hond aangezien ze een gehandicapt (geestelijk) kind hebben en die vrouw zelf niet echt groot of sterk is/overkomt zegt maar.


Eh..., pardon!
Sorry maar ik vind dit zo´n belachelijke zin!!!
Wie zijn jullie, om die mensen niet geschikt voor zo´n hond te vinden.
Omdat ze een gehandicapt kindje hebben en de vrouw des huizes niet sterk overkomt?
Ik heb zelf een Canadese Witte herder.
Ik ben niet extreem sterk maar redt me toch aardig met haar.
Een schat van een hond, luisterd perfect, is rustig maar toch ook héél speels.
Maar zoals bij elke ras heb je er "rotte" tussen zitten.
Ik vind niet dat je zomaar kan zeggen; zulke honden....
Zulke honden bestaan niet.
Een hond wordt zoals zijn baas hem opvoedt!

supersmurf schreef:
Mijn ouders zeiden vervolgens dat herders van die moeilijke honden zijn waarbij je altijd goed moet oppassen. Ik ken echter alleen maar lieve herders en denk dus dat dit voornamelijk vooroordelen zijn.


Wat bedoelen je ouders met goed oppassen?
Met elke hond moet je oppassen. Het blijven beesten wat dat betreft.
Een kind kan je nooit alleen laten. Doe ik ook niet.
Maar ik ben meer bang dat mijn Jack Russel wat doet dan dat ik bang ben dat mijn Herder wat doet.
Skye < herder, loopt eerder weg dan dat ze de confrontatie aan gaat met mijn dochter.

supersmurf schreef:
Wat vinden jullie van de herder? Wat zijn jullie ervaringen met deze honden?


Ik zou mijn hond voor geen goud willen missen!
Ze is waaks maar weet wanneer ze "klaar" is.
Ze luisterd perfect, en dat zonder een cursus.
Ze weet dondersgoed wat wel en niet mag en is eigenlijk nog nooit de "fout" in gegaan.
Mijn moeder heeft ook een CWH. Precies het zelfde verhaal!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Re: herders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 16:14

sorry beetje ongelukkig gekozen, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar die mensen zijn meer geschikt voor een wat kleinere, rustigere, minder sterke hond. De vrouw kan de hond niet houden en eigenlijk is hij te druk om in dat huis te houden
en daarbij ging het er ook niet om of die mensen wel of niet geschikt zijn (ook al kén ik deze mensen en kan ik zien dat ze beter een kleinere hond hadden kunnen nemen, die beter bij ze past)
Dussuh: niet meteen aanvallen he! Haha!

Jokonootje

Berichten: 4860
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: herders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:03

herders perfecte honden harde werkers maar een geschikte baas kan geen kwaad ... over het algemeen (lees ook duidelijk OVER HET ALGEMEEN) zijn het geen beginners honden je moet wel wat kennis over het opvoeden in huis hebben...

mijn zus heeft een mechelaar en dat ik dus wel eentje die in huis is genoemen als pup zijnde door mensen die er geen kennis van hadden en zoiets hadden van oh dat doen we wel even... Deze hond ik echt wel voor het leven getekend en in veel situaties niet te vertrouwen....
Nu kan mijn zus en haar vriend daar zeer goed mee om gaan daarom hebben zij hem nu ook in huis genomen.... Maar dat is wel eentje die je grijpt als hij de kans daarvoor krijgt...

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Re: herders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 06:37

SuperSmurf schreef:
sorry beetje ongelukkig gekozen, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar die mensen zijn meer geschikt voor een wat kleinere, rustigere, minder sterke hond. De vrouw kan de hond niet houden en eigenlijk is hij te druk om in dat huis te houden
en daarbij ging het er ook niet om of die mensen wel of niet geschikt zijn (ook al kén ik deze mensen en kan ik zien dat ze beter een kleinere hond hadden kunnen nemen, die beter bij ze past)
Dussuh: niet meteen aanvallen he! Haha!


jij kent de situatie dus en deze hond past niet bij deze mensen? dat kan.. of het nou een herder is of wat voor hond dan ook dat kan..

er zijn verschillende soorten herders, dus om maar zo ff te zeggen dat een herder een moeilijke hond is? tja...dat zeggen dan mensen die geen verstand hebben van honden...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Re: herders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:00

Herders zijn hele fijne honden. Ze zijn juist het meeste gehoorzaam van alle hondenrassen. Ze leren ontzettend snel. Alleen... ze willen wel altijd graag de baas beschermen en daarom zijn er zulke vooroordelen over Herders

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Re: herders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 15:29

baroen schreef:

jij kent de situatie dus en deze hond past niet bij deze mensen? dat kan.. of het nou een herder is of wat voor hond dan ook dat kan..

er zijn verschillende soorten herders, dus om maar zo ff te zeggen dat een herder een moeilijke hond is? tja...dat zeggen dan mensen die geen verstand hebben van honden...


In dit geval waren het mijn ouders die dat zeiden (ondanks dat mijn moeder toch al heel wat jaartjes honden heeft) Maar ik snap niet zo goed waar ze dit op baseren. Ik weet zeker dat ik later erg ga overwegen een herder in huis te nemen, vind ze geweldig!
Maar vind het zo flauw dat er zoveel vooroordelen over zijn..

Wij hebben een golden retriever en die 'voldoet' ook niet aan de eisen van dat ras, is toch puur een karakter kwestie? Heeft dan toch niet veel meer te maken met het ras? Tuurlijk zijn de grote lijnen wel gelijk...